vian etsintää

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AAVEE kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:On sillä aika paskamainen ajella minnee jos sammahtelee vähänväliä....eiköhän helpointa ja halvinta ole kokeilla ne anturit ensin.

.
Nimenomaan varsinkin kun tuo kampianturivika on oikein tyyppivika noissa. Ja se starikaan
ei välttämättä näytä mitään vikaa jollei vika ole siinä anturissa juuri luentahetkellä päällä.
Ja tämä on ihan kokemusperäinen tieto.
Niin vika koodia ei tule kun kaikki toimii systeemin mukaan oikein
(ei pyörintä tietoa=ei syytä käynnistyä...)
Ja silti on nähtävissä *:rilla
Ihan kokemusperäinen tieto myös
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Somerolle ei ole salosta pitkä matka
Niin, yksi askel mersumiehelle, tai sitten satakunta kilometirä. :) Riippuu vähän mistä Salosta menee minne Somerolle. Siinä Astrumin lähistöllä muutaman kilometrin sisällä kuitenkin useita testerin omistajia, foorumilaisiakin.
Juu salohan on nykyisin laajahko
Ja lähellä on suhteelinen :)

Vaan miten *:rit siinä lähellä yllä olevan liittyi
Onhan siellä astrumissakin vai eikö enään ole?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Ja silti on nähtävissä *:rilla
Ihan kokemusperäinen tieto myös
CDI203 kirjoitti: Vaan miten *:rit siinä lähellä yllä olevan liittyi
Onhan siellä astrumissakin vai eikö enään ole?

Kaikkia juttuja ei kannatta ottaa kovin vakavasti. Tuossa kuitenkin asiantuntija sanoi että Starilla tuon selvittää osaava käyttäjä ja käyttäjähän on osaava kun hakee täältä foorumilta ohjeet (jos on tarpeen). :wink:

Jatkoa kuitenkin tuohon vain löytymiseen Star'illa, aiemmin varmasti viitattiin siihen että oireileva asentotunnistin ei välttämättä anna vikakoodia pikatestissä kun taas CDI203 kaiketi tarkoitti sitä että kyllä se vika Starilla silti löytyy kun tutkii anturitietoja käynnistysyrityksessä. Jos se anturi näyttää sähköisiltä arvoiltaan kunnolliselta (ei oikosulkua, ei avointa piiriä, tiettyjen toleranssien rajoissa niin anturi näyttää ehjältä) niin pikatesti ei anna vikakoodia.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

sanoin huoltoon että vaihtakaa kampiakselin anturi ja jollei vika sillä korjaannu niin katsellaan sitten muuta eteen päin, eipä ole kuulunut mitään odotellaan ensiviikkoon.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Anturivioissa normaalisti pikatestikin on luotettava.
Nämä, käynnistymiseen liittyvät jutut on vähän niinkuin erikoistilanteita, varsinainen moottorinohjausohjelma kaikkinensa ei ole vielä silloin käynnistynyt, ollaan vielä "rajatun" diaknostiikan piirissä.
Moottorin ohjaus tarkkailee vaan muutaman, käynnistymisen kannalta tärkeän anturin informaatiota.

Asentoanturiviat näkyy pikatestissäkin, kunhan se tehdään siinä vaiheessa, kun auto ei käynnisty.
Jos ja kun auto käynnistyy, starttaushetkellä olleet, mahdolliset häiriöt, mikäli ne eivät enää ole "päällä", eivät tallennu välttämättä varsinaiseen vikamuistiin, eivätkä siten ole sieltä myöhemmin esiin kaivettavissa.
Käytännössä täydestä oikosulusta ja täydestä virtakatkosta jää muistutus - mutta silloin auto ei kyllä käynnistykkään.

Varsinainen moottorinohjauksen "täysi" ohjelma käynnistyy vasta, kun moottorin kierrosluku ylitää jotain 600rpm tason.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

CDI203 kirjoitti:
AAVEE kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:On sillä aika paskamainen ajella minnee jos sammahtelee vähänväliä....eiköhän helpointa ja halvinta ole kokeilla ne anturit ensin.

.
Nimenomaan varsinkin kun tuo kampianturivika on oikein tyyppivika noissa. Ja se starikaan
ei välttämättä näytä mitään vikaa jollei vika ole siinä anturissa juuri luentahetkellä päällä.
Ja tämä on ihan kokemusperäinen tieto.
Niin vika koodia ei tule kun kaikki toimii systeemin mukaan oikein
(ei pyörintä tietoa=ei syytä käynnistyä...)
Ja silti on nähtävissä *:rilla
Ihan kokemusperäinen tieto myös
Tässä meidän tapauksessa auto sammuillut kesken ajon monastikkin ja starin perässä oltiin jo
toista kertaa vaan mitään ei ollu tallentunu. Kaveri siinä keräs sitten vehkeesä pois töpselistä ja auto jäi käyntiin.
Jonkun aikaa siinä sitten jauhettiin paskaa ja koitettiin asentajan kanssa keksiä uusia teorioita tuohon vikaan.
No sittempä se pirulainen sammahtikin siihen pihalle ja siinäpä sitten asentaja juoksujalkaa kipitti vehkeesä
takasin kiinni tökkeliin. Ja tällä kertaa se viallinen anturi sitten ilmotti itsestään. Muistaakseni sitä yritettiinkin
juuri startata siinä lukuhetkellä.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

menen taas hakemaan mersun pois astrumista kampiakselin asentotunnisti vaihdettu ja ilmeisesti vika olikin yks kaks sillä korjaantunut. kiitos kaikille asiassa neuvoneille.katsellaan tuliko kuntoon toivottavasti
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

saukmi kirjoitti:menen taas hakemaan mersun pois astrumista kampiakselin asentotunnisti vaihdettu ja ilmeisesti vika olikin yks kaks sillä korjaantunut. kiitos kaikille asiassa neuvoneille.katsellaan tuliko kuntoon toivottavasti
Toivottavasti tuli kuntoon. Käviköhän tässä niin että koittivat ensin päästä sinun lompakolle josko vaikka nielisit purematta kalliin remontin, eli sen ohjainboxin vaihdon...sitten olisi sanottu että siinä se vika oli ja uusi vika on muualla...jne. Kunnes väyrysen hinta olisi maksettu sinne kolmeen kertaan. Eihän se ensimmäinen kerta olisi kun näin mennään.... :wink:

Laitapa tietoa lähtikö vika, ainakin korjaus on aloitettu halvimmasta päästä....


.
Opel, "weird lieben autos"....
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

joo sitä boksi vikaa ehdottelivat mutta köyhänä miehenä en ole itse taipuvainen uskomaan kalliimpiin mahdollisiin vikoihin.vika pitää ensin selvittää ja sitten vasta korjata. ei viitsi tuon ikäiseen autoon enään uhrata mitään hirmu suuria summia, kun auto on vanha eikä kauhean arvokas enään rahallisesti, mutta niin mukava ja hyvä ajella sen kanssa. toistaiseksi ainakin vaikuttaa siltä että vika korjaantui. ilmoittelen jos muuta ilmenee ja kyselen taas ehdotuksia vian paikantamiseen. kiitos kaikille !!!
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

kyllä on mersu taas toiminut kuin enkeli kello

veskola: Mainos poistettu
Vastaa Viestiin