W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
Onko kellään kytkentäkaavaa mistä näkis mitä kautta sähkö tulee pumpulle, tällä hetkellä nastoissa 0,7V... sulake putsattu. Vai onko jo muka niin fiksu että jännitettä ohjataan lämpötilan mukaan, ei kai.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Re: W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
Kyllä siinä jonkinverran älyä on. Käännä kabiinin lämmötilasäädönrullat täysin punaiselle niin pitäis virran tulla kv-pumpulle kesälläkin. Käsittääkseni pumppu pyörii täysillä tai ei ollenkaan tarpeen mukaan. Tuo 0.7V ei mielestäni ole poikkeava lukema silloin kun pumpun ei tarte pyöriä.AJ kirjoitti:Onko kellään kytkentäkaavaa mistä näkis mitä kautta sähkö tulee pumpulle, tällä hetkellä nastoissa 0,7V... sulake putsattu. Vai onko jo muka niin fiksu että jännitettä ohjataan lämpötilan mukaan, ei kai.
Re: W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
Ok, täytyypi tarkastaa.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Re: W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
Tosiaan, kun lämmönsäätimiltä pyyntö täysillä niin 12V tuli nastoihin. Eli täytyy vaihtaa pumppu.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Re: W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
Otapa huomioon että sitä pumppua ohjataan miinuksella eikä +12.
Silloin on tinaus vikaa paneelissa ja helpommalla pääset kun sen miinus piuhan pistät suoraan runkoon ja anna pumpun pyöriä aina.Mulla on pyörinyt jo 7v koko ajan kun auto on käynnissä.
toisekseen voit muutenmallista riippuen vaihtaa siihen pumppuun hiiletkin jos se on purettavaa mallia ilman kauheaa väkivaltaa mutta niitä on ainakin 4 erilaista versiota tai niin olen ainakin itse nähnyt.
Silloin on tinaus vikaa paneelissa ja helpommalla pääset kun sen miinus piuhan pistät suoraan runkoon ja anna pumpun pyöriä aina.Mulla on pyörinyt jo 7v koko ajan kun auto on käynnissä.
toisekseen voit muutenmallista riippuen vaihtaa siihen pumppuun hiiletkin jos se on purettavaa mallia ilman kauheaa väkivaltaa mutta niitä on ainakin 4 erilaista versiota tai niin olen ainakin itse nähnyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
Uus pumppu Motonetista maksaa pikkasen reilu 50 ja käy paikoilleen plug and play ja tuntuu toimivan takuuajan jälkeenkin. Mikä järki lähtä hiiliä metsästämään 

Re: W124 kiertovesipumppu 300TE-24v -91
No, hyllystä löytyy kaks uutta alkuperäistä pumppua ja yks käytetty, täytyy niistä plokata sopiva. Kaikki kolme pumppuu on erimallisia.
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84