Nopeusmittari ja abs viittaa selvästi yj-releeseen.
Konetilassa apukuskin puolella muovikopan alla rele jossa sulake päällä.Joko sulake rikki tai huonot tinaukset niin avaa se ja tinaa kaikki uudelleen ja jos ei tokene koska ei aina tinaamalla niin uusi rele.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Se maksoi oliko 45-70e noin ja laatu olisi oltava kl- tai merteil ei muita.Sen kyllä voisit kokeilla tinata koska tämä on yleisin ajansaatossa pettävä rele mersuissa ja se tulee tinaamalla95% kuntoon ja loput ei.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Vedät pois vaan.Jossakin c-mallissa näin että olisi ollut 8mm ruuvilla kiinni runko.Muissakin malleissa saa aika voimalla vetää pois liitin pohjasta sitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Rele tinattu ja nyt pelaa nopeusmittari, sekä varotusvalot sammuivat.
Releen sisällä oleva muovisuojakuori oli kärynnyt ruskeaksi yläkulmasta ja pintakomponenttejä oli valunut 2 kappaletta pois paikoiltaan, eli kuuma siellä oli ollut jossain vaiheessa.
Tinaaja oli sitä mieltä että olisi ehkä varmuuden vuoksi syytä ostaa uusi rele, koska ei tiedä "ruskean kohdan" käämin kuntoa, vaikka kaikki nyt toimiikin.
0005406745 numero löytyi releen kyljestä, täytyy selvittää mitä uusi maksaa.
Kiitokset atlakselle neuvoista!
-96 C220 Elegance Automaatti
Kakkosautona Nissan Primera SportDeck 1.6 -04