Mikä paras kannentiiviste superiin?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mikä paras kannentiiviste superiin?

Viesti Kirjoittaja veskola »

OM lohkoissa on vesikanava (ura) joka vähän haittaa liekkirengasuraa, lisäksi ykkösen ja jakokopan välissä kannessa on vielä useimissa malleissa öljykanavankin ura, paras vain tyytyä siihen 606 metallitiivisteen kun semmoinen on saatavilla helposti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Re: Mikä paras kannentiiviste superiin?

Viesti Kirjoittaja jusky »

jokkis kirjoitti:Hei. No mulla kans pullahti takapäästä massatiiviste (om603 alle 2bar). Ilmeisesti hyvä on se 606 tiiviste + liima. Mutta helposti alkaa vuotamaan nesteitä tai öljyä??? Ilmeisesti painetta kestää kyllä..

En tunne ketään st miestä, mutta töissä juttelin parin vetotraktorin rakentajan kans. Meinasivat, että kannattaa tehdä ura liekkirenkaille lohkoon ja kanteen. Ja tiivisteen tekee kone alkuperäistä tiivistettä mallina käyttäen.

Onko kellään tietoa mahtaako 603 turbon lohkoon ja kanteen olla mahdollista jyrsiä näitä syvennyksiä. Hommaa siinä tietty on, mutta on siinäkin, jos 606 tiivistettä ei ensimmäisellä kerralla saa ykkösellä kuntoon.
Omassa toimi vakio pahvi hyvin liimattuna, ura lohkoon ja mikkilangan pätkä samalle kohti kannen puolelle.Toimi 2-3v. max2.bar ahdoilla kunnes möin auton. Toiminee edelleen!?
MachMain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 29.01.2011 11:11

Re: Mikä paras kannentiiviste superiin?

Viesti Kirjoittaja MachMain »

Saako sen langanpätkän pysymään paikoillaan tiivisteen päällä sillä copper sprayllä asennuksen ajan vai miten? Onko jossain kuvia näistä toteutuksista?
jytky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Pe 09.11.2012 10:02

Re: Mikä paras kannentiiviste superiin?

Viesti Kirjoittaja jytky »

ite mittailin tarkasti että langanpätkä tulee oikealle paikalle uran kohdalle ja sitten vain pikaliimalla kiinni ja copper gaskettia muutama kerron päälle ja hyvä tuli :) nyt on om603 ja 1.8bar menty 16tkm ja toistaikseksi ainakin on tiiviste kestänyt pullahtamatta :roll:
Vastaa Viestiin