E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Terve!
Mitä mieltä olette kun w211 220cdi manuaali Mersun kulutus huitelee 9 litran paikkeilla kaupunkiajossa ja matka-ajossa nipin napin pääsee alle 7 litran?
Myös kulku puoli on aika laiskaa. 0-100 on kellotettu 18 sekuntia joka on mielestäni aika kaukana tehtaan lupaamasta 10,6 sekunnista. Kiihtyvyys on semmoista tasaista ettei mitään turbon matkaan tuloja ole havaittavissa.
Yksi oire on myös että joskus kylmänä saattaa pari kertaa nykiä mutta nykiminen ei ole terävää.
Autosta on jo katsottu:
-imusarja, ei ollut niin tukkoisen näköinen että vaikuttaisi
-imusarjanläpät jätetty aukiasentoon, sillä läppien moottorilta yksi tanko mennyt poikki
-turbon vivusto katsottu että pelaa
-ilmamassa anturi vaihdettu
-pakoputkisto tarkistettu, tyhjennetty ensimmäinen katalysaattori ja tarkastettu muutenkin ettei tukoksia
-turbo kuulostaa ahtavan ja ahtoputket pullistelevat kovasti eli ei luulisi olevan nekään rikki
Auto pikkuisen piristy katin tyhjennyksen ja imusarjanläppien auki asentoon laiton jälkeen, mutta vieläkin yli 15s menee sataseen ja kulutus on pysynyt samana.
Mitään vikakoodeja ei anna, ei antanut vanhalla ilmamassa anturilla eikä uudellakaan.
Sekin kummallista että ei tule missään vaiheessa mustaa pakokaasua vaikka kaasupohjassa mentäisiin.
Auto ei myöskään mene vikasieto tilaan eli aivan normaalisti ottaa yli 3000 kierrosta.
Minkäänlaista vaikutusta kulkuun tai auton käyntiin ei ole, jos ottaa ilmamassa anturin liittimen tai imuilmanlämpöanturin liittimen irti, mutta moottorihäiriövalo syttyy palamaan.
Mitä mieltä olette kun w211 220cdi manuaali Mersun kulutus huitelee 9 litran paikkeilla kaupunkiajossa ja matka-ajossa nipin napin pääsee alle 7 litran?
Myös kulku puoli on aika laiskaa. 0-100 on kellotettu 18 sekuntia joka on mielestäni aika kaukana tehtaan lupaamasta 10,6 sekunnista. Kiihtyvyys on semmoista tasaista ettei mitään turbon matkaan tuloja ole havaittavissa.
Yksi oire on myös että joskus kylmänä saattaa pari kertaa nykiä mutta nykiminen ei ole terävää.
Autosta on jo katsottu:
-imusarja, ei ollut niin tukkoisen näköinen että vaikuttaisi
-imusarjanläpät jätetty aukiasentoon, sillä läppien moottorilta yksi tanko mennyt poikki
-turbon vivusto katsottu että pelaa
-ilmamassa anturi vaihdettu
-pakoputkisto tarkistettu, tyhjennetty ensimmäinen katalysaattori ja tarkastettu muutenkin ettei tukoksia
-turbo kuulostaa ahtavan ja ahtoputket pullistelevat kovasti eli ei luulisi olevan nekään rikki
Auto pikkuisen piristy katin tyhjennyksen ja imusarjanläppien auki asentoon laiton jälkeen, mutta vieläkin yli 15s menee sataseen ja kulutus on pysynyt samana.
Mitään vikakoodeja ei anna, ei antanut vanhalla ilmamassa anturilla eikä uudellakaan.
Sekin kummallista että ei tule missään vaiheessa mustaa pakokaasua vaikka kaasupohjassa mentäisiin.
Auto ei myöskään mene vikasieto tilaan eli aivan normaalisti ottaa yli 3000 kierrosta.
Minkäänlaista vaikutusta kulkuun tai auton käyntiin ei ole, jos ottaa ilmamassa anturin liittimen tai imuilmanlämpöanturin liittimen irti, mutta moottorihäiriövalo syttyy palamaan.
Mercedes ML 270cdi -01
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Voisiko olla, että egr venttiili on jumiutunut auki asentoon kannattaa tsekata
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Polttoaineen suodattimet?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Polttoainesuodatin on vaihdettu myös vasta. Tuntuu olevan aikamoinen homma kun sen egr:n alkaa katsomaan. Eikö siitäkin pitäisi tulla vikakoodi? Onko kenelläkään muita ideoita?
Mercedes ML 270cdi -01
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Onkos oireet tullut miten, ollet pitkään, pahentunet pikku hiljaaMesepekko kirjoitti:Terve!
Mitä mieltä olette kun w211 220cdi manuaali Mersun kulutus huitelee 9 litran paikkeilla kaupunkiajossa ja matka-ajossa nipin napin pääsee alle 7 litran?
Myös kulku puoli on aika laiskaa. 0-100 on kellotettu 18 sekuntia joka on mielestäni aika kaukana tehtaan lupaamasta 10,6 sekunnista. Kiihtyvyys on semmoista tasaista ettei mitään turbon matkaan tuloja ole havaittavissa.
Yksi oire on myös että joskus kylmänä saattaa pari kertaa nykiä mutta nykiminen ei ole terävää.
Autosta on jo katsottu:
-imusarja, ei ollut niin tukkoisen näköinen että vaikuttaisi
-imusarjanläpät jätetty aukiasentoon, sillä läppien moottorilta yksi tanko mennyt poikki
-turbon vivusto katsottu että pelaa
-ilmamassa anturi vaihdettu
-pakoputkisto tarkistettu, tyhjennetty ensimmäinen katalysaattori ja tarkastettu muutenkin ettei tukoksia
-turbo kuulostaa ahtavan ja ahtoputket pullistelevat kovasti eli ei luulisi olevan nekään rikki
Auto pikkuisen piristy katin tyhjennyksen ja imusarjanläppien auki asentoon laiton jälkeen, mutta vieläkin yli 15s menee sataseen ja kulutus on pysynyt samana.
Mitään vikakoodeja ei anna, ei antanut vanhalla ilmamassa anturilla eikä uudellakaan.
Sekin kummallista että ei tule missään vaiheessa mustaa pakokaasua vaikka kaasupohjassa mentäisiin.
Auto ei myöskään mene vikasieto tilaan eli aivan normaalisti ottaa yli 3000 kierrosta.
Minkäänlaista vaikutusta kulkuun tai auton käyntiin ei ole, jos ottaa ilmamassa anturin liittimen tai imuilmanlämpöanturin liittimen irti, mutta moottorihäiriövalo syttyy palamaan.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Ostaessa oli jo sellainen ja siitäkin monta kuukautta. Ei ole oikeastaan pahentunut tai muuttunut miksikään. Vain ensimmäisen katin tyhjennys paransi hieman kulkua.
Mercedes ML 270cdi -01
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Minkäs ikäinen,Mesepekko kirjoitti:Ostaessa oli jo sellainen ja siitäkin monta kuukautta. Ei ole oikeastaan pahentunut tai muuttunut miksikään. Vain ensimmäisen katin tyhjennys paransi hieman kulkua.
mitään koodeja näkynyt missän *:rila tutkailtuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
EGR se tuskin on, menee heti vikatilaan. Kokemusta on.
Polttoainesuodatinkaan tuskin on tukossa jos tuollaisia lukemia tulee.
Käynti on tasaista eikä vikakoodeja ole, niin oletko tarkistanut ettei jarrut vaan laahaa? Kyllä siinä jotain on pahasti ketullaan.
Sen kun saa kuntoon, on kuin toinen auto. Oletteko Starilla katsoneet vikalistaa vai millä?
EGR lähtee helposti pois, se on kiinni vain kahdella pultilla, siinä polttoaainesuodattimen ja kuskin välimaastossa.
Polttoainesuodatinkaan tuskin on tukossa jos tuollaisia lukemia tulee.
Käynti on tasaista eikä vikakoodeja ole, niin oletko tarkistanut ettei jarrut vaan laahaa? Kyllä siinä jotain on pahasti ketullaan.
Sen kun saa kuntoon, on kuin toinen auto. Oletteko Starilla katsoneet vikalistaa vai millä?
EGR lähtee helposti pois, se on kiinni vain kahdella pultilla, siinä polttoaainesuodattimen ja kuskin välimaastossa.
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
.
Pakoputki on vielä tukossa, tai suuttimet vaihdettu erilaisiin, eikä ole koodattu staarilla.
Jos kulutus on katsottu ajotietokoneesta, ei sillä ole kovin kummoista painoarvoa.
Pakoputki on vielä tukossa, tai suuttimet vaihdettu erilaisiin, eikä ole koodattu staarilla.
Jos kulutus on katsottu ajotietokoneesta, ei sillä ole kovin kummoista painoarvoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
En tiedä millä ovat katsoneet mutta paikallisella merkkikorjaamolla käytin eikä sieltä vikakoodeja ollut löytynyt. Tästä jo muutama kuukausi aikaa. Nyt auto on menossa uudestaan tutkittavaksi ja katsovat kuulemma kaikki auton "arvot" että ovat kohdillaan. Tyhjäkäynti on joskus tai oikeasataan melko usein kummallisen korkealla, noin 900 - 950 kierrosta myös lämpimänä. Toinen katti oli mielestäni auki sillä ilma ja vesi kulki siitä helposti läpi. Ajettu myös ilman takapönttöä että sekään tuskin on tukossa, kun muutosta ei ollut.
Kulutus kyllä tuntuu olevan reipasta muutenkin kuin ajotietokoneen näytöllä.
Suuttimista en kyllä osaa sanoa.
Moottorista kuuluu myös kiihdyttäessä outo karkea ääni joka alkaa noin 2000 kierroksen kohdalla tai vähän ennemminkin.
Tuntuisi että tämä ääni tulee silloin kun turbon pitäisi alkaa ahtamaan.
Voi olla että ääni kuuluu suuttimista, koska olen lukenut äänestä täältä joskus aikaisemminkin.
Kulutus kyllä tuntuu olevan reipasta muutenkin kuin ajotietokoneen näytöllä.
Suuttimista en kyllä osaa sanoa.
Moottorista kuuluu myös kiihdyttäessä outo karkea ääni joka alkaa noin 2000 kierroksen kohdalla tai vähän ennemminkin.
Tuntuisi että tämä ääni tulee silloin kun turbon pitäisi alkaa ahtamaan.
Voi olla että ääni kuuluu suuttimista, koska olen lukenut äänestä täältä joskus aikaisemminkin.
Mercedes ML 270cdi -01
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes E 200cdi -03
Mercedes S500 Lang -95
Mercedes E 200cdi -00
Mercedes E 200cdi -02
Mercedes E 200cdi -01
Mercedes CE 300 -90
Mercedes CE 300 -88
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Itse jouduin tyhjentämään jälkimmäisen katin kun oli tukossa. Polttoaineen kulutus nousi pikkuhiljaa ja vetäminen huononi, kunnes pakoputken "klemmari" antautui. Otin putken pois ja avasin katin päältä päin. Katti oli tukossa alkuosasta n 10-15mm matkalta. Kulutus tippu ja vedot tuli takasin. Mutta nyt kun on ajanut taas 10tkm niin tuntuu että eka katti vuorostaan tukossa kun en pääse alle 6 litran matka-ajossa.Mesepekko kirjoitti:En tiedä millä ovat katsoneet mutta paikallisella merkkikorjaamolla käytin eikä sieltä vikakoodeja ollut löytynyt. Tästä jo muutama kuukausi aikaa. Nyt auto on menossa uudestaan tutkittavaksi ja katsovat kuulemma kaikki auton "arvot" että ovat kohdillaan. Tyhjäkäynti on joskus tai oikeasataan melko usein kummallisen korkealla, noin 900 - 950 kierrosta myös lämpimänä. Toinen katti oli mielestäni auki sillä ilma ja vesi kulki siitä helposti läpi. Ajettu myös ilman takapönttöä että sekään tuskin on tukossa, kun muutosta ei ollut.
Kulutus kyllä tuntuu olevan reipasta muutenkin kuin ajotietokoneen näytöllä.
Suuttimista en kyllä osaa sanoa.
Moottorista kuuluu myös kiihdyttäessä outo karkea ääni joka alkaa noin 2000 kierroksen kohdalla tai vähän ennemminkin.
Tuntuisi että tämä ääni tulee silloin kun turbon pitäisi alkaa ahtamaan.
Voi olla että ääni kuuluu suuttimista, koska olen lukenut äänestä täältä joskus aikaisemminkin.

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ke 26.01.2011 13:31
Re: E 220cdi W211 kova kulutus ja heikko kulku
Sama ongelma täälläki w211 220cdi automaatti kaupunki ajossa vetää 11-15litraa sataselle ja maantiellä ei meinaa päästä alle 6 litran yleensä semmosta 6,8litraa sataselle
w211 200cdi -07
EX w212 200cdi -11
EX w124 E300D TURBO automatic -93
EX w211 220cdi farmari -04
EX w210 200cdi -00
EX w201 200D -88
EX w212 200cdi -11
EX w124 E300D TURBO automatic -93
EX w211 220cdi farmari -04
EX w210 200cdi -00
EX w201 200D -88