W211 220cdi -07 facelift huolto arpoo B ja D välillä

Missä kannattaa Mersu huollattaa
Vastaa Viestiin
Arto Miettinen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 06.09.2011 20:10

W211 220cdi -07 facelift huolto arpoo B ja D välillä

Viesti Kirjoittaja Arto Miettinen »

Autolla on ajettu 185tkm. Normaali huolto olisi tulossa 1000km päästä. Auto nyt sahaa huoltojen B ja D välissä. Aika voitto puoliesti oli kesällä tuo D n'kyvissä mutta taas kun ilmat viileni on välillä väläytelty B huollon mahdollisuutta. jotenkin tuntuu arpovan kulloisenkin ilman lämpötilan mukaan. Onko tuolla D alla siis jotain ilmastointiin liittyvää? B taitaa olla vain öljyt ja suodattimet. Tuleeko D muita automaattisesti vaihdettavia kohteita? Mistähän tämä sahaaminen oikeasti johtuu? Sen verran on kallista toimintaa ettei ylimääräisiä tahtoisi laitella.

Toinen yhtä hyvä kysymys. Minne viedä auto? Olen sen tähän asti ensin huoltanut ja sitten het perään aina korjauttanut merkkiliikkeessä. Tässä viimeisen vuoden kokemukset.
1. Joensuussa Hartikaisella määräaikaishuolto B ja 400km myöhemmin istuskeltiin hinausauton kyydissä. Ei sen kummempaa kuin tulppahuonosti kiinni. Yli 3l lisättiin uutta öljyä, ennenkuin saatiin puoleen väliin tikkua. Toivottavasti ei pahemmin kone kärsinyt, Tuskin tuolta mitään korvaavat kun ei heti hajonnut.
2. Porokolarikorjaus Rovaniemellä, Raskone. No ihan jees vain valojen suuntaus (automaattinen valojärjestelmä) vain pahasti pielessä ja näkyvyyttä ehkä 30m. Kauniinpi perheenjäsen kävi sitten kysymässä josko suuntaisivat uudestaan ni toki. Nyt näkkee teeretkin kattella koivunlatvasta kun aamusella ajelee.
3. Oikein merkkivalo ja Rovaniemen Raskoneeseen. Diaknoosi oli polttoaineen säätöventtiili ja lisänä ilmoittivat että vesipumpusta vuotaa jäähdytysnestettä. Vaihdettiin molemmat ja lopputulos:
Vuotaa sitä nestettä edelleen ja mielsetäni pahemmin kuin ennen huoltoa. En ole jaksanut tutkia mistä. Korjataan ensi huollossa.
Tyhjäkäynti nousi 950 kierrokseen, eli käy aika rumasti. Alakierroksilta hävisi tehoja reilusti, nyt ei alle 2000 tapahdu juuri mitään. Eikä nuo ylempänäkään ainakaan nousseet. :thumbup: Toimi reilusti paremmin sillä hetkellä kun merkkivalo jo paloi, eli viallinen osa oli edelleen paikalla.
Auto on kyllä lastutettu muttei sen nyt luulis noita sotkevan.

Mitä tämmöiselle kannattaa tehdä? Varataanko Raskonelta aika huoltoon ja samalla sitten korjaukseen ni saavat taas kattella mitä tällä kertää sössivät? Vai olisiko täällä pohjoissuomessa jotain muuta ammattitaitoista korjaajaa joka saisi laitettua muidenkin hölmöilyt?
A.M.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 23.12.2010 10:11

Re: W211 220cdi -07 facelift huolto arpoo B ja D välillä

Viesti Kirjoittaja A.M. »

Arto Miettinen kirjoitti:Autolla on ajettu 185tkm. Normaali huolto olisi tulossa 1000km päästä. Auto nyt sahaa huoltojen B ja D välissä. Aika voitto puoliesti oli kesällä tuo D n'kyvissä mutta taas kun ilmat viileni on välillä väläytelty B huollon mahdollisuutta. jotenkin tuntuu arpovan kulloisenkin ilman lämpötilan mukaan. Onko tuolla D alla siis jotain ilmastointiin liittyvää? B taitaa olla vain öljyt ja suodattimet. Tuleeko D muita automaattisesti vaihdettavia kohteita? Mistähän tämä sahaaminen oikeasti johtuu? Sen verran on kallista toimintaa ettei ylimääräisiä tahtoisi laitella.

Toinen yhtä hyvä kysymys. Minne viedä auto? Olen sen tähän asti ensin huoltanut ja sitten het perään aina korjauttanut merkkiliikkeessä. Tässä viimeisen vuoden kokemukset.
1. Joensuussa Hartikaisella määräaikaishuolto B ja 400km myöhemmin istuskeltiin hinausauton kyydissä. Ei sen kummempaa kuin tulppahuonosti kiinni. Yli 3l lisättiin uutta öljyä, ennenkuin saatiin puoleen väliin tikkua. Toivottavasti ei pahemmin kone kärsinyt, Tuskin tuolta mitään korvaavat kun ei heti hajonnut.
2. Porokolarikorjaus Rovaniemellä, Raskone. No ihan jees vain valojen suuntaus (automaattinen valojärjestelmä) vain pahasti pielessä ja näkyvyyttä ehkä 30m. Kauniinpi perheenjäsen kävi sitten kysymässä josko suuntaisivat uudestaan ni toki. Nyt näkkee teeretkin kattella koivunlatvasta kun aamusella ajelee.
3. Oikein merkkivalo ja Rovaniemen Raskoneeseen. Diaknoosi oli polttoaineen säätöventtiili ja lisänä ilmoittivat että vesipumpusta vuotaa jäähdytysnestettä. Vaihdettiin molemmat ja lopputulos:
Vuotaa sitä nestettä edelleen ja mielsetäni pahemmin kuin ennen huoltoa. En ole jaksanut tutkia mistä. Korjataan ensi huollossa.
Tyhjäkäynti nousi 950 kierrokseen, eli käy aika rumasti. Alakierroksilta hävisi tehoja reilusti, nyt ei alle 2000 tapahdu juuri mitään. Eikä nuo ylempänäkään ainakaan nousseet. :thumbup: Toimi reilusti paremmin sillä hetkellä kun merkkivalo jo paloi, eli viallinen osa oli edelleen paikalla.
Auto on kyllä lastutettu muttei sen nyt luulis noita sotkevan.

Mitä tämmöiselle kannattaa tehdä? Varataanko Raskonelta aika huoltoon ja samalla sitten korjaukseen ni saavat taas kattella mitä tällä kertää sössivät? Vai olisiko täällä pohjoissuomessa jotain muuta ammattitaitoista korjaajaa joka saisi laitettua muidenkin hölmöilyt?
A,B,C jne...Kertoo vain karkeasti paljonko aikaa huoltoon pitää varata. Huoltomies katsoo ajotietokoneelta mitä auto kaipaa. Ajotietokone ilmoittaa tarpeensa koodeina,joita kyseisen automerkin tuntevassa huollossa osataan tulkita. Toki ne voi itse itsellensä selvittää jos haluaa. Kun huoltokirja täytetään oikein sen perusteella kyllä asiansa osaava näkee mitä milloinkin on tarpeen tehdä.
Vastaa Viestiin