w124 300tdt ominaisuuksia FLEKTI ONGELMAA NYT

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

mites on onnistuuko mersussa takana camberin säätö mitenkä? vai pitääkö sinne tunkea ne "camberinsäätötangot"? tuli kuukaus takaperin ostettua 8"x18" ja 225-/40 kiekot ja nyt on takaata molemmilta puolilta sisäpinta kulunu renkaista. Ajettu n.3500km :evil: äkkiä pitäs jotain keksiä... ei tehnyt talvirenkailla tuota

ja kyllä riittää tekemistä taas ku vähä tutki autoa. kaikki helat edestä ja takaa pitäs uusia ja alapallonivelet ja muuta kivaa. :evil:
Viimeksi muokannut Mgo-, Ti 22.05.2012 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Onnistuu vaan niillä säätötangoilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:Onnistuu vaan niillä säätötangoilla.
mistäs näitä saa?
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tarvikemotista ainakin ja raptecin petriltäkin niitä taitaa saada.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:Tarvikemotista ainakin ja raptecin petriltäkin niitä taitaa saada.
oon tainnu sokiaksi tulla ku en tarvikemotin sivuilta löytänyt O.o
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Tarvikemotista ainakin ja raptecin petriltäkin niitä taitaa saada.
oon tainnu sokiaksi tulla ku en tarvikemotin sivuilta löytänyt O.o
Kannattaa soittaa. Oli siellä joku aika sitten hyllyssä niitä. Kysy myös raptecin petriltä olisko niitä valmiina.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Tarvikemotista ainakin ja raptecin petriltäkin niitä taitaa saada.
oon tainnu sokiaksi tulla ku en tarvikemotin sivuilta löytänyt O.o
Kannattaa soittaa. Oli siellä joku aika sitten hyllyssä niitä. Kysy myös raptecin petriltä olisko niitä valmiina.
Suuret kiitokset Siekkiselle! Tarvikemotilta löytyi vielä yks pari 8)
-s124 300tdt -92
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

tänään sitte tuli tangot ja koitin vaihtaakki mutta eihän sieltä taas mitää osia irronnu s**tana!! :twisted: kyllä rupee pikkuse menee hermot tuoho kun mikään pultti ei irtoa ilman rälläkkää. onkos ne pultit ihan normaali pultteja?

p.s. sattuuko siekkinen tietämään miksi noissa säätötangoissa on toisessa päässä semmone holkki joka tulee reilusti yli sieltä "helasta"
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mgo- kirjoitti:tänään sitte tuli tangot ja koitin vaihtaakki mutta eihän sieltä taas mitää osia irronnu s**tana!! :twisted: kyllä rupee pikkuse menee hermot tuoho kun mikään pultti ei irtoa ilman rälläkkää. onkos ne pultit ihan normaali pultteja?

p.s. sattuuko siekkinen tietämään miksi noissa säätötangoissa on toisessa päässä semmone holkki joka tulee reilusti yli sieltä "helasta"
Ei ne ihan tavalliset ole mutta kyllä sinne varmaan semmosetkin passaa. Laita varulta lujat pultit. Kuumentamalla irtoaa aina ja irrotusöljylläkin saattaa irrota. Muista sitten asennuksessa nostaa tunkilla alatukivarsi ajoasentoon ennen kuin kiristät pultit loppuun. En nyt tiiä tuleeko se holkki sieltä reilusti yli mutta senhän takia se siinä on että se pää passaa sinne paikkaansa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:
Mgo- kirjoitti:tänään sitte tuli tangot ja koitin vaihtaakki mutta eihän sieltä taas mitää osia irronnu s**tana!! :twisted: kyllä rupee pikkuse menee hermot tuoho kun mikään pultti ei irtoa ilman rälläkkää. onkos ne pultit ihan normaali pultteja?

p.s. sattuuko siekkinen tietämään miksi noissa säätötangoissa on toisessa päässä semmone holkki joka tulee reilusti yli sieltä "helasta"
Ei ne ihan tavalliset ole mutta kyllä sinne varmaan semmosetkin passaa. Laita varulta lujat pultit. Kuumentamalla irtoaa aina ja irrotusöljylläkin saattaa irrota. Muista sitten asennuksessa nostaa tunkilla alatukivarsi ajoasentoon ennen kuin kiristät pultit loppuun. En nyt tiiä tuleeko se holkki sieltä reilusti yli mutta senhän takia se siinä on että se pää passaa sinne paikkaansa.
Lähtihän se pultti 3 tunnin nujuamisen jälkeen :clap: ja joo kyllähän sen ylipitkän holkin tarkotuksen tajus ku vähä taas järjellä mietti...
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Käytä sitten auto nelipyöräsuuntauksessa niin saa kulmat arvoihinsa. Tai jos haet sitä miinusmerkkistä campperia tarkotuksella takapyöriin niin säädätä ainakin ne tasan kummallekkin puolelle että renkaat kuluu suunnilleen samaa tahtia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja antti86 »

ite säätelin pikkuvatupassilla campperit kohilleen ku laitoin ne raptecin säätötangot :lol: toisen puolen campperia piti nelipyöräsuuntauksesa ihan pikkusen säätää et oli kohillaan :lol:

nii ja puukkosaha on kätevä vanhojen tukitankojen vaihosa nopsaa lähtee ku sahaa pultit poikki.
S124 230TE ex
S124 E250TDA 20V
S123 300TEA
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

HEI! pieni tyhmä kysymys mutta onko tuolla väliä kumman loven ny laittaa koriin päin osottamaan tossa alapallonivelessä
? ku foorumilla aina puhuttu yhdestä tietystä lovesta..... :D Kuva
-s124 300tdt -92
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja johani »

äkkiseltään tuntuu että F olis Front, eli etupuoli, ihan perstuntumalta
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

johani kirjoitti:äkkiseltään tuntuu että F olis Front, eli etupuoli, ihan perstuntumalta
jeps, no laitetaas ne ny sillai päi sitte vaikka :D vielä ku joku kertois miten saan raidetangon sisemmän pään irti? ei auta vaikka moukaroi nii isolla lekalla mitä jaksaa nostaa ja yksi raidetangon "ulosvetäjä/painaja" meni jo mutkalle...... on kokeiltu liuottaa vaikka millä, jos seuraavaks sitte kaatais suolahappoa siihe :roll:
lämmittäminenkää ei oikee innostas ku sitte pitäs vaihtaa se parin sentin päässä oleva nivel kanssa....
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Joo F eteenpäin ja lovet alatukivarren suuntaisesti (ainoa vaihtoehto kun F on eteenpäin :lol: ). Itellä tuo sisempi pää irtos semmosella nivelen puristus/ulosvetäjä työkalulla kun kirras sen ensin kunnolla ja huitas sitten lekalla vielä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

no sitten vielä että mite päi ne puslat tulee siihe alatukivartee? ku on semmosia missä on kolme täplää ja semmosia missä on 2 ni mitkä tulee mihinkä?
-s124 300tdt -92
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kato vanhoista miten ne on. Ne puslathan on kaks osasia niin veikkaan että esim se missä on kaks täplää tulee taakse ja se missä on kolme tulee eteen. Tuo oli siis vain veikkaus eikä yhtään varmaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: w124 300tdt ominaisuuksia

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:Kato vanhoista miten ne on. Ne puslathan on kaks osasia niin veikkaan että esim se missä on kaks täplää tulee taakse ja se missä on kolme tulee eteen. Tuo oli siis vain veikkaus eikä yhtään varmaa.
jep kävi taas perinteiset.... eli aattelin tietysti sillo ku purin ne että kyllähä tuon muistaa kuin päin ne menee :lol: no mutta kuitenki, mese taas kasassa ja laitoin kumit niin että eteen 3 pykäläine ja taakse 2 pykäläinen.

jeeeps mutta seuraavaa ongelmaa... eli olen ymmärtänyt että tuo ilmastoinnin flekti pitäs pyöriä tyhjäkäynnilläkin ja sitte korkeammilla lämmöillä pitäs ruveta pyörii kunnolla. minulla ei tuo flekti pyöri edes tyhjäkäynnillä... Kannen päädyssähän on kaksi anturia joista minulla tuli toiseen (oikeenpuolimmaiseen) johot ja kaksinapainen liitin. olen ymmärtänyt että tämä on se anturi minkä pitäs mitata lämpöjä flektille? Otin liittimen päädyn auki ja mittasin jännitteen ni näytti jotain 2.25volttia. sitte kokeilin laittaa hyppylangan liitinten välille mutta ei napsauta magneettikytkintä kiinni. ensin epäilin että vika lienee itse magneettikytkimessä mutta mittasin vielä sieltä kuskin lampun takaa löytyvästä johtojen liittimistä että sinne ei tule jännitettä ollenkaan.... mistä lähteä etsimään vikaa?

Ja mikä anturi se ihan kannen etupäässä oleva anturi on? mulla ei tule minkäänlaista johtoa siinä :roll:
-s124 300tdt -92
Vastaa Viestiin