Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Väitti taannoin pääkaupunkiseudulla mersuja varustelevan firman johtaja, että olisi yksi GL kuorkki suomessa, pesnakoneella??
Kyseinen henkilö on rakennellut jotain erikoismersuja julkimoille.
No tiiä häntä, oiskai tuo trafilla näkynyt, jos olis olemassa, tai kilvissä.
Kyseinen henkilö on rakennellut jotain erikoismersuja julkimoille.
No tiiä häntä, oiskai tuo trafilla näkynyt, jos olis olemassa, tai kilvissä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kumipää kirjoitti:Väitti taannoin pääkaupunkiseudulla mersuja varustelevan firman johtaja, että olisi yksi GL kuorkki suomessa, pesnakoneella??
Kyseinen henkilö on rakennellut jotain erikoismersuja julkimoille.
No tiiä häntä, oiskai tuo trafilla näkynyt, jos olis olemassa, tai kilvissä.
Mahdoton yhtälö saada GL:stä kuormaautoa kun tehtaan antama kokonaispaino 3250kg,pitäis saada tehtaalta paperit että kokonaispaino on vaikka 3501kg,niin sitten onnistuisi. G-mallin professionalin saa kuormaautoksi kun tehdas ilmoittaa kokonaispainoksi 3560kg,mutta maksaa kuormaautonakin Veholla 76000euroa.Aikaisemmin tässä ketjussa Vehon edustaja sanoi saman asian,ettei onnistu GL kuormaautoksi.
Tervehdys;
Valitettavasti kyseinen muutos ei ole mahdollinen sillä valmistaja ei hyväksy muutosta. Ainoa MB maasturi joka on hyväksytty N2 luokkaan on G-sarjalainen ja siinäkin auton pitää olla kuorma-auto jo tehtaalta lähtiessään.
Yst trv
***** *********
Mercedes-Benz henkilöautot/passanger cars
Veho Group Oy Ab
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Joo, näihän se varmasti on, harmi sinällänsä, kyllä tuollaisella ajelisi 

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kumipää kirjoitti:Joo, näihän se varmasti on, harmi sinällänsä, kyllä tuollaisella ajelisi
Jos kulkee marjassa ja hirvimetällä tai harjoittaa metsätaloutta hyvä peli. Muttei sitä normikäyttöön puolla muu kuin juuri tuo kuormaauton verovapaus,joka mielellään otettais vastaan.Melko törökäs,ei tosi niin paha kuin G.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kyllä normiajossa GL on loistopeli. Taittuu paremmin parkkiin kuin moni pienempi auto. kamera ja tutkat jos on niin ei mitään ongelmia vaikka eka kertaa ajelis. Tilaa ja korkeutta mukavasti eli hyvä näkyvyys. Kulutus ei ole paha ja liikaahtaa haluttessa ihan mukavasti varsinkin jos joku virisofta laitettu. 420 cdi liikkuu iliman virisoftaakiin jo kivasti. Alustashan on nämä kolme normi säätöä ja sportilla pystyy hyvin ajeleen vaikka 240km/h ei oo letku. Testattu baanalla todettu mainioksi autoksi myös kovemmissa vauhdeissa.
Voin suositella
Voin suositella

Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
jussilampi kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Väitti taannoin pääkaupunkiseudulla mersuja varustelevan firman johtaja, että olisi yksi GL kuorkki suomessa, pesnakoneella??
Kyseinen henkilö on rakennellut jotain erikoismersuja julkimoille.
No tiiä häntä, oiskai tuo trafilla näkynyt, jos olis olemassa, tai kilvissä.
Mahdoton yhtälö saada GL:stä kuormaautoa kun tehtaan antama kokonaispaino 3250kg,pitäis saada tehtaalta paperit että kokonaispaino on vaikka 3501kg,niin sitten onnistuisi. G-mallin professionalin saa kuormaautoksi kun tehdas ilmoittaa kokonaispainoksi 3560kg,mutta maksaa kuormaautonakin Veholla 76000euroa.Aikaisemmin tässä ketjussa Vehon edustaja sanoi saman asian,ettei onnistu GL kuormaautoksi.
Tervehdys;
Valitettavasti kyseinen muutos ei ole mahdollinen sillä valmistaja ei hyväksy muutosta. Ainoa MB maasturi joka on hyväksytty N2 luokkaan on G-sarjalainen ja siinäkin auton pitää olla kuorma-auto jo tehtaalta lähtiessään.
Yst trv
***** *********
Mercedes-Benz henkilöautot/passanger cars
Veho Group Oy Ab
Toi ei ainakaan ton G sarjan kohdalla pidä paikkaansa. Niit saa ainakin veivattuu kuorma-autoiksi vaikka ei oo tehtaalt ollu riittävän painava.
Jos tietyt asiat täyttyy niin paino kasvaa saksassa kuorma-auto mittoihin. FAKTA
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Ei kai tuollaista kehtaa metsään viedä. Siihen hommaan on ihan eri autot (ja paremmin sopivat).jussilampi kirjoitti:
Jos kulkee marjassa ja hirvimetällä tai harjoittaa metsätaloutta hyvä peli. Muttei sitä normikäyttöön puolla muu kuin juuri tuo kuormaauton verovapaus,joka mielellään otettais vastaan.Melko törökäs,ei tosi niin paha kuin G.
E350CDI&A180CDI
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
On toki fakta, kysymys on vaan tien kivisyydestä, G sarjalla tie on helppo kun siitä tulee tehtaalta pihalle kuorma-auto versio, vaihdetaan siihen kevyempään vaan kuorkki version jarrut / akselistot. Mutta jos ei mallisarjasta löydykkään hiluja niin sitten niitä joutuu askartelemaan ja todistamaan niiden kelpoisuuden.SamuliR kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Väitti taannoin pääkaupunkiseudulla mersuja varustelevan firman johtaja, että olisi yksi GL kuorkki suomessa, pesnakoneella??
Kyseinen henkilö on rakennellut jotain erikoismersuja julkimoille.
No tiiä häntä, oiskai tuo trafilla näkynyt, jos olis olemassa, tai kilvissä.
Mahdoton yhtälö saada GL:stä kuormaautoa kun tehtaan antama kokonaispaino 3250kg,pitäis saada tehtaalta paperit että kokonaispaino on vaikka 3501kg,niin sitten onnistuisi. G-mallin professionalin saa kuormaautoksi kun tehdas ilmoittaa kokonaispainoksi 3560kg,mutta maksaa kuormaautonakin Veholla 76000euroa.Aikaisemmin tässä ketjussa Vehon edustaja sanoi saman asian,ettei onnistu GL kuormaautoksi.
Tervehdys;
Valitettavasti kyseinen muutos ei ole mahdollinen sillä valmistaja ei hyväksy muutosta. Ainoa MB maasturi joka on hyväksytty N2 luokkaan on G-sarjalainen ja siinäkin auton pitää olla kuorma-auto jo tehtaalta lähtiessään.
Yst trv
***** *********
Mercedes-Benz henkilöautot/passanger cars
Veho Group Oy Ab
Toi ei ainakaan ton G sarjan kohdalla pidä paikkaansa. Niit saa ainakin veivattuu kuorma-autoiksi vaikka ei oo tehtaalt ollu riittävän painava.
Jos tietyt asiat täyttyy niin paino kasvaa saksassa kuorma-auto mittoihin. FAKTA
S210 290 -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
SamuliR kirjoitti:jussilampi kirjoitti:Kumipää kirjoitti:Väitti taannoin pääkaupunkiseudulla mersuja varustelevan firman johtaja, että olisi yksi GL kuorkki suomessa, pesnakoneella??
Kyseinen henkilö on rakennellut jotain erikoismersuja julkimoille.
No tiiä häntä, oiskai tuo trafilla näkynyt, jos olis olemassa, tai kilvissä.
Mahdoton yhtälö saada GL:stä kuormaautoa kun tehtaan antama kokonaispaino 3250kg,pitäis saada tehtaalta paperit että kokonaispaino on vaikka 3501kg,niin sitten onnistuisi. G-mallin professionalin saa kuormaautoksi kun tehdas ilmoittaa kokonaispainoksi 3560kg,mutta maksaa kuormaautonakin Veholla 76000euroa.Aikaisemmin tässä ketjussa Vehon edustaja sanoi saman asian,ettei onnistu GL kuormaautoksi.
Tervehdys;
Valitettavasti kyseinen muutos ei ole mahdollinen sillä valmistaja ei hyväksy muutosta. Ainoa MB maasturi joka on hyväksytty N2 luokkaan on G-sarjalainen ja siinäkin auton pitää olla kuorma-auto jo tehtaalta lähtiessään.
Yst trv
***** *********
Mercedes-Benz henkilöautot/passanger cars
Veho Group Oy Ab
Toi ei ainakaan ton G sarjan kohdalla pidä paikkaansa. Niit saa ainakin veivattuu kuorma-autoiksi vaikka ei oo tehtaalt ollu riittävän painava.
Jos tietyt asiat täyttyy niin paino kasvaa saksassa kuorma-auto mittoihin. FAKTA
Voi hyvinkin olla, tuo auton pitää olla jo tehtaalta lähtiessä kuormaauto,on kyllä Veho Group Oy Ab lausunto tuossa yllä! Lisäksi ainakin Vehon myymissä G-kuormureissa on nopeusrajoitin 88km/h se, ja hinta kummasti vähentää ostohaluja,vaikka autoverossa säästää 65000euroa
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Noit G sarjalaisia sai veivattuu kuorma-autoiksi paljon ennenkun tääl suunnal maailmaa oli kellää mitään hajua et olis saannu G:n kaupast kuorma-autona.
Toisekseen Vehon suhtautuminen asiaan on ollu aina aika nihkeetä, tommosia vastauksia ne on antanut myös G:n muutoksiin.
Se ei välttämättä tarkoita sitä et se ei onnistu vaikka ne niin väittää.
Toisekseen Vehon suhtautuminen asiaan on ollu aina aika nihkeetä, tommosia vastauksia ne on antanut myös G:n muutoksiin.
Se ei välttämättä tarkoita sitä et se ei onnistu vaikka ne niin väittää.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Sillee se G lihoo et eka ollu vaikka 2900kg ja sit saksas paino muuttuu 3501 tai 3520kg.
Jos Suomes koitat nii ei onnistu, eikä kyl oo mitää järkee ainakaan sen jälkeen jos verot maksettu.
Jos Suomes koitat nii ei onnistu, eikä kyl oo mitää järkee ainakaan sen jälkeen jos verot maksettu.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Ihan kaikissa kuormureissa se rajoitin on, pakollinen vuodesta 200x. Ja jos ajaa pelkästään motaria niin ehkei tuo G ole muutenkaan oikea vaihtoehto, muuten taas todellista merkitystä tuolla ei ole. Edellinen autoni oli tälläinen kuorkiksi kilvitetty henkilökuljetin eikä ne matka-ajat todellisuudessa niin paljon muuttuneet. Keskinopeus jää usein alle 80km/h henkilöautollakin. Nyt kun olen tuolla mopolla joka hyytyy joka mäkeen ajellut n. 2700km viiikon kuluessa, rajoittimen ollessa 90km/h ja pyrkinyt itse ajamaan max 85km/h, keskinopeus on ollut n.60km/h.jussilampi kirjoitti:Lisäksi ainakin Vehon myymissä G-kuormureissa on nopeusrajoitin 88km/h se, ja hinta kummasti vähentää ostohaluja,vaikka autoverossa säästää 65000euroa
S210 290 -97
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Olisko tullut tietoa onko todistettavasti muuttunut?
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kuorma-autot, ensirekisteröinti 2001 alkaen pitää olla nopeudenrajoitin. 2000 ja sitä vanhemmissa, jos kokonaispaino yli 12.000 kg.EL5 kirjoitti:Ihan kaikissa kuormureissa se rajoitin on, pakollinen vuodesta 200x. Ja jos ajaa pelkästään motaria niin ehkei tuo G ole muutenkaan oikea vaihtoehto, muuten taas todellista merkitystä tuolla ei ole. Edellinen autoni oli tälläinen kuorkiksi kilvitetty henkilökuljetin eikä ne matka-ajat todellisuudessa niin paljon muuttuneet. Keskinopeus jää usein alle 80km/h henkilöautollakin. Nyt kun olen tuolla mopolla joka hyytyy joka mäkeen ajellut n. 2700km viiikon kuluessa, rajoittimen ollessa 90km/h ja pyrkinyt itse ajamaan max 85km/h, keskinopeus on ollut n.60km/h.jussilampi kirjoitti:Lisäksi ainakin Vehon myymissä G-kuormureissa on nopeusrajoitin 88km/h se, ja hinta kummasti vähentää ostohaluja,vaikka autoverossa säästää 65000euroa
Viimeksi muokannut pjj53, To 10.10.2013 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Meinasin et onko GL muuttunut kuorma-autoksi
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Alkuperäisestä aiheesta:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/gl/6421741" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin näyttää onnistuvan.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/gl/6421741" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin näyttää onnistuvan.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Sama mylly tulee ainakin täällä Jenkeissä myös ML:n keulalle korvaten V8 bensan. Iso juttu paikallisille kun ML on saatavilla V8:lla vain AMG 63 -versiona.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Piti soitella, kun hoksasin numeron löytyvän kännystäth56307 kirjoitti:Alkuperäisestä aiheesta:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/gl/6421741" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotenkin näyttää onnistuvan.

On kuulemma laki muuttunut -10, ei voi enää muuttaa.
Saksassa tehty muutokset ja ei onnistunut silloin kuin ainoastaan 420cdi:hin, massan vuoksi.
Tuo nyt ainakin on rehellinen kuorkki, enkä usko että toista vastaan tulee.
Siitä jollekkin maukas peli, itte vain hieron tyhjällä lompakolla ohtaa

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Mikä laki ja kummassa maassa muuttunut, oliko tarkempaa tietoa?
Ei ainakaan mikään laki ole G:n muutoksia estänyt.
Ei ainakaan mikään laki ole G:n muutoksia estänyt.
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG