Taaskaan kun nuo OZ:it avasin, ei ollu yhtään liimaa välissä, ei ollut noissa tusinassa lorinserissakaan tai BBS jotka tuolla tallissa odottaa hitsailua ja inspiraatiota. Satoja vanteita olen avannut ja ikinä ei ole ollut liimaa välissä ellei ole aikaisemmin purettu jostain syystä uudelleen. Yleensä syy on se että se vuotaa, jolloin laitetaan "reilummin" ja näinollen myös väliin. Tarkoitus ei ole laittaa väliin!
Tästä Lorinser RSK5 kuvasta näkee selvästi syyn miksi ne alkaa vuotamaan.
1. Pultti ruostuu reijässään ja ruoste kalvaa itsensä alumiinin pinnalle ja hapettuminen jatkuu
2. Sikaflex tyyppinen rakenneliima pysyy paremmin maalissa kiinni kuin maali alumiinissa, ja sitten alkaa alumiinin ja maalin välistä pihisemään,
siksi ei kannata näitä kosketuspintoja maalata, pysyy liima metallissa eikä ole ylimääräisiä kalvoja välissä. Ja varmuudenvuoksi useimmat ellei lähes kaikki laita väliin (aivan liian tehokasta) liimaa. Itse en laita väliin koska se on turhaa ja purkaminen on työlästä. Perus silikoonia olen sauman päälle vain vetänyt ja aina on ilmat pysyneet. Jos välttämättä haluaa liimaa väliin, niin siitä vaan, se ei ole huono asia.

itse vanne

Tuossa tuo sauma vielä päältäpäin, robotti on sauma-aineen tuohon pintaan selvästi vetänyt kun on täydellisen suora raita ympärinsä eikä ole peukalolla suhrattu

EIkä ole purseita kun sitä ei ole sinne väliin roiskittu

Osassa on jopa vain V- tai O-rengas eikä mitään liimoja kuten esim. Speedlineissä: