Mersuvanhuksen ohjausvälys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Mersuvanhuksen ohjausvälys

Viesti Kirjoittaja jarska »

Perheeseen tuli tommonen 811-sarjan entinen pikkubussi vuosimallia -74,josta rakennettu asuntoauto.
Muuten mukava ajella mutta ohjauksessa aika paha välys,hakee tietä tosissaan.
Veholla kiristivät simpukkaa muttei vika korjaantunut eivätkä oikein osaa sanoa mistä johtuu...liekö sitten ominaisuus?
No jos joku kuitenkin osais neuvoa mistä hakea vikaa?
Kiitos etukäteen!
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Kannattanee käydä läpi kaikki etupään nivelet, mukaanlukien raidetanko. Josko noissa olisi väljyyttä. Ässässä nimittäin 'väljyyden' aiheuttaa juudi raidetangon nivelten välys.
Koneella on koneen tahti
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Viesti Kirjoittaja jarska »

Timo K.lle:
Edellinen omistaja katsasti auton kolme viikkoa sitten...voiko nuo väljyydet jäädä huomaamatta?
Veholla myös tarkastivat nivelet,raidetangot...eivätkä havainneet niissä vikaa??
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

jarska kirjoitti:Timo K.lle:
Edellinen omistaja katsasti auton kolme viikkoa sitten...voiko nuo väljyydet jäädä huomaamatta?
Veholla myös tarkastivat nivelet,raidetangot...eivätkä havainneet niissä vikaa??
Tähän mennessä katsastusmies on ässän osalta aina maininnut että "kannattaisi varmaan uusia tuo raidetanko" vaikkei siitä mainintaa papereihin ole tullutkaan.
Jos kerta nivelet on kunnossa ja simpukkaa tiukattu, niin onko simpukasta säätövara käytetty loppuun?
Koneella on koneen tahti
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Viesti Kirjoittaja jarska »

Mun mielestä sen simpukan kiristyksen jälkeen meni huonompaan suuntaan,ohjauksesta tuli pehmeän tunnoton ja saa tosissaan keskittyä tiellä pysymiseen.
Eivät ainakaan maininneet mulle mitään kiristysvaran loppumisesta.
Tänään soitin veholle ja tilaavat jonkun rattiakselin...kysyin auttaako se ja vastaus oli että ei tiedetä kun kaikki vanhat asentajat on lomilla...tosi epämääräistä.
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Viesti Kirjoittaja jarska »

Sain edellisen omistajan kiinni joka oli uusinut simpukan laakerit 10tkm sitten ja jättänyt sen hieman löysälle.
Hänen mukaansa ei voinut tapahtua muuta kun että veholla olisivat löysänneet sitä eivätkä kiristäneet :shock:
Ehkä se maanantaina selviää :(
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Viesti Kirjoittaja jarska »

Selvisi kyllä viikonlopun aikana sain kaverin kyytiin joka ymmärsi tämän päälle jotain ja kiristi simpukkaa ja ohjauksesta tuli todella hyvä.
Makasi auton alla ja sanoi että on löysätty veholla täysin auki....huh,huh :shock: :shock:
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Hehe.. Taisivat veholla ruuvata ruuvin kiinni. Simpukka näet kiristyy, kun säätöruuvia pyörittää aukipäin. Ainakin 115:ssä.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Viesti Kirjoittaja jarska »

Juuri näin kävi :lol:
jarska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ke 15.10.2003 12:06

Viesti Kirjoittaja jarska »

Ei vaan hirveesti naurattanut kun sompaili pikku teitä itäsuomessa :evil:
Vastaa Viestiin