w201 päästö ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

auto w201 90vml bensa

¨joo päästö mittaaja sanoin että autossa kaikki päästöt persiellää. mikä vika aiheuttaa vuoden sisällä tuommosen että kaikki arvot on niin huonot.ei kertaakaa ole vielä jääny päästöistä kiini ei edes lähellä.lamda ainaki menee vaihtoon mutta luultavasti ei korjaannu kaikki päästöt sillä ?
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Katalysaattori.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Otapa yj -rel käynnissä irti ja muuttuuko käynti?
jos ei niin joku sähköinen komponentti on ruisku piirissä rikki mutta voi auttaa ihan yj-releen uudelleen tinaus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

olen monesti yrittäny repiä sitä irti mut en saa sitä lähtemään onko sen motikan pohjassa joku liitin mikä lähtee irti ja motikka jää kätee?
katalysaattori on vaihdettu noin 4 vuotta sitten.

sen verran lisäystä vielä että on tässä lähi aikoina savuttanu jonkun verran kun kaasua käyttää tuolla puna kieroksilla.ennen ei ollu tämmösiäkään.
Viimeksi muokannut TomSon, To 09.08.2012 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Siinä on liitin pohjassa, saattaa tulla mötikän mukana, näet kyllä sitten. Epäilen silti katalysaattoria. Ei ne päästöt ihan päin helvettiä ole vaikka sähköinen puoli ruiskusta ei toimisikaan. Nimimerkillä kerran katsastanut 190E:n rikkinäisellä YJ-releellä.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Sedan124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 03.04.2005 10:51
Paikkakunta: Kangasala

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Sedan124 »

TomSon kirjoitti:auto w201 90vml bensa

¨joo päästö mittaaja sanoin että autossa kaikki päästöt persiellää. mikä vika aiheuttaa vuoden sisällä tuommosen että kaikki arvot on niin huonot.ei kertaakaa ole vielä jääny päästöistä kiini ei edes lähellä.lamda ainaki menee vaihtoon mutta luultavasti ei korjaannu kaikki päästöt sillä ?
Oothan muistanu ennen mittaukseen vientiä ajella 10 minsaa kovilla kierroksilla, että katti lämpenee kunnolla ja puhdistuu. Tämän oon oppinu noitten meiän mesejen kanssa jo kauan sitten.
Kyllähän nuo alkuperäiset katit kestää normaalisti melkein mitä vain, rouvan 124 -260:ssa jo 390tkm mittarissa ja vielä meni läpi päästöistä kepeästi. Pakoputkisto pitää olla tiivis ja sähköosat kunnossa (esim. lambda,virranjakaja,tulpat, kylmäkäynnistinsäädin sekä koneen lämpötilaanturi, puhdas ilmanputsari ). Yj-releessä ja pensapumpun releessä ei saa olla kylmäjuotoksia kuten tuossa edellä jo mainittiinkin. Imupuolen alipaineletkuissa ei saa olla vuotoja, ne tuppaavat vanhemmiten haperoitumaan. Heittävät päästöarvot heti persieelleen, jos vuotavat. Noita suuttimiakin voisi vaihdella vaikka 200tkm välein, eivät maksa paljon. Oma 2.5-16v piristyi taannoin kummasti, kun vaihdoin ne. Samoin käynti tasaantui.
Jos tuossa järjestyksessä käyt nuo läpi niin eiköhän ala arvot asettua.
Sedan124
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

emäntä käytti auto kehu että huolto mies ajo ehkä noin 2-5 min ennen mittausta

jos alottas lamda vaihdolla. onko noi tarvike lamdat mistää kotosin lähinnä vaan että saa katsastuksen läpi. ite olen sitä mieltä että sähkönen ruisku on pois pelistä koska kuluttaa aika paljon keski kulutus siinä 10-12 välillä riippuu mite ajelee. automaatti omansa vie ja 2.3 litrane.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kyllä ne tarvikelambdatkin sen aikaa yleensä kestää. Ei tuo minusta älyttömän kova keskikulutus ole automaattilaatikolliseksi, varsinkin jos ruiskun säädöt hieman pielessä. (Tuppaavat menemään ajan kuluessa.)
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2766
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ainakin NTK(NGK) mallikohtaisia lambdoja saa edukkaasti Briteistä. Katso että on oikeaan malliin oleva. Minun autossa on tuo ja sopivuus oli plug and play.
W213 220d +W242 electric drive
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

sen verran päivitystä yj rele luultavasti toimii irtonaisena auto lähti huonosti käyntii ja kaasua painaessa pätkitti. mikä todennäköisyys jos lamda ollut vaikka puol vuotta sökönä että katti menny rikki?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

lambda jos ollut rikki niin se ei vielä sano että katti olisi rikki koska sen särkee vain raakabensa joka menee läpi tai siis palaa siellä suurenamääränä ja polttaa sisukset.
Sulla saattaa olla ihan kunnossakin se.
Toisekseen voisit säädättää ruiskun jossakin testerissä ja samallahan näkyy lambdan toimivuus mittareissa.Miksiköhän katsuri ei sitä sanonut?
tai sitten arvot olleet pielessä niin että se on näyttänyt huuhaata.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

täytyy se lambda vaihtaa kattoa sen jälkee mitä tapahtuu.putkesta tulee aika reippaasti harmaata savua kun kaasua polkee minkä merkki?
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Jäähdytysneste palaa. Kannentiivistettä varmaan kaipailee.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

Maistele sitä pakokaasua onko makean nesteen makuinen?
Nestekylläkin jos palaa niin se tekee valkoista savua.Musta ja harmaa taas että bensa kelpaa.seokset sekaisin.
Katso myös paisariin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

vaikuttaakos tuo päästö mittauksiin millä lailla jos siellä jäähdytys neste palaa?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja atlas »

jos neste ei häviä ja pakokaasu maistu nesteeltä tai haise niin en puuttuisi siihen koska harmaa savu on bensasta ja voi olla että joudut vaan säädättämään ruiskun uudelleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

putkesta tuleva savu taitaakin olla sinertävää. mutta sitäkään ei koko ajan tule jos ajaa matalilla kieroksilla kauan ja polkasee kaasua niin sillon tulee pössäys.nyt on lambda vaihettu ja maanantaina näkee mitä katsastuksessa sanovat
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

pitkän matkan havainnoinnin jälkeen mersu savuttaa näin elikkä jos normaali nopeuksia ajaa ja polkee kaasua kunnolla savua ei tule ainakaa nähtävästi. jos matalilla kierroksilla ajaa kauemmin tai kaupunki ajoa niin hetken jälkeen kaasua painamalla kunnolla savu pilvi tulee.sama jos ajat normi ajoa ja pysäytät auton tyhjäkäynnille hetken päästä polkasemalla tulee kunnon savu pilvi. mikä aiheuttaa tuon.
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kakemake kirjoitti:Jäähdytysneste palaa. Kannentiivistettä varmaan kaipailee.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
TomSon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ti 13.04.2010 18:48
Paikkakunta: keski suomi

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja TomSon »

kuinka kauan normaalisti kannentiiviste kestää koska mersuun tehty kansi remontti tuossa 4vuotta sitten?
Jygrä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 13.11.2007 22:41

Re: w201 päästö ongelmat

Viesti Kirjoittaja Jygrä »

Savu kaasuttaessa reilusti johtunee rikkaasta seoksesta. Se ei ole täysin epänormaalia jos "polkee" näitä KE-jetronic moottorillisia.

Jos auto käy siististi (ei pätki tms) niin veikkaan että kyseessä on vaan turhan kylmänä tehty mittaus. Hyvä konsti on paikallaan pitää kierrokset jossain 3500 tietämillä muutamia minuutteja (yleensä jossainvaiheessa karsta alkaa palaa ja putkestä lähtee tulemaan sinertävää, kitkeränhajuista sauhua hieman) sen jälkeen ajat suoraan leimalle.

Jos ei mene läpi, niin viisainta viedä johonkin bosch vehkeistä tajuavaan pajaan, jossa mittaavat moottorin lämpöanturien arvot jne. ja säästää seosta tarvittaessa (siitä ilmanputsarin keskeltä 3mm pitkällä kuusiokoloavaimella)
Vastaa Viestiin