Nyt aikaa tehdä pumppuja

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja jorma »

Terve,

Kausi takana,ei mennyt nappiin mutta uudet kujeet mielessä.

Mutta nyt olisi aikaa rakennella pumppuja.Eli ei muutako tilauksia tilauksia.

Soittoja numeroon 0400 264 874 tai info@herlevi.fi

Terveisin,

Matti
Billett
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja j.a »

tänään lähti yksi aihio sinne tulemaan :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

mikäs se nummero oli näissä vaparin pumpuissa että oli se nopiampi akseli? tietää hommata valmiiksi :twisted:
w201 om605
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja jorma »

No joo Nyt oltais pyöritelty pumppuja uusilla 8 mm tapeilla.

Tässä esimerkki pumppu,

Ruotsiin lähtee maanantaina pumppu,
Arvot tälle pumpulle

Rpm 7200 vetävät ja Max syöttö 270cc, ala syöttö 100cc. 1,5 bar 160cc, 2bar 200cc, 2.5 bar 250cc, 2,7 bar 270cc.
Tälläsin syötön 250cc, poijaalla on varaa siitä vielä nostaa 20cc.

Toivottavasti toimii, Saattaa rueta Linköpingin poijaan nokileka vetähän

vanhoilla 8mm tuli max 250-260cc, taas on vain löytynny parannusta.

Ei muuta kuin tilauksia.

0400 264 874
info@herlevi.fi

Gr,
Matti
Billett
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Mites saisko samanlaista taulukkoo kierrosten mukaan? esim. missä kohtaa kierrostenrajotin alkaa laskea syöttöä ja mitä syöttö on tuossa 7200rpm kohalla jos täys ahtopaine, eli tässä tapauksessa tuo 2.7bar?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja j.a »

eiköhän se ole 270cc jos vetävät on 7200,niin ne myös on.... max ryntäys kierroksia en kyllä kokeilisi :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nii, ku noita on ollu erilaisia, että mitä ne vetävät sitte tarkottaa. Sitä että pumpussa on huippusyöttö vielä tuolloin, vai että kone ei kierrä enempää tai jotain muuta...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Vetävät tarkoittaa aina sitä suuren syötön kierroslukua. Onko se sitten 270 tai 265 tai 255 niin eiköhän se ole aivan sama...

Uskoisin tuon pumpun piisaavan, eikä ehkä kannata heti säätää täysille kierroksia tai syöttöä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

itellä oli mynäläisessä vetävät vaan 5600, ja kierti 6000 paikallaan, että aika äkkiä tipahti. Toki eriasia vedossa...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kummeli kirjoitti:Toki eriasia vedossa...
Voitko täsmentää mitä tarkoitat ? Mikä oli vedossa eriasia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Nyt aikaa tehdä pumppuja

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Jos munuaiset rajottaa syöttöä prosentuaalisesti, eli jos ahtamaton on vaikka 50mm, ja tuo on 5600rpm kohalla, (eli "vetävät"...) ja kone ei silti paikallaan kiertäny ku tuon 6000rpm, eli oletetaan että vaikka 25mm olis tuossa kohtaa, eli mikä sitte onki syöttömäärä millä kone ei enää jaksa kovempaa pyöriä. Joten täys syöttö on kohassa 5600rpm (jos vetävät pidetään samassa kohtaa...) eli sääjetään siihe vaikka 150mm, ja munuaiset vähentää syötön tuosta puoleen kun 6000rpm, eli nyt 75mm. Kun tuolla syöttömäärällä kone vielä jaksaa pyöriä kovempaa, niin todellinen kierroshuippu on jossaki muualla kuin tuo 6000rpm. Näin mää sen oon aivoitellu, en tiiä onko miten kaukana totuudesta... :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin