Tein itse homman viime talvena. Suhteellisen työläs homma kyseessä. Sisältä pitää purkaa "yläsivuverhoilu" pois, eli se mikä menee takapilarilta aina eteen asti. Tätä varten kauhukahvat ensin poistetaan. Sitten pitää irrottaa takalasin alla oleva verhoilu. Tämän jälkeen sivulasin kiinnikkeet tulevat näkyviin. Olikohan siellä 4 ruuvia, joilla kehys on kiinni. Lisäksi joutuu ikkunatiivsteita kampeamaan tieltä ja pystykromilistan sivulasin etuosasta. Kehystä irrotettaessa irtoaa myös kromilista, joka kiertää lasia ulkopuolella. Kehyksen ruuvien "reiät" ovat aika hauraita, kannattaa olla varovainen. Nämä kun olet tehnyt, niin ikkunakehys on käsissä. Lasit ovat tiukasti kiinni kehyksessä. Itse irroitin vain ulkopuoliset lasit. Irrotus onnistui varovasti lämpöpuhaltimella lämmittämällä ja kevyesti kampeamalla lasia ulos. Ole erittäin varovainen, ettet halkaise lasia. Kun lasi on irti, niin ritilälle kevyt hionta hiontapaperilla. Halusin itse alkuperäisen näköisen ja maalasin hammeriten himmeän värisellä metallivasaralakalla, vedin vielä ensin varmuuden vuoksi hammeriten hankalan alustan pohjamaalia. Mielestäni väri oli onnistunut, eihän tuo alunperinkään mikään krominkiiltoinen ole ollut. Voin katsoa purkista maalien tarkemmat speksit, jos haluat. Itse irrotin siis vain ulomman lasin, hilseily oli tapahtunut vain ulospäin näkyvällä osalla. Jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut irrottaa kehyksestä molemmat lasit ja maalata silti molemminpuolin. Yhtäkaikki tulos on silti ok, värin rajat näkyvät paikoin vain läheltä tarkasteltaessa. Mustalla sikakitillä liimasin lasit takaisin kehykseen ja painon alle liimautumaan. Koritiivistenauhaa hyödyntäen asennus takaisin koriin kiinni, alkuperäinen tiiviste ei enää varmasti pidä. Tai sitten voi hankkia tuohon tarkoitetun tiivisteosan. Kiinnitysruuvit pitää vetää tiukkaan ja koritiivistenauhaa laittaa huolella, että vesi ei tule sisään korin ja lasinkehyksen välistä. Itse jouduin pariin kertaan yrittämään, ennenkuin sain tiiviiksi. Lähinnä kyse oli siitä, että kiinnitysruuvit olivat kuitenkin liian löysällä. Ruiskutin letkusta vettä ulkoapäin ikkunaan ennen verhoilujen asennusta testatakseni tiiviyden. Verhoilut paikallaan ei vuotoa näe, vaan paikat saattaa muhia vedessä. Sitten vaan verhoilut takaisin kiinni, pitkät sivuverhoilut vaativat tarkan asennuksen ja muutaman nortin, jos tupakkaa polttaa. Ja lopuksi naatitaan hyvät kahvit ihastellen lopputulosta.
moro homma on aika työläs. otin itse molemmat lasit irti kehyksestä. maalasin pohjamaalilla ja mersun joku hopeasävy ( voi kertoa koodin kun löydän purkin ) ja lopuksi mattalakka. Lopputulos oli mielestäni erittäin onnistunut.