w124 mersun etukaijuttimien vaihto?

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w124 mersun etukaijuttimien vaihto?

Viesti Kirjoittaja nuori mersumies »

Tervehdys kaikille!
Minä olen uusi täällä mersufoorumilla, koska viime vuonna sain autokortin ja nyt minulla on ollut kuukauden päivät kolmesatanen kakkosnelonen merssu, joka tuli tässä japsi coopen vaihdossa ja nyt olen tyytyväinen mersun omistaja :D. ja sitä olen tässä hieman laitellut siistimmäksi äänentoiston ja ulkonäön osalta (pienet muutokset, kun kaunishan tuo sedanin koppa on jo itsessään :) ) ja nyt siis tarvitsisin apua kun pitäisi vaihtaa etukaijuttimet, mutta en tiedä mitä kautta pääsen niihin helpoiten käsiksi. Eli siis lähteekö ne kaijutin ritilät irti millä tavalla? vai pitääkö ne ottaa koelaudan alalta päin? eli jos jollain on vinkkejä niin kertokaa ihmeessä ja kiitos etukätteen :) :)
t. nuori mersumies

mercedes benz 1989 w124 300d
M4ketech
Mersumies
Mersumies

Re: w124 mersun etukaijuttimien vaihto?

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Tervetuloa foorumille ja onnellisen mersun omistajaksi.

Tästä ollaan paljon jo väännetty asiaa esim. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ow#p832273" onclick="window.open(this.href);return false;

kannatta lukea tuo läpi.

Itselläni pyörii autossa 5,25" Hertzin kajarit edessä ja hattuhyllyllä saman sarjan 6,5" kaiuttimiet, asennussyvyys kannattaa katsoa nii välttyy monelta murheelta.

Eturitilät lähtee irti kun varovasti nostat kaiuttimen ritilän sisemmältä (koelautaan päin, poispäin peilistä siis) löytyvän "suikaleen" pienellä littapäällä, sen alta löytyy 2 kpl ristipää ruuveja ja ne irrotta niin ritilä lähtee nätisti.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

juuu kiitos paljon vastauksesta ja vinkistä ja minä lähden tuohon talliin varovasti kokeilee ritilöiden irrotusta :) :clap: . Kunhan saan ritilät irti niin täytyy mittailla mitkä kaijuttimet mahtuu maksimissaan. täytyy vaihtaa juu nuo kajarit kun tahtovat jäädä vähän "jalkoihin" musiikkia kuunnellessa, kun vaihdoin paremman soittimen ja aktiivisubin etupenkin alle :D . mutta kyllä se paras ääni tulee vaan koneesta kun korvasin takavaimentajan 2,5 tuuman suoralla röörillä :D .
t.nuori mersumies
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

no huh huh miten onnettomat tilat ovat nuo mersun etukaijuttimien paikat elikkä olkoon vaan entisellä paikallaan nuo kaijuttimet :D . Täytyy keksiä jotain muuta sitten :)
M4ketech
Mersumies
Mersumies

Oma kokemus on että iskee vaa uudet tilalle ja jotain hattuhyllylle, vanhassa kuulosti ihan kun olis subbari jumputtanut, mutta nykysessä ei kun unohdin laittaa etukoteloihin äänieristematon palat :(

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

juu no mie jätin nuo etukajarit rauhaan ja tänään tuossa päivän ratoks otin apukuskin penkin ja takapenkit irti ja kokeilumielessä siirsin aktiivisubin tuonne hattuhyllylle :D . Noh tuloksena kuulostaa ehkä pikkusen paremmalta kun basso puskee taempaa, mutta mutta pauhua sais olla enemmänkin eli joutuu vissiin rakentelee 10" tuuman elementillä olevan subin myös takapaksiin avuksi :) . elikkä kysymys kuuluu, että täytyykö minun ottaa uudet rca johdotukset tuolta soittimelta asti vai onko olemassa jotakin rca-haarotuspäitä, että vois haarottaa takakontin kautta hattuhyllylle tulevat rca:t myös sille kympin subille. olisi hyvä jos vois haarottaa ne tuolla kontissa kun oli mukavasti hommaa purkaa sisustaa :eh:
M4ketech
Mersumies
Mersumies

http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-aut ... johto.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuon löysin ja vastaavia olen ettiny mutta ei tunnu löytyvän, kaiken maailman liittimiä löytyy mitkä muuttavat valkoisen ja punaisen yhdeksi rca:ksi :roll:

Tosiaankin melkein riittää kalliimmat kajarit hattuhyllylle ja eteen, aktiivisubbari johonki mihin nyt itse haluaa.

nuori mersumies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

morjestaa! kiitoksia linkistä ja tuossa vois olla yks hyvä vaihtoehto :) . Juu niin on tullu mullekin vastaan monenlaista y-haara tyyppistä juttua mutta tuo sinun ehdottama kaapeli vois olla aika hyvä. juu ja oot sen suhteen aivan oikeassa että hyvillä kajareilla ja aktiivin säestämänä saa varmasti aikas hyvä kuuntelu elämyksen, mutta täytyy se kokkeella monenlaista setuppia illan kuluks :lol: :lol:
Vastaa Viestiin