A-Mersuja Uudestakaupungista!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 573
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Näihin A-Mersuihin palataksemme, niin nehän eivät kai koskaan ole olleet mitään erityisen hyviä autoja, tai ainakaan perinteisten Mersujen tasalla. Tulevaisuudessa niitä voidaan siis haukkua lisäksi siitä, kun suomalaiset ovat ryssineet tuotannon, varsinkin jos länsinaapuri saa ajettua ne kylelleen testeissään - mitä he varmasti yrittävät..
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Avatar
cortinajet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 29.01.2011 22:06

Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!

Viesti Kirjoittaja cortinajet »

Mersuja rustataan jo nyt muuallakin kuin saksassa. Miksi tuoda siis niitä vielä useampaan maahan ja näinkin kauas kasattavaksi ? Tuossa uksi veikkaus : " Kiinnostavinta on Ilpo Korhosen kommentti Nokialta vapautuvasta työvoimasta, etenkin it- ja sähkötekniikkaa tuntevista insinööreistä. Mihin heitä tarvitaan? Kyllä kokoonpanossa tarvittavat komponentit saadaan autoon ilman suurta joukkoa insinöörejä. Mutta asia on aivan erilainen, jos insinöörit joutuvat kehittämään auton sähköjärjestelmää tai sähköä käyttävän auton voimansiirto- ja latausjärjestelmiä.

Veikkaukseni on, että Mercedeksen tekemä valinta sisältää ajatuksen siitä, että A-sarjan Mercedeksestä tuodaan markkinoille parin vuoden sisällä myös hybridiversio. Sen kokoonpano voisi olla se todellinen syy, miksi Valmet Automotive valittiin. Muutoin tuskin on perusteltua kuljettaa erilaisia komponentteja kokoonpanoa varten Keski-Euroopasta Suomeen, ja rahdata valmiita autoja takaisin Keski-Euroopan markkinoille. Pelkästään logistiikka aiheuttaa suuria kustannuksia.

Mutta Suomessa kannattaa valmistaa autoja, joiden hinta on korkea, ja korkeiden kuljetuskustannusten osuus hinnassa jää vähäiseksi. Siksi Valmet Automotive valmistaa Fisker Karmaa. Osaamista hubridi- ja sähköautojen valmistamiseen on, ja kilpailukyky on tällä alueella aivan toista luokkaa kuin premium-luokan massa-autojen valmistamisessa. "

Saas nähdä huristellaanko tässä kohta sähkömersulla. Ulkomuoto A-kopassa ainakin on selvästi silmää miellyttävämpi kuin nyt tilaa konkurssin kautta mersulle tehneellä Think-City "sammakolla". Hintakin A:lla merkittävästi alhaisempi.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!

Viesti Kirjoittaja karra »

On se vaan kaunis!

Kuva
:D
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Jos olis vielä isommat puskurit niin olis kyllä täydellinen. Onko kukaan foorumilainen päässyt ajamaan tai tietäis antaako hyvät kyydit? :roll:

Edit: ja Mersusta puhutaan juuh...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Vastaa Viestiin