zjuni kirjoitti:Heips !
Joo iski kova mersukuume ja tullut kateltua 2004/5 e270 cdi stw, foorumilla paljon hyvää tarinaa sekä kokemuksia johtotähdistä. Nyt hieman enemmän voorumia lukeneena, on tullut mieleen tuosta ilmajousituksesta muutamia kysymyksiä. Airmatic lienee tuossa mallissa lisävaruste ?
Vakiovarusteena takana ilmajouset ja normaalit edessä. Mikä noista takaiskareista sitten oikein hajoaa paljekumi vai mikä? Voisko joku hieman aukaista lisää asiaa......kiitos. Ilmavuotoja kanssa näköjään ilmenee mutta nekin ovat kuitenkin halpoja korjailla itse.
Amerikasta kuitenkin sapi aika edullisesti paljekumeja ja muita varaosia näköjäää..........
Jos olet lukenut noita airmatic juttuja,niin rakenne on muuttunut hieman alkupään autoista ja olosuhteet ja huolto vaikuttaa ikään.
Noissa menee suojakumi rikki ja kura pääsee varsinaiseen ilmapussin ja suojakumin väliin ja se hiertää sen rikki,toinen on ilmakompuran SUODATIN, joka jäätyy tai päästää kosteuden putkistoon ja pakkasella jäätyy venttiilit joita on tuossa järjestelmässä.
Toinen syy on ajo tyhjällä ilmapalkeella,jostakin syystä ilmat on karanneet ja ajetaan ,vaikka monttuun ja palje menee rakenteiden välin ja rikkoontuu.
Kosteilla keleillä ja pakkasilla kannattaa välttää noita säätöjä,ettei turha rumpa ime kosteutta järjestelmään.
Tietty olosuhteetkin vaikuttaa,suola ja kura,sekä ilman kosteus/pakkanen rasittaa järjestelmää.
Ei se niin huono ole kuin saa kuvan noista jutuista.
Oma autoni 8 vuotta vanha ja ei ole vielä yhtään pussia mennyt rikki.kop ,,,kop