W211 farmarin ilmajouset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mese220cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 26.01.2011 13:31

W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mese220cdi »

Elikkäs autoon vaihdettiin kuskin puolelle taakse ilmajousi, ostin jousen käytettynä osan numerot ovat samat paitsi kaksi viimeistä mitkä ovat vanhassa /03 ja uudessa /06 eli ilmeisesti tarkoittaa vuosilukua?
Jousi on kuitenkin kuin uusi...

Nyt kuskinpuoli on joitain senttejä korkeammalla kuin vänkärin puoli, voiko näitä jotenki kalibroida? Eli vain takana tason säätö ei airmatic...
w211 200cdi -07
EX w212 200cdi -11
EX w124 E300D TURBO automatic -93
EX w211 220cdi farmari -04
EX w210 200cdi -00
EX w201 200D -88
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Starilla kalibrointi kohdalleen. Eli piuhan päähän on auto saatava. Missä päin auto sijaitsee niin vois opastaa jonkun foorumilaisiin luokse piuhan nokkaan.4
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13256
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mese220cdi kirjoitti:Elikkäs autoon vaihdettiin kuskin puolelle taakse ilmajousi, ostin jousen käytettynä osan numerot ovat samat paitsi kaksi viimeistä mitkä ovat vanhassa /03 ja uudessa /06 eli ilmeisesti tarkoittaa vuosilukua?
Jousi on kuitenkin kuin uusi...

Nyt kuskinpuoli on joitain senttejä korkeammalla kuin vänkärin puoli, voiko näitä jotenki kalibroida? Eli vain takana tason säätö ei airmatic...
Mikäs se osanumero kokonaisuudessaan kummassakin oli? Perusfarkun ilmapussin pitäisi olla A2113200925 eikä tuossa listassa ole mikään numero vuosilukua ilmoittamassa.

Ei sitä takapäätä saa testerillä suoraksi kalibroitua kun takapää säätyy yhtenä kokonaisuutena (yksi tasoanturi). Airmatic autossa voi kallistusta säätää etupäästä (takapään kuuluisi seurata).
mese220cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 26.01.2011 13:31

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mese220cdi »

Ei kummassakaan ollut tuollaista numeroa ei vanhassa eikä uudessa...
w211 200cdi -07
EX w212 200cdi -11
EX w124 E300D TURBO automatic -93
EX w211 220cdi farmari -04
EX w210 200cdi -00
EX w201 200D -88
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

DBFI kirjoitti:
mese220cdi kirjoitti:Elikkäs autoon vaihdettiin kuskin puolelle taakse ilmajousi, ostin jousen käytettynä osan numerot ovat samat paitsi kaksi viimeistä mitkä ovat vanhassa /03 ja uudessa /06 eli ilmeisesti tarkoittaa vuosilukua?
Jousi on kuitenkin kuin uusi...

Nyt kuskinpuoli on joitain senttejä korkeammalla kuin vänkärin puoli, voiko näitä jotenki kalibroida? Eli vain takana tason säätö ei airmatic...
Mikäs se osanumero kokonaisuudessaan kummassakin oli? Perusfarkun ilmapussin pitäisi olla A2113200925 eikä tuossa listassa ole mikään numero vuosilukua ilmoittamassa.

Ei sitä takapäätä saa testerillä suoraksi kalibroitua kun takapää säätyy yhtenä kokonaisuutena (yksi tasoanturi). Airmatic autossa voi kallistusta säätää etupäästä (takapään kuuluisi seurata).

Juuri näin.....niin säätyykin.....onhan sille pusille mahdollisuus ilmottaa "kotipaikka" eli kummallekkin puoleen sama kokeus niin siitä sit säätelee ylös ja alas......tehty useita kertoja.

Toki voi olla villi loppu tulos jos korvattu muulla kun vastaavalla osalla varsinkin kun laitettu vain toiselle puoleen.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kaverille vaihettiin kesällä kanssa toisen puolen pussukka ja starilla latasin perän suoraan, molempia pussejahan pystyy täyttämään erikseen. Tämän jälkeen tallensin perän haluttuun korkeuteen "käyttöönoton" kautta. Jääköhän tuo tallennus voimaan, vai tasaako järjestelmä jotenkin pussien paine-eroja. Ei ole tullut tarkastettua, mikä on kyseisen auton nykytilanne, mutta ennen pussiremonttia auto oli noin 5mm kenossa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Kyllähän nuo numerot vilisee, kuitenkin lähes vuosikymmen tehty kyseistä keksintöä. Aina tehdas löytää tuotteista jotakin pientä parannettavaa, mutta esim. Bilstein ja muutkin tarvike toimittajat tekevät vain yhdenmoista. Eli ei kannata huolestua, vaikka numerot ei täsmää. Tarviketta on asennettu ihan orggiksenki pariksi, ilman ongelmia. Kerrankin pätee se usein kuultu lausahdus; "Se on sama kaikissa". :thumbup:

Edit. Poislukien siis Airmatic. Orggispussit ovat olleet alkujaan muistaakseni jopa molemminpuolin omalla numerolla, Tarvikkeena siis samat aina.
mese220cdi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 26.01.2011 13:31

Re: W211 farmarin ilmajouset

Viesti Kirjoittaja mese220cdi »

Numero sarjat on samat molemmissa pusseissa, vanha on tehty 2003 ja uus 2006 kysyin paikallisesta tähtikorjaamosta... eli saman laiset on pussit...
w211 200cdi -07
EX w212 200cdi -11
EX w124 E300D TURBO automatic -93
EX w211 220cdi farmari -04
EX w210 200cdi -00
EX w201 200D -88
Vastaa Viestiin