atlas kirjoitti:Voihan sen ja ehkä kannattaakin korjata mitä lie särki.Tavan perää nyt ei kannata muttakun asd perä niin ehkäpä.
mikäs vika siinä on perässä?
eli: tossa kun laitto käyntiin ni D asennossa kartaani näytti pyörivän normaalisti mut veto häviää murikkaan ja jurruttaa vaan.Eli joku ratas yms paskana/poikki .Sillon ku laukes ni tulin risteyksee D päällä ja lähtiessä vetoa hävis ja homma selvä.
tarkoitus olis laittaa vanha kuntoon, jatkoo ajatelle.
kun nyt täs kysellään ni kysellää!!, tuli mieleen et mikäli vetarit paukkuu ni suojakumin alta varmaankin ensimmäiseks ruosteen ansiosta, oiskohan tossa paukkunut jompikumpi vetari? eikös vetoa pitäs olla vaikkakin toinen on vaan levinnyt?
Sen vetari vian huomaa että ensin syttyy abs valo ja kun heilutat vetaria käsin sivuttain antaa katkennut pää periksi.
Voihan se hyvinkin olla mahdollista katki vetari.Perää kun pitää ihan yrityksellä hajottaa ja tahallaan.Vetari taas katkeaa ruosteen avulla ihan pinta kaasulla ,normi ajossakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
parin viikon päästä pääsee nosturille ni sit ainakin selviää, tietäs vaan tilata osat valmiiks. niin..en tiedä oisko se perä sit kuitenkin kun vetarit on ryhdissään abs valo ei syttynyt ja mikäli asd perällä veto säilyy, ni tässä tapauksessa ei auto liiku.vaihtoin ennen leviämistä ojanpuolen alatukivarren sen ruostuessa täysin irtipoikki joten en ihmetttelis et on vetarista jälellä vaan muisto ruosteen ansiosta.
Kokeile nyt kuitenkin se käsin heiluuko.Omassani pystyin kokeilemaan ihan auto maassa kun meni selälleen pyörän taakse.Silloin ei tartteis kun nuuasti ostaa yksi vetari ja perää ei.
Saman se muuten pitäisi tehdä jos perä on sisältäkin rikki tai vetari poikki että abs syttyy koska pyörimis ero syntyy heti etu-ja takapyörien välillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:Kokeile nyt kuitenkin se käsin heiluuko.Omassani pystyin kokeilemaan ihan auto maassa kun meni selälleen pyörän taakse.Silloin ei tartteis kun nuuasti ostaa yksi vetari ja perää ei.
Saman se muuten pitäisi tehdä jos perä on sisältäkin rikki tai vetari poikki että abs syttyy koska pyörimis ero syntyy heti etu-ja takapyörien välillä.
Meinasin sanoa että eipä synny pyörimiseroa etu ja takarenkaiden välille kun koko rottelo ei liiku ja sitte muistin että se takarenkaiden anturi onkin kardaanilla, noh jokatapauksessa piti sanoman että ainaki wolkkarisssa sai vetää ~20sekunttia keppiluisua takarenkaat lukossa ennenku sytty abs valo.
atlas kirjoitti:Kokeile nyt kuitenkin se käsin heiluuko.Omassani pystyin kokeilemaan ihan auto maassa kun meni selälleen pyörän taakse.Silloin ei tartteis kun nuuasti ostaa yksi vetari ja perää ei.
Saman se muuten pitäisi tehdä jos perä on sisältäkin rikki tai vetari poikki että abs syttyy koska pyörimis ero syntyy heti etu-ja takapyörien välillä.
joo pitää tutkia tilanne. tänks
tutkittu on. käsin yritin repiä irti, heilutin edestakasi yms ja pysy kiinni.tuntu oleva kunnossa.
Siis tavan perässä ja vain asd vetareissa on pituus eroja eli kysymys on : onko asd tai tavallinen?
Sitten jos vetarin laippa koko täsmää,käy perä. 90/110mm
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
aphe_ kirjoitti:Tuo minun auto on se LSD perä.. Luultavasti, eli kitkalukko.. Mitähän öljyä sinnekki pitäis sit laittaa.. Tavallista, vai lukkoperälle?
peräöljyä tai lukkoperän omaa llisäaineellista öljyä- Huollossa ASD tartti muistaakseni jotain erikoista ja se tais ollla joku mobili versio mut ei muista..
tuolta varmaan aukee lisää...
Älä nyt mitään normi perä öljyjä pistä vaan just kitkalukko perä öljyä ja suositukset löytyy jostain.Normi öljyllä lähtee levyistä pinnat tai ne siis kuluu silmissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Tätä vähä pelkäsinkin Se vanha 3,46 perä leipo totaalisesti kiinni..eli ei tapahtunut kun jurrutusta..ja tässä uudessa tuntuis olevan 80km jälkeen jurrutusta.
kesäautona kun on ja tällä hetkellä purettuna maalausta varten ni ei pääse kokeilee ja muista tarkemmin, mut uskon et se sielä huutaa..pitää tutkia asiaa kun siirtää talvisäilöön. lähinnä tuolla korjaamishinnalla halusin pilata päivän et Tänks:)