Hei !
Minulla on ollut harrasteautona SEC 560/1988. Ajettu noin 160 tkm. Nelisen vuotta auto on pelannut, mutta nyt taisi automaattilaatikko pettää totaallisesti. Muutaman kilometrin matkalla veto loppui. Tosin jo edellisenä päivänä liikkeellelähtö tuntui jotensakin pehmeältä. Pakki toimii, mutta eteenpäin pääsee vain hiljaista vauhtia korkeilla kierroksilla. Öljyä on laatikossa riittävästi. Tämä auto on minulla ensimmäinen, jossa on automaatti. Siksi en tunne erityisen perusteellisesti näiden ongelmia. Mutta ehkä on ryhdyttävä etsimään vaihtolaatikkoa. Onko kellään kokemuksia näiden mersujen vaihdelaatikko-ongelmista?. Ja yleensä kannattako näitä korjata ?. Ja onko muissa mersun malleissa samaa laatikkotyyppiä ?
Saksasta voi saada vaihtolaatikon, mutta ovat yleensä paljon enemmän ajettuja. Kaikki neuvot ja apu olisi nyt tarpeen.
Joensuussa 10.8.2012.
Jorkka52
SEC :n vaihdelaatikko petti
SEC :n vaihdelaatikko petti
Jorma Puumalainen
- laineracing
- Mersumies
Re: SEC :n vaihdelaatikko petti
500secin laatikko löytyis.
-
- Mersumaanikko
onko siinä pyörintä vahin paikka suunnilleen moottorin numeron kohilla, mulla vaan sellanen muistikuva ettää viis satasen aski ei kävis 560:seen eikä 420:seen mutta en ole varmalaineracing kirjoitti:500secin laatikko löytyis.

jorkka52: olisko sun askista korkannu öljypumppu

mullon pelkkiä romuja vaan
Nyt kun korjuutat sen niin eiköhän kestä loppu elämän.Käytetyty aski ja paljon ajetutu niin ei ole kuin rahan haaskausta.
Voihan se käytetty kestää pitkäänkin mutta mutta ...ota korjausarvio ensin ennenkuin lähetät askia minnekään.
Voihan se käytetty kestää pitkäänkin mutta mutta ...ota korjausarvio ensin ennenkuin lähetät askia minnekään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Hei !
Nyt on SEC:n vaihdelatkko korjattu. Aika mössöksi oli mennyt. Toistatuhatta pantiin osiin. Mitään epävarmaa ei jätetty uusimatta. Työn teki eräs alan asiantuntija, joka on erikoistunut näihin Mersun vanhempiin malleihin. Ei halua nimeään julkisuuteen, ainakaan vielä. Viron poikia. Haluaa oppia ensin puhumaan paremmin suomea. Korjannut laatikoita kaksikymmentä vuotta. Tällä minun autollahan on ajettu vasta 160 tkm. Korjaaja tiesi kertoa, että vastaavanlaisia tapauksia on hänen urallaan tullut vastaan ennenkin. Kun auto seisoo käyttämättömänä vuosikausia, kuten tämä auto, niin se ei tee hyvää automaattilaatikolle. Kertoi, että öljy liuottaa tai emulgoi "laatikossa olevien kiekkojen pintaaineksen kiinnitysliimauksen" näin kansankielellä sanottuna ymmärsin asian näin. Tämä minun autoni seisoi ainakin neljä vuotta käyttämättömänä. Autoa kannattaisi aina silloin tällöin höyräyttää käyntiin, jotta ilmiötä ei pääsisi syntymään. Mutta jos ajoneuvo makaa tullin varastossa, niin eihän sinne pääse huoltotöitä tekemään. Terveisin Jorma Puumalainen Joensuusta.
Nyt on SEC:n vaihdelatkko korjattu. Aika mössöksi oli mennyt. Toistatuhatta pantiin osiin. Mitään epävarmaa ei jätetty uusimatta. Työn teki eräs alan asiantuntija, joka on erikoistunut näihin Mersun vanhempiin malleihin. Ei halua nimeään julkisuuteen, ainakaan vielä. Viron poikia. Haluaa oppia ensin puhumaan paremmin suomea. Korjannut laatikoita kaksikymmentä vuotta. Tällä minun autollahan on ajettu vasta 160 tkm. Korjaaja tiesi kertoa, että vastaavanlaisia tapauksia on hänen urallaan tullut vastaan ennenkin. Kun auto seisoo käyttämättömänä vuosikausia, kuten tämä auto, niin se ei tee hyvää automaattilaatikolle. Kertoi, että öljy liuottaa tai emulgoi "laatikossa olevien kiekkojen pintaaineksen kiinnitysliimauksen" näin kansankielellä sanottuna ymmärsin asian näin. Tämä minun autoni seisoi ainakin neljä vuotta käyttämättömänä. Autoa kannattaisi aina silloin tällöin höyräyttää käyntiin, jotta ilmiötä ei pääsisi syntymään. Mutta jos ajoneuvo makaa tullin varastossa, niin eihän sinne pääse huoltotöitä tekemään. Terveisin Jorma Puumalainen Joensuusta.
Jorma Puumalainen