näin tuoreena foorumilaisena, hei vaan kaikille lohjan suunnalta! eli tuli emännältä käsky ostaa perheelle koirankuljetin kun oma w210 e320cdi sedan siis kävi kahdelle norsunpoikaselle pieneksi. noh toiveena ei ollut muuta kuin farmari eli itse sain loput päättää (ja "minun" autoksihan kampe tulisikin) turun suunnalta tuli muutama viikko sitten haettua tuollainen musta w124 vm.-91 superturbo, om603 koneella, 7mm pumpulla ja scanian ahtimella. kyseessä on manuaali auto (laatikkona toimii mersun numeroa 717.430 kantava tekele) sprintterin kytkimellä kuulemma myyjän mukaan ja peränähän toimii asd. suurin osa tiedoistani siis koostuu kauppahetkellä kyselemiini vastauksiin, kun luonnollisesti ei pieni työssäkäyvä ihminen ehdi tuommoista kampetta illassa läpi käymään.
mutta asiaan, ongelmana on tuon laitoksen nykiminen, joka esiintyy vain osakaasulla ajettaessa ja oikeastaan vain alle 60km/h nopeuksissa eli 1-2-3 vaihteilla ja näistäkin oikeastaan 99% vain 2-3 vaihteilla. tuossa viikko sitten autoa imuroidessani huomasin kaasupolkimen olevan alapäästään kokonaan irti, tämän kiinnitettyäni jäi kaikista pahin ryskytys loistamaan poissaolollaan (en edes jaksanut uskoa että tämä oikeasti vaikutti asiaan mutta totta tuo on)

kierrokset nykimisen alkaessa on yleensä noin suurinpiirtein 2000rpm...olen asiasta keskustellut useammankin foorumilla esiintyvän konkarin kanssa, mutta mitään yksiselitteistä loogista vastausta en ole saanut päässäni rakennettua, tiedän 8 vuoden ralli/jokkis yms motorsportti kokemuksella että viilattu auto on aina viilattu eikä siinä mitään hyväksyn sen kyllä, mutta tämä esiintyvä ilmiö kun meinaa olla harvinaisen rasittava

olen pähkäillyt kaikkea pumpun säädöistä yms. mutta en kuulemma tule hullua hurskaammaksi siitä, vauhtipyörä/kytkinpaketti keveyttä olen mietiskellyt, voimansiirron välyksiä ja paljon paljon muuta...olenko täysin hakoteillä?!
sitten se toinen visainen mieltä askarruttava asia...uskaltaakohan kukaan nimetä laitetta tekeleekseen, kun on kuulemma myyjän mukaan jonkun foorumilaisen näpräämä (nimimerkkiä kuin mitään muutakaan ei muistanut) eli rekisterinumero on AYP-208 ja tosiaan vm-91 musta farkku w124 pakuksi muutettu, mustalla nahkasisustalla kapia kantinen yms mitä edellä lueteltua.en kysele lahtaamis mielessä vaan lähinnä pienen lisätiedon toiveessa (kun myyjältä saadut tiedot tosiaan oli hyvin hataria)
tämän keksintö tosiaan tuli paikkaamaan kilpa-autoista jäänyttä ikävää, hyvin pitkällä tähtäimellä pikkuhiljaa kehitettäväksi. en ota sen suurempia paineita vaan pyrin pitämään pienen pilkkeen silmäkulmassa auton suhteen (joka tosiaan koetteli minua toissayönä kun laatikko paukahti, mutta tämä oli seuraavan vuorokauden aikana jo vaihdettu)

eli tiedän ettei ole tehty viimeisimmillä ja hianoimmilla osasilla mutta malttakaa ihmiset hyvät....pikkuhiljaa, kuten totesin !
kysymyksiä tuntuisi riittävän vaikka romaaniksi asti, mutta pysytään nyt alkuun näissä! suuret kiitokset teille kaikille jotka jaksavat päätään rassata näiden toisten pas**jen takia