W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Hommasin pari viikkoa sitten 250 turbon, josta jäi kuitenkin muutama kysymys:
Mikä on kysienen kuvan anturi ja miksi mahdollisesti sen johdot on katkaistu?
http://img515.imageshack.us/img515/2703 ... 171802.jpg
Mikä on keskellä kuvaa oleva keltainen liitin ja mikä siitä puuttuu?
http://img600.imageshack.us/img600/7087 ... 171715.jpg
Autossani myös flekti pyörii ajossa kierrosten mukaan, kuulostaa aivan vanhalta Volvo 240:ltä. Onko tässä vielä visko vai onko sähköohjattu? Ei tunnu olevan jumissa, voi pysäyttää tyhjäkäynnillä käsin ja vaikka pyöräyttää toiseen suuntaan.
Entä miten teillä kyseisessä autossa lämmöt menevät? Oma auto lämpeää karvan yli 80 asteeseen jo hieman yli viiden kilometrin ajon jälkeen ja jossain tilanteissa voi nousta lähelle 90 astettakin, vaikka flekti pyörii koko ajan. Sisälle tulee lämmintä.
Mikä on kysienen kuvan anturi ja miksi mahdollisesti sen johdot on katkaistu?
http://img515.imageshack.us/img515/2703 ... 171802.jpg
Mikä on keskellä kuvaa oleva keltainen liitin ja mikä siitä puuttuu?
http://img600.imageshack.us/img600/7087 ... 171715.jpg
Autossani myös flekti pyörii ajossa kierrosten mukaan, kuulostaa aivan vanhalta Volvo 240:ltä. Onko tässä vielä visko vai onko sähköohjattu? Ei tunnu olevan jumissa, voi pysäyttää tyhjäkäynnillä käsin ja vaikka pyöräyttää toiseen suuntaan.
Entä miten teillä kyseisessä autossa lämmöt menevät? Oma auto lämpeää karvan yli 80 asteeseen jo hieman yli viiden kilometrin ajon jälkeen ja jossain tilanteissa voi nousta lähelle 90 astettakin, vaikka flekti pyörii koko ajan. Sisälle tulee lämmintä.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Normaali lämpö n. 91 astetta, muusta en sitte voikkaan olla varma niin empä sano mitään 

w202 220cdi elegance
ex w201 2.5dt
ex w201 2.6E
ex w201 2.5dt
ex w201 2.6E
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Ensimmäisen kuvan anturi on imuilman/ahtoilman lämpätilatunnistin. Kyseinen tunnistin on oltava kunnossa, muuten ECU saa väärää viestiä ja savutusarvo nousee lähelle 4. Eli osta uusi tunnistin tai mittaa sen kunto, jonka ohmiarvo muistaakseni on 6.2 kilo-ohmia. Johdot on kuitenkin liitettävä liittimeen.Klad4 kirjoitti:Hommasin pari viikkoa sitten 250 turbon, josta jäi kuitenkin muutama kysymys:
Mikä on kysienen kuvan anturi ja miksi mahdollisesti sen johdot on katkaistu?
http://img515.imageshack.us/img515/2703 ... 171802.jpg
Mikä on keskellä kuvaa oleva keltainen liitin ja mikä siitä puuttuu?
http://img600.imageshack.us/img600/7087 ... 171715.jpg
Autossani myös flekti pyörii ajossa kierrosten mukaan, kuulostaa aivan vanhalta Volvo 240:ltä. Onko tässä vielä visko vai onko sähköohjattu? Ei tunnu olevan jumissa, voi pysäyttää tyhjäkäynnillä käsin ja vaikka pyöräyttää toiseen suuntaan.
Entä miten teillä kyseisessä autossa lämmöt menevät? Oma auto lämpeää karvan yli 80 asteeseen jo hieman yli viiden kilometrin ajon jälkeen ja jossain tilanteissa voi nousta lähelle 90 astettakin, vaikka flekti pyörii koko ajan. Sisälle tulee lämmintä.
Toinen kuva on polttoaineen esilämmitysyksiköstä, josta puuttuu 15 cm putki polttoainesuodattimelle.
OM 605 on viskokytkin, mutta kertomasi perusteella visko on viallinen. Lämpö on normitermostaatilla siellä 85 C paikkeilla.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Mulla oli huono kosketus tuossa ilmuilman anturissa niin ei ahtanut ollenkaan, ja kulku oli sen mukaista.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Jep...ja savutusarvo nousee hylkyrajalle.airaksela kirjoitti:Mulla oli huono kosketus tuossa ilmuilman anturissa niin ei ahtanut ollenkaan, ja kulku oli sen mukaista.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Polttoaineen esilämmitin lienee ohitettu ilmavaivojen takia. Eikä sitä lämmitintä pitäisi kyllä tarvitakkaan.
S204
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Voiko ton esilämmittimen liitoksen jotenkin tulpata? Tuntuu pieni imu sormella. Entä tietääkö kukaan onko W124 250 turbottomassa mallissa samanlaista viskoa kun omassa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Ei tarvitse tulpata, se on ohitettu.Klad4 kirjoitti:Voiko ton esilämmittimen liitoksen jotenkin tulpata? Tuntuu pieni imu sormella. Entä tietääkö kukaan onko W124 250 turbottomassa mallissa samanlaista viskoa kun omassa.
OM 602 visko ei käy OM 605 moottoriin ( vesipumppuun ) suoraan. Toinen on kolmella pultilla ja toinen neljällä. Jos vaihdat koko vesipumpun viskoineen niin sitten käy, mutta en suosittele, koska vesipumput ja tuulettajan siivet ovat erilaiset.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Vielä noista moottorin lämmöistä. Mahtaneeko tuossa olla vääränlainen termari, sillä normaalilämmöt olisivat tasan 80 astetta. OM605 turboonhan kuuluu 78-asteinen termari. Lämpimillä säillä lämmöt voivat kyllä nousta ylikin 80 asteen, mutta keskimäärin ympärivuotinen normaalilämpö olisi tasan 80 astetta.
S204
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Mites toi imuilman lämpöanturin johdot menevät? Onko väliä kumman laittaa kumpaan?
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Oletko nyt aivan varma? ainakin tuo mun kilpurissa oleva 605 on alunperin ollu viskolla joka tulee tasna yhdellä pultilla kiinni vesipumppuun, ja samoin on ollu kaikkissa omistamissani 603 moottoreissa ja käyttiksen nykyisessä 606 koneessa, 602 koneista ei ole kokemusta paitsi pakun suoraruisku versiona jossa siinäkin yksi pulttinen kiinnitys.Mesemies89 kirjoitti:OM 602 visko ei käy OM 605 moottoriin ( vesipumppuun ) suoraan. Toinen on kolmella pultilla ja toinen neljällä. Jos vaihdat koko vesipumpun viskoineen niin sitten käy, mutta en suosittele, koska vesipumput ja tuulettajan siivet ovat erilaiset.
Termostaatiksi kuuluu kaiketi turbokoneeseen 80 asteinen, omassani tosin oli 85 asteinen paikallaan, mutta ilmeisesti oli vaihdettu vaparin termari.
Imulämpöanturin johdoista en aivan täyttä varmuutta osaa sanoa ulkomuistista, mutta noin 90% arvaus on että anturi olisi ntc vastus, joten ei väliä kumminpäin ovat.
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
itte kun rakentelin tuota omaa tekniikkaa niin kyllä 602 visko meni 605 vesipumppuun heittämällä ja vesipumput oli ainakin ulkoisesti muuten saman moisia paitsi 602 pumpusta puuttui pien pala runkoa joka "tulppasi" reijän 605 lohkossa. hihnapyörät oli eri kokoiset tosinJani R-K kirjoitti:Oletko nyt aivan varma? ainakin tuo mun kilpurissa oleva 605 on alunperin ollu viskolla joka tulee tasna yhdellä pultilla kiinni vesipumppuun, ja samoin on ollu kaikkissa omistamissani 603 moottoreissa ja käyttiksen nykyisessä 606 koneessa, 602 koneista ei ole kokemusta paitsi pakun suoraruisku versiona jossa siinäkin yksi pulttinen kiinnitys.Mesemies89 kirjoitti:OM 602 visko ei käy OM 605 moottoriin ( vesipumppuun ) suoraan. Toinen on kolmella pultilla ja toinen neljällä. Jos vaihdat koko vesipumpun viskoineen niin sitten käy, mutta en suosittele, koska vesipumput ja tuulettajan siivet ovat erilaiset.
Termostaatiksi kuuluu kaiketi turbokoneeseen 80 asteinen, omassani tosin oli 85 asteinen paikallaan, mutta ilmeisesti oli vaihdettu vaparin termari.
Imulämpöanturin johdoista en aivan täyttä varmuutta osaa sanoa ulkomuistista, mutta noin 90% arvaus on että anturi olisi ntc vastus, joten ei väliä kumminpäin ovat.
w201 om605
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Viskot ja vesipumput ovat erilaisia.Jani R-K kirjoitti:Oletko nyt aivan varma? ainakin tuo mun kilpurissa oleva 605 on alunperin ollu viskolla joka tulee tasna yhdellä pultilla kiinni vesipumppuun, ja samoin on ollu kaikkissa omistamissani 603 moottoreissa ja käyttiksen nykyisessä 606 koneessa, 602 koneista ei ole kokemusta paitsi pakun suoraruisku versiona jossa siinäkin yksi pulttinen kiinnitys.Mesemies89 kirjoitti:OM 602 visko ei käy OM 605 moottoriin ( vesipumppuun ) suoraan. Toinen on kolmella pultilla ja toinen neljällä. Jos vaihdat koko vesipumpun viskoineen niin sitten käy, mutta en suosittele, koska vesipumput ja tuulettajan siivet ovat erilaiset.
Viskossa lukee mihin moottoriin se on tarkoitettu. Kulloiseen Viskoon on sopiva siivistökin tapaus kohtaisesti. Vesipumpun juoksupyörissä on eroja.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
varmaan eroja löytyy mutta "ns käytännön" eroja aika vähän 

w201 om605
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Mutta se tärkein ero joka merkitsee on tehokas jäähdytys.jekku90 kirjoitti:varmaan eroja löytyy mutta "ns käytännön" eroja aika vähän
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Kummassakin visko yhdellä pultilla ja siivapyörä neljällä. Sopivuuksista en osaa tarkemmin sanoa.OM 602 visko ei käy OM 605 moottoriin ( vesipumppuun ) suoraan. Toinen on kolmella pultilla ja toinen neljällä.
En muista mersun konetta jossa olisi edes siivapyörässä kolmen pultin kiinnitystä ?
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Kysymyksessä olevassa moottorissa viskossa oleva siivistö on kiinni kolmella pultilla ja 9-lapainen. Vesipumpun jouksupyörä 10-lamellinen. Siiva viskossa kiinni 4-pultilla.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
250 turbo 20V:Kysymyksessä olevassa moottorissa viskossa oleva siivistö on kiinni kolmella pultilla ja 9-lapainen. Vesipumpun jouksupyörä 10-lamellinen. Siiva viskossa kiinni 4-pultilla
- Siivet ovat 3 ruuvilla kiinni viskossa
- Visko on yhdellä ruuvilla kiinni pumpussa
- Hihnapyörä on 4 ruuvilla kiinni pumpussa
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
dealer kirjoitti:250 turbo 20V:Kysymyksessä olevassa moottorissa viskossa oleva siivistö on kiinni kolmella pultilla ja 9-lapainen. Vesipumpun jouksupyörä 10-lamellinen. Siiva viskossa kiinni 4-pultilla
- Siivet ovat 3 ruuvilla kiinni viskossa
- Visko on yhdellä ruuvilla kiinni pumpussa
- Hihnapyörä on 4 ruuvilla kiinni pumpussa
605960...... moottorista on kysymys. OM 605 20V Turbodiesel.
Jäähdytys on tärkeä, sekä tuulitinsiivet että vesipumpun juoksupyörä.
Siivet kiinnitetään viskoon kolmella pultilla, siivapyörä on neljällä pultilla kiinni vesipumpun navassa ja visko vesipumpussa yhdellä pultilla. Kaikki vähän erilaisia eri moottorityypeissä, niin vesipumppu...visko kuin tuulettimen siivetkin.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
No nyt taitaa olla sillä tapaa kerrottu pariin kertaan että lukijat ymmärtävät mikä on missäkin kiinni ja monellako ruuvilla 

wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
dealer kirjoitti:No nyt taitaa olla sillä tapaa kerrottu pariin kertaan että lukijat ymmärtävät mikä on missäkin kiinni ja monellako ruuvilla
Tärkeintä kuitenkin tarpeellinen ja tehokas jäähdytys. Ei sinne auton moottoriin siis kannata aivan mitä sattuu viskoa...siivistöä...vesipumppua laittaa, koska valmistaja on riittävän hyvin testannut, mikä siihen moottoritekniikkaan on parasta.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Viskot varmaankin ovat parhaiten toimivia juuri niissä moottorityypeissä joihin ne on tarkoitettu.Ei sinne auton moottoriin siis kannata aivan mitä sattuu viskoa...siivistöä...vesipumppua laittaa, koska valmistaja on riittävän hyvin testannut, mikä siihen moottoritekniikkaan on parasta.
Toinen juttu on se missä määrin valmistajan testauksiin voi luottaa joissain muissa osissa / osakokonaisuuksissa.
Usein korjaamolla on todettu että jossain autossa (mersussa) on taas tuo ja tuo kohta tehty niin typerästi jo valmistusvaiheessa että suunnittelijan täytyy olla korkeasti koulutettu tosielämästä vieraantunut tyyppi - sellainen joka oikeasti ymmärtää toimivuudesta ja kestävyydestä jotain kokemuksien kautta ei tuollaista taatusti olisi tehnyt.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
dealer kirjoitti:Viskot varmaankin ovat parhaiten toimivia juuri niissä moottorityypeissä joihin ne on tarkoitettu.Ei sinne auton moottoriin siis kannata aivan mitä sattuu viskoa...siivistöä...vesipumppua laittaa, koska valmistaja on riittävän hyvin testannut, mikä siihen moottoritekniikkaan on parasta.
Toinen juttu on se missä määrin valmistajan testauksiin voi luottaa joissain muissa osissa / osakokonaisuuksissa.
Usein korjaamolla on todettu että jossain autossa (mersussa) on taas tuo ja tuo kohta tehty niin typerästi jo valmistusvaiheessa että suunnittelijan täytyy olla korkeasti koulutettu tosielämästä vieraantunut tyyppi - sellainen joka oikeasti ymmärtää toimivuudesta ja kestävyydestä jotain kokemuksien kautta ei tuollaista taatusti olisi tehnyt.
Näin sanoo henkilö, joka suunnittelee ilmeisesti lisenssiaatti arvoisella tietotaidolla moottoreita ja oheislaitteita.

No pienissä nyrkkipajoissa kuulee muutakin, jolla ei nyt tosiasioitten kanssa ole mitään tekemistä.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Minulla ei ole ammattikoulua korkeampaa koulutusta mutta sillä + kokemuksella ja oikealla asenteella peitotaan autonkorjaus - vianetsintähommissa tohtorinhattuäijät ja olematon kokemus mennen tullenNäin sanoo henkilö, joka suunnittelee ilmeisesti lisenssiaatti arvoisella tietotaidolla moottoreita ja oheislaitteita.
No pienissä nyrkkipajoissa kuulee muutakin, jolla ei nyt tosiasioitten kanssa ole mitään tekemistä.

wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
dealer kirjoitti:Minulla ei ole ammattikoulua korkeampaa koulutusta mutta sillä + kokemuksella ja oikealla asenteella peitotaan autonkorjaus - vianetsintähommissa tohtorinhattuäijät ja olematon kokemus mennen tullenNäin sanoo henkilö, joka suunnittelee ilmeisesti lisenssiaatti arvoisella tietotaidolla moottoreita ja oheislaitteita.
No pienissä nyrkkipajoissa kuulee muutakin, jolla ei nyt tosiasioitten kanssa ole mitään tekemistä.
Se on hienoa kuulla, että peruskoululaisilla pyyhkii hyvin. Yhtä hienoa on kuulla, että ammattitaitoa löytyy ja ylpeyttä osaamiselle. Sitten kun olisi sitä vielä elämäkokemusta sanomisen vastineeksi, kruunaisi se kaiken.
Esson baarissa pienessä kaljatokkurassa syntyy hyviä juttuja. Nuorilla pojilla kestää vielä tovin kasvaa miehiksi ja iän myötä se ammattitaitokin karttuu.
Vähän menee OT:ksi, mutta moottoritekniikassa on syytä huolehtia tarpeellisesta jäähdytyksestä, jotta moottori voi hyvin. Liiallinen lämpö vaurioittaa moottoria.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Kyllä, muistan vielä miten vähän olin mersuista perillä kun menin nykyiseen työpaikkaan töihin vaikka olin tehnyt automekaanikon hommia noin 15 vuotta.Se on hienoa kuulla, että peruskoululaisilla pyyhkii hyvin. Yhtä hienoa on kuulla, että ammattitaitoa löytyy ja ylpeyttä osaamiselle. Sitten kun olisi sitä vielä elämäkokemusta sanomisen vastineeksi, kruunaisi se kaiken.
Esson baarissa pienessä kaljatokkurassa syntyy hyviä juttuja. Nuorilla pojilla kestää vielä tovin kasvaa miehiksi ja iän myötä se ammattitaitokin karttuu.
Vielä vuosi pari niin on toinen mokoma "rassattu" pelkästään mersuja - ja pahus vie, aina tulee uutta opittavaa.
Ellei tulisi voisi näihin(kin) hommiin kyllästyä.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Monesti nuoret oppipojat ovat "elämänsä huipulla", kun ovat jotakin oppineet uutta. Monesti menee myös sormi suuhun, kun ei ole sitä teoriaakaan riittävästi sisäistänyt. Se on hyvä juttu, että tuntee itsensä kaikkitietäväksi ja osaavaksi, siinä se hyvä asenne on.dealer kirjoitti:Kyllä, muistan vielä miten vähän olin mersuista perillä kun menin nykyiseen työpaikkaan töihin vaikka olin tehnyt automekaanikon hommia noin 15 vuotta.Se on hienoa kuulla, että peruskoululaisilla pyyhkii hyvin. Yhtä hienoa on kuulla, että ammattitaitoa löytyy ja ylpeyttä osaamiselle. Sitten kun olisi sitä vielä elämäkokemusta sanomisen vastineeksi, kruunaisi se kaiken.
Esson baarissa pienessä kaljatokkurassa syntyy hyviä juttuja. Nuorilla pojilla kestää vielä tovin kasvaa miehiksi ja iän myötä se ammattitaitokin karttuu.
Vielä vuosi pari niin on toinen mokoma "rassattu" pelkästään mersuja - ja pahus vie, aina tulee uutta opittavaa.
Ellei tulisi voisi näihin(kin) hommiin kyllästyä.
Hiukan kun vielä aliarvioi muiden tekemisiä, niin se kruunaa kaiken. Monelle osaavalle riittää asioiden oppimiseen muutama vuosi, ja sitten siirrytään astettä korkeammalle osaamistasolle.
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Autojen tekniikka kehittyy ja muuttuu nopeasti. (autokorjaamoille hyvä asia)Monesti nuoret oppipojat ovat "elämänsä huipulla", kun ovat jotakin oppineet uutta. Monesti menee myös sormi suuhun, kun ei ole sitä teoriaakaan riittävästi sisäistänyt. Se on hyvä juttu, että tuntee itsensä kaikkitietäväksi ja osaavaksi, siinä se hyvä asenne on.
Hiukan kun vielä aliarvioi muiden tekemisiä, niin se kruunaa kaiken. Monelle osaavalle riittää asioiden oppimiseen muutama vuosi, ja sitten siirrytään astettä korkeammalle osaamistasolle.
Ammatikseen niiden ongelmien parissa työskenteleville tämä toisaalta opettaa nöyryyttä, toisaalta se tuo työelämään haasteita jotka tekevät työnteon mielekkääksi.
Itse olisin luultavasti vaihtanut alaa jos ei olisi ollut mahdollisuutta keskittyä yhteen merkkiin ja työskennellä korjaamolla jota kehitetään ja pidetään koko ajan työvälineiden osalta hyvällä tasolla.
Näillä palstoilla on helppoa antaa itsestään osaava kuva, tosin sekään ei kaikilta onnistu koska intoa ja ... no, kenties jotain muutakin on enemmän kuin taitoa.
wiimax.fi
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Moro taas!
Nyt tuli ongelma valojen korkeudensäädön kanssa ja ymmärtääkseni ne toimii alipaineella. Ilmeisesti joku letku on irti, koska armoton suhina tulee juuri siitä säätönupikan kieppeiltä. Miten purkaminen onnistuu että näkisi mahdollisen irrallisen letkun, vai onko näissä jokin muu paikka mistä mahdoolisesti irti? Muuten ei varmastikaan haittaisi, mutta valot säätyneet aivan alas.
Toinen kysymys on turbosta, joka vetelee sirklatuksen ja vinkumisen saattelemana viimeisiään. Onko fiksuinta ostaa käytetty samanlainen turbo, vai onko jotain eri merkkistä samaa kokoluokkaa, joka istuisi pienellä vaivalla paikalleen? Turbo myös vuotaa aikalailla ulospäin öljyä.
Ja viimeinen kysymys tulee huohotuksesta. Moottorilta imupuolelle menevä huohotusletku on aivan öljyssä. Sen tarkemmin en vielä ole putsannut ja selvittänyt, eli voi myös tulla turbostakin. Mutta jos tulee kyseisestä putkesta, niin millä tavoin mahdollista huohotusta voisi vähentää koskematta sen suuremmin koneen sisuskaluihin? Onko huohotuksen pakko mennä juuri uudelleen kiertoon?
Nyt tuli ongelma valojen korkeudensäädön kanssa ja ymmärtääkseni ne toimii alipaineella. Ilmeisesti joku letku on irti, koska armoton suhina tulee juuri siitä säätönupikan kieppeiltä. Miten purkaminen onnistuu että näkisi mahdollisen irrallisen letkun, vai onko näissä jokin muu paikka mistä mahdoolisesti irti? Muuten ei varmastikaan haittaisi, mutta valot säätyneet aivan alas.
Toinen kysymys on turbosta, joka vetelee sirklatuksen ja vinkumisen saattelemana viimeisiään. Onko fiksuinta ostaa käytetty samanlainen turbo, vai onko jotain eri merkkistä samaa kokoluokkaa, joka istuisi pienellä vaivalla paikalleen? Turbo myös vuotaa aikalailla ulospäin öljyä.
Ja viimeinen kysymys tulee huohotuksesta. Moottorilta imupuolelle menevä huohotusletku on aivan öljyssä. Sen tarkemmin en vielä ole putsannut ja selvittänyt, eli voi myös tulla turbostakin. Mutta jos tulee kyseisestä putkesta, niin millä tavoin mahdollista huohotusta voisi vähentää koskematta sen suuremmin koneen sisuskaluihin? Onko huohotuksen pakko mennä juuri uudelleen kiertoon?
Re: W202 250 TDT muutama kysymys ja kuva
Helpoin se tietysti on kun laittaa alkuperäisen turbon sinne, on samat öljyputket ja laipat jne. Uusi vaan on hintava, eli kannattaa katella purkuosaa. Näitä viritetään aika paljon, jolloin orkkis fööni otetaan irti ja korvataaan isommalla...eli niitä on kyllä välillä ollu tarjolla.
Jos taitoa löytyy niin turbon voi peruskunnostaa itse, korjaussarjoja löytyy ebaystä. Saa uusia siipiäkin jos ottaneet jo kipeää. turbon tyyppi löytyy sen tyyppikilvestä...kun putsailet sen.
http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=gt2 ... &_osacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika paljon se turbo eheänäkin huohottaa öljyä putkiin. Samaten vanhat turbomoottorit kyllä hengittää jonkin verran ....
OT: dealerille täys kymppi yllä olevista kommenteista
Jos taitoa löytyy niin turbon voi peruskunnostaa itse, korjaussarjoja löytyy ebaystä. Saa uusia siipiäkin jos ottaneet jo kipeää. turbon tyyppi löytyy sen tyyppikilvestä...kun putsailet sen.
http://photo.platonoff.com/Auto/2005100 ... o_Rebuild/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=gt2 ... &_osacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika paljon se turbo eheänäkin huohottaa öljyä putkiin. Samaten vanhat turbomoottorit kyllä hengittää jonkin verran ....
OT: dealerille täys kymppi yllä olevista kommenteista
