Tervehdys foorumilaisille!
Kyseisen mallisessa autossa (A160 bensa 1998) vakavia käyntihäiriöitä. Keinot, hermot ja aika alkavat loppua kesken (seissyt jo muutaman kk:n), kyselisin josko täältä saisi asiantuntevampaa apua. Oireina tyhjäkäynti puuttuu, pätkii, ei vastaa kaasuun ja pysyy lyhyitä aikoja käynnissä kaasua pumppaamalla. Ja joskus ei käy ollenkaan, joskus käy hyvin kun kierrokset pitää 2500-3000r/min. Ajettavissa auto ei ole. Lyhyitä pyrähdyksiä voi päästä.
Tähän mennessä vaihdettua:
-bensansuodatin
-kampiakselin asentotunnistin
-nokka-akselin asentotunnistin (vikakoodi)
-sytytyspuolamoduuli
Nokka-akselin asentotunnistinta lukuunottamatta muut osat vaihdettiin arpomalla ennen koodien lukua. Vikakoodia näytti nokan tunnistimesta, uusin osan mutta ei vaikutusta. Keinot ja ideat alkaa loppumaan vaikka itse näitä on tullut aina ropattua. Korjaamolla oli varusteena Bosch-testilaite, jotkut sanovat että auto pitäisi viedä *:riin, pitääkö tämä paikkansa? Näkyykö kyseisellä testerillä jotakin autosta enemmän tai tarkemmin? Loftyn sivut on luettu moneen kertaan läpi. Ilmamassamittari olisi kai aika vahva syyllinen? Tai samassa läjässä oleva ohjausyksikkö? Jääkö niistä mitään koodia jos ovat vikaantuneet? Viedäkö auto Vehoon, Mercedes-erikoistuneeseen pajaan, vai romikselle, vai jatkaisiko taistelua itse? Kahvimaan Auto olisi ilmeisesti kelvollinen pienempi paja? Ovat kuitenkin varustettuja ainoastaan myöskin Bosch-testilaitteilla asiaa kysyessäni. Onko merkitystä, vai pitääkö olla tosiaan Star-vehkeet?
M-B A 160 (W168), pahoja käyntiongelmia
Re: M-B A 160 (W168), pahoja käyntiongelmia
Minulla oli samantyylisiä ongelmia A140 -98 bensa. Käynnistyi ja kaasua pumppaamalla pysyi hetken käynnissä kunnes hyytyi. Vikakoodeista ei löytynyt mitään. Vaihdettiin tulpat ja polttoainesuodatin, ei apua. Seuraava korjaamo löysi vian, kauniaisissa joku, nimeä en muista. Polttoainepumppu rikki, työnsi kyllä ainetta, mutta liian pienellä paineella. Tankki alas ja piti vaihtaa koko pumppu mötikkä, johon kuuluu mittarianturit ja muut. Maksoi muistaakseni vähän yli 600€
Mittauta jossain polttoainepaineet, vaikuttaisi samalta kun minulla oli.
Mittauta jossain polttoainepaineet, vaikuttaisi samalta kun minulla oli.
Ahhaa, kyllä tuokin on ollut mielessä, tuo bensapumppu. Toisaalta ajattelin että sen olen luullut hajoavan kerralla, niin ettei auto inahdakaan kun ei ainetta tule. Mä olen ollut oikeastaan sähkövian perässä koko ajan. Joskus kun autoa käyttää tulee sellainen palaneen sähköjohdon hajukin jostain. Tätä myös ilmeni pari kertaa jonkun verran ennen kuin auto hajosi. Johtosarjoja ja -nippuja olen yrittänyt katsoa mutta ei niissäkään mitään ollut. Ja se hämää miksi auto antoi koodia nokan tunnistimesta. Paineet pitäisi varmasti kuitenkin katsoa, mitähän mahtaa A-mallissa olla? Olisko 3,5-4bar?
selvisikö vika ikinä?
itselläni samantyylisiä oireita a160 autossa, boksi kävi jo briteissä korjattavana.. ei korjaantunut vika
itselläni samantyylisiä oireita a160 autossa, boksi kävi jo briteissä korjattavana.. ei korjaantunut vika

Joo, kyllä selvisi. Bensapumppu oli kuin olikin viallinen. Bensanpaineet mitattaessa 1bar. Uusi pumppu kiinni ja auto kävi siististi kuin taikaiskusta. Ensimmäinen pumppu oli vielä väärä, merkiltään Bosch. Se otettiin varaosaliikkeestä ja oli ihan erilainen kuin vanha. Siitä puuttui se muovinen runko-osa missä on kyljessä se bensa-mittarin anturi. Ja Bosch-pumppu ei edes olisi sopinut siihen vanhaan runko-osaan. Vanha pumppu kun oli merkiltään Pierburg. En tiedä sitten mihin vuosimalliin tulee mikäkin pumppu ja mihin se Bosch-osa käy. Vehonkin mukaan tuohon kuului Pierburg-pumppu ja näin oli. Se tulee täydellisenä, eli siinä on mittarin anturi mukana. Hintaa Vehossa vajaa 500e, KL-Varaosasta sai huomattavasti halvemmalla.tanari kirjoitti:selvisikö vika ikinä?
Itse vaihto oli yllättävänkin helppo. Koko tankkia ei tarvinnutkaan irrottaa. Auto nosturilla, pohjamuovit pois, kaikki tankin pultit auki ja laski tankkia vaihteistotunkin varassa vinossa sillä lailla että pääsee käsiksi tankin päälle. Myöskään täyttöputkea ei tarvitse irrottaa, mulla se on ainakin kumia joten taipuu mukana kun tankkia kääntää. Pumpun reikä on tankin päällä miltei keskellä.
Moro
Vaimolla on A160 -00 bensa auto. Auto sammui moottoritiellä vauhdista ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin.
Bensapaineet on n. 3bar. Ensin katsoin yleis obd-lukijalla koodeja kone näytti P0340,P0100 ja P0600. Nollasin koodit. Pyörittää kyllä hyvin mutta ei vaan lähde käyntiin ja P0340 koodi tuli takaisin.
Vaihdoin nokka-akselintunnistimen mutta silti vikakoodi ei poitu.
tämän jälkeen sain kaverilta Starin lainaan sillä poistin koodit ja eikä edellenkään lähde käyntiin. Vikakoodi P0340 tulee vaan takaisin.
Koodin kun nollaa niin kun startaa niin kerran yskäisee ja sen jälkeen ei mitään
Olisikohan tässätuo ecu/massamittari jotenkin hajallla?
Vaimolla on A160 -00 bensa auto. Auto sammui moottoritiellä vauhdista ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin.
Bensapaineet on n. 3bar. Ensin katsoin yleis obd-lukijalla koodeja kone näytti P0340,P0100 ja P0600. Nollasin koodit. Pyörittää kyllä hyvin mutta ei vaan lähde käyntiin ja P0340 koodi tuli takaisin.
tämän jälkeen sain kaverilta Starin lainaan sillä poistin koodit ja eikä edellenkään lähde käyntiin. Vikakoodi P0340 tulee vaan takaisin.
Koodin kun nollaa niin kun startaa niin kerran yskäisee ja sen jälkeen ei mitään
No niin..Jyri80 kirjoitti:Moro
Ecu kävi briteissä ja heidän mukaan ei ole mitään vikaa.
Olisiko jollain ehdotuksia mitä seuraavaksi kokeillaan..?
Vai kannattaako vain ottaa auto trailerille ja viedä vaikka tuonne hort autoon..?