om602 2.5 turbo ja 7mm turbo asiaa
Re: superin rakentelu alkaa!
Tuota tuota. Ootko sä ajanu sillä vaan paikallaan polkenu?
Ei se nosta ahtoja paikallaan läheskään niinku ajossa 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei sekään vaikuta. Syöttö ei vaan riitä, pakosarja/pakopesä vuotaa tai sitten turbo on aivan liian iso. Tai sitten ahtoputkisto/painekotelo vuotaa mutta se ei silti selitä sitä miks ei tule savuajusbe37 kirjoitti:muutes! mulla ei oo vielä ees pakoputkea eikä downpipeä tuossa kiinni!? saattaisko siitä johtua että alkaa ahtamaan vasta isoilla kierroksilla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
Eikä nosta sittenkään JOS kytkin luistaa heti kunnolla kun ei tule vastusta. Esimerkkinä kun käytin omaa autoa penkissä niin ahdot oli paikalle ajaessa ja poistuessa 2.4 baaria mutta penkissä vaan 1.7S202 kirjoitti:Tuota tuota. Ootko sä ajanu sillä vaan paikallaan polkenu?Ei se nosta ahtoja paikallaan läheskään niinku ajossa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
oon vaan paikallaan polkenu
pittää käydä heti ajamassa kun saan kytkimen kuntoon
palataan tähän pumppu asiaan sitten taas
se kytkin mua nyt kyllä epäilyttää ku toinen sanoo toista ja toinen toista
toinen sanoo että pitennä työsylinterin tankoa ja toinen sanoo että älä missään nimessä pitennä sitä
eli kirjotampa sen kytkimen vian uusiks! eli kytkin on jäykkä polkasta pohjaan ja kun vaihteen laittaa päälle niin auto lähtee heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa! vaihteet ei kuitenkaan rutise vaan menee sulavasti silmään..
Re: superin rakentelu alkaa!
Siinä se vika sitten on. Vaparin pumppu kyllä yleensä savuttaa paikallaan polettaessakin mutta ajossahan tuo selviää. Ongelma korjaantuis turvallisimmin paksummalla painelaakerilla. Onko sulla muuten siinä työsylinterin ja lootan välissä sitä muovilätkää? Jos on niin sen pois ottaminen vois auttaa mutta en tiiä auttaako tarpeeksi.jusbe37 kirjoitti:oon vaan paikallaan polkenupittää käydä heti ajamassa kun saan kytkimen kuntoon
palataan tähän pumppu asiaan sitten taas
se kytkin mua nyt kyllä epäilyttää ku toinen sanoo toista ja toinen toista
toinen sanoo että pitennä työsylinterin tankoa ja toinen sanoo että älä missään nimessä pitennä sitä
eli kirjotampa sen kytkimen vian uusiks! eli kytkin on jäykkä polkasta pohjaan ja kun vaihteen laittaa päälle niin auto lähtee heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa! vaihteet ei kuitenkaan rutise vaan menee sulavasti silmään..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
se kumi on otettu pois siitä, mutta ei asia korjaantunu..
Re: superin rakentelu alkaa!
Sitten tarvii sen paksumman painelaakerin tai eri työsylinterin jossa on pitempi tappi. Onko siinä kytkimessä muuten paljon tyhjää ennenkuin alkaa vastustamaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
Kokeile jatkaa sitä työsylinterin tankoa hieman, helppo ja nopea kokeilla eikä siinä paljoo menetä jos ei pelaakkaan.
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: superin rakentelu alkaa!
Kytkinasetelma ei painu tarpeeksi kokoon, jos kytkin alkaa ottaa, vaikka poljin on pohjassa. Minulla on bensakoneessa Volvon Sachs racing asetelma ja Mersuun teetetty levy ja jouduin jatkamaan Mersun kytkinsylinterin tappia ja haarukan vastapuolen tukitappia noin 16 mm, jotta ne sopivat Mersun laatikkoon. Bemarin kytkinasetelman mittoja en tiedä, Sachsin kytkimien mitat saa, kun kysyy valmistajalta. Kun kone ja laatikko on irti, voi mitata asetelman etäisyyden lohkon reunasta ja vastaavasti kytkinhaarukan liikkeen, jolloin ne voi sovittaa keskenään. Esim. Mersun bensakoneen työsylinterin ja painelaakerin liike on noin 30mm (dieselissä luultavasti sama?), johon kytkinhaarukka pitää sovittaa ottaen huomioon kytkinasetelman liike. Kireiden kytkinasetelmien liike saattaa olla paljon pienempi kuin alkuperäisen. Myös painelaakeria tukevan putken pituus saattaa olla kriittinen. Jos kytkinasetelma ja levy on upotettu vauhtipyörään, pitää upotuksen olla täsmälleen oikea, Bemarin asetelma kai asennetaan tasaiseen vauhtipyörään, eli upotusta ei ole.jusbe37 kirjoitti:...se kytkin mua nyt kyllä epäilyttää ku toinen sanoo toista ja toinen toistatoinen sanoo että pitennä työsylinterin tankoa ja toinen sanoo että älä missään nimessä pitennä sitä
eli kirjotampa sen kytkimen vian uusiks! eli kytkin on jäykkä polkasta pohjaan ja kun vaihteen laittaa päälle niin auto lähtee heti liikkeelle vaikka kytkin on pohjassa! vaihteet ei kuitenkaan rutise vaan menee sulavasti silmään..
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: superin rakentelu alkaa!
Siekkinen kirjoitti:Sitten tarvii sen paksumman painelaakerin tai eri työsylinterin jossa on pitempi tappi. Onko siinä kytkimessä muuten paljon tyhjää ennenkuin alkaa vastustamaan.
vastustaa ihan heti ku polkasee pohjaan... mietin kans että oisko vaan työsylinterile menevä neste putki/letku tukossa? koska kun otin työsylinterin pois ja käskin kaverin polkasta kytkimen pohjaan niin se tanko liikku jotain 3cm..?
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei siinä työsylinteris mitää mahdotonta liikkumisvaraa kyllä ole. Olisko maksimis 5cm. Enemmän pitäs olla silti ku 3cm.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
jos sitä tankoa pitentäis sentin verran ja kokeilis auttoko mitään?
Re: superin rakentelu alkaa!
Voihan sitä kokeilla. Mulla meni tuo tappi sen käpälän läpitte. hitsasin käpälän reijän kiinni ja hioin tapista pois, mutta jouduin hitsaamaan lisää kumminki 11mm.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
Tuo 3cm on sama kuin bensakoneissa ja siinä on tarpeeksi kireälle asetelmalle. Sachsin asetelman liikkeen tarve voi olla luokkaa 1,5cm.jusbe37 kirjoitti:...kun otin työsylinterin pois ja käskin kaverin polkasta kytkimen pohjaan niin se tanko liikku jotain 3cm..?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: superin rakentelu alkaa!
Jos työsylinterin ottaa pois ja polkee kytkintä niin eikö se mäntä lennä sieltä pois? tai näin ainakin itsellä kävi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
joo kyllä se sieltä pihalle tuloo
Re: superin rakentelu alkaa!
ku otin sen työsylinterin pois sielä lootasta niin se muuten pongahti pois ku avas viimesen pultin! eli oisko niin että työsylinteriä pitäiski lyhentää..?
Re: superin rakentelu alkaa!
Jos se kerta painaa nyt jo koko ajan painelaakeria ja ei toimi vaikka polkee kyktintä, niin sitte vain bmw:n työsylinteriä kehiin. Tapin liikettä pitäs saada kasvatettua pidemmäksi. Lähtee kauempaa ja painaa syvemmälle.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: superin rakentelu alkaa!
Kun kytkinpoljinta ei paineta, ei tapin pitäisi painaa asetelmaa.jusbe37 kirjoitti:ku otin sen työsylinterin pois sielä lootasta niin se muuten pongahti pois ku avas viimesen pultin! eli oisko niin että työsylinteriä pitäiski lyhentää..?
tomant
Viimeksi muokannut tomant, Ke 25.07.2012 01:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: superin rakentelu alkaa!
TUUTTERO kirjoitti:Jos se kerta painaa nyt jo koko ajan painelaakeria ja ei toimi vaikka polkee kyktintä, niin sitte vain bmw:n työsylinteriä kehiin. Tapin liikettä pitäs saada kasvatettua pidemmäksi. Lähtee kauempaa ja painaa syvemmälle.
aivan aivan!
Re: superin rakentelu alkaa!
Kokeile laittamalla isommat mutterit prikoiksi työsylinterin ja laatikon väliin, niin työsylinteri tulee kauemmas.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: superin rakentelu alkaa!
tomant kirjoitti:Kokeile laittamalla isommat mutterit prikoiksi työsylinterin ja laatikon väliin, niin työsylinteri tulee kauemmas.
tomant
mäpäs koitan heti ku saan uuden tiivistesarjan työsylinteriin!
Re: superin rakentelu alkaa!
Noista ahdoista vielä, jos paikallaan polkiessa nousee jo kiloon niin kyllä se ajossa ahtaa paljon enemmän 
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: superin rakentelu alkaa!
Justii olin sanomassa että helkkaristi ahtaa jo paikallaan, jos 1bar saa pelekällä polkasulla
Tietysti mittarista riippuu vähän tuo mittaustulos 
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superin rakentelu alkaa!
joo
ei sitten kannata ikinä laittaa digitaali mittaria! kun se näyttää 0.0bar niin oikeasti siellä on jo 1.1bar ahtoja!!!
Re: superin rakentelu alkaa!
mulla on kaks eri mittaria. ostin digitaalisen jostain biltemasta ja se on ollu mulla 2 turbo mersussa ja se on näyttäny joka ikinen kerta nollaa ku on ajanu lämä tiskissä tien päällä. kaikki johot ja letkut on kyllä oikeen kytketty ku oon tarkistanu monesti ohjeet läpi. mutta sit autogaugen viisari ahtopaine mittari pelaa just niinku pitää tai ainakin näyttää että siellä on ahtoja 
Re: superin rakentelu alkaa!
Ei ne sähkömittarit ole mitään parhaita. Varsinkaan halvat.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superin rakentelu alkaa!
Riippuu mittarista mutta en mä nyt oikein usko, että yksikään ehjä mittäri näyttää 1Bar väärin. Tuo kun on vielä helppo testata ihan ilman moottoria, siis se mittarin näyttämä 
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superin rakentelu alkaa!
tuossa on siitä pumpun laatasta kuvaa. voisko joku selventää noita numeroita ku itellä ei oo harmainta aavistustakaan koko asiasta?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.





