Mittaritaulussa palaa kummtkin valot kokoajan virrat päällä eikä vakionopeudensäädin, ABS:ät ja luistonesto toimi.
Mistähän kannattaisi alkaa etsimään vikaa?
Voiko 135000km ajetussa autossa olla jo hiilet loppu tuossa ABS-pumpun moottorissa?
Jos saisi *:n päähän jossain pääkaupunkiseudulla (itse asun länsi-vantaalla), niin homma varmaan helpottuisi.
W638 112CDI -02 ASR/ABS ongelma "KORJATTU"
W638 112CDI -02 ASR/ABS ongelma "KORJATTU"
Viimeksi muokannut KimmoV, Ma 21.01.2013 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W638 112CDI -02 ASR/ABS ongelma
Kävin luetuttamasssa vikakoodit tuohon ongelmaan liittyen ja tulos oli:
Vasen pyörimisnopeusanturi: Ei signaalia/vika
Oikea pyörimisnopeusanturi: Ei signaalia/vika
Venttiilirele: Katkos
tai jotain tän tyylistä, koska ei muista tarkasti kun paperit on autossa eikä jaksa hakea.
Onko mahdollista, että kummatkin anturit menee samaan aikaan?
Ja mitä tuo venttiilirele katkos tarkoittaa?
Vika tuli, kun ajelin jyrkkää hiekkatietä alaspäin, jossa oli aikas pahat nimismiehen kiharat.
Oisko vain joku kontaktihäikkä tai ...?
Kiitos etukäteen neuvoa tai toivoa antaville.
Vasen pyörimisnopeusanturi: Ei signaalia/vika
Oikea pyörimisnopeusanturi: Ei signaalia/vika
Venttiilirele: Katkos
tai jotain tän tyylistä, koska ei muista tarkasti kun paperit on autossa eikä jaksa hakea.
Onko mahdollista, että kummatkin anturit menee samaan aikaan?
Ja mitä tuo venttiilirele katkos tarkoittaa?
Vika tuli, kun ajelin jyrkkää hiekkatietä alaspäin, jossa oli aikas pahat nimismiehen kiharat.
Oisko vain joku kontaktihäikkä tai ...?
Kiitos etukäteen neuvoa tai toivoa antaville.
Re: W638 112CDI -02 ASR/ABS ongelma
Nostellaans tätä vähän ylöspäin, jos jollain olisi tarvittavaa tietoa.
Mites noi nopeusanturien mittaaminen, kun ei löydy liittimiä ainakaan kovin helposti?
Onko ainoa keino vetää piuhat poikki ja mittailla siitä? Vai missä noi liittimet/liitoskohta sijaitsee?
Varmuuden vuoksi tilasin eBay:tä uuden jarrukatkasimen (GBP 9,00 toimituskuluineen), mutta sitä odotellessa voisi ainakin mittailla noi anturit.
Sit taitaa olla seuraava askel tuon pumpun purkaminen ja juotosten ja hiilien tarkastaminen.
Jos tuohon pumpun purkuun on jollain hyviä neuvoja, niin niitä otetaan mielellään vastaan.
Ainakin toi tarvittava hiilikoko ja lähteekö hiilien johdot sivulta vai hanurista? Ja menikö sinne 4kpl niitä?
Jostain jo luinkin, että tarttee olla kupariseos hiilet. Muuten on entiset alta aikayksikön.
Ajattelin samalla vaihtaa uudet jarrunesteet, mutta onko ilmauksessa jotain ihmeellistä, jos tuo pumppu käy irti?
Kävin motonetista hakemassa tollasen http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=75-1000" onclick="window.open(this.href);return false; jos kävis helpommin tuo nesteiden vaihto.
Mites noi nopeusanturien mittaaminen, kun ei löydy liittimiä ainakaan kovin helposti?
Onko ainoa keino vetää piuhat poikki ja mittailla siitä? Vai missä noi liittimet/liitoskohta sijaitsee?
Varmuuden vuoksi tilasin eBay:tä uuden jarrukatkasimen (GBP 9,00 toimituskuluineen), mutta sitä odotellessa voisi ainakin mittailla noi anturit.
Sit taitaa olla seuraava askel tuon pumpun purkaminen ja juotosten ja hiilien tarkastaminen.
Jos tuohon pumpun purkuun on jollain hyviä neuvoja, niin niitä otetaan mielellään vastaan.
Ainakin toi tarvittava hiilikoko ja lähteekö hiilien johdot sivulta vai hanurista? Ja menikö sinne 4kpl niitä?
Jostain jo luinkin, että tarttee olla kupariseos hiilet. Muuten on entiset alta aikayksikön.
Ajattelin samalla vaihtaa uudet jarrunesteet, mutta onko ilmauksessa jotain ihmeellistä, jos tuo pumppu käy irti?
Kävin motonetista hakemassa tollasen http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=75-1000" onclick="window.open(this.href);return false; jos kävis helpommin tuo nesteiden vaihto.
Re: W638 112CDI -02 ASR/ABS ongelma
Päivitetään tätä nyt kun vika on löydetty ja korjattu, jos tästä vaikka olisi apua jollekin muulle.
ABS-pumpun moottori tuli avattua ja hiilet tarkistettua, mutta ne oli melkein kuin uudet.
Jarruvalokatkaisin tuli vaihdettu, mutta se ei auttanut ongelmaan.
Kävin hakemassa uudet nopeustunnistimet eteen, kun kerran vikakoodi näin ilmoitti, vaikka itse en siihen uskonutkaan, että molemmat olisi mennyt rikki samaan aikaan.
Kuskin puolen anturi ei lähtenyt ehjänä irti, joten se oli rikottavat ja porattava pois. ABS-kehä oli kuin uusi.
Apparin puolen anturi lähti nätisti irti ja näytti olevan ok, mutta kun kurkisti anturinreiästä vetarin ABS-kehää, niin se oli ruostunut lähes olemattomiin.
Yritin putsailla sitä ja testasin vanhalla anturilla, niin valot kojelaudasta hävisivätkin vähäksi aikaa, kunnes vauhti kiihtyi yli 30km/h:ssa ja valot napsahti uudestaan kojetauluun.
Siispä toinen anturi takas kauppaan ja ulos kainalossa uusi vetarin pää.
Se tuli vaihdettua tänään tuolla taivastallissa duunin pihalla ja taas toimii luistonesto, ABS:it ja vakinopeudensäädin.
Nyt vain näyttämään katsastussedälle uudelleen ja samaan leima paperiin.
Sitten odotellaan, milloin veli Vito yllättää seuraavan kerran jollain mukavalla vialla.
ABS-pumpun moottori tuli avattua ja hiilet tarkistettua, mutta ne oli melkein kuin uudet.
Jarruvalokatkaisin tuli vaihdettu, mutta se ei auttanut ongelmaan.
Kävin hakemassa uudet nopeustunnistimet eteen, kun kerran vikakoodi näin ilmoitti, vaikka itse en siihen uskonutkaan, että molemmat olisi mennyt rikki samaan aikaan.
Kuskin puolen anturi ei lähtenyt ehjänä irti, joten se oli rikottavat ja porattava pois. ABS-kehä oli kuin uusi.
Apparin puolen anturi lähti nätisti irti ja näytti olevan ok, mutta kun kurkisti anturinreiästä vetarin ABS-kehää, niin se oli ruostunut lähes olemattomiin.
Yritin putsailla sitä ja testasin vanhalla anturilla, niin valot kojelaudasta hävisivätkin vähäksi aikaa, kunnes vauhti kiihtyi yli 30km/h:ssa ja valot napsahti uudestaan kojetauluun.
Siispä toinen anturi takas kauppaan ja ulos kainalossa uusi vetarin pää.
Se tuli vaihdettua tänään tuolla taivastallissa duunin pihalla ja taas toimii luistonesto, ABS:it ja vakinopeudensäädin.
Nyt vain näyttämään katsastussedälle uudelleen ja samaan leima paperiin.
Sitten odotellaan, milloin veli Vito yllättää seuraavan kerran jollain mukavalla vialla.