Mersumallit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mattijs
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mersumallit

Viesti Kirjoittaja mattijs »

Olen aikeissa tuottaa Saksasta uudemman käyttöauton, vaihtoehtoina E-malliset farkut, joko 300 TDT tai 290 TDT, vuosimallit 94 - 98. Suosikkini on ollut 124 korimalli, mutta ne alkavat olla hakusessa. Väyrysistä olen kuullut kaikenlaista negatiivistä, kuten ruostumisongelmat ja muut viat. Nämä nyt kuitenkin ovat huhuja, eivätkä perustu omiin kokemuksiin. Onkohan näistä jollakin kokemusta. Jos Väyrysen hankkii, mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota, ja millaisiin huolto- ja korjauskuluihin pitäisi varautua :roll: . Nykyinen menopeli - 123 tdt - on täyttänyt 20 v ja palvellut minua 8 vuotta kohtuullisen pienin huoltokustannuksin ja varmasti. Ja aika usein sitä kuulee ammattimiestenkin puhuttavan, että uudet mallit eivät enää ole yhtä lujia kuin vanhemmat. Ja niinhän se taitaa siellä F1-radoillakin tällä hetkellä olla...

mattijs
Joni Y
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Joni Y »

Tuntuu tosiaankin olevan totta, että uudemmissa on ruosteongelmaa ihan omiks tarpeiks - ja varsinkin siis Väyrysistä sitä löytää :shock: ...

Sedaneissa näkee ainakin takaluukun lukon ympärillä jo kukkaa ja olenpa nähnyt jo komeasti kupruilevia lokasuojiakin. Ovet aukaisemalla ja tiivisteitä raottelemalla löytyy taas lisää.. Eikä tarvitse olla edes mikään paljon ajettu väykkä, jos haluaa bongailla ruostetta :?

Sen kummempia kokemuksia ei sitten olekkaan, mitä nyt olen sivusilmällä mulgoillut.. Mutta varmasti, jos löytää hyvän yksilön, niin tarkalla pidolla saa väyrysestä hyvän kaverin. Onhan se sentään mersu :wink:
Viimeksi muokannut Joni Y, To 01.07.2004 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[url=http://i2.photobucket.com/albums/y11/JoniYlilammi/190D/Kylki2.jpg]W201 190D 2,5 vm. -90[/url]
[img]http://www.emedco.com/emed2/Gifs_sp/40363.gif[/img]

Ja sitten: 190E 2.0 vm -89
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 210+ruoste

kuten todettu, helppo itse katsoa onko ruosteessa, molemmista etuovista aloittaa vaikka katsomaan, oven yläreunasta, tiivisteen alta.
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Re: Mersumallit

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

mattijs kirjoitti:Ja aika usein sitä kuulee ammattimiestenkin puhuttavan, että uudet mallit eivät enää ole yhtä lujia kuin vanhemmat. Ja niinhän se taitaa siellä F1-radoillakin tällä hetkellä olla...
No, jäihän se Toijjotakin F1:ssä lähtöruutuun, kun Mersu sentään pääsi samassa kisassa sentään useita kierroksia. :wink: Ja Toijotat sentään kestää (ainakin vanhan kansan uskomusten mukaan)
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
mattijs
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mersumallit

Viesti Kirjoittaja mattijs »

Olipa aikamoinen yllätys nuo väyrysen ovipellit, miten sitten tekniikka, onko 96-97 malleissa ollut "lastentauteja", niinkuin uusissa malleissa yleensä. Vai onko nämä vain kateellisten puheita.
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja enska »

Sähkö vikoja jotkut on valitellut, mutta tiedä noista.

220D:n PA pumppu on vähän heikohko(Lucasin valmistetta)
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
ARRSKA
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Mersumallit

Viesti Kirjoittaja ARRSKA »

mattijs kirjoitti:Olen aikeissa tuottaa Saksasta uudemman käyttöauton, vaihtoehtoina E-malliset farkut, joko 300 TDT tai 290 TDT, vuosimallit 94 - 98. Suosikkini on ollut 124 korimalli, mutta ne alkavat olla hakusessa. Väyrysistä olen kuullut kaikenlaista negatiivistä, kuten ruostumisongelmat ja muut viat.

Laita 124 koppainen. Itselläni on 124 koppainen TDT vm -93 ja toimii kuin Rolex. Usealla kaverillani on väyrysläinen ja esimerkiksi vm 2001 290 avantgarde CDI meni nyt tehdastakuuseen. Ovet uusitaan kun tiivisteiden alta läpimätä.

Laita 124 koppainen varusteltu esim Sportline. Ne ovat kyl jo hakusessa mutta yksilön osuessa kohdalle, kannattaa kyl tarttua.
Vastaa Viestiin