W124 300D vm.1990

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Armas76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 09.02.2012 15:50

W124 300D vm.1990

Viesti Kirjoittaja Armas76 »

Tyhmä kysymys, mutta tarvitseeko automaattilaatikosta 4-lovinen, ottaa öljyjä pois jos vaihtaa sen 2-3 vaihteen painejousen?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4001
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 300D vm.1990

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Armas76 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta tarvitseeko automaattilaatikosta 4-lovinen, ottaa öljyjä pois jos vaihtaa sen 2-3 vaihteen painejousen?
Ei kai toi kysymys tyhmä ole. Kerrankin mä osaan jopa kokemuksen perusteella vastata. ;)

Kyllä pitää poistaa öljyt ja öljypohja, sillä sen saa jousisarjan peittävän kannen sitten näkyviin. Melkeinpä samalla vaivalla vaihtuu suodatinkin siinä sitten samalla, jos ei juuri ole vaihdettu. Ja öljyt tietty kans, turbiinissahan on sitten lisäksi oma tyhjennysproppu.

Ohjeen mukaan muuten öljypohjan tiiviste pitää vaihtaa, kun ottaa öljypohjan irti. Onneksi ei taida olla kuin muutaman Euron hintainen se tiiviste.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Armas76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 09.02.2012 15:50

Re: W124 300D vm.1990

Viesti Kirjoittaja Armas76 »

Kiitos tiedoista. Olisiko mitään muuta mahdollisuutta säätää painetta tuonne 2-3 vaihtoon? Juuri öljyt vaihdettiin ja venyttää aika pitkälle 2000-2300 kierrosta minuutissa ennenkuin vaihtaa 2:lta 3:selle. Kaasua kun löysää saa vaihtaa noin 1500 kierroksen kohdalla. Muut vaihdot sujuu pehmeästi.
Vastaa Viestiin