Tuutteron 190 Yritetään taas
Re: Tuutteron 190 Purku
semmoses tilantees hajos kun täysiä kiihdyttäes 1, 2, 3,4 ja sitte vitoselle 140 vauhtia ja kaasua vähä höllättiin ja samantien rupes ropajamaan lohkon osia. Paineita ei ollu kun 1.75bar paikkeilla. Uutta lohkoa ja käydä penkittämäs siihen joku 200-250 tehot ja ajella sillä
Ny pitäis jostaki halpa auto tilalle tai miksei joku parempi ja uudenmpi.
Ny pitäis jostaki halpa auto tilalle tai miksei joku parempi ja uudenmpi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Siekkinen kirjoitti:Tälläkin kylällä hajos kaks samalla viikollaveskola kirjoitti:Mikä hitto näitä mersun koneita riivaa nykypäivänä kun kellään ei enää kestä.toinen om605 turbo ja toinen om603 ja molemmista veivi pihalla. om603 koneesta se tuli vielä tyhjäkäynnillä ilman minkäänlaista poletusta ennen sitä
itsellä on sentään vielä ehjä *kopkop*. Suosittelen tosissaan laittamaan sen turbokoneen keulille ja ajelemaan hillityillä 250-300 hepan tehoilla ilman että on koko ajan lappu lattiassa niin vois kestääkkin. Kulkee se w201 kori noillakin tehoilla
ja tulee todellakin halvemmaks kun ostaa monta vaparia ja vittuuntua niitten kanssa.
Tää kone on aiva turbon kone. ösuihkut jne jne
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
unohtui tuolla aikaisemmin kysellä, mitä öljyä oli koneessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutteron 190 Purku
En muista enään. castrolin magnatekit oli aluksi ja sen jälkeen laitoin jotaki vähän halvempaa.napa kirjoitti:unohtui tuolla aikaisemmin kysellä, mitä öljyä oli koneessa...
Tuossa vähän mietittiin syytä niin voisiko olla imusarja syypäänä koska paine tulee aika lailla niin että puhaltaa suoraa 3syl ilmaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Kyllähän se jotain vaikuttaa. Olikos toi mylly turbon alakerralla, ainaki venakoppa on turbosta?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Tuutteron 190 Purku
turbon alakerta ja kansi. Lohkosta ö-lähtö turbolle ja ö-suihkut lohkos jne jne turbon suodatinjalka jne. Tuos oli sylinterit hoonatut ja alakerta laakeroitu hiljattain mutta ei ollu vaihdettu männänrenkaita jonkatakia sitte huohottiki jonkinverran ilmaa.
Jos tiedos että olis myiden om602 tbo alakerta niin ilmottaa.
Jos tiedos että olis myiden om602 tbo alakerta niin ilmottaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
se ajoitus tais jäädä arvoitkseksi
ei se muuta tarvi nii hajoohan se.

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutteron 190 Purku
Ei se jääny. 15eykkTerho P kirjoitti:se ajoitus tais jäädä arvoitkseksiei se muuta tarvi nii hajoohan se.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
Todellista? vaiko ajoitusmerkki? ..eiköös ppd 7 pumppu pitäny laittaa jykk asentoon vai muistanko väärin? ite pelaan aina ajotusmerkillä sen kummemmin asiasta edes tietämättä :oops:on nuo toki toistaseksi kestäny jollaki tapaa joskus jopa pyhättömän viikon 

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutteron 190 Purku
Todellista kun tuo merkki oli hukassa. Pitää se merkillä laittaa 20-24jykk. Mulla on itellä tuo 15eykk ja vuoden toiminu ongelmitta ja äänet on ihan normaalit.Terho P kirjoitti:Todellista? vaiko ajoitusmerkki? ..eiköös ppd 7 pumppu pitäny laittaa jykk asentoon vai muistanko väärin? ite pelaan aina ajotusmerkillä sen kummemmin asiasta edes tietämättä :oops:on nuo toki toistaseksi kestäny jollaki tapaa joskus jopa pyhättömän viikon
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
eikös tuola pumpus ollut merkki totaalisen kateissa?tuota hanhenkurkku ajotusta ei oo tullut tehtyä koskaan ja viisaammat väittää että ei helpoin tapa ajottaa?mitää mistää tiedä mutta kummallisesti tuo pata hajosi,kun painettakaa ei kumman paljoa.ja tuskin ppd 7 tapeilla nyt 150 tuskin saanut pihalle tuosta pumpusta.
Re: Tuutteron 190 Purku
Oli se kuulemma kateissa. Ei ole tosissaan helpoin eikä nopein tapa ajoittaa mutta ainoa keino jos merkki on hukassa eikä halua viedä sen takia pajalle. Noin 150cm3 saa 7,5 ppd:n tapeilla mutta 7mm tapeilla jää uusimmissa 120cm3.Keltsi kirjoitti:eikös tuola pumpus ollut merkki totaalisen kateissa?tuota hanhenkurkku ajotusta ei oo tullut tehtyä koskaan ja viisaammat väittää että ei helpoin tapa ajottaa?mitää mistää tiedä mutta kummallisesti tuo pata hajosi,kun painettakaa ei kumman paljoa.ja tuskin ppd 7 tapeilla nyt 150 tuskin saanut pihalle tuosta pumpusta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
120kuutiota löyty jo 5v sitten 7mm tapeilla.
Liekkö tapeissa tullu muutoksia?
Liekkö tapeissa tullu muutoksia?
Re: Tuutteron 190 Purku
No jaa. Pasi ite sano että 120cm3 se niillä lupaa.Mika.T kirjoitti:120kuutiota löyty jo 5v sitten 7mm tapeilla.
Liekkö tapeissa tullu muutoksia?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutteron 190 Purku
No täälähän on ollu tapahtumaa. Joo se ennakko saatiin kohilleen lopuksi ja tyhjäkäyntikin oli aika pehmoinen, mutta alakierroksilla se nyt tietysti krasutti kun vanha tasapää 7mm pumppu se oli.
Meinaa olla vähän kiven alla nuo 602 alakerrat, niin tässä sitte piti käydä sjoella pyörimäs liikkeitä ja mieleen jäi yks S4 audi 316hepoa. Sais sitte ajan kans laittaa mersun kuntoon jos sinne sen moniventtiilikoneen laittais.
Tuntuu et näitä oppirahoja jo maksellu liikaaki, mutta ei osaa lopettaa kun ei mikään räjähdys vielä vituttanukkaa ollenkaa, kun kaikkia osannut odottaa.
Meinaa olla vähän kiven alla nuo 602 alakerrat, niin tässä sitte piti käydä sjoella pyörimäs liikkeitä ja mieleen jäi yks S4 audi 316hepoa. Sais sitte ajan kans laittaa mersun kuntoon jos sinne sen moniventtiilikoneen laittais.
Tuntuu et näitä oppirahoja jo maksellu liikaaki, mutta ei osaa lopettaa kun ei mikään räjähdys vielä vituttanukkaa ollenkaa, kun kaikkia osannut odottaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
no kyllä tuohon ny pitäs keksiä syy et miks mojahti tämä ja edellinenkin
velipojan vaparista rakennetusta 6-koneesta penkattiin 400/600 avaamatta ja se kesti "kaiken" ja kauan,liekkö vieläkään rikki. turbo vitosista kapeena tavattu ottaa se reilu 300/500 ja niillä on kuitenni vähintään ajettu se 20tkm mm varttimailia ja työmatkaa yms. ei juuri koskaan kuitenkaan huippunopeuskokeiluja koska sitä nuo romut ei tahdoo kestää mut silti paljon ovat possuakin saaneet. lähinnä halvoilla öljyillä ajettu ja siitä onkin sitten ö-painemittari alkanu kertomaan ajoissa että laakereille näkemiin. Hämmästyttää 


2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Tuutteron 190 Purku
Se nyt on jo melkeenpä nimitetty syypääksi se imusarja, koska se puhaltaa suoraa 3 sylinteriin niin se ei oikein jaa sitä ilmaa. mutta kerrotaan lisää kun kerkiää sen alakerran aukaista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Niin siis tämä oli nyt 2.9? Eli siinä on suoraruiskun lohko, viton/sprintterin/ässän veivit ja männät?
DuPu
DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Re: Tuutteron 190 Purku
EEEIIII ei ei. aiva normaali om602.xxx eli 2.5 turbo joka on laakeroitu ja sylinterit hoonattu hiljan.DuPu kirjoitti:Niin siis tämä oli nyt 2.9? Eli siinä on suoraruiskun lohko, viton/sprintterin/ässän veivit ja männät?
DuPu
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Ei nyt sekoiteta tähän projektiin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 71#p806571" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika erikoinen valinta jos on viitsitty hoonata sylinterit mutta sitten asennetaan vanhoilla männänrenkailla. Tosin ei kai tuo mitenkään voi selittää ongelmaa. Eiköhän siellä ole vain männän laet kuumentunut ja laajentunut ja sitten alkanut nalkkaaminen ja siitä sitten ketjureaktio. Luulisi tosin että tuonkin aikaansaamiseksi tarttisi pitää kaasua pohjassa yli minuutin.
Aika erikoinen valinta jos on viitsitty hoonata sylinterit mutta sitten asennetaan vanhoilla männänrenkailla. Tosin ei kai tuo mitenkään voi selittää ongelmaa. Eiköhän siellä ole vain männän laet kuumentunut ja laajentunut ja sitten alkanut nalkkaaminen ja siitä sitten ketjureaktio. Luulisi tosin että tuonkin aikaansaamiseksi tarttisi pitää kaasua pohjassa yli minuutin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
Eei jää itelle vielä. ajoon seuraavaksi vuonna 2013 kesä. Jos sen maalauttais ja tekis kunnolla ja AJAN kanssa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
toi painekotelo on kyllä tehny tehtävän kun mulla oli yks 2,5 kone ja siitä palo venttiili sillon kun oli kiilamainen kotelo ja juuri 3 sylinterin... ei ole hyvä isoilla ahdoilla mennä tommosella painekotelolla, jossain pikku paineilla ehkä...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: Tuutteron 190 Purku
DuPu kirjoitti:Niin siis tämä oli nyt 2.9? Eli siinä on suoraruiskun lohko, viton/sprintterin/ässän veivit ja männät?
DuPu
mulla tuli tehtyä tommonen kone ja hyvin pelaa vieläkin ja 1,5 bar ahdoilla mennään...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: Tuutteron 190 Purku
Otin öljypohjan irti ja ja sieltä tuli semmonen kahdenkäden kourallinen osia. Kiertokangen yläosa ja lenkki oli aikalailla mallia soikea. Männäntapin silmukas on 3 reikää niin toisesta reunimmaisesta revenny auki. Sylinteri oli melko ehjä, et mitää ei oo ainkaaa väliin jääny ja männän tappi ulkosesti sen näkönen et vois takaasi laittaa:D, mut roskis kamaa. käyn nappaas pari kuvaa täs ehtoon aikana.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
onkohan ollu väljät kierokangen yläpäät?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: Tuutteron 190 Purku
Muistin väärin se oli pettäny keskimmäisestä reijästä.
Pari kuvaa

Ja terveiset ö-pohjasta

Pari kuvaa

Ja terveiset ö-pohjasta

W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
Paljonko niitä kierroksia oli oikeasti kun toi hajosi 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutteron 190 Purku
Ei ainakaan yli 5500rmp koska pumppu rajotettu siihen, kun silloin alkuaikoina koitin. Räjähdys kävi neloselta vitoselle vaihdon jälkeen että ei siinä ainakaa täysiä kierroksia ollu.veskola kirjoitti:Paljonko niitä kierroksia oli oikeasti kun toi hajosi
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutteron 190 Purku
kerrassan paljon romua... harmi kun näin kävi nyt :/
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D