Moro. Eli ongelmana ois seuraava. Kun ajan koneen lämpimäks ja antaa jonkun aikaa jäähtyä ja siitä sitten kun uudestaan lähtee liikkeelle, niin kone ei pysy käynnissä, ilman että antaa jonkun verran kaasua. Välillä myös saattaa tehä niin täysin kylmällä koneella, mutta ei läheskään niin usein, kun yllä mainitusti. Mistähän kyseistä vikaa kannattais lähteä etsimään? Imuilmavuotoa oli, kun ostin auton, mutta sen korjasin ja yj releen tinasin. Muutenkin kone käy kohtalaisen epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja ajossa tuntuu ennen koneen lämpenemistä sellaista "heijailua" ikäänkuin kierrokset aaltoilisivat.
Niin ja auton on 2.3l 8v automaatti vm88.
w201 tyhjäkäyntiongelma
Re: w201 tyhjäkäyntiongelma
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125283" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 tyhjäkäyntiongelma
Tyhjäkäyntisäätimen (tunnetaan myös nimellä tyhjäkäyntimoottori, lisäilmaventtiili jne.) puhdistus vaikkapa jarrucleanerilla saattaisi auttaa. Säädin on 3 ja 4-sylinterien imusarjojen väliin kumikiinnikkeellä kiilattu kierovesipumpun NÄKÖINEN mutikka jonka peräosassa on sähköliitin. Irroitus ja kiinnitys ei ole vaikeata vaikka aluksi näyttää siltä. Ensiksi ilmanputsarikotelo pois. Säätimeen tulee kaksi tukevahkoa letkua, toinen ylhäältä ja toinen alhaalta. Nyt voipi kauhistuttaa kysymys jotta miten alaletku saadaan takaisin kiinni. Ei hätää, vasen käsi mahtuu hyvin edestäpäin imusarjojen alle pitelemään sitä rööriä. Putken toinen pää tulee määränjakajahässäkän alle ja ei normaalisti ole millään klemmarilla kiinni ja voi siis irrota suht helposti. Oireena irtoamiselle on ettei lähde käyntiin. Tätä ei siis näe päältäpäin joten on ns. käsikoppelohommia. Ilmatiiveys liitoksissa on tärkeää koskapa tässä säädetään tyhjäkäyntiä just ilman ohivirtauksella.solamii85 kirjoitti:Moro. Eli ongelmana ois seuraava. Kun ajan koneen lämpimäks ja antaa jonkun aikaa jäähtyä ja siitä sitten kun uudestaan lähtee liikkeelle, niin kone ei pysy käynnissä, ilman että antaa jonkun verran kaasua. Välillä myös saattaa tehä niin täysin kylmällä koneella, mutta ei läheskään niin usein, kun yllä mainitusti. Mistähän kyseistä vikaa kannattais lähteä etsimään? Imuilmavuotoa oli, kun ostin auton, mutta sen korjasin ja yj releen tinasin. Muutenkin kone käy kohtalaisen epätasaisesti tyhjäkäynnillä ja ajossa tuntuu ennen koneen lämpenemistä sellaista "heijailua" ikäänkuin kierrokset aaltoilisivat.
Niin ja auton on 2.3l 8v automaatti vm88.