Tuutteron 190 Yritetään taas

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:
Eipä nuo lämmöt tunnu sen enempää nousevan kun pelkällä vedellä :D
silloin systeemi on sopivasti "oikein ylimitoitettu"... mutta riittävästi ahtoja nostettaessa, vesi/metanoliseoksella alkaa jossain vaiheessa huomata, että ahtolämmöt ei pysy enää kurissa, kuten pelkällä vedellä... no, ehkä dieseleissä käytetyllä n. 30 % (max.) seoksella ei niin voimakasta eroa saada aikaan, kuin bensakoneiden yleisellä 50/50 seoksella :think:
Ja valitsin tuohon ruiskuun sen verran ison suuttimen että varmasti menee riittävästi ainetta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kertokaapas oi mestarit miten saatte annosteltua aina oikean määrän vettä dieselissä kun moottorin kierrosluku nousee ja vettä pitäisi laittaa enemmän menemään ??? Ahtopaine ei kerro paljonko dieselissä menee ilmaa läpi, ja ongelma relisoituu varsinkin jos ahtopaine on heti alkuuunsa jo korkea.

Minulla on siihen ajatus, jonka aion toteuttaa, mutta spekuloidaan virtuaalisarjassa ensin oikein kunolla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

veskola kirjoitti:Kertokaapas oi mestarit miten saatte annosteltua aina oikean määrän vettä dieselissä kun moottorin kierrosluku nousee ja vettä pitäisi laittaa enemmän menemään ??? Ahtopaine ei kerro paljonko dieselissä menee ilmaa läpi, ja ongelma relisoituu varsinkin jos ahtopaine on heti alkuuunsa jo korkea.

Minulla on siihen ajatus, jonka aion toteuttaa, mutta spekuloidaan virtuaalisarjassa ensin oikein kunolla.

Onhan tuola sitten erilaisia nuita kontrolleria. Map anturi ohjauksella ja sähkönen ohjaus 0-0.5volt antureihin ja saa toimimaan pakolämpöjenkin mukaan.

vai oonko aivan hukas :) .

pitäs ensviikolla hakea joku käyttöpeli alle. Jokin niin sanottu väärän merkkinen, kun mersulla ei mitään erikoista uudempaa ole sopivaan hintaan kun noita väyrysiä paawoja ja w202 korisia ja ne ei oikein omaan silmään ole. Paitsi yksi tumman lila 320cdi paawo
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olet vähän hukassa :mrgreen: kun jos kontrolleri sanoo, että aina ruiskutetaan 1000 litraa tunnissa jos ahtopaine on 1 Bar. Sitten moottori kiertää 2000 rpm eli ilmaa menee läpi niin 180 000 litraa tunnissa, jolloin seossuhde on 0,0055 ja kun moottori kiertää 6000rpm niin seossuhde on vain 0,0018. Liika on pahasta ja liian vähän on pahasta.

Tarvitaan siis ruiskutuskartta jossa parametreina ahtopaine ja rpm (tai pelkkä MAF anturi)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kyllähän noissa ns. oikeissa vesiruuttasarjoissa on map ja rpm ohjattu se kartasto, joissakin myös muita sisääntuloja kuten egt yms.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja S202 »

Siekkinen kirjoitti:
napa kirjoitti:ja onhan vedessäkin "happea" ja loput sitten vetyä :wink: mutta ei ne saa osallistua palotapahtumaan varsinaisesti, vesiruiskun idea on JÄÄHDYTTÄÄ, ei tuoda lisää palotapahtumaan osallistuvia aineita...
On vedessäkin mutta metanolissa melkein puolet. En sitten tiedä johtuuko se tuosta metanolin hapesta vai siitä että se jäähdyttää paremmin mutta metanolin kanssa on selvä tehoero verratuna pelkkään veteen. Eikä se metanolipohjanen lasinpesuneste maksa kun alle 2euroa litra :D sitä on tosin nykyään vaikeampi löytää mutta noissa isoissa kauppakeskuksissa tuntuu olevan.
Vedessä on kyllä happea mutta se ei todellakaan irtaannu vedystä moottorissa :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuo käynnistyminen tuossa sun videolla ei kyllä vakuuta ollenkaan :shock: ei mun oo tarvinnu ikänä eikä koskaan sahata tuollatapaa vaikka pakkasista revitty käyntiin,kaasuunkaan ei oo tarvinnu koskea toisinkuin tuossa on alussa :shock:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oFxPW6JjuI" onclick="window.open(this.href);return false;

tuo viisari nousee eri tavalla moniventtiilissä, jännä juttu että vaikuttaa myös mittaristoon (20% mittariheitto eli lisää 20% nopeuksiin :roll: ) mut käynnistyy pakkasistakin ja melkein erottaa tuosta videosta kun tarkoin katsoo :wtf:
en tiedä sit kenenkä mahtaa olla :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=kfX9EIcF9Mo" onclick="window.open(this.href);return false;
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

sä sitä tasapää pumppua kavahdit,krapajaa mullakin mynäläänen.oli seki tasapää elementiillä... :D ei se 602 konetta riko.
http://www.youtube.com/watch?v=9y6ZnIlv ... ure=relmfu" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Keltsi kirjoitti:sä sitä tasapää pumppua kavahdit,krapajaa mullakin mynäläänen.oli seki tasapää elementiillä... :D ei se 602 konetta riko.

Jos ennakko on kohdillaan niin ei se nuin huonosti lähe käymään sama millanen pumppu on kiinni!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Terho P kirjoitti:tuo käynnistyminen tuossa sun videolla ei kyllä vakuuta ollenkaan :shock: ei mun oo tarvinnu ikänä eikä koskaan sahata tuollatapaa vaikka pakkasista revitty käyntiin,kaasuunkaan ei oo tarvinnu koskea toisinkuin tuossa on alussa :shock:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... oFxPW6JjuI" onclick="window.open(this.href);return false;

tuo viisari nousee eri tavalla moniventtiilissä, jännä juttu että vaikuttaa myös mittaristoon (20% mittariheitto eli lisää 20% nopeuksiin :roll: ) mut käynnistyy pakkasistakin ja melkein erottaa tuosta videosta kun tarkoin katsoo :wtf:
en tiedä sit kenenkä mahtaa olla :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=kfX9EIcF9Mo" onclick="window.open(this.href);return false;


Tuon kytkinkiusaus videon aikaan pumppu oli 5 astetta pieles. asia korjattu jo seuraavana päivänä ja siitä oli puhettaki tuos aiemmin.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Olet vähän hukassa :mrgreen: kun jos kontrolleri sanoo, että aina ruiskutetaan 1000 litraa tunnissa jos ahtopaine on 1 Bar. Sitten moottori kiertää 2000 rpm eli ilmaa menee läpi niin 180 000 litraa tunnissa, jolloin seossuhde on 0,0055 ja kun moottori kiertää 6000rpm niin seossuhde on vain 0,0018. Liika on pahasta ja liian vähän on pahasta.

Tarvitaan siis ruiskutuskartta jossa parametreina ahtopaine ja rpm (tai pelkkä MAF anturi)
Niissä kalliimmissa stage2 progressiivisissa sarjoissa on noita antureita vähän enemmän :D no mappi ja kierrokset joilla saadaan vähän tarkemmin annosteltua sitä vettä ja sitten hyttiin säädöt. Sehän siinä on että painekytkimellä ohjatussa joko yläkierrokset jää vähille vesille tai sitten alakierroksilla sitä tulee "liikaa". Se vesi kuitenkin suihkutetaan niin hienona sumuna että en näe siinä mitään haittaa jos alakierroksilla sitä menee liikaa. Tosin ainakin omalla kohalla se 1 baarin päällekytkeytymisraja vaatii sen 2500 kierrosta ja siitä yleensä sitten noustaan melko vauhilla ettei sinne kerkiä pikkukierroksilla sitä vettä paljoa mennäkkään :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Kertokaapas oi mestarit miten saatte annosteltua aina oikean määrän vettä dieselissä kun moottorin kierrosluku nousee ja vettä pitäisi laittaa enemmän menemään ??? Ahtopaine ei kerro paljonko dieselissä menee ilmaa läpi, ja ongelma relisoituu varsinkin jos ahtopaine on heti alkuuunsa jo korkea.

Minulla on siihen ajatus, jonka aion toteuttaa, mutta spekuloidaan virtuaalisarjassa ensin oikein kunolla.
unohtui ihan vastailla tähän veskolaa askarruttaneeseen asiaan... esim. megasquirtilla (taas kerran...) saa ohjattua vesiruiskutusta ihan mainiosti, saa kytkeytymisrajat, "kartat" jne. suurempi ongelma, kuin hyvän kontrollerin löytäminen on sopivien mekaanisten komponenttien löytäminen, eli suuren paineen (ja saa sitä tuottoakin olla...) kehittävän pumpun ja sellaisten suuttimien löytäminen jotka sopivat yhteen veden kanssa on hieman haastavaa... paine saisi olla lähempänä 10 bar. niin sumu olis taatusti kunnollista... vanhanmalliset on/off tyyppiset systeemit kannattaa unohtaa, jos kyseessä ei ole mikään ainoastaan täyskaasu vetoihin tehty laite...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mikähän muuten mahtaa olla oikea todellinen kaariputkella mitattu ihanteellinen ennakko 7mm elementeille? 6mm elementeille 24 astetta on vielä ok kuten 5,5 millisille W123 300D:n tapauksessa. Tuli vaan mieleen kun itellä lipsahti orkkis pumpusta ennakko 8 astetta liian myöhäselle, mitään muuta ei huomannut käytöksessä eroa kuin että vetoa ehkä hiukan puuttui ja lämmöt nousivat nopemammin kuin muuten oikeilla ennakoilla. Eihän tässä olis käynyt niin että liian myöhäinen 15 asteen ennakko olisi aiheuttanut leikkaamista ja täys tuhoa. Ite pähkäilisin ennakkoja niin että seiskoilla vois olla 20-22 astetta todellista soppeli ennakko koska 5mm=26 astetta 5,5=24 astetta, näin menee W123 dieselissä missä on ilmoitettu todelliset ennakot. Jos tuosta koittas jotain kaavaa tehä niin 18 astetta vois olla ihanne seiskoilla, toki tuo räjähtäny moottori on ihan eri mutta luulis et kohtuu samoja todellisia ennakoita niissäki on.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä siitä liiasta vedestä alakierroksilla on haittaa, se on suoraan tehosta pois sielläkin. Ei tämä niinkään minua askarruta, vaan ihmettelen vain sitä kun ei tämä homma taida olla monellakaan kunnossa, juurikin tuon takia, ettei ole käytössä pumppua, jolla annostelu onnistuu siten, ettei tule katkoskohtia ja sitä myöten menetä hyvää sumua. Vesipisaroiden lisääminen imuilmaan ei ole hyvä juttu.

Esimerkiksi tuossa devilsown progessiivisessa ohjaimessa ei tehdä sen ihmeellisempää kuin ajetaan vesipumppua pienemmällä syöttöteholla (PWM ohjaus), jolloin se ratkaiseva paine vähenee, sumu heikenee, ja on vielä kyseenalaista onko säätö ollenkaan riittävän nopea. Itse en maksiaisi moisesta vempeleestä sitä 155 taalan hintaa.

Kytkettävät (suuttimelle menevä paine katkaistaan solenoidilla tjms.) suuttimet nyt eivät ainakaan toimi ollenkaan. Oikeastaan pitäisi olla vähän samankaltainen suutin kuin on dieselissä ja sillä tapilla saisi säädettyä läpi menevän aineen määrää. No sekin on jokseenkin riittävä systeemi jossa painetta voidaan säätää nopeasti välillä 10 - 20 Bar, jolloin pienemmällä paineella menee kaiketi noin puolet vähemmän ainetta läpi ja sumu on silti vielä riittävän hyvää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 uuden koneen ostosuunnitelmia.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Tuos vähä yritellly ettiä noita 602 tbo koneista perkules kiven alla ovat, Joten päädyin siihen tulokseen, että ostetaan se mikä pitäny kauansitte jo ostaa eli om605.
pitää vähä isontaa taas tuota harrastus kassaa kuukauden kaks.

Pitäs laittaa nuo kaikki osat mitä pajas on niin myintiin. sielä ny olis ehjiä kansia 602 tbo ja vapariin ja 4kpl ehjiä tbo mäntiä ja veivejä. Kaikki muukin pistää kun ei tuosta osia paljo mee 605 koneeseen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Kyllä siitä liiasta vedestä alakierroksilla on haittaa, se on suoraan tehosta pois sielläkin.
Teoriassa ehkä mutta käytännössä ei. Paitsi jos ne kytkeytymispaineet on siellä 1000 kierroksen kohalla niin kai se sitten on tehosta pois. Mutta kun ne on siellä 2500-3000 kierroksen kohalla niin sitä ei todellakaan mene liikaa. Tehot on noussut selvästi koko ruiskun toiminta-alueella.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

napa kirjoitti:paine saisi olla lähempänä 10 bar. niin sumu olis taatusti kunnollista...
Siellä on kyllä 17 baarin paine sarjan omalla pumpulla.
napa kirjoitti:vanhanmalliset on/off tyyppiset systeemit kannattaa unohtaa, jos kyseessä ei ole mikään ainoastaan täyskaasu vetoihin tehty laite...
Niinpä. Auto hajoaa, rahat menee hukkaan ja tehot laskee :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jos teho nousee kun ruiskutetaan liikaa vettä niin ei sitä silloin liikaa ruiskuteta :D Käytännön mittaustilanteessa on niin paljon epäideaalisuuksia, ettei sen perusteella kannata tehdä viimeistä johtopäätöstä. Teho nousee juu, mutta ainahan se voi nousta vielä lisää, tai se vääntö siis.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Jos teho nousee kun ruiskutetaan liikaa vettä niin ei sitä silloin liikaa ruiskuteta :D Käytännön mittaustilanteessa on niin paljon epäideaalisuuksia, ettei sen perusteella kannata tehdä viimeistä johtopäätöstä. Teho nousee juu, mutta ainahan se voi nousta vielä lisää, tai se vääntö siis.
No voihan sen noinkin ajatella. Sillon sitä ruiskutetaan liikaa kun siitä puuttuu suutin välistä ja vesi tulee suoraan putkella ahtoputkeen :lol: no saahan sitä liikaa laitettua johonkin vähän viritettyyn autoon liian isolla suuttimella. En oo itellä kokeillu sitä isointa suutinta niin en tiiä saako tuohonkin suihkittua liikaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ensin pitää saada sinne pari kolme baria ahtoa 1000 rpm kohdalla, niin pääsee testaamaan. Kyllä sillä ilman, veden ja dieselin suhteelle löytyy se optimiarvo joka kierrosluvulla ja vääntömomentilla.

edit: Kertokaapas joku esimerkki mersun dieselistä, jossa rpm vaikuttaa vesiruiskuun ja millä se rpm tieto on viety kontrolleriin ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 uuden koneen ostosuunnitelmia.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Menny parisen viikkoa aiva vain ollessa ja mitään ei oo saanut aikaiseksi :roll: . Jotaki välillä yrittäny mutta innostus ei oo piisannu.

Olisi tuossa lähellä yksi 605 kone tiedos, mutta saa nähdä kuinka käy.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:Ensin pitää saada sinne pari kolme baria ahtoa 1000 rpm kohdalla, niin pääsee testaamaan. Kyllä sillä ilman, veden ja dieselin suhteelle löytyy se optimiarvo joka kierrosluvulla ja vääntömomentilla.

edit: Kertokaapas joku esimerkki mersun dieselistä, jossa rpm vaikuttaa vesiruiskuun ja millä se rpm tieto on viety kontrolleriin ?
Jaa-a..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 uuden koneen ostosuunnitelmia.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Hohhoijjaa. autottomana olo on kyllä kun rahaa laittaisi pankkiin, kun ei paljo muita menoja ole.
Muiden kyydis sitte kulkenu töis.

Tos fundeerasin jotta kun noilla 602 turbon öljynsuodattimen jalalla on kovaki kysyntä. Moni tarttis, niin eihän se sovi 605 koneeseen, että voi huoletta myidä ja ei tuu myöhemmin paha mieli.



Eipä oo Pajaskaa tarvinnu käydä, ku kansi nostamas ostajan kyytiin:D
Naureskelin tuos töis aamulla, kun oli niin puhtaat kädet, ku ei oo tehny mitää piiitkään aikaan. Yleensä semmonen kestopaska, että tarttee sen viikon minis että on puhtaat.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutteron 190 uuden koneen ostosuunnitelmia.

Viesti Kirjoittaja Terho P »

TUUTTERO kirjoitti: Tos fundeerasin jotta kun noilla 602 turbon öljynsuodattimen jalalla on kovaki kysyntä. Moni tarttis, niin eihän se sovi 605 koneeseen, että voi huoletta myidä ja ei tuu myöhemmin paha mieli.
ööh :eh: kyllä mulla ainakin on tuo 602 tbo suodatinjalaka tuola konehuonees ilman mitään kummallisia muutoksia :shifty:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190. Kakkosauton hankintaa.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Ny olis taas siinä vaihees ku tarttis aiva omaa autoa, mutta no ei muutaku nettiautoa selailemaan ja tämmönen löyty.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... ojamaalaus" onclick="window.open(this.href);return false;

Kellekkään tuttu?

Sitte olis pari muuta perus ritsaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: Tuutteron 190. Kakkosauton hankintaa.

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=123417" onclick="window.open(this.href);return false;

eikö kannata hankkia mieelummin tommonen saman rahaan melkein??
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190. Kakkosauton hankintaa.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Kyllä, MUTTA pitäs ens kuus kulkea eka ja kaks viimestä viikkoa lapualla 80km suunta.

Oppisopimuksen huonojapuolia.

Ja muutenki olis hyvä olla joku käyttöpeli millä kulkea. tenava varmaan ens kesälle vasta seuraavaksi tielle.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Noniin tuli hankittua tuollanen 124 300d automaatti.

Pitäs siihen öpohja vaihtaa ja kartaanin ristikko ny ainaki aluksi.
Sitte jotaki pientä hieromista aina silloon kun jaksaa.

laitan kuvia huomenna kun kerkiää ehtoosta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Onko tuolla kartaanin kannatinlaakerin pienellä ja isolla paljokin eroa? ei millää jaksaisi ottaa irti ja mitata.

Et onko pieni aivan huomattavasti pienempä ja erilainen. Yritin tuos kuvia ettiä mutta ei mistää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron Tenava sivuun ja 124 rassailua välillä.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Kuva
Tommonen tuli ostettua. Joku varmaan omin pikkujaloin maalannut auton. pinta on aiva järkyttävä.

Kuvaa esimerkiksi katon maalipinnasta.
Kuva


Hetken aikaa runkkaa vettä hiomapaperia vahaa myllyä liinoja niin sieltä sai tämmösen pinnan aikaiseksi
Kuva


ei taida aiva pari päivää riittää että sais koko auton puunattua.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Vastaa Viestiin