W124 300D vm.1990
W124 300D vm.1990
Tyhmä kysymys, mutta tarvitseeko automaattilaatikosta 4-lovinen, ottaa öljyjä pois jos vaihtaa sen 2-3 vaihteen painejousen?
Re: W124 300D vm.1990
Ei kai toi kysymys tyhmä ole. Kerrankin mä osaan jopa kokemuksen perusteella vastata.Armas76 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta tarvitseeko automaattilaatikosta 4-lovinen, ottaa öljyjä pois jos vaihtaa sen 2-3 vaihteen painejousen?

Kyllä pitää poistaa öljyt ja öljypohja, sillä sen saa jousisarjan peittävän kannen sitten näkyviin. Melkeinpä samalla vaivalla vaihtuu suodatinkin siinä sitten samalla, jos ei juuri ole vaihdettu. Ja öljyt tietty kans, turbiinissahan on sitten lisäksi oma tyhjennysproppu.
Ohjeen mukaan muuten öljypohjan tiiviste pitää vaihtaa, kun ottaa öljypohjan irti. Onneksi ei taida olla kuin muutaman Euron hintainen se tiiviste.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 300D vm.1990
Kiitos tiedoista. Olisiko mitään muuta mahdollisuutta säätää painetta tuonne 2-3 vaihtoon? Juuri öljyt vaihdettiin ja venyttää aika pitkälle 2000-2300 kierrosta minuutissa ennenkuin vaihtaa 2:lta 3:selle. Kaasua kun löysää saa vaihtaa noin 1500 kierroksen kohdalla. Muut vaihdot sujuu pehmeästi.