veskola kirjoitti:napa kirjoitti:... ja siksi ei voi antaa mitään yleispätevää ohjetta, että <<plaa plaa>>
...ja kuitenkin pitää sitten siellä paukuttaa henkeliä, että nykyinen ohje on huono ja että kirjoitanpas tässä paremman ohjeen (mitä ei vieläkään ole tullut suomenkielellä, selkokoelellä

). Tosiasia on, että oikeita tehoja haettaessa ne haetaan pumppupenkissä, eikä missään kirkonkylän parkkipaikkalla, se on tosiasia, kuten on todettu jo 10 vuotta sitten. Pahimmillaan ne vain hajottavat sen moottorin...
kyllä mä sitä yritin tuoda esille, että nuo mun (ja monen muunkin...) lisävinkit/ohjeet on tarkoitettu sellaisille, joiden pumppu ei joko tottele tuota "1 kierros syöttöä ja saman verran tyhjäkäyntiä ohjetta" tai sitten haluavat muuten vain kokeilla ottaa enemmän irti niillä vakio elementeillä... tai päästä eroon siitä tyhjäkäynti ongelmasta... onhan tässä ilmennyt muillakin, kuin mulla tuota ongelmaa, että savua ei tule putkesta, vaikka kuinka ruuvais syöttöä, ilman että tyhjäkäynti menee pahimmillaan + 2000 rpm paremmalle puolelle ja/tai silti kone stumppaa, kun se saa vähänkin rasitusta...
niin ja tulihan tuossa korjattua muutama ihan asia virhekkin tuosta alkuperäisestä ohjeesta, kenen sitten lieneekin tekemä... (vetäviä kierroksia ei todellakaan säädetä siitä max. rpm säädöstä jne. ja ne ylikierrosten ruuvaamiset nyt on ihan idioottimaista toimintaa muutenkin dieselille... ja mitään "käsikopelolla" ennakon säätö ohjeita en ainakaan menisi antamaan

ne on ne 2 asiaa, millä helpoiten saa dieselin tapettua, ylikierrokset ja väärä ennakko suuntaan tai toiseen...)
ja nytkö sen ohjeen sitten kuitenkin sais kirjoittaa puhtaaksi asti, vaikka aikaisemmin kerroit, että ainoastaan jostain kaasuvivuston liikevaran tms. tarkistuksesta vois ohjeisiin lisätä... koita nyt päättää, mitä tehdään... kyllä minä voin noista jonkun "ongelma pumpun" ohjeet yrittää väsätä
ja sitten yksi ihan henk.koht. kysymys... oletko ikinä ollut edes vierestä katsomassa, kun pumppua säädetään penkissä, saati että olisit sitä itse tehnyt

tuli vain mieleen, kun tätä sun mynäpumppu juttua olen lueskellut
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=124534 jätkä ruuvailee max. kierros ruuveja monen tonnin pumpusta ja sitten ihmettelee, kun ei oikein toimi

varsinkaan nuo "tehdyt" pumput ei oikein tykkää siitä, että niitä ruuvaillaan vain yhdestä ruuvista kerrallaan tai ainakin ennen ne oli hyvin nuukia siitä, että kaikkia viedään oikein suhteessa muihin... nytkin sulla on siellä vetävät kierrokset korkeammalla, kuin max. kierrokset, niin mitä luulet sen koneelle tekevän, kun paukutat rajoitinta vasten (tekis melkein mieli ottaa puheeksi ne rumiluksen mainostamat värinät

)