W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Carnetti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 12.08.2006 18:20

W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja Carnetti »

Varustelu ihan riittävä minulle. Mitäs pitäs huomioida jos tätä olisi ostamassa?

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5028000" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Katsele ensin tarkkaan ruosteet niitä kun tahtoo näissä paavoissa olla. Sitten lampunlasien kiiloitus näyttivät kuvassa aika sameilta.
Sitten katsella nuo kirkkaat polttoaine putke ettei niisä kulje ilmaa. Muuten tulee ikävää jumppaa noita vaihdelessa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja kilander »

Itse vastaavasti automaatin ollessa kyseessä katson ensimmäisenä onko ohjainboksissa öljyä.
Eli konehuoneessa pelkääjänpuoleisesta kulmasta suojamuovi neljällä ruuvilla kiinni.
Sen alta löytyy boksit,ja öljyä ei siis pidä löytyä.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja koyama »

Tilaa s-postiin akelta omistajatiedot 3.60 euroa.Helpottaa ostopäätöstä jos edellidet omistajat löytyy puhelimen päähän.
Myyjä hehkuttaa noista vähistä kilsoista.Voi uskoa jos haluaa paremman mielen.Tarkemmin kun huoltokirjaa tutkii niin tuskinpa on aukoton.13 vuotta vanha auto.Katso ne ruosteet.Jos on vähäistä niin tarjoa 3,5 tonnia,koska (huoltoon)menee nätisti 1500 euroa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Käännä renkaat linkkuun ja kurkkaa lampun kanssa onko jousikupit revenny/ taittunu tai ruostunut irti, omassa meinaan piti toinen vaihtaa HETI kun auton hommasin :roll:
Eipä tullu sitä ostohetkellä tarkastettua kun oli ajettu edellisen leiman jälkeen 2000km :lol: Myyjän siskolla oli katsastus asema eli veikkaan että edellinen leima oli tullut "vähän" liian helposti! Sillä ajattelen näin kun itse leimasin auton niin piti tosiaan jousikuppi vaihtaa ja KAIKKI jarrut :thumbdown: No mut nyt voi huoletta päästellä kun on itse tehnyt kaiken tarpeellisen huollon. Kannattaa ehkä vähän tinkiä ja ja "säästetyillä" rahoilla vaihtaa laatikko, perä ja moottoriöljyt, niistä kun ei oikeesti tiedä milloin ne on todellisuudessa vaihdettu.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Nuo jousikupit monesti aika hankalia vielä havaita, kun voi olla aivan ehjät korimassat päällä ja pelti silti aivan väsynyttä. Mutta kyllähän ne kannattaa katsoa.
Takakontin lokeroita kannattaa tarkastella sillä silmällä myös, ovien tiivisteet käännellä ja kynnyslistojen reunoja zoomailla.

Tarkkana kun on niin ei aivan hirveästi vedätetä, mutta eipä sitä koskaan voi tietää.

Jos olisi rahaa jossa kylpeä niin ajelisin S210 320CDI farkulla aina vaan, sopii kuin hanska käteen, ainakin meikäläiselle..

Perus juttuja joita itse katson:
-Käynti ja käynnistyvyys kylmänä ja kuumana
-Pakoputkesta tulevan savun määrä ja väri
-Alustasta kuuluvat kolinat ja narinat
-Uraherkkyys, vetely, alustan käytös muuten
-Auton yleisilme ja huoltohistoria
-Ja kaikenlaista jahkailua, sekä ihmettelyä päälle

Loppujen lopuksi on vähän tuuristakin kiinni, kaikkia autoja joutuu joskus huoltamaan, joten kannattaa budjetti laskea vähän sen mukaan. Onnea autokaupoille!
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Ja kun kaikki edellä mainitut tarkastukset on tehty voitkin ajella toiseen liikkeeseen, esim toyotalle :D

Koeaja ja jos toimii normaalisti, osta.

Sitten voit yöllä valvoessasi ja miettiessäsi noita jousikuppeje ja EGS boxin öljyjä pompata pihalle fikkari kourassa tutkimaan.....ja foorumin haku toimii muuten 24/7.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Starglazer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Ma 12.12.2011 21:38

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja Starglazer »

van_gils kirjoitti: Eipä tullu sitä ostohetkellä tarkastettua kun oli ajettu edellisen leiman jälkeen 2000km :lol:
Tämä on valitettavan totta. Varsinkin liikkeestä ostetulla autolla ei tunnu olevan mitään merkitystä onko leimattu vai ei. Kerrankin ostin auton jossa etutukivarsi heilui useamman millin kun oli huonosti kiinni ja niin vain oli leima tullut! Ja vielä veroja perässä... Tietenkin liike josta ostaa kannattaa ottaa huomioon, jobbareita löytyy vähän liikaakin :wink:
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto :)
kuusikulma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 12.06.2011 23:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: W210 haussa, tästäkö peli, kommenteja kiitos!

Viesti Kirjoittaja kuusikulma »

Nyt kyselet palstalta jota seuraa "mersumiehet" ;-). Eli onko puolueetonta vastausta?

Katsele ovien tiivisteiden alta onko ruosteita (ikkunan yläpuolet ja oven alareunat. Kylkilistojen ruosteet yleisiä, samoin nuo jousikupit mistä oli puhetta. Katsele myös onko maalailtu peittääkseen ruosteita.
Kuntotarkastus katsastuskonttorissakin on hyvä vaihtoehto ja toi auton historiatieto on myös hyvä selvittää jos epäilee kilsoja.

Riskillähän sitä autoja aina ostetaan. Kannattaa ajella jokunen kuukausi oston jälkeen ja tunnustella millaiselta peli tuntuu ennenkuin alkaa isoja tuning laittamisia ainakaan tehdä.
Jos autoon tykästyy kovasti niiin sehän tarkoittaa, että haluaa todennäköisesti pitää autoa pidempää (ainakin allekirjoittaneella) niin silloin raskii autoa huoltaakin kunnolla. Ja kuluvien osien korjailu/vaihtaminen kuuluu autoiluun, merkistä riippumatta.

Mersuissa ei noi alustan "kolisevat" osat paljoo maksa (puhutaan alle kympin- ja muutaman kympin osista pääsäintöisesti) ja on nopeita vaihtaa jos on kyse nivelistä. Mutta vaihdettava ajoissa, että ei tuu kerrannais oireita.
Kalliita ovat moottoriosat,elektroniikka osat,vaihdelaatikon isot viat. Kannattaa myös muistaa näissä vehkeisä, että kaikki ei oo heti sitä miltä näyttää jos joku vika ilmenisikin. esim. vaihdelaatikon huono vaihtaminen (esim.nykäisy) ei välttämättä tarkoita, että laatikko pitäisi uusia vaan vika voi olla vain ilmamassamittarissa tms.
Eli vikakoodin luenta kertoo paljon.

Kunnon auto on isolla A-lla jos päädyt kauppoihin. Jos ei miksikään pommiksi osoittaudu niin tykkäät varmasti jos mersumiehen verta on.
Katsastuskonttoreiden hylkäys/vikatilastoja kannattaa katsella sitten varauksellisesti. Vertailussa on autoja joilla ajetaan n.5000km vuodessa ja autoja joilla ajetaan vastaavasti esim. n. 50000km vuodessa. Ja nämä mersut on yleensä noita jälkimmäisiä. Eli kuluuhan osiakin enempi jos kilsoja tulee enempi...Tyhmempikin ymmärtää. Siitä voipi alkaa sitten vertailemaan mikä kestää mikä ei.
Vastaa Viestiin