W110:n osien saatavuus?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

W110:n osien saatavuus?

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Elikkäs olen tässä huomannut sisäisen mobilistini kasvavan ja mieli on alkanut vaatia oikeata mersua alle :) (kuulen jo tulevien pussihousujeni lahkeiden lepattavan)

Vieläkös näihin pirsseihin saa helposti varaosia, vai ovatko niiden hinnat ja saatavuus verrattavissa maranellon orin osiin? Ja yleensähän saatavuus ja hinnat kulkevat käsi kädessä.

Varmasti tietyt pisteosat ovat todella työläitä hommata, mutta kuinkas on ihan normaalien kulutusosien laita, kuten jarrut, jouset, moottorin hilut jne....

Itsehän en ole näiden vanhempien mersujen kanssa ollut ihmeemmin tekemisissä, enempikin ompi kokemuksia nuista jenkeistä. <= kiitos nykyisten bensa hintojen, ei niitäkään viitsi ihan päivittäin ulkoiluttaa.

Niin ja kiikarissahan on -68 200d, jota häätyisi käydä kahtomassa, saa nähä kuinka käy.

Kuuluukos tämän ikäisissä pirsseissä pitää jo huopahattua :wink:
Viimeksi muokannut JuhaK, Ti 06.07.2004 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

No V(ai)E(ttä)H(intavia)O(sia) varmastikin kauppaa pienellä tilauksella, samoiten Kooälläkin.

Ehkä RTO Tuonti voi kanssa hommata jotain peruspalikoita huokealla hinnalla. Kannattaa tietysti kysellä etukäteen, että kuinka tarjontaa vielä senikäiselle on.

Ja sellaisessa autossa kuuluu olla vilttipipo päässä joka on täynnä pinssejä.. :D
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Vuosimallista päätellen auto on w115

Ja mielestäni auto on juuri siinä iässä jolloin auto on edullisimmillaan
ostaa ja entisöidä. Osia löytyy vielä liikkeistä, ja luulenpa, että ovat ihan
hyvillään jos joku ostelee w115 osia pois pölyyntymästä :wink:

Purkuosia on vielä saatavilla, ja varmaan niidenkin hinnat ovat sopivat...

Kysellä voi myös : MB- purkaamo Venetmäki ( myös uutta osaa ),
KL- Varaosa, ja Motonet ym.varaosaliikkeet. ( vilkaisehan vaikka Motonetin
nettiluetteloa, niin saat hyvän käsitykseen saatavuudesta ja hinnoista ).

Lisäksi jos ei jotakin osia ala löytyä, niin MB. llä on se hyvä puoli, että
saksasta löytyy vielä sitten loput :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Henry V. kirjoitti:Vuosimallista päätellen auto on w115
No ei välttämättä, etkös ole nähnyt sitä kuvaa, jossa W115:t ja W110:t rullaavat vuorotellen samalla linjalla? Ja 1967 valmistettu auto on voitu Suomessa rekisteröidä vasta vaikka suurten käpysotien jälkeen. :)
Lisäksi jos ei jotakin osia ala löytyä, niin MB. llä on se hyvä puoli, että
saksasta löytyy vielä sitten loput :wink:
Tai oikeastaan Suomen metsistä löytyy loput, jos vaan osaisi etsiä. Olen joskus löytänyt muutamia 190c-malleja yllättävistäkin paikoista. :shock:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

minulta löytyy kokonainen varaosa w 110 jos osia tarvitset.
daaz: joko olet löytänyt sipoossa maatuvan 220B ja 190C Ambulanssin? minulla olisi myös kuvia noista vehkeistä
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Daaz kirjoitti:etkös ole nähnyt sitä kuvaa, jossa W115:t ja W110:t rullaavat vuorotellen samalla linjalla? -Daaz
Aivan niin, ja otsikossahan luki w110, mutta kun se oli niin pienellä fontilla :oops:

Mutta juu - olen koeajanutkin punaisella w110, joka oli vm. 68,
ja siinä oli muuten tuo "Pralltopf" eli turvakeskiöllä oleva ohjausakseli,
álá w115. Muistelen että jossakin historiikissä oli tämä loppusarjan
"facelift" mainittukin.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

miten muuten 110 ja 115 osat käy keskenään? esim penkit,voimansiirto,moottori
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Auto rekisteröity 071267, elikkäs vuosimalli on varmaan -67, vaikka otteen mukaan se onkin -68. Omistajiakin on ollut kokonaista 3 kpl.

Pirssi on muuten ruotsin rekisterissä ja tulee myös olemaan, koska itsekkin asustelen tällä hetkellä Haaparannalla.

Ruotsissa muuten ymmäretään näiden vanhusten päälle, Yli 30v vanhoista ajoneuvoista ei tarvi maksaa minkäänlaisia veroja ja katsastuskin on vain joka toinen vuosi. Yli 50v vanhoja ajoneuvoja ei tarvi katastaa ollenkaan. Jos ne vain ovat liikenteessa koko ajan.

Vakuutusmaksutkaan eivät päätä huimaan, k.o autoon puolikasko noin 1200 SEK/ vuosi. ilmeisesti siellä konttorissa ymmärretään, ettei näitä ihan vasitella ajeta kappaleiksi.
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Niin ja näistä osista ja niiden saatavuudesta.

Itsekkin hommaa kyselin ja ilmeisesti peltiosiakin saa "tehdasuusina", tosin ovat kuulemma kohtuu hintavia.

Jaa että VEHO:ltakin saa vielä palikkaa näihin pirsseihin, no sehän rauhoittaa mieltä kummastikkin, mutta ei lompakkoa... Tuota Venetmäkeä muistelinkin, että heille on tarjota aika hyvin osia myös näihin vanhuksiinkin.

Ei tarvi mauseri kädessä kulkea pitkin poikin pusikoita, mittaillen jokaisen vastaan tulevan amazonin jarrurumpuja 8)
Avatar
timoxi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Su 08.06.2003 22:24
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja timoxi »

Monet kulutusosat kuten jarrut edessä, ohjausosat ja myös moottorin osat ovat pitkälti samanlaisia kuin W114/115-malleissa. Puskurit ja peltiosat ovat ainakin kalliita. Jokunen vuosi sitten kyselin niitä Veholta ja hintaa oli niin että hirvitti mutta viikon toimitusajalla olisivat luvanneet toimittaa jos olisin tilannut.

Kymmenisen vuotta sitten 190 bensamersustani halkesi pakosarja ja Veholla varaosamyyjä kehoitti ensin ottamaan tiskin reunasta tukevasti kiinni etten pyörtyisi kun hän kertoo hinnan: hieman yli 11000 silloista markkaa. Jäi jälleen Vehon palvelut käyttämättä.
Aikaisempia omistuksia mm. W110 190c -65, W115 ja W123.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Jotakin hinnoittelusta :

Vehon hinnathan perustuvat MB- tehdashintoihin.
Ja nuo tehdashinnat määräytyvät suoraan valmistus kustannuksista,
joissa yksi tekijä on valmistettava kpl määrä.

Esim. muutama vuosi sitten saksan MB-Pagoda-kerho teki tehtaalle
tilauksen aurinkolipoista. Valmistuserä oli 200 kpl, ja hintaa parille kertyi
1800 FIM (siis silloista Markkaa). Kaikki myytiin ja sarjasta päätyi pari myös
meille suomeen.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

Pannaanpa tähän vielä yks kysymys aiheeseen liittyen; Mikäs on W110:n vanteiden ET? Ja onkos pulttijako sama 5/112 kuin uudemmissa?

Yksi pieni ajatus vain pyörii päässäni, semmonen vähän retro-henkinen pieni juttu vain.. 8)
JuhaK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: Su 29.06.2003 22:28
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja JuhaK »

No niin, nysse sälli on mennynnä myymähän sen biilin, ei svenssoneihin voi luottaa. Tai oikeastaan itte olin liian hidas, no jatketaan etsintää.

Närästää kyllä, olihan se niin makia pirssiki :roll:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää aiheesta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Pulttijako on sama....

Monet ajavat siivellisillä joissa on 14" vanteeet, koska renkaiden saatavuus
on helpompi.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Joo ei meinaa normaaleista liikkeistä löytää tarpeeksi korkea profiilisia renkaita tolle 13 tuumaiselle vanteelle. Tiesikö joku muuten ton ET:n, mitä sitten jos on väärän ET:n vanteet. Mullon 14" wolfracet ja mahtuu juurijajuuri taakse pyörimään(lastattaessa ei ongelmaa, koska akseli taittu siten että rengas loittonee lokasuojasta).
alkuperaiseen aiheeseen vielä että, alavuden sydänmaalla on noita autoja joista saa ostettua osia.
So long and thanks for all the fish
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heikki H. kirjoitti:Joo ei meinaa normaaleista liikkeistä löytää tarpeeksi korkea profiilisia renkaita tolle 13 tuumaiselle vanteelle.
.
Otapa yhteys Vammalan rengaspalvelu-nimiseen liikkeeseen. Firma ilmoittelee mobilistissa ja ainakin salolaisten rengasliikkeiden mukaan tuolta löytyy 110/111:een sopivaa rengasta helpolla.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

http://www.kolumbus.fi/tmi.sami.lassila ... at504.html
tuoltahan vois saada valkosivut U.S. rojalit, mutta ne on 6.5" kun pitäs olla 7".
So long and thanks for all the fish
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heikki H. kirjoitti:http://www.kolumbus.fi/tmi.sami.lassila ... at504.html
tuoltahan vois saada valkosivut U.S. rojalit, mutta ne on 6.5" kun pitäs olla 7".
No, kai kannattaa kysyä voisiko hiukkakorkeampaa tilata. Oliko muuten niin, että 80--profiilin rengas on autuaasti liian pikkuinen, jos on 13-tuuman vanteet?
Mielenkiintoisen äkkiä noita renkaita on sitten lakannut saamasta halutussa koossa, meidän W111:een on ainakin ostettu uudet Pirellin talvirenkaat ihan oikeassa koossa vielä 80-luvun lopulla...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

ei tainnu seinäjoella edes olla 80:siä renkaita, pakujen renkaita oli hiukan korkeampia, mutta ne oli vähintään 14tuumaisia.
So long and thanks for all the fish
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heikki H. kirjoitti:ei tainnu seinäjoella edes olla 80:siä renkaita, pakujen renkaita oli hiukan korkeampia, mutta ne oli vähintään 14tuumaisia.
Hmmmm. Eikös 155/80 R13 olisi sentään lähimenneisyyden pikkuautoissakin ihan normikoko. Tuntuu suorastaan vähän kummalliselta, jos ko. koossa ei mitään löydy.
Tietysti siitä voidaan sitten vääntää, onko joku teräväkanttinen nykyrengas noin tyylin puolesta vanhukseen okea valinta. Toisaalta uusi, tukevarunkoinen rengas kyllä terävöittää käytöstä, jos aikeena on esim. hoitaa kesän työmatkat siipimersulla ja näin ratkaisu olisi ehkä ihan OK.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Aku P kirjoitti:
Heikki H. kirjoitti:ei tainnu seinäjoella edes olla 80:siä renkaita, pakujen renkaita oli hiukan korkeampia, mutta ne oli vähintään 14tuumaisia.
Hmmmm. Eikös 155/80 R13 olisi sentään lähimenneisyyden pikkuautoissakin ihan normikoko. Tuntuu suorastaan vähän kummalliselta, jos ko. koossa ei mitään löydy.
Tietysti siitä voidaan sitten vääntää, onko joku teräväkanttinen nykyrengas noin tyylin puolesta vanhukseen okea valinta. Toisaalta uusi, tukevarunkoinen rengas kyllä terävöittää käytöstä, jos aikeena on esim. hoitaa kesän työmatkat siipimersulla ja näin ratkaisu olisi ehkä ihan OK.
meneeköhän jo pian aiheen sivuitse...
155:sia varmaan olis ollukki, mutta leveys tulee kuitenkin olla vähintään 175, että kantavuus piisaa ja sekin on hilkulla, kun kok.massakin on kuitenkin 1890kg.
Viimeksi muokannut Heikki H., Ti 22.03.2005 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
So long and thanks for all the fish
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Heikki H. kirjoitti:meneeköhän jo pian aiheen sivuitse....
No, ei pahasti ainakaan. W110:n osien saatavuudesta kun tässäkin on tavallaan kyse.
155:sia varmaan olis ollukki, mutta leveys tulee kuitenkin olla vähintään 175(7"), että kantavuus piisaa ja sekin on hilkulla, kun kok.massakin on kuitenkin 1890kg.
Joku minipakun rengas voisi olla yksi vaihtoehto.
Vaan pitääpä tutkia asioita tuonnempana, toistaiseksi oma auto kun on vielä projektiasteella, joten ei ole niin väliä mitkä renkaat alla ovat.
Seuraavaksi pitäisi alkaa metsästää kytkimen työsylinteriä ja iskareita/jousia. Voipi tulla hakemista... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Tietäiskö joku kaviskö w110:een kardaani akselin "rättilaikka" jostain uudemmasta esim. 123 mersusta?
So long and thanks for all the fish
Vastaa Viestiin