vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

Hellou kansalaiset!

Tuli tos luvattua kaverille et puran sen viton vaihelaatikon(automaatti)
Onkos kellään mittään hyvää sivua mistä sais jonkunmoisen korjausoppaan taikka sen sellaisen avuksi räpellyksiin..

Pientä kertomusta.. eli tarkotus ois vaihtaa tohon vitoon automaattilaatikon suodatin ja tottakai uudet öljyt. EPC näyttää et se siellä jossain vaihelaatikon sisällä..???
Tänään tuli jo räpelleltyä sitä ja tuli purettua puskurit ja etupalkit sekä syyläri pois..
Sit viel avasin laatikon etupuolellaä olevan kotelon kannen jonka alta paljastu venttiilikoneisto..?

Onkos kellään tietoa et onkos suodatin sen takana vai tartteeko se kone ja laatikko tosiaankin ottaa sieltä pois.. (siihekin vois saada hyviä apuneuvoja et mitenkäs kannattee ottaa pois) ajattelin etukelkan tipauttaa pois ja nostaa korin trukilla pois päältä taikka vedän koneen pihalle..

Eli neuvoja otetaan vastaa...

Niin ja mihinkäs sitä itsensä onkaan taas sotkenut.. Espanjalaisiin vehkeisiin.. :evil:
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja aadolf »

samat olis itellääkin edessä eli lootaöljyt+suodatin tarviis vaihtaa, mutta epäilen kovasti että sen takia ei tarvii koko autonkeulaa purkaa.
kerran olen käyttänyt aikoinaan omistamani V-sarjalaisen automaatilla öljynvaihdossa, ni ei siinä menny kauvvaa, hintaa kyllä oli....
W166 350 bluetec
W163 270cdi
W126 280s
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

Niin. mut ei tuota suodatinta ainaskaan mistään heleposti vaihdeta.. näkkyypi tosiaan olevan ainaskin mersunohjelmiston mukaan niin jossain siellä laatikon sisällä. Onkohan kellää parempaa tietoa.

Mut kaikesta huolimatta tänään se varmaan selviää missä suodatin lymyää...
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Kerroppa sitten ni katotaan viittiikö ite ruveta moiseen.
W166 350 bluetec
W163 270cdi
W126 280s
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Suodattimen vaihtaaminen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IftykeOJkl4[/youtube]
Lisää tietoa: www.skg.fi
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

Nuin minä sen olenkin ajatellut.. ( toisena vaihtoehtona dynämiitti)
pirän teidät ajantasalla.. :) rojektin etenemisestä.

Tänään taas projekti edennyt. vetoakselit laatikosta irti ja keulaa lisää purettu. polttoaine linjat ja pakoputki irroteltu.. ja tupakkia mennyt aski.. Huomenna luvassa koneen irrotusta, ilman apukehikon purkua.. otetaan moottori irti kumeista ja nostetaan ilmaan.
sit vihdoin ja viimein ehkä pääsee laatiko irrotus talkoihin.. :)

tietäääkö kukaan mitä kaikkia siellä koneen takapuolella on kiinni ja missä. Lekuja ja muita härpäkkeitä..????

Mukavaa päivä puuhaa..
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Voi sen koittaa tehdä noinkin vaikeamman kautta :shock:

Lähinnä vesiletkuja, sähköjohtoja tietysti ja moottorin alla on maadoituskaapeli. Ei siellä mitään sellaista ole jota ei silmällä huomaa.

...mutta ei sen suodattimen takia kannata alkaa autoa pilkkomaan, ellei jotain oikeatakin vikaa ole ja kun tai jos sen pilkkoo niin kannattaa sen loota kunnostuttaa, eli kitkalevyt uusiksi samalla vaivalla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Tätä topiccia seuranneena en enää ihmettele että espania on konkurssissa :D

Voiko oikeasti olla niin että auto käytännössä puretaan pil******si yhden suotimen takia ? :shock:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja AM »

http://www.zf.com/corporate/de/homepage/homepage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

iltaa taas

Tänään taas touhuiltu hallilla. ja kone pois keulalta.. vihdoin ja viimein..
Itse nykäsin koneen pois ilman etupalkin pudotusta.
jos silleen tekee niin kannattee ottaa huomioon. moottorin johtosarjan irrotus sisätiloista, ettei käy hassusti. Joutuu vähän taiteilee et saa kaks liitintä pois.
pakoputken joutuu irrottaa turbosta, muuten ahistaa aikalailla.. eli ei kannata alkaa ees suunittelee koneen nostoa jos ei irrota alkupätkää pois turbosta. ottaa nääs kiinni palkkii :)

mut kaiken ähinän ja tuhinan ( kuskinpuolen moottorin korvakon irrotuksen jälkeen) ja putkien ja johtojen repimisen jälkeen kone killuu kivasti trukin nokassa..

torstaina ois tarjokus alkaa näpertelee laatikkoa irti koneesta.. jokunen pultti ja startti on jo irroteltu..

Jos jollakulla on hyviä neuvoja ton laatikon purkuun niin otetaan vastaan erittäin mielellään.
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

socket kirjoitti:Jos jollakulla on hyviä neuvoja ton laatikon purkuun niin otetaan vastaan erittäin mielellään.
Mikäli tarkoitat laatikon halkaisua niin suosittelen ulkoistamaan sen vaikkapa Siekkiselle: http://www.konehuolto.vze.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Siellä ne ainakin osaavat vahvistaa tuotakin tekelettä. Muutoin tuosta linkistä löytynee kaikki tarvittava: http://www.matrasport.dk/Cars/Espace/va ... aining.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; sen hajottamiseksi.

Rupesin tuossa yöllä oikein miettimään tuota suodatinta ja miten ihmiskunta olisi onnellisempi jos sen saisi vaihdettua jostakin luukusta. Sitten mietin mikä sen suodattimen lopulta sotkee enkä kyllä oikein keksinyt. Laatikkohan on suljettu systeemi, johon ei pitäisi kulkeutua vieraita esineitä siten kuin esimerkiksi moottoriöljynjoukkoon kulkeutuu ties mistä aukoista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

Nonnii..

Veskola: ihmiskunta ois varmaan pelastunut ja rauha ois maailmassa jos vitossa ois helposti vaihdettava automaattilaatikon suodatin :lol:

Siekkiselle olenkin tästä asiasta soittanut ja kysellyt neuvoja miten laatikko hajotetaan , neuvoi et naputtelee nätisti irti puoliskot niin saapi suodattimen esiin.. ohjeet olivat nappiin osuneet. Voipi olla et laatikko lähtee siekkiselle tarkempaa syyniin. Oli sen verran harmaan mustaa öljyä ja jonkin verran myös metallia pohjalla kun nyt näki laatikon sisälle.

Sekä suodattimessa olevissa magneeteissa oli aikalailla rautapaskaa ( oli kuin siilin piikit se magneetti), tulee kait ihan tavallisesta kulumisesta se rauta??? ja sen takkii se kait siinä suodattimessa ne kiinni??? et keräävät sitä rauta töhnää..

(hieman kertomusta kiinostuneille)
Päivän saalis, suodatin toden tottakin on siellä laatikon sisällä. Hiukkasen teki ahdasta saada laatikko tosiaan moottorista irti, ahisti se väliakseli joka lähtee toiselle puolelle autoa. no sen jälkeen kun ähinän ja muutaman tupakin ja hikipisaran jälkeen laatikko olikin pöydällä. sit turbiinin kimppuun joka tahto olla tiukassa siel akselilla, mut pienen työkalun tekemisen jälkeen lähti aika nätisti pois.
Sen jälkeen alkoikin laatikon avaustalkoot, kaikki pultit löysälle ja naputtelua laatikon kylkeen, jonka jälkeen alkoikin näkymää pientä rakoa lohkojen välissä. Pultit pois ja sit vähän nätisti ruuvimeisseliä väliin ja raottelua joka puolelta niin lähti lohkot toisistaan pois.

Sit irrotettu lohko väärinpäin pöydälle ja siellähän se suodatin oli, yhdellä pultilla kiinni kauhee työ yhden mustan suodattimen takia :evil:

Sit loppuaika menikin ihmetellessä ja katsellessa niitä kitkalevyjä ja rautasia vastakappaleita.(Mitähän lieneekään ne tekeekin siellä hammasrattaiden ja laakereiden sekamelskassa :o ) oiskohan se pakin taikka sen sellaisen kitkalevyt :?:
Kitka levyt vaikuttivat aivan hyvältä ja vastakappaleet kirkailta ja eivät olleet ees palaneet siniseksi..

Et tälläinen päivä tänään, huomenna otetaan omistajaan yhteyttä ja päätetään mitä laatikolle tehdään. Laitetaanko suodatin samontein paikoileen ja laatikko takasin moottoriin vai hankitaanko uus taikka sit lähetetään siekkiselle se ihmeteltäväksi..


Ja en ymmärrä kuka helkkari on keksinyt väärästä päästä vetävän auton, taikka laittanut tollasta vetosysteemin tähtikeulalle..
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja pt »

socket kirjoitti:Ja en ymmärrä kuka helkkari on keksinyt väärästä päästä vetävän auton, taikka laittanut tollasta vetosysteemin tähtikeulalle..
Mikäli joskus järjestetään kuulemistilaisuus tälle aivoriihelle, mikä tämän auton on tehnyt, niin muutama kysymys olisi myös esitettävänä..


No mutta, en ala suodatinta vaihtamaan, kiitokset opastuksesta :lol:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuosta ykkösvitosta olisi saanut muutamalla pienellä muutoksella ihan helposti huollettavan, samalla olisi jättänyt sen lohkon rauhaan eli poraamatta niin kellään ei olisi jatkuvasti ongelmaa. Muutenhan tuo on ihan hemmetin hyvä kauppakassina (jos on automaatti) ja talviajossa erityisesti, vai milläs muulla (ei 4wd) autolla painetaan 130 km/h vauhtia 10 cm loskassa ohituskaistalla keltainen valo vilkkuen muista ohitte :twisted: siis ilman että pyörähdetään samalla ojan pohjalle.

Muutama asia mitä olisin tehnyt toisin:
- Kunnolliset sähköjohdot
- Valeon osat roskiin ja boshia yms tilalle
- poraus 87mm
- Suurempi ahdin
- Automaatin suodatin esille ja parempi jäähdytin öljylle
- Kunnollinen moottorin öljyn jäähdytin
- Ilmastoinnin kenno vag tyyliin joustavilla letkuilla
- Auton keulaan suunniteltu huoltoasento (taita jäähdyttimet pois edestä nesteitä tyhjentämättä)
- tehokkaampi seisontajarru, henkilöauton osa(t) ei kuulu pakuun.
- Termostaatti järkevämpään paikkaan
- Parempi kannen tiivste 200d sedaniin verrattuna
- Kaikkien pikkuosien suunnittelu siten, että ne on helpommin (nopeammin) irroitettavissa moottoritilassa, koskee niin letkuja kuin pissapohjan säiliötä jne.

P.S Muista laittaa oikeata öljyä siihen lootaan, synteettistä nyt ainakin pitää olla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja aadolf »

veskola kirjoitti:Tuosta ykkösvitosta olisi saanut muutamalla pienellä muutoksella ihan helposti huollettavan, samalla olisi jättänyt sen lohkon rauhaan eli poraamatta niin kellään ei olisi jatkuvasti ongelmaa. Muutenhan tuo on ihan hemmetin hyvä kauppakassina (jos on automaatti) ja talviajossa erityisesti, vai milläs muulla (ei 4wd) autolla painetaan 130 km/h vauhtia 10 cm loskassa ohituskaistalla keltainen valo vilkkuen muista ohitte :twisted: siis ilman että pyörähdetään samalla ojan pohjalle.

Muutama asia mitä olisin tehnyt toisin:
- Kunnolliset sähköjohdot
- Valeon osat roskiin ja boshia yms tilalle
- poraus 87mm
- Suurempi ahdin
- Automaatin suodatin esille ja parempi jäähdytin öljylle
- Kunnollinen moottorin öljyn jäähdytin
- Ilmastoinnin kenno vag tyyliin joustavilla letkuilla
- Auton keulaan suunniteltu huoltoasento (taita jäähdyttimet pois edestä nesteitä tyhjentämättä)
- tehokkaampi seisontajarru, henkilöauton osa(t) ei kuulu pakuun.
- Termostaatti järkevämpään paikkaan
- Parempi kannen tiivste 200d sedaniin verrattuna
- Kaikkien pikkuosien suunnittelu siten, että ne on helpommin (nopeammin) irroitettavissa moottoritilassa, koskee niin letkuja kuin pissapohjan säiliötä jne.

P.S Muista laittaa oikeata öljyä siihen lootaan, synteettistä nyt ainakin pitää olla.


mikäs se nyt oli se oikea öljy tuohon tomaattilaatikkoon ja mistä tietää millonka sitä on siellä tarpeeksi, jossain muistaakseni oli että korkkiamyöten ja välillä pyöritetään ja käydään vaihteet läpi ja uudestaan niin täyteen ku menee jne. voiko olla näin?
W166 350 bluetec
W163 270cdi
W126 280s
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuolla on jotain tarinaa öljyistä:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 88#p644988" onclick="window.open(this.href);return false;

Laatikon öljy lämpimänä moottorin käydessä öljyä sisään kunnes vaahtoaa/valuu täyttöaukosta.

Nyt kun tässä tapauksessa on saatu turbiinikin tyhjäksi vanhasta öljystä niin voit harkita Valvolinen synteettistä ATF:ää. Itse olen ajellut nyt sillä ja se toimii.

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-0202" onclick="window.open(this.href);return false;

7-9 purkkia taitaa mennä riippuen laitatko samalla erillisen lootan öljyjähdyttimen
Lisää tietoa: www.skg.fi
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

Hellouta!

Pari päivää tässä ollaa oltu niin sanotusti rokulilla ja tänään sitten jatkettiin arpeettia..

Eli summarumsummaru, laatikokkoa ei sittenkään lähetetty jatkotutkimuksiin, auton omistaja päätti kuitenkin että laatikkoon vaihdetaa suodatin ja kasataan takaisin kasaa.
Noh. tänään sit 2 miehen reipaat kuuden tunnin rutistu, laatikko pöydätä kasaan, uudet tiivisteen ja suodatin. sen jälkeen koneeseen uusi moniuraremmi, kiristin,apurulla.
Hehkujen ihmettelyä, meinasin napata irti ne ja vaihtaa uusiin täss samalla mutta mutta. ainuastaan 1 syliterin hehku lähti irti. muut naksu ja paukku. Jätin ottamatta irti taikka katkaisematta niitä . Eli 1 takaisin reikään ja imusarja ja muut vermeet kasaan. (viton kirous- miksi kone on väärinpäin )

Sit laatikko pienellä sovituksella ja kiroamisella moottoriin kiinni. Yllättävän hyvin meni veto-akseli laatikkoon paikoileen..
Sen jälkeen trukilla pyörittiin moottoria ympäri ja sielu korkeuksiin ja kohti viton keulaa..
Moottori ja pyörän veto-akselit meni muuten omille paikoileen aikalailla mukisematta, oikeastaan moottori on keljumpi purkaa keulalta pois kuin asentaa sinne takaisin.
Sen jälkeen vähän apulaitteiden ja piuhojen paikoileen katselua ja pulttejen sekä muttereiden kiristystä.

Eli päivän saalis on sellainen et ehkä sunnuntaina syyläriä ja nesteitä paikoileen ja koekäyttämään.
Katsotaan et toimiiko laatikko vielä ollenkaan vai tartteeko vito viedä läheisellä stenalle ison ja rautaisen kaverin hellään halailuun :shock:
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kun teillä oli trukkikin käytössä niin miksi ihmeessä et ottanut niitä 6 pulttia auki ja tiputtanut ja vetänyt sitä moottorikehikkoa irti autosta.

Tuommonen savotta suodattimen takia :D :roll: no toivottavasti sieltä ei nyt sitten kilahda se kitkalevyjä painava mäntä päreiksi parin viikon sisällä, tyyppivika. Oliko laatikossa jokin vika, vai huvikseenko sitä suodatinta vaihdeltiin ? Pelkkä öljynvaihto huuhtelemalla olisi ehkä tehnyt saman "korjaamisen" jos se tällä nyt tule kuntoon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
socket
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 04.12.2007 13:51
Paikkakunta: Oulu

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja socket »

En mä jaksanut alkaa pulttaa niitä irti.. Halusin ihan välttämättä tehä ehkä vaikeamman kautta ton :)
Tai ehkä jopa oikeastaan helpomman kautta.. jos kehikon ois joutunut tiputtaa pois niin hammastanko, alapallonivelet pois, hehikonpultit. vakaajantanko nivelet irti.

Tos tilanteessa kun otti moottorin pois niin etupalkki pois/syylärit/puskuri ja vetoakselit irti laatikosta niin lähti aikalailla nätisti kun vielä tohon päälle kuskinpuolen moottorin tukikehikon 4 pultista otti 3 irti niin kone tuli pois..
Et en sit tiiä kumpi toss periaatteessa on helpompi.. katselin tosiaan sitä siin kun moottori oli keulalta pois et kumpi on helpompi tapa irrottaa.. Ehkä silloin kun ei ole trukkia niin kehikon puottaminen on helpompaa.. :mrgreen:

Mut mut.. laatikon vikahan oli sellainen että sill pääsi ajaa noin about 50 metriä ennen kuin nappas laatikonvedon pois.. ja sytytti vikavalon kapiiniin..
Ja kun käytti virrat pois niin toimi taas sen 50 metriä.. ehkä joskus enemmän.

Nyt kun laatikko on kuitenkin jo kasassa niin ihmeteltiin vanhaa suodatinta, niin vois hyvinkin pitää paikkaansa se ettei se saanut öljyä. suodatin todellakin oli tukossa.. Mutta miksi.. se jäi ainaskin vielä mullle arvoitukseksi..

Odottelemme innolla siis kuinka kauan tämä "pieni" huolto toimenpide tuo lisää ajokilometrejä tälle vitolle... Arvauksia??? itse epäilen 50 m ja vikavalo syttyy :)

Hei kamoon, olen optimistinen omiin korjauksiin :clap:
W 211 200 CDI avantgarde - 09
W 210 270 CDI avandgarde -99 ( tuleva projekti )
W 124 300 DT *automatic* -90 *Myyty*
W 202 180 Bensa * automatic*-93.*myyty*
W 201 2.0 E -85 *myyty*
Subaru svx (projekti)
- *vuosimallin 69 kleinbussi pallokeulalla*
Insinöörit ovat kehittäneet liikennevaloissa sammuvan auton, myöhässä ovat siinäkin. Itse olen sellaisilla ajanut
jo vuosikaudet. (Ja toivonut että se lähtee vielä sammumisen jälkeen käyntiikin.)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: vito 638 cdi automaattilaatikon ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei mitään hammastankoja oteta pois, raidetangon päät nipautetaan pois. Edes jäähdytysnestettä ei tarvitse kuin tiputtaa 1 litra pois ja jäähdytin jää paikalleen. Koko paketti lähtee todella helposti pois, muutaman kerran sen tehneenä en edes kuvittelisi, että alan nähräämään siellä konehuoneessa yhtään mitään. Trukki tai pumppukärry jos on käytössä niin sillä se tulee sielä pihalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin