pippuri kirjoitti:
Ja jos johdot on poikki, eihän sen sitten pitäisi toimia ollenkaan,vai?
Sen huomasin kyllä että jos, avattaessa kattoa, se ei välttämättä irtoudu tuulilasin reunasta ellei kädellä hiukan auta.
Mutta se tässä ihmetyttää että miksei se välttämättä nouse takaluukusta?
Noh, tarkistan huomenna öljymäärän, sekä kokeilen ne johdot.
Onko muita ehdotuksia?
Jos sähköjohto on kulunut huonoksi, ja ottaa kontaktia osittain muttei kunnolla aina?
Jokin rele tulisi myös mieleen, eli välillä rele toimisi "uudella yrityksellä" ja välillä ei, kyllähän noita releitä voi jäädä jumiin ja sitten hetken päästä uudestaan yritellessä lähtisikin pelaamaan kuten kuvailit. Oletko tässä välissä siis laittanut takaisin kokonaan kiinni tai auki -asentoon auton, kun olet huomannut että avautuminen tai sulkeutuminen jää puolitiehen? Voisi kokeilla että heti jos katto ei lähde liikkeelle vaikka muut osat ovat liikkuneet, niin takaisin päin ja taas uusi avaus/sulkemisyritys heti perään.
Mitens tuon "kädellä avittamisen" kanssa sitten, onko se aina sama homma eli aina kädellä avittamalla lähtee auki katto? Vai olisiko vain sattumaa että on lähtenyt aukeamaan ja kädellä avittamisella ei olisi ollut merkitystä? Kun kerran ei lähde nousemaan päällekään takapaksista aina niin ei oikein sovi kuvaan että olisi sellaista jumia avaamisessa mikä kädellä auttamalla helpottuisi. Voihan siinä olla tietysti kahtakin vikaa, eli jokin rele/kosketushäiriö ja lisäksi jumitustaipumusta avattaessa, mutta aika sattumaa taas sekin että olisi tullut nyt juuri samaan aikaan kaksi eri vikaa esiin.
Ne öljyt näkee helposti vilkaisemalla, näkyy säiliön kirkkaan muovin läpi (oikealla puolella takapaksissa sen käsin irrotettavan luukun alla, missä on kattomekanismin vaijerikin saatavilla katon käsikäyttöä varten vikatilanteissa) ja siinä on kaksi merkkiä kyljessä, ylä- ja alarajat. Kannattanee tarkastella ensin tosiaan nyt ne ja sitten johdot siitä katon taittumiskohdasta oikeasta reunasta ja jos näissä ei ole vikaa niin luulisi todennäköisimmin jonkin releen jumittelevan ja olevan huonossa kunnossa. Siitä en osaa sanoa että mitä öljyä tuonne pitäisi lisätä ja mistä sitä edes lisättäisiin, taitaa olla parempi mennä huoltoon kertomaan öljyn vähyydestä jos sellaista on havaittavissa.
Onko se katto kuitenkin pelannut aina melkein heti kun olet uudestaan hetken kuluttua yrittänyt?