Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RikuK »

MiHe kirjoitti:Miten muuten multikontour-penkin erottaa, onko siinä samanlainen säädinpaneli kuin suomalaisissa vanhoissa ortopedipenkissä, vai onko säätö tehty jotenkin muuten? Listaus antoi meinaan kuskinpenkiksi tuollaisen, eikä autossa ainakaan sitä säätöyksikköä kuulemma ollut. Eli mahdolisesti penkit vaihdettu, mikä viittaa 'kilometripäivitykseen'...
Säädöt löytyy penkin etureunasta oikean käden puolelta. 211 on vissiin joku välimalli ortopedipenkkien suhteen, koska 124:ssa ja väyrysissä säädöt ovat penkin ja keskikonsolin välissä näkösällä ja 211:ssä "piilossa" em. tavalla. 212:ssa taas sitten siinä penkin ja keskikonsolin välissä. :?:
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja kari v »

bluelion kirjoitti:Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
Keltaisilla kilvilla saa ajaa vain Saksan sisäisessä liikenteessä ja punaisilla EU-alueella eli punaiset vaan kiinni, jos on keltaiset niin suomen tullissa kyllä pysäyttävät... :wink:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
bluelion
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 02.01.2011 15:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja bluelion »

Eipä kyllä ollut ongelmia kun oli keltaiset viiden päivän kilvet kun ajoi Tanskassa ja Ruotsissa, vaikka vielä pysäyttivät Ruotsin tullissa että saivat
tarkastaa tuliaisten määrän... :)
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

kari v kirjoitti:
bluelion kirjoitti:Pitää kysyä ammattilaisilta apua; saahan saksan keltaisilla viiden päivän kilvillä ajaa Tanskassa ja Ruotsissa ihan normaalisti? Mitä reittiä porukka on ajellut Suomeen jos on ajamalla auton Saksasta hakeneet ja
minkä suuruisia silta- ja lauttamaksuja välillä on?(enkä tarkoita nyt tukholma-turku väliä....)
Keltaisilla kilvilla saa ajaa vain Saksan sisäisessä liikenteessä ja punaisilla EU-alueella eli punaiset vaan kiinni, jos on keltaiset niin suomen tullissa kyllä pysäyttävät... :wink:
Höpö höpö! Asiat muuttuivat jo vuosia sitten, sillä keltaisiin kilpiin saa greencard vakuutuksen , joten jospa sinäkin päivittäisit tietosi ennenkuin jaat niitä muille !
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja kari v »

Sorry, ei ollut tarkoitus jakaa väärää tietoo, omani oli 2 vuoden takaa. Itse kuitenkin otan jatkossakin ns."punareunaiset" kilvet...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
KasperNäppärä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 23.09.2012 16:37
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja KasperNäppärä »

Morjens. Kiinnotuin palstasta ja ajattelin kirjoittaa tänne :) Eli itselläni on -00 vuoden CLK mese, joka on tuotu italiasta autoliikkeen kautta. Auto on pelannut tosi hyvin ja on toista samanlaista varustelutasoa olevaa autoa saa ettiä suomesta, koska niitä vain ei ole :)) Yritän saada nykyistä meseä myytyä jollekkin koska uusi mersu saksan mailta odottaa jo hakemistani :)) Hyvää palvelua sain riihimäen riihiautosta.. Menin sinne, auto rekisteröitiin, sain tullin kirjeet/paperit ja oikeat kilvet tuli sitten postiluukusta sisään n. 1 kk kuluttua :))
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Oman auton saksalaiset vientikilvet kelpasivat jopa Suomessa. Tulli sanoi, että jos
vakuutus on voimassa, ei tarvitse tarrakilpiä heti hommata.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
kava73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 11.09.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja kava73 »

no niin nyt se myyty ja kohta unohdettu: w211 2005 maksoi saksassa 2010 14000 egee ja 1500 rahti, 5800 veroo eli kahenkympin auto.
Olihan siinä kaikkea kivaa kuten tehoa ja vääntöä. Etenkin kun se toimi. Sit vaihdettiin takaiskarit yht 2000, kompuraa 400,
valoja hiukan 800 ja läppäkoneisto 800 ja vielä noin tonnilla ripustuksia. JA sitten kun se viedään vaihtoon tuli rätti naamaan 15000 ja ei penniakään päälle,, hiukan kun tingatiin päästiin 16 mutta se oli siinä.

Eli jos kattelee n 4-5 vuotta vanhaa kannattaa laskea tarkkaan tai sit satsata hiukan ja ostaa kunnollinen kiesi takuukilsoilla ja EHDOTTOMASTI huoltokirjalla. Koska muuten käy kalpaten.

Autot on siistejä ja ehjiä mutta ei ne ole silloin halpoja saksassakaan. Ja lopulta verottaja kuittaa veret seisauttavat summat :crazy:
S211 E220 cdi vm, 2008
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Sellainen pieni epäilys on, että Suomen valtio ei halua uudistaa autokantaa eikä varsinkaan halua tehokkaampia autoja tuotavan maahan. Katselin seuraavaksi autoksi CLK63 AMG:tä. Tässä esim. vähän ajettu takuulla oleva auto 34 000 euroa.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... LSO_EXPORT

Ei paha. No sitten kun käydään verotoimiston kautta, tulee melkein saman verran veroja päälle. 25 - 30 tuhatta veroa kun on niin saastuttava peli. Täällä kun ei mitenkään erotella 3 - 5 tuhatta vuodessa liikkuvaa autoa 60 - 100 tuhatta rullaavasta pirssistä.

Edit: Url-tagit ei näytä tunnistavan ja tekstikin menee leveäksi.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

amgenter kirjoitti:eikä varsinkaan halua tehokkaampia autoja tuotavan maahan.
Miksi ihmeessä valtion pitäisi haluta tehokkaampia autoja tuotavan maahan?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja amgenter »

tj86430 kirjoitti:Miksi ihmeessä valtion pitäisi haluta tehokkaampia autoja tuotavan maahan?
Juu, ei valtion tarvitse sitä suoranaisesti tukea mutta pitääkö se tehdä lähes mahdottomaksi? Kyllä jonkinlaisen tuontiveron ymmärtää mutta kun auton ostohintaan tulee saman verran veroa lisää, laittaa se miettimään. Samahan koskee sekä uusia, että käytettyjä autoja kulutuksesta riippumatta.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tuontikuviohan on muuttunut aikalailla. Päästöt ohjaavat tuontia aika pitkälti.
Nyt "kannattaa "tuoda sellaisia joiden päästöt ovat alle 130 co2/km.
Ikävä kyllä mersu ei ole oikein pysynyt päästölukemien kanssa kehityksen mukana .

Toisaaltahan saat tietysti tuoda sellaisen kun haluat , mehän kuitenkin eletään vielä markkinataloudessa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
eipo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 29.09.2012 17:24

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja eipo »

MiHe kirjoitti:... niinkuin todettu, ei kai niitä kilsoja oikein mitenkään ennen 2008 syntyneistä autoista voi todentaa...
Mites tuollainen vuosimallin 2009 c220 diesel, onko helppo ruuvailla ja voiko mitenkään saada selville, jos on ruuvattu?
Oberland
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: To 09.09.2010 10:33
Paikkakunta: Keloutuva keskisuuri teollisuuskaupunki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Oberland »

Jos mieli tekee AMG:tä ei silloin enää CO -päästöillä ole mitään merkitystä. Kaikki kiva maksaa tai on muutoin vain moraalitonta sekä muista järjetöntä, mutta mitä sillä on väliä jos toteuttaa omia haaveitaan.
Mercedes voran. Die Strasse frei fur Mercedes.
al_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2012 14:13

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja al_ »

Miten tuo nyt on kun jossain luki että uusista autoista (alle 6tkm tai alle ½v vanhasta) maksetaan alv suomeen? Eli Saksasta saa ostettua "net" -hinnalla? Nyt kun katsoo tullin sivuilta taulukoita sovelletuista veroarvoista löytää autoveron määrän. Onko tuohon tullin sivuilla taulukoituun hintaan laskettu tuo alv vai pitääkö minun laskea "uudelle" mersulle tullin sivujen mukainen autovero ja lisäksi vielä 22% alvia?

Jos näin on, ei taida "uutta" mersua Saksasta hakea?
Avatar
jupasierra
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
Paikkakunta: Kotka

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Eipä sieltä enää uuden 1.4 alkaneen uuden verotuskäytännön jälkeen kannata muutenkaan tuoda mersua. Viimeisen kokemuksen jälkeen olen päättänyt että eipä kannata enää. Toin -03 320 CLK:n. Uusi käytäntö nosti veron osuutta 2000€. Eli pienimoottorisia bensakoneella, ja pienipäästöisiä dieseleitä enää. Kiitos valtavan viisaiden suomalaisten päättäjien, autokanta taas nuorentuu !
Ei päivää ilman ongelmia :)
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3114
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

al_ kirjoitti:Onko tuohon tullin sivuilla taulukoituun hintaan laskettu tuo alv vai pitääkö minun laskea "uudelle" mersulle tullin sivujen mukainen autovero ja lisäksi vielä 22% alvia? Jos näin on, ei taida "uutta" mersua Saksasta hakea?
Pitää laskea ALV siihen päälle. Miksi ei kannata johtuu siitä että virallisella maahantuojalla on yksinoikeus määritellä verotusarvo ja tilittää veroa tullille. Toimiiko tullin valvonta voi kukin päätellä tutustumalla vaikkapa näihin esimerkkeihin Jouni Jokelan blogissa

Mutta ehkä kannattaa tuoda riittävän vanha (yli 6 kk ja 6000 km) jotta voi maksaa 19% ALV:n Saksaan ensi vuoden alun 24%:n kotimaisen ALV:n sijaan. Esimerkiksi:
Uusi E200 CDI Blue Economy automaatti maksaa Suomessa 42350€ sis ALV 23% + autovero 11678,90 = 54028,90

Verotusarvo 7 kk vanhalla 7 tkm ajetulla samanlaisella autolla on 43952€ josta veroa menee 9493 €

Käytettynä esittelyautoja ym. alle 10 tkm ajettuja löytyy varsin hyvin ja hinnat alkaa 29 999 Eurosta ylöspäin.
Veroineen hinnat alkaa siis 40 tonnista jolloin säästöä uuteeen verrattuna syntyy tänä vuonna 14537 Euroa (miinus käteisalennus liikkeessä tingattuna) ja ensi vuoden alun ALV-muutoksen jälkeen viitisensataa enemmän.
al_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 11.09.2012 14:13

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja al_ »

Onko nuissa uusissa Saksan autoissa jotain eroja Suomeen tuleviin versioihin? Esim. lämmityslaitteissa tai termarissa? Jotain jolla on oikeasti merkitystä. Ja onko jotain mikä pitää erityisesti ottaa huomioon kun tuo autoa Suomen teille (esim. onko kaikissa uusissa autoissa kahdet renkaat)? Tuntuu että webastolla olevia on melko vähän ja jos webasto löytyy esim jostain 220cdi:stä niin hinta pompsahtaa heti 5000€?!? Olisiko järkevä vain jälkiasentaa Suomessa (eikös se jotain 2000 euron luokkaa tule maksamaan)?

Ja mitä eroa Junge sterne, Neufahrzeug ja Europa garantieilla?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3114
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

al_ kirjoitti:Onko nuissa uusissa Saksan autoissa jotain eroja Suomeen tuleviin versioihin? Esim. lämmityslaitteissa tai termarissa?
Ei ole mitään sellaista kätkettyä ominaisuutta tyyliin "pienempi lämppäri", suurin ero Suomeen uutena tuoduissa autoissa on eri kielellä olevat kirjat hansiikaslokerossa. Rahtauksen ajaksi voi Suomi-autoissa olla joku ylimääräinen suojateippaus suolavettä ja lokinp**kojen varalta. Asian voi helposti varmistaa tutkiskelemalla varaosakatalogista mihn osiin lisävarustekoodi 982 (Suomi) vaikuttaa.
Vehon tuomissa autoissa voi olla mukana jotakin sellaisia lisävarusteita joita Saksassa joutuu rastittelemaan erikseen kuten etupenkkien penkinlämmittimet. Nämä selviää parhaiten vertaamalla ko. automallin Suomen ja Saksan hinnastoja.
Kunnollisesti toimivan Webaston jälkiasennus esimerkiksi W212:een tuntuu olevan käytännössä mahdotonta - jälkiasennussarjoja ei MB myy enää uusiin malleihin vaan huollon asentama on sama tarvikepeli kun kaikilla muillakin. Se lämmittää moottorin mutta sisätilojen lämmitys ei onnistu kun auton lämppäri ei hyväksy autossa moista lisävarustetta olevan (Näin oli ainakin vähän aikaa sitten kun ko. asennusmahdollisuutta selvittelin).
al_ kirjoitti: onko jotain mikä pitää erityisesti ottaa huomioon kun tuo autoa Suomen teille (esim. onko kaikissa uusissa autoissa kahdet renkaat)?
Tehtaalta lähtiessä autoissa on alla joko kesä- tai talvirenkaat sen mukaan kummat on tilattu. Myyjiltä saa tietysti tingittyä sellaisen paketin ja niin monet renkaat kun tahtoo. Jos ei pidä Saksan kitkoista, kannattaa ostaa talvirenkaat Suomesta. Jos uutta autoa tuo, kannattaisi se ostaa kapeilla perusrenkailla -> pienempi CO2-päästö -> pienempi autovero% maahantuotaessa ja pienempi vuotuinen vero (+pienempi verotusarvo).
noviisi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 15.01.2013 17:07

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja noviisi »

Heti alkuun pahoittelut, kun ei nyt ihan mene kokonaan topicin aiheen alle, mutta en löytänyt sopivampaakaan. Saa mielellään ohjata sopivammalle alueelle, jos sellainen löytyy.

Noniin kortti kohta taskussa ja vielä ku kevarista sais rahat nii pääsis autoa ostamaan. Onko tommosen w202 mersun saksasta tuomisessa järkeä? Ko. auto käsittääkseni ihan suht kelpopeli? Budjetti riittäisi varmaan osto+verot hinnaltaan vajaan 5000e vehkeeseen. Moottorimallilla ei nyt niin väliä, mutta oishan se ihan kiva jossei ny koko ajan tarttis mennä kaasupohjassa. 220 CDI kone kiinnostas, kun suht. pieni kulutus ja päästöt, lisäks luin jostain, että lastulla irtois jotain 150hp ja 340Nm? Itse reissu tapahtuis varmaan jossain lumien sulamisen aikoihin. Asun helsingissä ilman mitään varsinaista pihaa puhumattakaan tallista, ja opiskelen lukiossa joten mitään suuria fiksailuja en pysty tekemään, joten auto sais olla mahd. luotettava.

Oisko esim. tämä harkitsemisen arvoinen vehje http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =Limousine" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tuntuu kalliilta. Voi olla hintansa arvoinen jos ei ole paljon laittoa ja on ruosteeton todella kuten ilmoituksessa ymmärtääkseni mainitaan. Auton kunto ratkaisee kyllä paljon tuon ikäisissä autoissa mitä kannattaa maksaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 604
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

On se vaikea löytää itelle sopivaa autoa.

Nytkin ois yks W211 eemeli kiikarissa. Alta 200 tkm mittarissa mutta... Huoltokirjan on kuulemma korjaamo onnistunut hukkaamaan. Katsastuslaput ja niissä kilometrilukema löytyvät myyjän puheen mukaan siitä asti, kun auto on tuotu suomeen eli 1,5 -vuotiaasta ja 50 tkm ajetusta lähtien. Ollut kuulemma ihan mersun organisaatiossa käytössä ensimmäiset 1,5 vuotta Saksassa ja sitten tuotu suomeen merkkiliikkeen kautta. Auto siis tätänykyä n.10v.

Kannattaako tuommonen hylätä varmasti mittari räplättynä vai mitä mieltä ootte?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tutustu tähän autoon.
Lisäkuvia ja tietoa saatavissa.
lähetä sähköposti osoite niin lähetän lisäkuvia.


http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5278931" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut nautseri, Ke 16.01.2013 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
zjuni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 14.01.2013 07:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja zjuni »

Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja nautseri »

zjuni kirjoitti:Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........

Jos olet lukenut noita airmatic juttuja,niin rakenne on muuttunut hieman alkupään autoista ja olosuhteet ja huolto vaikuttaa ikään.
Noissa menee suojakumi rikki ja kura pääsee varsinaiseen ilmapussin ja suojakumin väliin ja se hiertää sen rikki,toinen on ilmakompuran SUODATIN, joka jäätyy tai päästää kosteuden putkistoon ja pakkasella jäätyy venttiilit joita on tuossa järjestelmässä.
Toinen syy on ajo tyhjällä ilmapalkeella,jostakin syystä ilmat on karanneet ja ajetaan ,vaikka monttuun ja palje menee rakenteiden välin ja rikkoontuu.
Kosteilla keleillä ja pakkasilla kannattaa välttää noita säätöjä,ettei turha rumpa ime kosteutta järjestelmään.
Tietty olosuhteetkin vaikuttaa,suola ja kura,sekä ilman kosteus/pakkanen rasittaa järjestelmää.

Ei se niin huono ole kuin saa kuvan noista jutuista.
Oma autoni 8 vuotta vanha ja ei ole vielä yhtään pussia mennyt rikki.kop ,,,kop
Viimeksi muokannut nautseri, To 17.01.2013 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

zjuni kirjoitti:Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........

eikä ne maksa suomessakaan paljoa takapussit. ei niiden takia kannata jättää hienoa autoa ostamatta :D
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
Ville126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Ma 28.07.2008 19:07
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ville126 »

Minulla oli tuossa omassa E-sarjalaisessa tuo Airmatic ja jos nyt pitäisi E-sarjalainen ostaa en ostaisi sitä rautajousilla. Vaikka se airmatic on kalliimpi korjata niin se kyyti on niin helvetisti parempi.
Dodge Charger 440 R/T 1969
valotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Pe 18.01.2013 21:41

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja valotus »

Kolmas saksanhankinta muutaman vuoden sisään tuli ajettua tänään kotipihaan. Samalla vannoutunut citikkaharrastaja tuli lopullisesti siirtyneeksi parin vuoden audiharjoittelun jälkeen The Johtotähden (E270 T cdi, -04) omistajaksi.

Yli parintuhannen ajokilometrin jälkeen pitää hetki keräillä ajatuksia, mutta jo nyt voi todeta että kaikkien kolme hankintaa ovat jostain syystä menneet saman kaavan mukaan. Yhdelläkään kertaa ei mukaan ole tullut autoa jota alunperin on lähtenyt hakemaan, vaan syystä tai toisesta on lähinnä tuurilla törmännyt paikanpäällä toiseen yksilöön, joka on ollut huomattavasti oletusarvoa parempi. Mielenkiintoinen ilmiö, lieneekö muilla vastaavia kokemuksia.

J-P
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Jos joku on lähdössä hakumatkalle Saksaan niin ehkä hyvä huomoida muutos , joka on tullut keltaisten kilpien saantiin .
Jotta ei Saksassa asuva saa keltaiset kilvet pitäisi olla passissa kotiosoite mutta eihän tätä tietoa passissa ole.
Tämä uusi sääntö on voimassa vähän osavalitio kohtaisesti .
Itse suosin kyllä kilpien tilaamista etukäteen . esim täältä http://www.transit-plate.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3114
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ei se ole mikään tuore muutos - se on vanhassa tieliikennelaissa (jostakin ajalta ennen EU:ta). Joissakin pitäjissä ovat olleet vähän tiukempia tuosta kun ei ole nykysysteemit tiedossa. Minä olen pitänyt englanninkielistä otetta kirkonkirjasta mukana - siinä on kotiosoite ja sama paikkakunta kun passissakin. En ole tarvinnut kun kerran ja näyttämättä olen hakenut ainakin puolen tusinaa paria keltapäisiä.
Vastaa Viestiin