W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Menikö väärät öljyt?
MB A 180 CDI + Mobil 1 Peak Life 5-50w?
MB A 180 CDI + Mobil 1 Peak Life 5-50w?
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Onko autossa hiukkassuodatinta? Jos on, niin öljyt vaihtoon. Tuossa öljyssä on MB-luokitukset 229.1 / 229.3, kun hiukkassuodattimellisille pitää olla matalatuhkainen öljy, MB approval 229.31 / 229.51.
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
nuo nyt on väärät öljyt ihan mihin tahansa koneeseen... oli hiukkassuodatin tai ei...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
En tiedä onko hiukkas-suodatinta. Auto on vm. 2005.
Napa kuin niin?
Napa kuin niin?
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
No sen mielestä öljyjen pitää olla 40W50 laatua että pysyy väljässä moottorissa sisällä. Ei ole kuullutkaan uusista autoista joissa 0W-öljyt pysyy sisällä. Ja tietenkin merkkikin on sen mielestä ihan väärä ja ties mitä muita kauheuksia tuossa oli.P3TU kirjoitti:En tiedä onko hiukkas-suodatinta. Auto on vm. 2005.
Napa kuin niin?
No, en katsonut täyttääkö tuo mersusi vaatimuksia, ei varmaan täytä nykyisiä mersun kovimpia luokituksia mutta ei autosi varmaan niitä vaadikaan. Mitä siellä huoltovihossa sanottiin?
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Jos ei ole DPF eli hiukkaspönttöä riittää tuohon 229.3 eli ihan riittävä luokitus ja tehtaan hyväksymä öljy siihen autoon.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
mitähän kettua sä taas selitätDBFI kirjoitti:No sen mielestä öljyjen pitää olla 40W50 laatua että pysyy väljässä moottorissa sisällä. Ei ole kuullutkaan uusista autoista joissa 0W-öljyt pysyy sisällä. Ja tietenkin merkkikin on sen mielestä ihan väärä ja ties mitä muita kauheuksia tuossa oli.P3TU kirjoitti:En tiedä onko hiukkas-suodatinta. Auto on vm. 2005.
Napa kuin niin?
No, en katsonut täyttääkö tuo mersusi vaatimuksia, ei varmaan täytä nykyisiä mersun kovimpia luokituksia mutta ei autosi varmaan niitä vaadikaan. Mitä siellä huoltovihossa sanottiin?

tuo on totta, että öljy merkki on väärä tai ainut mobilin öljy, jota en pidä öljynä... 5w-40 mobil on paljon parempaa ja 0w-40 todella hyvää öljyä, mutta mobilin 5w-50 kura, myytiin se millä nimellä (rally formula, peak life...) tahansa saa verenpaineen nousemaan...
edit: lisäksi se ei ole missään tapauksessa diesel moottoria varten kehitetty, vaikka luokitukset on jotenkin onnistunut myös sille saamaan

Viimeksi muokannut napa, Pe 05.10.2012 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
ole kuullutkaan uusista autoista joissa 0W-öljyt pysyy sisällä. [/quote]DBFI kirjoitti:P3TU kirjoitti:En tiedä onko hiukkas-suodatinta. Auto on vm. 2005.
Napa kuin niin?
Hondan diesel, siellä pysyy!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Kummiskin tuon 10tkm varmaan siellä toimii, jonka jälkeen vaihto taas 0-40 tai 5-40
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Hondamiehelle tiedoksi että pysyy se 0w40 cdi moottorissakin.
W213 220d +W242 electric drive
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Muista ei ole kokemusta kuin omasta 270cdi:stä mistä tuli kaikki läpimarkoala kirjoitti:Hondamiehelle tiedoksi että pysyy se 0w40 cdi moottorissakin.

Mitä muuten sulla on koneessa?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Mersun dieseleihin ei tarvitse valikoida öljyjä muuten kuin luokitusten mukaan, kaikki pysyy sisällä.
wiimax.fi
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Jos maksat itse polttoaineet, niin seuraavalla kerralla notkeammat ja nykyaikaisemmat öljyt koneeseen. Paksu öljy on paksua myös sisäiseltä kitkaltaan (vaikutus kaikki liukulaakeripinnat) ts. öljyn sisäinen kitka vie tehoja ja sitä myöden energiaa.P3TU kirjoitti:Menikö väärät öljyt?
MB A 180 CDI + Mobil 1 Peak Life 5-50w?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Jos mun 800tkm ajetussa cdi-koneessa pysyy kaikki litkut sisällä 10tkm ajalla öljymäärän pysyessä samana niin pitää olla jotain pahasti vialla sun motissas..s1jviita kirjoitti:Muista ei ole kokemusta kuin omasta 270cdi:stä mistä tuli kaikki läpimarkoala kirjoitti:Hondamiehelle tiedoksi että pysyy se 0w40 cdi moottorissakin.![]()
Mitä muuten sulla on koneessa?
W210 E320cdi
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Juu siinä oli kyllä kaikki vaikeudet päällä! 210tkm ajettu Suomiauto ja suuttimia vaihdettiin kaksi ja öljyä pureksi kiitettävästi jne jne jne, 2kk auto oli mulla ja lähti vaihtoon. Jälkikäteen ajateltuna mahtoiko pitää kilsat paikkaansa vaikka oli kuinka Suomiauto. Tosin nykyinen alkoi näyttää merkkinsä jo alle 50tkm ajettuna ja nyt 60tkm ja sama meno jatkuu, vaikuttavaa laatua...simoks kirjoitti:Jos mun 800tkm ajetussa cdi-koneessa pysyy kaikki litkut sisällä 10tkm ajalla öljymäärän pysyessä samana niin pitää olla jotain pahasti vialla sun motissas..s1jviita kirjoitti:Muista ei ole kokemusta kuin omasta 270cdi:stä mistä tuli kaikki läpimarkoala kirjoitti:Hondamiehelle tiedoksi että pysyy se 0w40 cdi moottorissakin.![]()
Mitä muuten sulla on koneessa?

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: W169 180CDI + PEAK LIFE 5-50w mobil 1
Nyt on http://www.juingoil.de/Cars-Engine-Oil/ ... ce8cdd3249" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuulemma cdi:n öljynkulutus johtuu yleensä viallisesta ahtimesta.
Kuulemma cdi:n öljynkulutus johtuu yleensä viallisesta ahtimesta.
W213 220d +W242 electric drive