MB w 124 320te tyhjäkäynti korkealla?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hagert
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 20.05.2006 16:05

MB w 124 320te tyhjäkäynti korkealla?

Viesti Kirjoittaja hagert »

Kyseinen auto on tähän asti toiminut moitteetta, mutta havahduin korkeaan tyhjäkäyntiin. Auto on käynyt koko ajan n 900-1000kier/min. Kun kytkee d-vaihteen päälle jarrua vastaan, putoaa kierrokset noin 7-800/min.

Katselin haulla, mutta kaikkea muuta ongelmaa löytyi...ei vastausta tähän.

Siis paljonko kyseisen automallin tyhjäkäynti tulee olla? Minulla ei manuaaleja ym. käytössä, siksi pitää taas kääntyä foorumin gurujen puoleen :D

Ja lopuksi: tekeekö haittaa jos poistaa katin käytöstä ja pistää takaisin taasen katsastukseen? Onko vetoihin hyötyä, tiputtaako kulutusta ym. veijo esson baarissa kuullut legendat... :oops:
Core
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 01.05.2005 11:45
Paikkakunta: Iisalmi

Re: MB w 124 320te tyhjäkäynti korkealla?

Viesti Kirjoittaja Core »

...Eikö foorumilta löydykään tietoa? :?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MB w 124 320te tyhjäkäynti korkealla?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kattia älä poista ,ei men päästötestistä läpi millään ja se on oltava siellä .Jos se on rikki niin biltemasta tai onhan niitä joka tarvike liikkeissä halpoja alle satasen katteja katsoo vain että virtaus riittää.
sulla taitaa olla kaasuläppäkotelo jo tässä koneessa eli joko sen putsaus tai sitten se repii ilmaa läppäkotelon ja imusarjan välistä olevasta kumilaipasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1644
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: MB w 124 320te tyhjäkäynti korkealla?

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Katso ensin onko kaasuvaijeri liian kireällä. Tyhjäkäynti lämpimällä koneella noin 500 - 600 rpm. Se kaasuläpän ja tuloilmaputken välissä oleva kuminen putki voi olla murtunut lemmarien alta ( ei kallis osa ). Myös ne letkut 2 kpl siellä alempana voivat olla jo murtuneita.
Myös kampikammion huohottimelta tulevat letkut ( pitempi ja lyhyempi) voivat olla samoin murtuneita. Näistä letkuista menee sekaisin alipaineet ja seokset. :thumbup:
Meseillään
Vastaa Viestiin