kokemusta airmatic-jousituksesta?
Meneekö iskarit /palkeet rikki talvella sen takia koska laitetaan alustan asetus jäykimmälle asennolle ja sitten ajaa paukautetaan johonkin routa monttuun/pattiin ja sen jälkeen ottaa kuskia pattiin.
Meinaan jää joustovara aika minimiin jäykimmällä asennolla.normi asennossa on enemmän pelivaraa ja voi juuri joustaa sen verran enemmän, ettei riko paikkoja.
Suurin vika tässäkin on valmistajan mukaan,ratin ja istuimen välissä.

Meinaan jää joustovara aika minimiin jäykimmällä asennolla.normi asennossa on enemmän pelivaraa ja voi juuri joustaa sen verran enemmän, ettei riko paikkoja.
Suurin vika tässäkin on valmistajan mukaan,ratin ja istuimen välissä.

Ei kai se iskarin päälle ota jos jousitus pohjaa. Ei myöskään ilmapalkeen päälle. Muut jousituksen osat, perinteisen mekaaniset ja miksei itse runkokin voi tuosta ottaa nokkiinsa.nautseri kirjoitti:Meneekö iskarit /palkeet rikki talvella sen takia koska laitetaan alustan asetus jäykimmälle asennolle ja sitten ajaa paukautetaan johonkin routa monttuun/pattiin ja sen jälkeen ottaa kuskia pattiin.
Meinaan jää joustovara aika minimiin jäykimmällä asennolla.normi asennossa on enemmän pelivaraa ja voi juuri joustaa sen verran enemmän, ettei riko paikkoja.
Suurin vika tässäkin on valmistajan mukaan,ratin ja istuimen välissä.
Airmatic myös ala-asennossaankin on ylempänä kuin kuormitettu perusjousitus tai kuormitettu Avantgarde teräsjousilla (jätetään farmarin takapää huomiotta kun siellä ei teräsjousi olekaan vaihtoehto).
Jos vielä jatkaa farmarista niin kyllä se perinteinen W124/W210 tasonsäätö korjausta tarvitsee varmaan enemmän kuin airmatic keskimäärin.
lisäsäiliö
Mulla on -04 mallinen (ei farmari). En ole katsonut onko siinä tuollainen "pönttö". Onko se vain farmareissa ?nautseri kirjoitti:Miten minun autossa tuo pönttö on sisällä ja eri näköinenkin,on varmaan tapahtunut sitten parannusta tuohon ongelmaan.
On se vaan hieno varuste JOS kestää.
Ajoin juuri nietosten yli kovassa tuiskussa mökkitiellä ja ei ollut ongelmia vaikka oli lunta aivan uskomattoman paljon,niin vaan päästiin päätielle.
Alla hakkapeliitta 5 maavara nostettu korkeimpaan asentoon.
Mielestäni toimii myös tuo luiston esto hyvin ,paljon paremmin kuin 210 ,
Auo 320 cdi ,-05 w211
Kyllä tuon kuvassa näkyvän vian oisi korjannut muutamalla kynpillä.
Elämä on,,,,,,![]()
Tähän asti on ilmajouset pelanneet hyvin. (km määrä 114000 )
RP
Re: lisäsäiliö
Kyllä siinä sinunkin autossasi on tollaenen pönttö, tai kaksikin, siis siellä auton alla. Farmarin vakiotakajousitus on muuten samanlainen kuin Airmaticilla mutta säädettävyys puuttuu (tasonsäätö ja iskareiden säätö).r3333 kirjoitti: Mulla on -04 mallinen (ei farmari). En ole katsonut onko siinä tuollainen "pönttö". Onko se vain farmareissa ?
Tähän asti on ilmajouset pelanneet hyvin. (km määrä 114000 )
pönttö
nautseri kirjoitti:Miten minun autossa tuo pönttö on sisällä ja eri näköinenkin,on varmaan tapahtunut sitten parannusta tuohon ongelmaan.
On se vaan hieno varuste JOS kestää.
Ajoin juuri nietosten yli kovassa tuiskussa mökkitiellä ja ei ollut ongelmia vaikka oli lunta aivan uskomattoman paljon,niin vaan päästiin päätielle.
Alla hakkapeliitta 5 maavara nostettu korkeimpaan asentoon.
Mielestäni toimii myös tuo luiston esto hyvin ,paljon paremmin kuin 210 ,
Auo 320 cdi ,-05 w211
Kyllä tuon kuvassa näkyvän vian oisi korjannut muutamalla kynpillä.
Elämä on,,,,,,![]()
Itselläni on -04 mallinen sedan. En ole katsonut onko siinä tuollaisia pönttöjä. Onko ne vain farkuissa? Hain omani Saksasta eikä sitä ole vielä
talven suolat pilanneet ja jouset on pelanneet tähän asti.( km 114 000)
RP
ilmajouset
Piti käydä ryömimässä auton alla ja kyllä sieltä ne lisäsäiliötkin löytyivät.
Onneksi olivat melkein kuin uudet, koska hain auton vasta viime kesänä Saksasta. Nyt on saanut vasta maistaa pohja suolaa.
Täytyy keväällä pohja pestä ja massata, niin eikö nuo lisäpöntötkin paremmin kestä tätä Suomen talvista kurjuutta.
Hyvin on ilmajousitus tähän asti pelannut.
Huollossa näin kyllä yhden mesen, johon vaihdettiin kiven rikkoma "ilmapussi". Kivi oli jäänyt "jousen" väliin ja reikä sivuun/ilmat pihalle.
Siihen vaihdettiin myös tuo lisäilmasäiliö. Kuuluvatko ne samaan pakettiin ? Paljonko hinta/yksikkö?
MB E 320 CDI AVANTGARDE -04
Onneksi olivat melkein kuin uudet, koska hain auton vasta viime kesänä Saksasta. Nyt on saanut vasta maistaa pohja suolaa.
Täytyy keväällä pohja pestä ja massata, niin eikö nuo lisäpöntötkin paremmin kestä tätä Suomen talvista kurjuutta.
Hyvin on ilmajousitus tähän asti pelannut.
Huollossa näin kyllä yhden mesen, johon vaihdettiin kiven rikkoma "ilmapussi". Kivi oli jäänyt "jousen" väliin ja reikä sivuun/ilmat pihalle.
Siihen vaihdettiin myös tuo lisäilmasäiliö. Kuuluvatko ne samaan pakettiin ? Paljonko hinta/yksikkö?
MB E 320 CDI AVANTGARDE -04
RP
Re: ilmajouset
Siis jos se kuminen suojapalje on ehjä niin kivi ei pääse rikkomaan varsinaista paljetta. Noita suojapalkeita olisi hyvä tarkkailla joskus, tarvittaessa myös kiristää ne "klemmarit". Veikkaan että suojapalkeessa on ensin ollut repeämä ja sitten roska ja kivi on päässyt rikkomaan sisäpalkeen.r3333 kirjoitti:Piti käydä ryömimässä auton alla ja kyllä sieltä ne lisäsäiliötkin löytyivät.
Onneksi olivat melkein kuin uudet, koska hain auton vasta viime kesänä Saksasta. Nyt on saanut vasta maistaa pohja suolaa.
Täytyy keväällä pohja pestä ja massata, niin eikö nuo lisäpöntötkin paremmin kestä tätä Suomen talvista kurjuutta.
Hyvin on ilmajousitus tähän asti pelannut.
Huollossa näin kyllä yhden mesen, johon vaihdettiin kiven rikkoma "ilmapussi". Kivi oli jäänyt "jousen" väliin ja reikä sivuun/ilmat pihalle.
Siihen vaihdettiin myös tuo lisäilmasäiliö. Kuuluvatko ne samaan pakettiin ? Paljonko hinta/yksikkö?
MB E 320 CDI AVANTGARDE -04
Se ilmasäiliö ja varsinainen ilmajousi ovat yhtä varaosaa kaikki.
Hinta vähän yli 500 ilman Veho-veroa:
http://www.mercedes-benz-parts.co.uk/in ... virtuemart
Jos oikein ymmärsin, farmareissa, joissa ei ole ilmajousitusta joka nurkassa, tuota säiliötä ei ole? Yksi vikapaikka vähemmän siis.
Mitenkä tuo farkun persus noin muuten pelaa? Onko se kovin vikaherkkä? Siitähän ei eroon pääse, kerta kaikissa farkuissa se on - ovatko nuo siis pidemmän päälle kaikki pommeja?
Mitenkä tuo farkun persus noin muuten pelaa? Onko se kovin vikaherkkä? Siitähän ei eroon pääse, kerta kaikissa farkuissa se on - ovatko nuo siis pidemmän päälle kaikki pommeja?
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Re:
Mulla ei ainakaan laske, ei ainakaan kun auto on paikallaan. Kai sen pitäs siinäkin laskee. Alusta kyllä jäykistyy ja nousee.nautseri kirjoitti:Sport 1:llä ja sport 2:lla,laskee alusta 18mm muuten sama jäykkyys,ellen väärin lukenut tuota OHJEKIRJAA
On näin tuiskun jälkeen tiet huonossa kunnossa ja en itse kyllä käytä muuta kuin perus asetusta ,ettei iskarit ole jäykällä asetuksella liian kovilla.
Oisko pelivaraa enempi ja säästäis iskareita kesän rientoihin.
Re: kokemusta airmatic-jousituksesta?
Kyllä AirMatic 1 ja 2 asennossa laskee ne 18 mm ja samalla jousitus JÄYKISTYY. Eli korkeuksia on 3 kpl. Maastokorkeus, normaali ja alempi jäykkä taso. Sport 1 asento menee automaattisesti päälle 120 km/h nopeudessa ja palautuu takaisin nopeuden laskeutuessa. Tällöin merkkivalo ei pala. 2 asento täytyy aina laittaa manuaalisesti ja myös merkkivalo palaa. Ja ei iskarit ole kovilla jos jäykkyys isommalla. Jäykemmällä päinvastoin ilmapussit ns. vatkautuu vähemmän.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Re:
Jaa, voiskohan tää olla joku ohjelma vika? Ken tietää?Ripu kirjoitti:Mulla ei ainakaan laske, ei ainakaan kun auto on paikallaan. Kai sen pitäs siinäkin laskee. Alusta kyllä jäykistyy ja nousee.nautseri kirjoitti:Sport 1:llä ja sport 2:lla,laskee alusta 18mm muuten sama jäykkyys,ellen väärin lukenut tuota OHJEKIRJAA
On näin tuiskun jälkeen tiet huonossa kunnossa ja en itse kyllä käytä muuta kuin perus asetusta ,ettei iskarit ole jäykällä asetuksella liian kovilla.
Oisko pelivaraa enempi ja säästäis iskareita kesän rientoihin.
Re: Re:
Näyttää kuin kysymyksiisi ei vastattaisi foorumilla mutta täytyy lisätä tähän kommentti että vastauksia tulee paremmin jos kysyjä vastaa hänelle aiheesta esitettyihin kysymyksiin (tai antaa tarvittavan taustatiedon oma-aloitteisesti).Ripu kirjoitti:Jaa, voiskohan tää olla joku ohjelma vika? Ken tietää?Ripu kirjoitti:Mulla ei ainakaan laske, ei ainakaan kun auto on paikallaan. Kai sen pitäs siinäkin laskee. Alusta kyllä jäykistyy ja nousee.nautseri kirjoitti:Sport 1:llä ja sport 2:lla,laskee alusta 18mm muuten sama jäykkyys,ellen väärin lukenut tuota OHJEKIRJAA
On näin tuiskun jälkeen tiet huonossa kunnossa ja en itse kyllä käytä muuta kuin perus asetusta ,ettei iskarit ole jäykällä asetuksella liian kovilla.
Oisko pelivaraa enempi ja säästäis iskareita kesän rientoihin.