Aikani ratoksi tein mittaristoon uudet pohjat. Ihan ok nuista tuli vaikka ensimmäistä kertaa kokeilin siniset leditki on postissa tulossa. Vaihdan kaikki kabiinin polttimot ledeihin jahka vaan saapuvat.
Viimeksi muokannut Terppa__, To 07.04.2011 08:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuosta valojenvalintakytkimen alta otin mutterin pois, ja varovasti otin tuon paneelin irti. Siinä on semmoset pienet klipsit tuossa paneelissa joilla se on kiinni.
Se vaan näyttää että loistas tuolta välistä ku peilaa tuosta kojelaudasta niin paljo Samanlainen polttimonkanta siellä on ku nuissa puhallussuuttimissa ja tuo ajovalon merkki loistaa varsinki ku se polttimo tulee just siihen kohalle.
Mites muuten onko näissä mittaristoissa jotku merkit noille "osoittimille", pitäs irti ottaa?
Meinasin tollasel fluori maalil maalata nii sais itekki vähä uudempaa lookkia.
Kyllähän siellä jonkulaiset merkit on. Niissä viisarin "jaloissa" jotka jää vähän tuonne mittarinpohjan alle, ni niissä on ainaki mulla semmoset lovet joista voi kahtoo ENNEN viisarin irroitusta että mihinkä suuntaan se lovi näyttää. Sen kyllä hoksaa ku sitä tutkiskelee. Ainut joka voi olla vähän kenkku saada täysin takaisin kohdalleen on tuo nopeusmittari. Muut viisarit saa helposti oikeille paikoilleen ku kokeilee että mihinkä kohtaa esim. tuo lämpömittari nousee maksimissaan.. Rauhassa ja harkiten niin hyvä tulee
On ne tehty ihan oikeella ohjelmalla nuo numerotki, mutta tussilla vaan hieman vahvisteltu ni siks näyttää että olis kokonaan piirretty käsin. Nuissa ensimmäisissä kuvissa on ihan kokonaan koneella tehyt, mutta näissä jälkimmäisissä on sitte vielä tussilla vahvistettu. Kärähti nääs tuo edellinen mittaristo ja tarrapaperille ku on nämä pohjat tulostettu ni piti uuet tehä..
Näitähän nyt voi vaihtaa vaikka joka päivä ku menee vajaa 30min ku tekee ja vaihtaa pohjat
Sinisiä ja valkosia ledejä siellä on. Pitääpä kokeilla tuota hiomis hommaa osaan nuista. Tilasin kerralla niin paljo ylimääräsiäki ledejä että uskaltaa osaan vähän soveltaakki.
Ei nuo oikeasti nuin älyttömän kirkkaat ole mitä nuo kuvat antaa ymmärtää Himmennintähän nuo ei oikeen taho kuiteskaan totella ku tarviivat niin vähän virtaa..
Tuollaiset on itsellä, tinasin myös pätkivien polttimojen tilalle yhdet superkirkkaat valkoiset ledit(loppui kojelaudan koputtelu nyrkillä) ja ainakin se ledihomma onnistui perkeleen hyvin, valo on juuri sopiva hyvän värinen ja tasainen(kerrankin joku onnistui).Kuvaa itse valosta en saanut kunnollista kun pimeällä ei kameralla saanut kunnon kuvaa.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Itellä on vaan tollanen karu ratkasu omassa mittaristossa kun tuppasi aina pimenemään nuo polttimot ja lieko joskus käytetty 5W polttimoita kun oli prismat ihan sulaneet ja mustuneet.
Eli siis tuonne mittariston "kattoon" on liimattu ledinauha. Kuvassa näyttää kovin siniseltä, mutta oikeesti siellä on valkoiset ledit.
Eikä nuo pistä silmään sieltä mittaristosta kun on juuri sen lipan takana piilossa.
morjesta! itekkin aatellu ledittää tuota auton alkuperäisiä sisä panelien valoja, joten kysyisin että pystykö ledin vaan kolvaa alkuperäisen polttimon tilalle ilman mitään muita muutoksia? Kiitoksia vaan jo etukätteen
Nyt meni ihan ufoks mittariston toinen ledi toimii ja toinen ei. Toisen tilalle ku laittaa hehkulampun nii se taas toimii, mutta heti kun sinne tökkää ledin niin ei. Sumuvalojen valokaa ei edes inahda oli sitten ledi tai normaali.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
M4ketech kirjoitti:Nyt meni ihan ufoks mittariston toinen ledi toimii ja toinen ei. Toisen tilalle ku laittaa hehkulampun nii se taas toimii, mutta heti kun sinne tökkää ledin niin ei. Sumuvalojen valokaa ei edes inahda oli sitten ledi tai normaali.
Pellaako se ledi sitte ollenkaa? Koititko ristiin vaihtaa ledejä "toimivalle puolelle"?