Flexifuel mersuun ?!
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Flexifuel mersuun ?!
Onko kukaan tietoinen tai kokeillut miten tuollainen toimii esim.vanhemmissa mersuissa, vaikka w124 korisissa 6-syl moottoreissa ?
http://www.euro1supply.com/e85-etanoli- ... anguage=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää liikekin rohkeasti myyvän tuollaista vanhempaa gorillaa tuolla systeemillä !
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/5196845" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.euro1supply.com/e85-etanoli- ... anguage=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Näyttää liikekin rohkeasti myyvän tuollaista vanhempaa gorillaa tuolla systeemillä !
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/5196845" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Flexifuel mersuun ?!
Tuoha näyttää fiksulta ja pitää vaan tutkia sen takuu miten se käyttäytyy moottori vaurioista jos laiha seos tuhoaa jotain.
Tosiaan kulutus kyllä kasvaa sen 30% kun tolla ajelee.
Tosiaan kulutus kyllä kasvaa sen 30% kun tolla ajelee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Flexifuel mersuun ?!
Tietenkin kulutus kasvaa, kasvoihan se kun E10 tuli mittareihin. Tulee se silti halvemmaksi, tai mistä sitä tietää pidemmän päälle
Kyllä tuossa joku takuu pitää olla moottorivaurioiden varalta, ainakin jos joku liike asentaa sen. En tosiaan tiedä asentaako niitä kukaan, tuo paikkakin missä sitä myydään pistää vähän epäilyttämään. Tosin ei tuo kummoinen järjestelmä ole, esim. Saabeissa ajetaan boksiin vain uusi softa ja se on siinä. Samalla tavalla tuokin toimii, eri asia valvooko sitten seoksia oikein (nakutuksen tunnistin) ja mitä tapahtuu jos laite sanoo sopimuksen irti kesken ajon ?!

Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Flexifuel mersuun ?!
Nakutuksen tunnistuksella ei ole näissä mitään tekemistä, mitä enemmän viinaa, sitä vaikeampi saada nakuttamaan.
Käytännössä mahdotonta ahtamattomassa, vakio sytty-ennakolla (jota voi myös siirtää, saa lisähyötyä toki).
Sensijaan, laihalla voi olla toki!!
Käytännössä mahdotonta ahtamattomassa, vakio sytty-ennakolla (jota voi myös siirtää, saa lisähyötyä toki).
Sensijaan, laihalla voi olla toki!!
Re: Flexifuel mersuun ?!
No ei todellakaan ole sama asia ja ei todellakaan toimi samalla tavalla.jupasierra kirjoitti: Tosin ei tuo kummoinen järjestelmä ole, esim. Saabeissa ajetaan boksiin vain uusi softa ja se on siinä. Samalla tavalla tuokin toimii...!
Re: Flexifuel mersuun ?!
Epäilen tuon boksin säätävän sytytystä, vaikka jossain mainos lauseessa siitä oli maininta. Asennusohjeiden mukaan se vain tulee ruiskusuuttimien johtosarjan väliin. Lisää siis polttoaineen syöttöä etanolilla pidentämällä ruiskutusaikaa. Mitenkään se ei näyttäisi vaikuttavan sytytykseen. Sehän vaatisi kytkentää nyös ko. järjestelmään.
Kyllä kai siinä kuitenkin sentään signaalitieto "ryöstetään" lambda-anturilta, jotta saadaan seossuhde oikeaksi. Tavoitellaan lambda-arvoa 1, ja säädetään syöttömäärää sellaiseksi, että se saavutetaan. Toisin sanoen aika karkea toiminen järjestelmä.
Sitä vastoin esim. Saabeihin tehtävät koko ohjelman muutokset ECU:un ovat aivan eri tason juttuja. Siellä muutetaan huomattavasti eri parametreja kuin pelkkää polttoaineen syöttömäärää. Kun kone on vielä ahdettu, niin hyöty e85:n käytöstä on merkittävä. Mainittakoon esim. että E85:n oktaanikuku on 106, joten se kestää nakutusta bensaa enemmän. Voidaan ahtaa enemmän ja käyttää suurempia sytkäennakoita.
Mutta... on nuo boksitkin varmaan joillain tavalla toimivia. Nämä softatut e85 vehkeet toimivat kyllä
.
Kyllä kai siinä kuitenkin sentään signaalitieto "ryöstetään" lambda-anturilta, jotta saadaan seossuhde oikeaksi. Tavoitellaan lambda-arvoa 1, ja säädetään syöttömäärää sellaiseksi, että se saavutetaan. Toisin sanoen aika karkea toiminen järjestelmä.
Sitä vastoin esim. Saabeihin tehtävät koko ohjelman muutokset ECU:un ovat aivan eri tason juttuja. Siellä muutetaan huomattavasti eri parametreja kuin pelkkää polttoaineen syöttömäärää. Kun kone on vielä ahdettu, niin hyöty e85:n käytöstä on merkittävä. Mainittakoon esim. että E85:n oktaanikuku on 106, joten se kestää nakutusta bensaa enemmän. Voidaan ahtaa enemmän ja käyttää suurempia sytkäennakoita.
Mutta... on nuo boksitkin varmaan joillain tavalla toimivia. Nämä softatut e85 vehkeet toimivat kyllä

Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Re: Flexifuel mersuun ?!
E: Pistin vähä pienemmällä ettei veskola anna porttikieltoa. Viinankans läträily on aihettanu öljysihtien tukkeutumisia ja karstan liikkeelle lähtemisiä.petrisa kirjoitti:Epäilen tuon boksin säätävän sytytystä, vaikka jossain mainos lauseessa siitä oli maininta. Asennusohjeiden mukaan se vain tulee ruiskusuuttimien johtosarjan väliin. Lisää siis polttoaineen syöttöä etanolilla pidentämällä ruiskutusaikaa. Mitenkään se ei näyttäisi vaikuttavan sytytykseen. Sehän vaatisi kytkentää nyös ko. järjestelmään.
Kyllä kai siinä kuitenkin sentään signaalitieto "ryöstetään" lambda-anturilta, jotta saadaan seossuhde oikeaksi. Tavoitellaan lambda-arvoa 1, ja säädetään syöttömäärää sellaiseksi, että se saavutetaan.Toisin sanoen aika karkea toiminen järjestelmä.
Sitä vastoin esim. Saabeihin tehtävät koko ohjelman muutokset ECU:un ovat aivan eri tason juttuja. Siellä muutetaan huomattavasti eri parametreja kuin pelkkää polttoaineen syöttömäärää. Kun kone on vielä ahdettu, niin hyöty e85:n käytöstä on merkittävä. Mainittakoon esim. että E85:n oktaanikuku on 106, joten se kestää nakutusta bensaa enemmän. Voidaan ahtaa enemmän ja käyttää suurempia sytkäennakoita.
Mutta... on nuo boksitkin varmaan joillain tavalla toimivia. Nämä softatut e85 vehkeet toimivat kyllä.
Re: Flexifuel mersuun ?!
Joo, läträily voi huolimattomalle (T7) autoilijalle aiheuttaa juuri tuota mainittua "infarktia". Onneksi sen voi helposti ehkäistä tekemällä pikku päivitystä. Pieni operaatio ja ei murhetta. Uudemmissa (T8) on eri tsydeemit niin ei tuota vaaraa.
Kaiken kaikkiaan viina tankkailu kannattaa rahallisesti. Ei sillä nyt rikastumaan pääse, mutta säästö se on pienikin säästö. Ja paljonhan se on ajoista kiinni.
Kylmäkäynnistys on etanolin kanssa huonompi, vaikka se otetaan huomioon softassa tai boksissa. Senpä vuoksi suositellaan, että autossa olisi lohkolämmitin. Toki voihan kovien pakkasten aikaan tietenkin tankata bensaa. Lisälämmittimille (eberi tai webasto) etanoli ei välttämättä sovi. Näillä on etanolia kestäviäkin malleja tiettävästi olemassa, mutta tuo asia kannattaa tarkistaa, mikäli sellainen autossa on ja etanolikonversion tekee.
Kaiken kaikkiaan viina tankkailu kannattaa rahallisesti. Ei sillä nyt rikastumaan pääse, mutta säästö se on pienikin säästö. Ja paljonhan se on ajoista kiinni.
Kylmäkäynnistys on etanolin kanssa huonompi, vaikka se otetaan huomioon softassa tai boksissa. Senpä vuoksi suositellaan, että autossa olisi lohkolämmitin. Toki voihan kovien pakkasten aikaan tietenkin tankata bensaa. Lisälämmittimille (eberi tai webasto) etanoli ei välttämättä sovi. Näillä on etanolia kestäviäkin malleja tiettävästi olemassa, mutta tuo asia kannattaa tarkistaa, mikäli sellainen autossa on ja etanolikonversion tekee.
Kaikki vikakoodihuolesi heitä!
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
Vikakoodinlukua ja muita apuja: vikakoodi@gmail.com
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Flexifuel mersuun ?!
Aika mittava tietopläjäys Flexifuelia harkitseville. Luin jostain että tiivisteet eivät myöskään tahdo kestää tuota viinan käyttöä, joten ongelmitta ei mennä siinäkään mikäli meinataan säästää. Itse en lähtisi riskiä ottamaan omien mokomien kauppareissujen ajojen kanssa, varsinkaan jos laitteen valmistaja ei anna mitään takuuta mahdollisten moottorivaurioden varalta. Jo tehtaalla autohin asennetuissa järjestelmissä asia on tietenkin ihan toinen. Yhdellä kaverillani on 5L moottorilla chevy van jossa tuo etanolisysteemi. Hänellä tulee työn puolesta paljon ajoa ja laskelmat puoltavat etanolilla ajoa. Kokeilkaas nyt joku tuota niin saadaan myös käyttäjän kokemuksia 

Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Flexifuel mersuun ?!
Noniin nyt on minulla viinaa tankki täynnä! Ehkä n. 10% 95 e10.. Ja uskokaa tai älkää tänään aamulla -27 ja ilman MITÄÄN lämmitystä käyntiin!? En tehnyt muita muutoksia kun säädin seosruuvia kierroksen myötäpäivään!!
Nyt kysymys kuuluukin vain, että voisko joku selittää tuon paineen noston prikkatempulla järjestelmässä vielä tarkemmin..? (olenko tyhmä vai ei, se olkoon sivuseikka:D) Painetta pitäis saadas lisää, koska ei kierrokset edes nouse maksimiin ja muutenkin tuntuu syöttöä olevan liian vähän. Jos seosta taas säätää isommalle alkaa vaan pörisemään ja paukkumaan. Nyt on hyvät neuvot tarpeessa, että saadaan mersu kulkemaan kunnolla viinalla!
Ainiin, ezl-katin toiminnasta, kumpaan suuntaan aikastaa sytytystä? Olis ilmeisesti parempi saada pikkasen aikasemmal. nyt asennossa S, eli toisessa ääriasennossa, siitä seuraavat on sitten N ja olisko 6 viimeinen.
Ja se piti vielä sanomanoi, että tollanen bioadapteri mulla on tossa kiinni kylmäkäynnistyssuuttimella. Mutta en tiedä yhtään sen toiminnasta vaikuttaako mitään... (?) ainakaan käynti ei muutu mitenkään kun vaihtaa adapterin eri asentoja. Luulisi sen kuitenkin toimivan sille kylmäkäyntisuuttimelle samalla lailla kuin ihan normisuuttimillekin. Toisaalta eikös tuo suutin anna pelkästään yhdelle tai kahdelle pytylle soppaa?
Nyt kysymys kuuluukin vain, että voisko joku selittää tuon paineen noston prikkatempulla järjestelmässä vielä tarkemmin..? (olenko tyhmä vai ei, se olkoon sivuseikka:D) Painetta pitäis saadas lisää, koska ei kierrokset edes nouse maksimiin ja muutenkin tuntuu syöttöä olevan liian vähän. Jos seosta taas säätää isommalle alkaa vaan pörisemään ja paukkumaan. Nyt on hyvät neuvot tarpeessa, että saadaan mersu kulkemaan kunnolla viinalla!
Ainiin, ezl-katin toiminnasta, kumpaan suuntaan aikastaa sytytystä? Olis ilmeisesti parempi saada pikkasen aikasemmal. nyt asennossa S, eli toisessa ääriasennossa, siitä seuraavat on sitten N ja olisko 6 viimeinen.
Ja se piti vielä sanomanoi, että tollanen bioadapteri mulla on tossa kiinni kylmäkäynnistyssuuttimella. Mutta en tiedä yhtään sen toiminnasta vaikuttaako mitään... (?) ainakaan käynti ei muutu mitenkään kun vaihtaa adapterin eri asentoja. Luulisi sen kuitenkin toimivan sille kylmäkäyntisuuttimelle samalla lailla kuin ihan normisuuttimillekin. Toisaalta eikös tuo suutin anna pelkästään yhdelle tai kahdelle pytylle soppaa?
Re: Flexifuel mersuun ?!
Kylmä suutin antaa kaikille soppaa kylmänä kun imusarjassa on sellainen kanavisto siitä suuttimen kohdalta moleempiin suuntiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Flexifuel mersuun ?!
EZL-sytytyksessä tuo S-asento antaa suurimman ennakon eli se sopii 1980-luvun saksalaiselle 92-oktaaniselle Superbenzinille. N-asento (Normalbenzin) pudottaa sytytystä noin 6 astetta myöhäisemmälle. Sytytyksen muuttaminen aikaisemmalle ei onnistu EZL:ssä, se vaatii ohjelmoitavan boksin tai muun lisälaitteen. Sytytyshetken signaalia ei myöskään pysty pienillä kustannuksilla muuttamaan, vauhtipyöräään on hitsattu kiinni metalliliuskoja, joiden määrä on puolet sylinteriluvusta.aphe_ kirjoitti:...Ainiin, ezl-katin toiminnasta, kumpaan suuntaan aikastaa sytytystä? Olis ilmeisesti parempi saada pikkasen aikasemmal. nyt asennossa S, eli toisessa ääriasennossa, siitä seuraavat on sitten N ja olisko 6 viimeinen...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020