Millainen on vito(w639)..
Millainen on vito(w639)..
Teretys=) Nyt olen tässä muutaman viikon pyörinyt nettiautossa ja jotenkin on "ikävä" pakettiautoa TAAS
Entinen vitoni 112cdi(-01) pelasi vallan mainiosti vaikka olinkin lukenut kaikenmaailman kauhu-tarinoita kyseisestä kulkineesta!
Nyt haluaisinkin tietää ovatko nämä "uudemmat" takaveto vitot millaisia vekottimia?
1. Vieläkö näissä on ruostevikoja kuten edeltäjissään?
2. Miten automaatti laatikot näissä pelaa?
3. Onko kansivikoja? Siis kyseessä olisi -04 mallia oleva 115cdi ja automaatti.
4. Onko tämä sama moottori kuin 112cdi:ssä?
Jos ja kun menee tämmöistä autoa katsomaan, niin mitä kohtia pitäisi tutkailla? Kertokaahan kokemuksianne kits =)
Kaikki tarinoinnit kyseisestä mallista ovat tervetulleita...
Entinen vitoni 112cdi(-01) pelasi vallan mainiosti vaikka olinkin lukenut kaikenmaailman kauhu-tarinoita kyseisestä kulkineesta!
Nyt haluaisinkin tietää ovatko nämä "uudemmat" takaveto vitot millaisia vekottimia?
1. Vieläkö näissä on ruostevikoja kuten edeltäjissään?
2. Miten automaatti laatikot näissä pelaa?
3. Onko kansivikoja? Siis kyseessä olisi -04 mallia oleva 115cdi ja automaatti.
4. Onko tämä sama moottori kuin 112cdi:ssä?
Jos ja kun menee tämmöistä autoa katsomaan, niin mitä kohtia pitäisi tutkailla? Kertokaahan kokemuksianne kits =)
Kaikki tarinoinnit kyseisestä mallista ovat tervetulleita...
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Millainen on vito(w639)..
Tutulla on tollanen 115cdi automaatti, oikeastaan muuta en osaa sanoa kuin, että ruostetta alkaa olemaan ovien reunoissa jo jonkin verran (240tkm ajettu) ja alustassa tuntuu olevan jonkin näköistä väljää kokoajan, muuten todella mukavaa kyytiä antaa eikä ihan jalkoihinkaan jää.van_gils kirjoitti:Teretys=) Nyt olen tässä muutaman viikon pyörinyt nettiautossa ja jotenkin on "ikävä" pakettiautoa TAAS
Entinen vitoni 112cdi(-01) pelasi vallan mainiosti vaikka olinkin lukenut kaikenmaailman kauhu-tarinoita kyseisestä kulkineesta!
Nyt haluaisinkin tietää ovatko nämä "uudemmat" takaveto vitot millaisia vekottimia?
1. Vieläkö näissä on ruostevikoja kuten edeltäjissään?
2. Miten automaatti laatikot näissä pelaa?
3. Onko kansivikoja? Siis kyseessä olisi -04 mallia oleva 115cdi ja automaatti.
4. Onko tämä sama moottori kuin 112cdi:ssä?
Jos ja kun menee tämmöistä autoa katsomaan, niin mitä kohtia pitäisi tutkailla? Kertokaahan kokemuksianne kits =)
Kaikki tarinoinnit kyseisestä mallista ovat tervetulleita...
Päälliköllä sitten taas on -06 120cdi ja siitä on jo kaksi kertaa maalattu alaosat uudestaan ruosteen takia (130tkm ajettu), eli aika ruostealttiita ne w639 tuntuu olevan, tosin molemmat edellä mainitut on ihan täysin työautoina, joten niiden pesukin on noin vain joitain kertoja vuoteen
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: Millainen on vito(w639)..
Mulla taas on -06 115 cdi. Ajettu on 450 tkm. Ruostetta on ainoastaan tullut esiin takalasin pyyhkijän reiän ympäriltä. Pelkääjän etuovessa on pieni jälki mutta se on ottanut kiinni avautuessaan etulokasuojaan ja siitä oli maali siksi kulunut pois. Tämä auto tosin oli mulle tullessaan jo sisäänajettu (300 tkm) mutta isoimmat minun aikana tehdyt remontit on olleet vaihteisto öljynlauhdutin ja kardaanin ristinivelet, laakerit ja tasapainoitus.
Tämä on bussi malli, joten painoa takaosassa on enemmän kuin paketti mallissa, joka voi pakussa tulla vastaan talvella.
Tykkään.
Tämä on bussi malli, joten painoa takaosassa on enemmän kuin paketti mallissa, joka voi pakussa tulla vastaan talvella.
Tykkään.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Re: Millainen on vito(w639)..
Moottorina luotettava OM646, ei pitäs olla kansionkelmia.
Lootana 722.6 5-Vaihteinen sähköloota, ei onkelmia.
Alustanosia menee mielestäni ajoneuvomäärään suhteutettuna vähän. Alapalloja, pyöränlaakereita, vakaajan osia ja jousia. Eli yleiskuluvaa. Ei mitään kauhistuttavaa mielestäni senkään suhteen.
Edit. Vanhassa 112CDI vitaliksessa oli siis OM611.
Lootana 722.6 5-Vaihteinen sähköloota, ei onkelmia.
Alustanosia menee mielestäni ajoneuvomäärään suhteutettuna vähän. Alapalloja, pyöränlaakereita, vakaajan osia ja jousia. Eli yleiskuluvaa. Ei mitään kauhistuttavaa mielestäni senkään suhteen.
Edit. Vanhassa 112CDI vitaliksessa oli siis OM611.
Re: Millainen on vito(w639)..
Kannan minäkin korteni tähän kekoon.
Ruoste: kyljissä listojen alta lähtee kun jää sora ja paska maalipinnan ja listan väliin. (Suunnitteluvirhe)! Ovien alareunan saumoista lähtee jne. Eli ihan pakujen normi jutut merkistä riippumatta. Pesee riittävän usein niin tämä asia vähän helpottaa.
Moottori on luotettava 646 ja näin ollen samoja juttuja kuin muissakin saman perheen koneissa. Laatikko sama juttu.
Eberiin kannattaa laittaa imuilman suodatin kun melko kakkaa keräävässä paikassa.
Jotkut väittää ettei talvella pääse eteenpäin muttei itellä ainakaan mitään ongelmia ole ollut.
Kardaanista olikin jo puhetta mutta siihen vielä lisään että jos tulee sen kanssa ongelmia niin ei aja paskaksi sitä vaan remonttiin ajoissa. (Ko-Met Oy, Juvanmalmi Espoo)
Muuten vaan pensaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Ruoste: kyljissä listojen alta lähtee kun jää sora ja paska maalipinnan ja listan väliin. (Suunnitteluvirhe)! Ovien alareunan saumoista lähtee jne. Eli ihan pakujen normi jutut merkistä riippumatta. Pesee riittävän usein niin tämä asia vähän helpottaa.
Moottori on luotettava 646 ja näin ollen samoja juttuja kuin muissakin saman perheen koneissa. Laatikko sama juttu.
Eberiin kannattaa laittaa imuilman suodatin kun melko kakkaa keräävässä paikassa.
Jotkut väittää ettei talvella pääse eteenpäin muttei itellä ainakaan mitään ongelmia ole ollut.
Kardaanista olikin jo puhetta mutta siihen vielä lisään että jos tulee sen kanssa ongelmia niin ei aja paskaksi sitä vaan remonttiin ajoissa. (Ko-Met Oy, Juvanmalmi Espoo)
Muuten vaan pensaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Re: Millainen on vito(w639)..
Taitaa olla bensakoneiset vitot aika harvinaisiaJukkis79 kirjoitti:
Muuten vaan pensaa tankkiin ja kovaa ajoa.
Mutta joo, omassa ainakin ruoste on toistaiseksi ollut se pahin, takaovia, sivuovea ja kylkiä on fiksailtu ja seuraavasti pitäisi fiksata etuovet.
Onhan se talvella huono etenemään, ei siitä mihinkään pääse. Ensi talveksi täytyy koittaa hommata lisäpainoa taakse ja katsoa auttaako se mitään. Onneksi tuolla ei nyt talvella paljon ajellakaan.
Re: Millainen on vito(w639)..
Jees, siis tuo etenemis ongelma on kyllä tiedossa kun duunin puolesta olen tehnyt tuttavuutta 120:seen vitoon! Autoon on pultattu takaakselin päälle yli 300kg metallilevyjä mutta eipä tuolla siltikään talvella mihinkään tahdo päästä, kyseessä on siis lyhyt malli. Nyt funtsin että vaihtaisinko neliveto käyttikseni vitoon?! Jotenkin vaan kaipaan pakettiautoa. Nykyään kun ne ovat lähes yhtä hyviä ajella kuin henkilöautot ja korkealta on minun mielestäni mukavempi ajella. Täytyy tässä nyt rauhassa miettiä vaihtaako autoa vai pysyykö nykyisessä kalustossa mikä voisi olla "järkevintä", vaikka järjellähän ei ole autoilun kanssa mitään tekemistä
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Millainen on vito(w639)..
moi mulla on 04 109 ja alle sataviiskyt tuhatta ajettu. vikoja ollut toisessa ajovalolyhdyssä joka kerää kosteutta. taka ovien pyyhkien reunat ruosteessa on kuulemma tyyppivika tässä vuosimallissa. vaihdekepin vaijerit jumittaa. ovien listojen ympäriltä ruostekukkaa kerää paskaa sinne. talvella ihan kiva jos on hermoja kun jää kiinni sutimaan. mulla on tuontiauto jossa ei ole abs eikä luistonestoa lyhyt malli. muuten ei ole valittamista vehkeestä hyvä ajaa mut vääntöä ja tehoa sais olla enemmän mut 109 eri ku 115.
Re: Millainen on vito(w639)..
Talvella toi dymomoodi on kätevä. Ei oo turhaan noita epsejä ja abseja jarruttelemassa. Tai ton ikäsissä oikeammin roll test toiminto... Ja toi pensaa tankkiin juttu juontaa juurensa muutaman vuoden päähän kun kaveri tuumasi kesken päivän että pyöräkoneesta on pensa loppu. Se lausahdus jäi vaan päähän. Siitä lähtien on tankattu vaan pensaa oli sitten polttoaine mikä tahansa...
Re: Millainen on vito(w639)..
Yllättävän positiivistahan on porukan palaute ollut täytynee taas piipahdella nettiauton puolella ja "suunnitella" vähän hommeleita
Tiedättehän sen että kun jotain järjetöntä saa päähänsä niin sitä on sitten vähän vaikea saada enään päästä pois
Paljonko muuten tuollainen 115cdi vie polttoainetta? Vanha meni muistaakseni vähän yli 7l/100km tämä takatuuppari ei taida ihan niin pieneen tyytyä?
Tiedättehän sen että kun jotain järjetöntä saa päähänsä niin sitä on sitten vähän vaikea saada enään päästä pois
Paljonko muuten tuollainen 115cdi vie polttoainetta? Vanha meni muistaakseni vähän yli 7l/100km tämä takatuuppari ei taida ihan niin pieneen tyytyä?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Millainen on vito(w639)..
Se riippuu vähän rengastuksesta ja ajotavasta muutenkin mutta kesällä ilman kun ilmastointi ei ole päällä niin semmonen 8 litraa keskikulutus itellä renkaina 245/45/18
Re: Millainen on vito(w639)..
Yhtä vitoa tuossa jo kyselin mutta ei lämmennyt auton omistaja oikein kun ilmoitin että väliä en aio maksaa yhtään Ajellaan sit bimmerillä vielä jonkin aikaa! Hyvähän tuo neliveto on talvella
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Millainen on vito(w639)..
kasin ja kympin väliin se on vienyt, tosin kilsoja ei ole vielä kertynyt kuin kymppitonni.
Re: Millainen on vito(w639)..
Tätä ketjua voi varmaan lainata kysyäkseen muutamaa juttua vitosta, kun tuommonen 04-05 115cdi automaatti olis hakusessa...
-miten sen talvietenemisen kanssa oikein on? toiset haukkuu ja toisilla ei ole mitään ongelmia.
-ajonvakautus? joissain näyttää ilmoitusten perusteella olevan, ja toisissa taas pelkkä luistonesto. Tuliko tuo esp ( ? ) johonkin vuosimalliin vakioksi? Kumpi kannattaa hankkia, esp:llä vai ilman?
-mitä kannattaa ruosteiden lisäksi erityisesti tarkastaa kun on hankkimassa tuollaista ~200.000 ajettua 2004-2006 peliä?
-miten sen talvietenemisen kanssa oikein on? toiset haukkuu ja toisilla ei ole mitään ongelmia.
-ajonvakautus? joissain näyttää ilmoitusten perusteella olevan, ja toisissa taas pelkkä luistonesto. Tuliko tuo esp ( ? ) johonkin vuosimalliin vakioksi? Kumpi kannattaa hankkia, esp:llä vai ilman?
-mitä kannattaa ruosteiden lisäksi erityisesti tarkastaa kun on hankkimassa tuollaista ~200.000 ajettua 2004-2006 peliä?
Re: Millainen on vito(w639)..
Tuossahan nuo ylempänä oikeastaan tulikin. Tietysti yleisilme autosta kertoo jo jotain. Selvittää että laatikon öljyt on vaihdettu ajallaan ettei tule samoja "ylläreitä" kuin itselle. Kustannuksia tuosta ei juuri ollut mutta vaivaa kylläkin. Kyllä toi ESP on ihan mukava varsinkin vakkarin kanssa talvella ajellessa puolinukuksissa töihin kun pudottaa heti vakkarin pois kun meinaa lähteä johonkin suuntaan vetelemään. En kyllä tiedä onko tota ollut ilman ESP:tä ollenkaan tai ei ainakaan vastaan itelle ole tullut yhtään.
Tieten aina kun ostat "sähkömersun" niin on hyvä tarkistaa lähimmän staarin sijainti että autoilu on järkevän hintaista.
Sitten vielä sellainen asia että jos on suomiauto niin tod.näk. siinä on tehdaseberi. Tarkista tämän toiminta. On aivan järkyttävän hintainen veholla. Saa toki edullisemminkin mutta hankala löytää.
On vaan sellaisessa paikassa että kerää kakkaa itteensä jne.
Toki teet sellaisen audio visuaalisen tarkistuksen voimanlähteeseen...
Lykkyä tykö ja toivottavasti tästä jotain apua....
Tieten aina kun ostat "sähkömersun" niin on hyvä tarkistaa lähimmän staarin sijainti että autoilu on järkevän hintaista.
Sitten vielä sellainen asia että jos on suomiauto niin tod.näk. siinä on tehdaseberi. Tarkista tämän toiminta. On aivan järkyttävän hintainen veholla. Saa toki edullisemminkin mutta hankala löytää.
On vaan sellaisessa paikassa että kerää kakkaa itteensä jne.
Toki teet sellaisen audio visuaalisen tarkistuksen voimanlähteeseen...
Lykkyä tykö ja toivottavasti tästä jotain apua....
Re: Millainen on vito(w639)..
Mun katse suuntaa nyt 4x4 vitoihin ja pitää unohtaa tuo takaveto Siis ainakaan duunin 120cdi:llä(lyhyt) ei uskalla talvella mennä isolta tieltä mihinkään kuuten jää takuuvarmasti kiinni En tiedä onko tuo vain noiden pätkäMallien ongelma kun olen jostain lukenu että pidemmillä malleilla pärjää hyvin..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Millainen on vito(w639)..
Ei niillä pidemmilläkään hyvin pärjää, ainakaan ilman lisäpainoja. Nelivedon harmina on vaan jakolaatikon toteutustapa: siellä on ketju joka venyy, ja jota ei voi korjata kuin vaihtamalla koko jakolaatikko. Noita on kuulemma mennyt jo n. 100tkm ajetuista. Itse en tämän takia uskaltanut ottaa nelikkoa, vaikka mieli olisi tehnyt. Onneksi Vitolle suurin osa kilsoista tulee kesällä.van_gils kirjoitti:Mun katse suuntaa nyt 4x4 vitoihin ja pitää unohtaa tuo takaveto Siis ainakaan duunin 120cdi:llä(lyhyt) ei uskalla talvella mennä isolta tieltä mihinkään kuuten jää takuuvarmasti kiinni En tiedä onko tuo vain noiden pätkäMallien ongelma kun olen jostain lukenu että pidemmillä malleilla pärjää hyvin..
Re: Millainen on vito(w639)..
Dynomode pojat, dynomode ja autoilu voi olla helppoa talvella... Tietty pieni ennakointi helpottaa kiinni jääntiä.
Itellä kun tällä hetkellä yhden normaalin autotallipajan verran työkalua ja tarviketta kyydissä niin melkeimpä saisi olla 50 hv enemmän tehoakin...
Mun pitäs vissiin kokeilla normaalin viton etenemiskykyä kun en oikein ymmärrä tätä pitojuttua. Niin ja omassa on jonkin sortin madallussarjakin, ehkä sen takia en sitä umpihankeen työnnäkkään vaikka ne paikat missä minä liikun niin henkilöautot kääntyy poispäin paljon aikaisemmin...
Itellä kun tällä hetkellä yhden normaalin autotallipajan verran työkalua ja tarviketta kyydissä niin melkeimpä saisi olla 50 hv enemmän tehoakin...
Mun pitäs vissiin kokeilla normaalin viton etenemiskykyä kun en oikein ymmärrä tätä pitojuttua. Niin ja omassa on jonkin sortin madallussarjakin, ehkä sen takia en sitä umpihankeen työnnäkkään vaikka ne paikat missä minä liikun niin henkilöautot kääntyy poispäin paljon aikaisemmin...
Re: Millainen on vito(w639)..
Miten se dynomode lisää pitoa?Jukkis79 kirjoitti:Dynomode pojat, dynomode ja autoilu voi olla helppoa talvella... Tietty pieni ennakointi helpottaa kiinni jääntiä.
Itellä kun tällä hetkellä yhden normaalin autotallipajan verran työkalua ja tarviketta kyydissä niin melkeimpä saisi olla 50 hv enemmän tehoakin...
Mun pitäs vissiin kokeilla normaalin viton etenemiskykyä kun en oikein ymmärrä tätä pitojuttua. Niin ja omassa on jonkin sortin madallussarjakin, ehkä sen takia en sitä umpihankeen työnnäkkään vaikka ne paikat missä minä liikun niin henkilöautot kääntyy poispäin paljon aikaisemmin...
Re: Millainen on vito(w639)..
itsel on työ autona -07 111cdi tuikutettu vähä tehokkaammaksi XD
Autolla ajettu hiukan vajaa 200 tuhatta ei ole tehty kuin perus huollot
neliveto toimii aikakivasti.
Sen verran tarvii vielä kertoa et rakennamme pitkin suomea Suurjännitesähkö linjoja (110kv, 220kv ja 400kv)
auto on todella raa-alla käytöllä painoa on kyllä aika paljon työkalut, invertterit + muut tarvikkeet
Eli kun siinä missä moni kääntyy takaisin tai laittaa pakin silmää me vasta alamme ajamaan. Hyvin on kestänyt jakolaatikkoa olen kans pelännyt kun niin pelottelevat siitä.
Kärryä minkä kokonaismassa on alle 2500kg on todella paljon perässä. Et koville joutuu tuo meidän vito.
Autolla ajettu hiukan vajaa 200 tuhatta ei ole tehty kuin perus huollot
neliveto toimii aikakivasti.
Sen verran tarvii vielä kertoa et rakennamme pitkin suomea Suurjännitesähkö linjoja (110kv, 220kv ja 400kv)
auto on todella raa-alla käytöllä painoa on kyllä aika paljon työkalut, invertterit + muut tarvikkeet
Eli kun siinä missä moni kääntyy takaisin tai laittaa pakin silmää me vasta alamme ajamaan. Hyvin on kestänyt jakolaatikkoa olen kans pelännyt kun niin pelottelevat siitä.
Kärryä minkä kokonaismassa on alle 2500kg on todella paljon perässä. Et koville joutuu tuo meidän vito.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Millainen on vito(w639)..
Laitanpa nyt tähän kun en viitti uutta aihetta alottaa! Eli miten toi bäheri toimii? Siis kun olen nyt kotona duunin autolla kun bimmeri on maalaamossa..
Niin että tuossa on nappula jonka yläpuolella on miinus merkki ja alapuolella plus merkki ja sit keskellä kaksi punaista valoa! Pitääkö namiskaa painaa tuosta ylemmästä(miinus) vai alemmasta(plussa) kun haluaa bäherin käyntiiin? Kummastakin namiskasta syttyy valo nappulaan ja kummastakin saa sen valon pois?! miinus nappulasta saa vissiin säädettyä ajatimen kohdilleen, mut siis onko väliä kummalla nappulalla sen laittaa päälle kun kummallakin näyttäis toimivan Huomenna ko tarvii kumminkin lämmitintä pitää päällä että pääsee liikenteeseen. Vastaus mieluiten sit tänään kun aamulla auto pitäisi saada käyntiin Kuinka kauan sitä pidetään päällä näillä keleillä(-20-25) vanhassa vitossa riitti 20min.. Kiitokset etukäteen..
Niin että tuossa on nappula jonka yläpuolella on miinus merkki ja alapuolella plus merkki ja sit keskellä kaksi punaista valoa! Pitääkö namiskaa painaa tuosta ylemmästä(miinus) vai alemmasta(plussa) kun haluaa bäherin käyntiiin? Kummastakin namiskasta syttyy valo nappulaan ja kummastakin saa sen valon pois?! miinus nappulasta saa vissiin säädettyä ajatimen kohdilleen, mut siis onko väliä kummalla nappulalla sen laittaa päälle kun kummallakin näyttäis toimivan Huomenna ko tarvii kumminkin lämmitintä pitää päällä että pääsee liikenteeseen. Vastaus mieluiten sit tänään kun aamulla auto pitäisi saada käyntiin Kuinka kauan sitä pidetään päällä näillä keleillä(-20-25) vanhassa vitossa riitti 20min.. Kiitokset etukäteen..
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: Millainen on vito(w639)..
Omassa alkupään mallissa menee niin että yläpuolta lyhyesti painamalla saa mittaristoon näytön josta saa ajastettua lämmittimen päälle (kellossa on 2 aikaa, I ja II) ja jos painaa pitkään eli yli 3 sekuntia niin lähtee heti käyntiin, sammuu samasta napista.
Alempi eli plussapuoli ohjaa ajonaikaista lisälämmitystä, lähtee käyntiin kun moottori käy ja käy aina kun tulee vilu.
Ajasta en oikein tiedä... Mitä lämpimämpi, sitä paremmin pyörii mutta huonommin käynnistyy. Vartti riittää yleensä.
Alempi eli plussapuoli ohjaa ajonaikaista lisälämmitystä, lähtee käyntiin kun moottori käy ja käy aina kun tulee vilu.
Ajasta en oikein tiedä... Mitä lämpimämpi, sitä paremmin pyörii mutta huonommin käynnistyy. Vartti riittää yleensä.