w210 sisempi vetoakselin suojakumi
w210 sisempi vetoakselin suojakumi
En löytänyt haulla aiheesta. Pitäis vaihtaa toi sisempi vetoakselin suojakumi, nyt vetarin sisempi pää roikkuu auton alla, mutta miten se purkenee?
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
Enpä ole väykkyyn ikinä vaihtanut, mutta villi veikkaus että samanlainen kuin 124:sessa. Eli peltikuppi irroitetaan ja alta löytyy sokka. Seuraava kuva ei ole kummastakaan mutta samantyylinen ratkaisu kuitenkin:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
Kyllä joo, sain peltikupin irti ja sokan pois, mutta ei se sen enempää purkautunutkaan, tunnnin naputtelun ja kolkuttelun jälkeen halkaisin suojakumin ja liimasin pikaliimalla. Saa nähdä kauan kestää. Täytyis vissiin rakentaa seuraavaa kertaa varten jonkinlainen suojakumin levitin.AM kirjoitti:Enpä ole väykkyyn ikinä vaihtanut, mutta villi veikkaus että samanlainen kuin 124:sessa. Eli peltikuppi irroitetaan ja alta löytyy sokka. Seuraava kuva ei ole kummastakaan mutta samantyylinen ratkaisu kuitenkin:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
ne on aika lujassa, ne nivelet siihen akseliin, kun on laitettu liiman kanssa tehtaalla... mutta kyllä se siitä olisi lähtenyt... tuollainen pikaliimalla kasattu suojakumi ei kyllä oikein tunnu vakuuttavaltaTomppa11 kirjoitti:Kyllä joo, sain peltikupin irti ja sokan pois, mutta ei se sen enempää purkautunutkaan, tunnnin naputtelun ja kolkuttelun jälkeen halkaisin suojakumin ja liimasin pikaliimalla. Saa nähdä kauan kestää. Täytyis vissiin rakentaa seuraavaa kertaa varten jonkinlainen suojakumin levitin.AM kirjoitti:Enpä ole väykkyyn ikinä vaihtanut, mutta villi veikkaus että samanlainen kuin 124:sessa. Eli peltikuppi irroitetaan ja alta löytyy sokka. Seuraava kuva ei ole kummastakaan mutta samantyylinen ratkaisu kuitenkin:
http://www.benzworld.org/forums/attachm ... vice-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
No sitten kun se liimaus pettää niin täytyy hakea Bilteman suojakumin levitin ja vaihtaa sillä se suojakumi. Auton alla se nivelen irrotus on aikas hankalaa, tai sitten pitäis olla oikeanlaiset työkalut.
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
Noin se kannattaa tehdä. Ei tosiaan ole kova homma avata napamutteria ja lyödä vetaria kokonaan pois. Oon ite irrottanu nuo nivelet niin että laitan vetarin nivelen varaan viilapenkkiin ja lyön kunnon tampilla ja lekalla vetarin päähän. Aina ne on irti lähtenytLeyfield kirjoitti:W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
öö, tuo nyt ei ole se paras konsti nivelen kannalta...ainakaan niin, että se nivel on pelkästään sen ulkokehän varassa siinä viilapenkissä... itse laitan vetarista kiinni viilapenkkiin ja naputtelen nivelen irti akselista lyömällä nivelen sisäkehää, jossa siis on ne nivelen boorit...Siekkinen kirjoitti:Noin se kannattaa tehdä. Ei tosiaan ole kova homma avata napamutteria ja lyödä vetaria kokonaan pois. Oon ite irrottanu nuo nivelet niin että laitan vetarin nivelen varaan viilapenkkiin ja lyön kunnon tampilla ja lekalla vetarin päähän. Aina ne on irti lähtenytLeyfield kirjoitti:W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.vois tuossa toimia ulosvetäjäkin.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: w210 sisempi vetoakselin suojakumi
Ei pelkän ulkokehän varaan tietenkäännapa kirjoitti:öö, tuo nyt ei ole se paras konsti nivelen kannalta...ainakaan niin, että se nivel on pelkästään sen ulkokehän varassa siinä viilapenkissä... itse laitan vetarista kiinni viilapenkkiin ja naputtelen nivelen irti akselista lyömällä nivelen sisäkehää, jossa siis on ne nivelen boorit...Siekkinen kirjoitti:Noin se kannattaa tehdä. Ei tosiaan ole kova homma avata napamutteria ja lyödä vetaria kokonaan pois. Oon ite irrottanu nuo nivelet niin että laitan vetarin nivelen varaan viilapenkkiin ja lyön kunnon tampilla ja lekalla vetarin päähän. Aina ne on irti lähtenytLeyfield kirjoitti:W124 vaihdettiin aikanaan suojakumi niin, että otettiin koko vetoakseli pois ja tehtiin toimenpide pöydällä. Ei ollut iso homma irrottaa vetoakselia pois kokonaan. En usko, että W210 vetoakseli on sen kummempi pois otettava.vois tuossa toimia ulosvetäjäkin.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103