W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Italianstallion
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 04.03.2009 18:10

W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Italianstallion »

Nyt on viikonlopun ajan koeajossa MB, W211 STW 270 CDI Avantgarde 2004 ja pelottavan hyvältähän tuo tuntuu. Olen lueskellut pitkin werkkoa erilaisia listoja ongelmakohdista ja käyttäjien kokemuksista, mutta rohkenen silti esittää kysymykseni suoraan teille pidemmän linjan harrastajat. Auto on tuotu kahden vuoden ikäisenä Suomeen ja sen jälkeen sillä on ajettu J-kylä-Helsinki väliä jonkun kaupparatsun toimesta. Nyt auto on myynnissä autoliikkeessä ja kilometrejä on mittarissa 326 tkm. Huoltokirjaa on täytetty suhteellisen suurella pieteetillä ja kunto on päällisin puolin todella siisti. Ainoa kosmeettinen vika on takalasin alareunassa oleva mitättömän kokoinen ruosteläikkä. Laatikko vaihtaa nätisti, eikä mitään muitakaan ylimääräisiä ääniä kuulu ajossa. Kaikki (löytämäni) sähköhärpäkkeet toimivat, myös kaukosäätöinen lisälämmitin.

Mitä asioita minun kannattaa tuosta erityisesti tutkia ja millaisia ajatuksia teillä on noin yleisesti juuri kyseisestä mallista (ja koneesta)? Autoliike pitää hintana reilua 15 tuhatta, mikä ei ole netin halvin, joskaan ei myöskään kalleimmasta päästä. Itse en pidä hintaa pahana, sillä ainakin tähän astisten ajojen perusteella, auto vaikuttaa todella hyvältä.

Pahoittelen, mikäli aihetta on jo käsitelty erityisen kattavasti, sillä puolen tunnin etsiskelyn jälkeen, en löytänyt kovinkaan keskitettyä jutustelua 270 koneen ja w211:sen tiimoilta.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Italianstallion kirjoitti:Nyt on viikonlopun ajan koeajossa MB, W211 STW 270 CDI Avantgarde 2004 ja pelottavan hyvältähän tuo tuntuu. Olen lueskellut pitkin werkkoa erilaisia listoja ongelmakohdista ja käyttäjien kokemuksista, mutta rohkenen silti esittää kysymykseni suoraan teille pidemmän linjan harrastajat. Auto on tuotu kahden vuoden ikäisenä Suomeen ja sen jälkeen sillä on ajettu J-kylä-Helsinki väliä jonkun kaupparatsun toimesta. Nyt auto on myynnissä autoliikkeessä ja kilometrejä on mittarissa 326 tkm. Huoltokirjaa on täytetty suhteellisen suurella pieteetillä ja kunto on päällisin puolin todella siisti. Ainoa kosmeettinen vika on takalasin alareunassa oleva mitättömän kokoinen ruosteläikkä. Laatikko vaihtaa nätisti, eikä mitään muitakaan ylimääräisiä ääniä kuulu ajossa. Kaikki (löytämäni) sähköhärpäkkeet toimivat, myös kaukosäätöinen lisälämmitin.

Mitä asioita minun kannattaa tuosta erityisesti tutkia ja millaisia ajatuksia teillä on noin yleisesti juuri kyseisestä mallista (ja koneesta)? Autoliike pitää hintana reilua 15 tuhatta, mikä ei ole netin halvin, joskaan ei myöskään kalleimmasta päästä. Itse en pidä hintaa pahana, sillä ainakin tähän astisten ajojen perusteella, auto vaikuttaa todella hyvältä.

Pahoittelen, mikäli aihetta on jo käsitelty erityisen kattavasti, sillä puolen tunnin etsiskelyn jälkeen, en löytänyt kovinkaan keskitettyä jutustelua 270 koneen ja w211:sen tiimoilta.

Autohan tuntuu siltä miltä se tuntuu käyttäjän mielestä. :wink:
Kyseinen autohan ei ole uusi, joten kaikkeen voi suhtautua varauksella.
Huoltohistoria ei paljon auta, vaan tosiasia on, että Mersukin kuluu ajokilometrien myötä.
Tässä tapauksessa äkkiseltään muuta miinusta ei ole kuin ajokilometrit. Muuten kyseinen auto antaa hyvän kyydin.
Moottorissakin on riittävästi tehoa jokapäiväiseen ajoon. Alustana ja muutenkin varustelutaso Avangarde on mukava katsella ja toimii muutenkin miellyttävästi.
Aina joutuu varautumaan johonkin yllättäväänkin, mutta niin sitä joutuu varautumaan reaalielämässäkin monenlaiseen yllätykseen.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Italianstallion kirjoitti:Nyt on viikonlopun ajan koeajossa MB, W211 STW 270 CDI Avantgarde 2004 ja pelottavan hyvältähän tuo tuntuu. Olen lueskellut pitkin werkkoa erilaisia listoja ongelmakohdista ja käyttäjien kokemuksista, mutta rohkenen silti esittää kysymykseni suoraan teille pidemmän linjan harrastajat. Auto on tuotu kahden vuoden ikäisenä Suomeen ja sen jälkeen sillä on ajettu J-kylä-Helsinki väliä jonkun kaupparatsun toimesta. Nyt auto on myynnissä autoliikkeessä ja kilometrejä on mittarissa 326 tkm. Huoltokirjaa on täytetty suhteellisen suurella pieteetillä ja kunto on päällisin puolin todella siisti. Ainoa kosmeettinen vika on takalasin alareunassa oleva mitättömän kokoinen ruosteläikkä. Laatikko vaihtaa nätisti, eikä mitään muitakaan ylimääräisiä ääniä kuulu ajossa. Kaikki (löytämäni) sähköhärpäkkeet toimivat, myös kaukosäätöinen lisälämmitin.

Mitä asioita minun kannattaa tuosta erityisesti tutkia ja millaisia ajatuksia teillä on noin yleisesti juuri kyseisestä mallista (ja koneesta)? Autoliike pitää hintana reilua 15 tuhatta, mikä ei ole netin halvin, joskaan ei myöskään kalleimmasta päästä. Itse en pidä hintaa pahana, sillä ainakin tähän astisten ajojen perusteella, auto vaikuttaa todella hyvältä.

Pahoittelen, mikäli aihetta on jo käsitelty erityisen kattavasti, sillä puolen tunnin etsiskelyn jälkeen, en löytänyt kovinkaan keskitettyä jutustelua 270 koneen ja w211:sen tiimoilta.
Se että et löydä juttu voi johtua myös siitä että lähi aikoina on "hävinnyt"poistettu yllä pidon toimesta
paljon tietoa mikä siltäänyt myös tietoa erimoottori ja malli versioiden mahdolisist vika paikoista

ainakin vaihteiston tomintaa kannatta testa kaikkin tavoin, myös tarkistella että moottori lämpeenee kunnolla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Italianstallion
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 04.03.2009 18:10

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Italianstallion »

Kiitoksia pikaisista vastauksista. Ymmärtääkseni ruiskut, laatikko, jarrut ja sähkövimpaimet ovat "suurimpia" riskitekijöitä? Kyllä näillä kilometreille on toki kaikki mahdollista, sehän on selvää. Vaihteisto on 5-vaihteinen ja se tuntuu toimivan todella pehmeästi ja huomaamattomasti. Moottori ei kylläkään lämpene mittarin puoliväliin saakka, joskin lämmintä alkaa tulemaan liki välittömästi. Ei kai näissäkään ole sen ihmeempää, kuin tavallinen termostaatti, vai voiko alilämpö kieliä myös jostain muusta?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Italianstallion kirjoitti:Kiitoksia pikaisista vastauksista. Ymmärtääkseni ruiskut, laatikko, jarrut ja sähkövimpaimet ovat "suurimpia" riskitekijöitä? Kyllä näillä kilometreille on toki kaikki mahdollista, sehän on selvää. Vaihteisto on 5-vaihteinen ja se tuntuu toimivan todella pehmeästi ja huomaamattomasti. Moottori ei kylläkään lämpene mittarin puoliväliin saakka, joskin lämmintä alkaa tulemaan liki välittömästi. Ei kai näissäkään ole sen ihmeempää, kuin tavallinen termostaatti, vai voiko alilämpö kieliä myös jostain muusta?
7Vaihteinen niin reippaita kiihdytyksiä ja pari ihan täys
kiihdytystä mistä antaa rullat lähes nollan nykäyksiä ei saa tuntua

kat ym saaste systeemit tukkeuttu ali lämmön seurauksena
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Italianstallion kirjoitti:Kiitoksia pikaisista vastauksista. Ymmärtääkseni ruiskut, laatikko, jarrut ja sähkövimpaimet ovat "suurimpia" riskitekijöitä? Kyllä näillä kilometreille on toki kaikki mahdollista, sehän on selvää. Vaihteisto on 5-vaihteinen ja se tuntuu toimivan todella pehmeästi ja huomaamattomasti. Moottori ei kylläkään lämpene mittarin puoliväliin saakka, joskin lämmintä alkaa tulemaan liki välittömästi. Ei kai näissäkään ole sen ihmeempää, kuin tavallinen termostaatti, vai voiko alilämpö kieliä myös jostain muusta?
Tuo alilämpö on todennäköisesti termariongelma (tyyppivika) eikä kallis hoitaa pois päiväjärjestyksestä - samalla tulee nesteet vaihdettua. Toki termarinvaihto kannattaa vaatia kaupan edellytyksenä myyjäliikkeeltä :twisted:

Testaa myös laatikon toiminta kylmänä. Omassa 320:ss' tuntuu KYB-venttiili temppuilevan aamun ensimmäisellä ajelulla: kylmänä liikkeellelähdön jälkeen ensimmäiset vaihdot ovat kovia, samalla moottorin kierrosluku seilaa 1000-1300 rpm alueella kun ajan nopeutta, jolla kierrosluku osuu tuohon alueeseen. Tämä on helppo testata kierroslukumittarista, kun laittaa tasaisella tiellä vakkarin päälle 50 km/h nopeudessa. Oireet häviävät parin kilometrin ajon jälkeen. Kyseeessä on kuulemma tyypillinen vika tuon 5 vaihteisen laatikon kanssa; itse osa maksaa 35-55€ ostopaikasta riippuen, mutta sen vaihto edellyttää laatikon öljypohjan ja venttiilikoneiston irrottamista - eli ei onnistu ainakaan meikäläisen tallissa kotikonstein. Tässäkin viassa kuitenkin hyvää on se, että tulee laatikon öljyt ja suodatin vaihdettua samassa rytäkässä. Tai siis olisi tullut, jos olisin tiennyt asiasta ennen kuin vaihdatin öljyt ja suodattimen pari viikkoa sitten... :clap:
C126 500SEC, R129 500SL, R230 SL500, S211 E320 CDI, S123 230TE
C4 Corvette 5,7 TPI, 2 X Mitsubishi 3000GT VR4 TT, 2 X Oldsmobile Cutlass Supreme 2D ja liian vähän vapaa-aikaa...

Gone, but not forgotten:
* S210 E420
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Termarin vaihto on pikku homma mutta jos vaan ajelee
Eikä tee sille mitään niin heplosti tulee isompia onkelmia,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuossa mallissa on automaattina aina 5v.
Hiukkassuodatinta ei ola.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Katso mahdollinen korroosio ovien karmeista, ovien sisäpuolelta ja takaluukusta.
Tyypilllinen vikapaikka on takaoven kynnyksen ja lokasuojan liitoskohta.
Jos autoa ei ole ruostesuojattu, pohjamuovien alla voi olla ruostetta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti:.
Tuossa mallissa on automaattina aina 5v.
Sitä vähän ihmetelinkin että minkä vaihtoehtona se tuolla alussa oli kun ei mainnitu manuaalin 7V vai minkä(pelkkä vaihtoehtona 5V)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Italianstallion
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 04.03.2009 18:10

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Italianstallion »

Löytyihän sieltä minimaalinen ruostepilkku, nimittäin takalokasuojan ja kynnyskotelon taitteesta, suojamuovin reunasta.

En ole aiemmin "haistellut" juurikaan Mersuja, mutta vaimoni sanoi sen tuoksuvan ihan samalle, kuin tuttavansa Mersun. Tuoksu on melko vahva ja pistävä. Itse ajattelin ensi, että moottori olisi pesty jollain kemikaalilla ja että se laimenisi, mutta ainakaan 300 kilometrin "koeajon" aikana se ei ole häipynyt. Tuoksu on niin vahva, että sen tuntee heti, kun oven avaa. Autossa on puolinahka verhoilu, eikä se mielestäni ole lainkaan nahkan haju. Onko tämä tyypillistä ja kenties jostain materiaalista (liima tai muovi) johtuvaa?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Italianstallion kirjoitti:Löytyihän sieltä minimaalinen ruostepilkku, nimittäin takalokasuojan ja kynnyskotelon taitteesta, suojamuovin reunasta.

En ole aiemmin "haistellut" juurikaan Mersuja, mutta vaimoni sanoi sen tuoksuvan ihan samalle, kuin tuttavansa Mersun. Tuoksu on melko vahva ja pistävä. Itse ajattelin ensi, että moottori olisi pesty jollain kemikaalilla ja että se laimenisi, mutta ainakaan 300 kilometrin "koeajon" aikana se ei ole häipynyt. Tuoksu on niin vahva, että sen tuntee heti, kun oven avaa. Autossa on puolinahka verhoilu, eikä se mielestäni ole lainkaan nahkan haju. Onko tämä tyypillistä ja kenties jostain materiaalista (liima tai muovi) johtuvaa?
Haistele kone huonetta haiseeko samalta pistävä haju sopii vuotaviin suutimen pohja tiivisteissiin (haju tulee helposti sisään)
ota koneen suoja muovit pois ja tarkistele näkyykö neekrin pesää suutimen juuressa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Italianstallion
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 04.03.2009 18:10

Re: W211 270 cdi koeajossa, vinkkejä kaivataan.

Viesti Kirjoittaja Italianstallion »

Tulipa sitten ostettua tämä kyseinen auto. Nyt on aikaa tutkiskella näitä "kohteita" hieman paremmalla ajalla :D
Vastaa Viestiin