Toinen yhtä hyvä kysymys. Minne viedä auto? Olen sen tähän asti ensin huoltanut ja sitten het perään aina korjauttanut merkkiliikkeessä. Tässä viimeisen vuoden kokemukset.
1. Joensuussa Hartikaisella määräaikaishuolto B ja 400km myöhemmin istuskeltiin hinausauton kyydissä. Ei sen kummempaa kuin tulppahuonosti kiinni. Yli 3l lisättiin uutta öljyä, ennenkuin saatiin puoleen väliin tikkua. Toivottavasti ei pahemmin kone kärsinyt, Tuskin tuolta mitään korvaavat kun ei heti hajonnut.
2. Porokolarikorjaus Rovaniemellä, Raskone. No ihan jees vain valojen suuntaus (automaattinen valojärjestelmä) vain pahasti pielessä ja näkyvyyttä ehkä 30m. Kauniinpi perheenjäsen kävi sitten kysymässä josko suuntaisivat uudestaan ni toki. Nyt näkkee teeretkin kattella koivunlatvasta kun aamusella ajelee.
3. Oikein merkkivalo ja Rovaniemen Raskoneeseen. Diaknoosi oli polttoaineen säätöventtiili ja lisänä ilmoittivat että vesipumpusta vuotaa jäähdytysnestettä. Vaihdettiin molemmat ja lopputulos:
Vuotaa sitä nestettä edelleen ja mielsetäni pahemmin kuin ennen huoltoa. En ole jaksanut tutkia mistä. Korjataan ensi huollossa.
Tyhjäkäynti nousi 950 kierrokseen, eli käy aika rumasti. Alakierroksilta hävisi tehoja reilusti, nyt ei alle 2000 tapahdu juuri mitään. Eikä nuo ylempänäkään ainakaan nousseet.

Auto on kyllä lastutettu muttei sen nyt luulis noita sotkevan.
Mitä tämmöiselle kannattaa tehdä? Varataanko Raskonelta aika huoltoon ja samalla sitten korjaukseen ni saavat taas kattella mitä tällä kertää sössivät? Vai olisiko täällä pohjoissuomessa jotain muuta ammattitaitoista korjaajaa joka saisi laitettua muidenkin hölmöilyt?