CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 18.07.2011 20:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko Rovaniemellä tai lähistöllä paikkaa, jossa voisi käyttää autoa penkissä? Tuli tehtyä moottoriin voimaa.com optimointi ja haluaisin käyttää penkissä autoa. Jotenkin tuntuu, että onkohan tuosta tullut sitä määrää tehoa kuin piti? Pystyykö tuota uuden ohjelman koodia varmistamaan jotenki, että se on "mennyt oikein perille"? Jotenkin tuntuu, että tuli enemmän luistoa tuohon laatikon toimintaan kuin aikaisemmin? Onko jollain Rovaniemen alueella lastutettua (voimaa.com, Tiukun tekemä tai Karala) väyrystä ko. koneella, niin saisi kuvan toisen auton luonteesta. Kyseessä on siis W210 E320T cdi. Ajettu karvan päälle 215 tkm.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikai sitä nyt ainakaan kannata penkkiin viedä jos vaihteisto luistaa,eikä se kyllä muutenkaan autoa paranna! Ohjelma kannattaa käydä näyttään vaikka tuikulle Kajaanissa,tuikku juuri rakennellut itselle samallaisen joten tietää mitä siitä vakio hiluilla saadaan järkevästi irti,myös laitattanut itselle laatikon,joten siitäkin saat tietoa.mikko82hyt kirjoitti:Onko Rovaniemellä tai lähistöllä paikkaa, jossa voisi käyttää autoa penkissä? Tuli tehtyä moottoriin voimaa.com optimointi ja haluaisin käyttää penkissä autoa. Jotenkin tuntuu, että onkohan tuosta tullut sitä määrää tehoa kuin piti? Pystyykö tuota uuden ohjelman koodia varmistamaan jotenki, että se on "mennyt oikein perille"? Jotenkin tuntuu, että tuli enemmän luistoa tuohon laatikon toimintaan kuin aikaisemmin? Onko jollain Rovaniemen alueella lastutettua (voimaa.com, Tiukun tekemä tai Karala) väyrystä ko. koneella, niin saisi kuvan toisen auton luonteesta. Kyseessä on siis W210 E320T cdi. Ajettu karvan päälle 215 tkm.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Meillä voidaan myös lukea softa ja tarkistuttaa Tuikulla, ei tarvi Rovaniemeä kauemmas lähteä. Tuikun softia laitellaan Rovaniemellä muutenkin.
044-0760422
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämäkin asia varmaan löytyy jostain, mutten sitä vielä bongannut.
Eli jos auto on C220 cdi, W204 valmistettu 8/2008 , eli alkup 170hv/400Nm niin paljonko siitä saa ulos "järkevästi" ja ihan aikuisten oikeasti. Osaatko vaikka Tuikku kertoa?
Itseäni hämää itselleni "luotettavien tahojen" kovin vaatimattomat luvut (~181hv / ~440 Nm) ja sitten monien chippaajien nettisivujen +200hp luvut.
Jos todellisuudessa ei tule tehoa lisää kuin ~10 hp, taidan jättää kokonaan chippaamatta ja vaihtaa sitä lisäpotkua kaivatessani vaimonkin rassin bemariin, joista
on ainakin tähän saakka otettu huolettomasti moninkertaisia tehonnousuja. Jos tehoa saa +20 hp ja vääntöä + 50Nm ilman ongelmia, voisin vielä harkita....

Eli jos auto on C220 cdi, W204 valmistettu 8/2008 , eli alkup 170hv/400Nm niin paljonko siitä saa ulos "järkevästi" ja ihan aikuisten oikeasti. Osaatko vaikka Tuikku kertoa?
Itseäni hämää itselleni "luotettavien tahojen" kovin vaatimattomat luvut (~181hv / ~440 Nm) ja sitten monien chippaajien nettisivujen +200hp luvut.
Jos todellisuudessa ei tule tehoa lisää kuin ~10 hp, taidan jättää kokonaan chippaamatta ja vaihtaa sitä lisäpotkua kaivatessani vaimonkin rassin bemariin, joista
on ainakin tähän saakka otettu huolettomasti moninkertaisia tehonnousuja. Jos tehoa saa +20 hp ja vääntöä + 50Nm ilman ongelmia, voisin vielä harkita....

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Meiltä Taso1 antaa 204hv ja 455Nm ja tuo pitää paikkansa ja itseasiassa penkitettäessä on antanut pikkasen jopa enemmän!Kippari_x kirjoitti:Tämäkin asia varmaan löytyy jostain, mutten sitä vielä bongannut.
Eli jos auto on C220 cdi, W204 valmistettu 8/2008 , eli alkup 170hv/400Nm niin paljonko siitä saa ulos "järkevästi" ja ihan aikuisten oikeasti. Osaatko vaikka Tuikku kertoa?
Itseäni hämää itselleni "luotettavien tahojen" kovin vaatimattomat luvut (~181hv / ~440 Nm) ja sitten monien chippaajien nettisivujen +200hp luvut.
Jos todellisuudessa ei tule tehoa lisää kuin ~10 hp, taidan jättää kokonaan chippaamatta ja vaihtaa sitä lisäpotkua kaivatessani vaimonkin rassin bemariin, joista
on ainakin tähän saakka otettu huolettomasti moninkertaisia tehonnousuja. Jos tehoa saa +20 hp ja vääntöä + 50Nm ilman ongelmia, voisin vielä harkita....

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Meiltä Taso1 antaa 204hv ja 455Nm ja tuo pitää paikkansa ja itseasiassa penkitettäessä on antanut pikkasen jopa enemmän!Kippari_x kirjoitti:Tämäkin asia varmaan löytyy jostain, mutten sitä vielä bongannut.
Eli jos auto on C220 cdi, W204 valmistettu 8/2008 , eli alkup 170hv/400Nm niin paljonko siitä saa ulos "järkevästi" ja ihan aikuisten oikeasti. Osaatko vaikka Tuikku kertoa?
Itseäni hämää itselleni "luotettavien tahojen" kovin vaatimattomat luvut (~181hv / ~440 Nm) ja sitten monien chippaajien nettisivujen +200hp luvut.
Jos todellisuudessa ei tule tehoa lisää kuin ~10 hp, taidan jättää kokonaan chippaamatta ja vaihtaa sitä lisäpotkua kaivatessani vaimonkin rassin bemariin, joista
on ainakin tähän saakka otettu huolettomasti moninkertaisia tehonnousuja. Jos tehoa saa +20 hp ja vääntöä + 50Nm ilman ongelmia, voisin vielä harkita....
Kylläkai siitä samat tehot pitää lähteä kuin 250CDI:ssä vakiona,kun aivan sama moottori, muistaakseni juuri tuossa yllä mainittu 150kw eli 204heppaa
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei ole sama moottori kuin 250CDI:ssä!! 2007-2009 220CDI:ssä on vanhempi (sama kuin w203:ssa) OM646-moottori yhdellä turbolla kun 2009- moottori on OM651, jossa on kaksi turboa. 250CDI:tä on ainoastaan tällä OM651-moottorilla vuodesta 2009 lähtien (löytyy kyllä 2008 vuotisiakin). Nämä siis koskee C-sarjaa.jussilampi kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Meiltä Taso1 antaa 204hv ja 455Nm ja tuo pitää paikkansa ja itseasiassa penkitettäessä on antanut pikkasen jopa enemmän!Kippari_x kirjoitti:Tämäkin asia varmaan löytyy jostain, mutten sitä vielä bongannut.
Eli jos auto on C220 cdi, W204 valmistettu 8/2008 , eli alkup 170hv/400Nm niin paljonko siitä saa ulos "järkevästi" ja ihan aikuisten oikeasti. Osaatko vaikka Tuikku kertoa?
Itseäni hämää itselleni "luotettavien tahojen" kovin vaatimattomat luvut (~181hv / ~440 Nm) ja sitten monien chippaajien nettisivujen +200hp luvut.
Jos todellisuudessa ei tule tehoa lisää kuin ~10 hp, taidan jättää kokonaan chippaamatta ja vaihtaa sitä lisäpotkua kaivatessani vaimonkin rassin bemariin, joista
on ainakin tähän saakka otettu huolettomasti moninkertaisia tehonnousuja. Jos tehoa saa +20 hp ja vääntöä + 50Nm ilman ongelmia, voisin vielä harkita....
Kylläkai siitä samat tehot pitää lähteä kuin 250CDI:ssä vakiona,kun aivan sama moottori, muistaakseni juuri tuossa yllä mainittu 150kw eli 204heppaa
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tämän, hiukan uudemman, Delphin tekniikalla ja yhdellä IHIn ahtimella olevan mallin ilmamäärät on vakiona suuremmat, kun vakion 270cdi,n.
Suuttimet on virtaukseltaan apauttia 2XAMG,t.
Eli potentiaalia olisi.
Aivan uusimpiin 4 syl autoihin, jostain 2009-> ylöspäin, mallista riippuen, pääsee kaapelilla käsiksi, ylivoimaisesti suurimpaan osaan ei.
Toivottavasti se tarkoittaa - ei vielä, mutta pikkuisen pelottaa...
"Kunnollisen" ohjelman tekemisen vaikeutena on ollut ja on varmaan vieläkin pääasiassa kaksi asiaa.
Ensinnäkin, Delphin ohjainlaite, jonka lukeminen ja kirjoittaminen on riskialtista ja kuitenkin sen verran hankalaa, etten esim minä rupea siihen, Delphin ohjelmakin, ainakin koetaan vaikeaksi - ja varmaan se sitä onkin...
Toiseksi, Delphin ohjelmassa on syöttömäärärajoituksia aivan heti 220cdi,n max syöttömäärälle.
Mitään "pelivaraa" ei ole jätetty, niinkuin esim Bossilaisissa on.
Varmaan tämä yhdessä ohjelmoinnin vaikeuden kanssa on aiheuttanut tilanteen, jossa kaksatasesta saadaan 220,sen tehot, mutta siitä ylöspäin päästään vaan suutinkarttaa vääntelemällä.
Kyllä sieltä kuitenkin "kaikki normaalit kartat" löytyy, ei helposti, mutta löytyy, muistuttaa Temicin tekemää ohjelmaa.
Suuremmankin syöttömäärän saa kyllä "oikeinkin" kerrottua.
Ahtimen antamat ilman määrät lupailisi kyllä melkoisen raflaavia tehomääriä.
Henkilökohtaisesti juuri tämä ecu/moottori yhdistelmä kiinnostaisi kovin.
Mutta henkilökohtaiset taidot ei riitä siihen hyppyjohtojen tinailuun.
Aivan uusimpia taas sitten lukee/kirjoittaa vaan minun käyttööni liian kallis kaapeli, joten täytyy odottaa edelleen...
Tämän, hiukan uudemman, Delphin tekniikalla ja yhdellä IHIn ahtimella olevan mallin ilmamäärät on vakiona suuremmat, kun vakion 270cdi,n.

Suuttimet on virtaukseltaan apauttia 2XAMG,t.
Eli potentiaalia olisi.
Aivan uusimpiin 4 syl autoihin, jostain 2009-> ylöspäin, mallista riippuen, pääsee kaapelilla käsiksi, ylivoimaisesti suurimpaan osaan ei.
Toivottavasti se tarkoittaa - ei vielä, mutta pikkuisen pelottaa...
"Kunnollisen" ohjelman tekemisen vaikeutena on ollut ja on varmaan vieläkin pääasiassa kaksi asiaa.
Ensinnäkin, Delphin ohjainlaite, jonka lukeminen ja kirjoittaminen on riskialtista ja kuitenkin sen verran hankalaa, etten esim minä rupea siihen, Delphin ohjelmakin, ainakin koetaan vaikeaksi - ja varmaan se sitä onkin...
Toiseksi, Delphin ohjelmassa on syöttömäärärajoituksia aivan heti 220cdi,n max syöttömäärälle.
Mitään "pelivaraa" ei ole jätetty, niinkuin esim Bossilaisissa on.
Varmaan tämä yhdessä ohjelmoinnin vaikeuden kanssa on aiheuttanut tilanteen, jossa kaksatasesta saadaan 220,sen tehot, mutta siitä ylöspäin päästään vaan suutinkarttaa vääntelemällä.
Kyllä sieltä kuitenkin "kaikki normaalit kartat" löytyy, ei helposti, mutta löytyy, muistuttaa Temicin tekemää ohjelmaa.
Suuremmankin syöttömäärän saa kyllä "oikeinkin" kerrottua.
Ahtimen antamat ilman määrät lupailisi kyllä melkoisen raflaavia tehomääriä.
Henkilökohtaisesti juuri tämä ecu/moottori yhdistelmä kiinnostaisi kovin.
Mutta henkilökohtaiset taidot ei riitä siihen hyppyjohtojen tinailuun.
Aivan uusimpia taas sitten lukee/kirjoittaa vaan minun käyttööni liian kallis kaapeli, joten täytyy odottaa edelleen...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kertauksena, vuonna 2009 ja jälkeen tehdyt autot, joissa moottorina on uudempi OM651 pystytään KAIKKI tekemään portin kautta!! Tämä koskee malleja C, E, GLK ja S versiosta (180/200/220/250) riippumatta. Vanhemmat Delphin tekniikalla olevat OM646 moottorilliset vaatii ecun avaamisen vielä, mutta tuohonkin on tulossa päivitys jossain kohtaa.tuikku kirjoitti:.
Aivan uusimpiin 4 syl autoihin, jostain 2009-> ylöspäin, mallista riippuen, pääsee kaapelilla käsiksi, ylivoimaisesti suurimpaan osaan ei.
Toivottavasti se tarkoittaa - ei vielä, mutta pikkuisen pelottaa...
"Kunnollisen" ohjelman tekemisen vaikeutena on ollut ja on varmaan vieläkin pääasiassa kaksi asiaa.
Ensinnäkin, Delphin ohjainlaite, jonka lukeminen ja kirjoittaminen on riskialtista ja kuitenkin sen verran hankalaa, etten esim minä rupea siihen, Delphin ohjelmakin, ainakin koetaan vaikeaksi - ja varmaan se sitä onkin...
Itse en näe riskiä vanhemman ecun tekemiselle kunhan vaan kytkee johdot oikein


ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa taso 1? Onko olemassa tasot 2, 3...?
Meiltä Taso1 antaa 204hv ja 455Nm ja tuo pitää paikkansa ja itseasiassa penkitettäessä on antanut pikkasen jopa enemmän!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Taso1 eli perustason ohjelma. Taso2 otetaan enemmän ja kaikkiin tuota ei saa ja johonkin saa jopa Taso3:n esim. vaikka 535d bemariin Taso3 antaa 340hv ja 720Nm, riippuu tosiaan autosta.Kippari_x kirjoitti:Mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa taso 1? Onko olemassa tasot 2, 3...?
Meiltä Taso1 antaa 204hv ja 455Nm ja tuo pitää paikkansa ja itseasiassa penkitettäessä on antanut pikkasen jopa enemmän!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Aiheeseen liittyen, käytiin tänään penkissä kahden w204 200CDI:n ja yhden w211 320CDI:n kanssa ja alla on tulokset:
W204 200CDI BE Automaatti OM651 2010 (vakiona 136hv ja 330Nm) antoi 212hv ja 521Nm
W204 200CDI Manuaali OM646 2008 (vakiona 136hp ja 270Nm) antoi 199hv ja 477Nm
W211 320CDI Automaatti 2005 (vakiona 204hv ja 500Nm) antoi 283hv ja 670Nm
Itselle laitettiin vielä tuosta terävämpi softa sisään, mutta sopeutuminen vei niin kauan niin päätettiin jättää penkitys kuun lopulle. Perstuntumalla väittäisin nyt olevan 230hv ja 550Nm
Tuntuu irtoavan kivasti 200CDI:stä
Dynopaperit ovat nähtävillä: http://www.optimoiautosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; --> Projektit
W204 200CDI BE Automaatti OM651 2010 (vakiona 136hv ja 330Nm) antoi 212hv ja 521Nm
W204 200CDI Manuaali OM646 2008 (vakiona 136hp ja 270Nm) antoi 199hv ja 477Nm
W211 320CDI Automaatti 2005 (vakiona 204hv ja 500Nm) antoi 283hv ja 670Nm
Itselle laitettiin vielä tuosta terävämpi softa sisään, mutta sopeutuminen vei niin kauan niin päätettiin jättää penkitys kuun lopulle. Perstuntumalla väittäisin nyt olevan 230hv ja 550Nm

Dynopaperit ovat nähtävillä: http://www.optimoiautosi.fi" onclick="window.open(this.href);return false; --> Projektit
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Ei ole sama moottori kuin 250CDI:ssä!! 2007-2009 220CDI:ssä on vanhempi (sama kuin w203:ssa) OM646-moottori yhdellä turbolla kun 2009- moottori on OM651, jossa on kaksi turboa. 250CDI:tä on ainoastaan tällä OM651-moottorilla vuodesta 2009 lähtien (löytyy kyllä 2008 vuotisiakin). Nämä siis koskee C-sarjaa.jussilampi kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Meiltä Taso1 antaa 204hv ja 455Nm ja tuo pitää paikkansa ja itseasiassa penkitettäessä on antanut pikkasen jopa enemmän!Kippari_x kirjoitti:Tämäkin asia varmaan löytyy jostain, mutten sitä vielä bongannut.
Eli jos auto on C220 cdi, W204 valmistettu 8/2008 , eli alkup 170hv/400Nm niin paljonko siitä saa ulos "järkevästi" ja ihan aikuisten oikeasti. Osaatko vaikka Tuikku kertoa?
Itseäni hämää itselleni "luotettavien tahojen" kovin vaatimattomat luvut (~181hv / ~440 Nm) ja sitten monien chippaajien nettisivujen +200hp luvut.
Jos todellisuudessa ei tule tehoa lisää kuin ~10 hp, taidan jättää kokonaan chippaamatta ja vaihtaa sitä lisäpotkua kaivatessani vaimonkin rassin bemariin, joista
on ainakin tähän saakka otettu huolettomasti moninkertaisia tehonnousuja. Jos tehoa saa +20 hp ja vääntöä + 50Nm ilman ongelmia, voisin vielä harkita....
Kylläkai siitä samat tehot pitää lähteä kuin 250CDI:ssä vakiona,kun aivan sama moottori, muistaakseni juuri tuossa yllä mainittu 150kw eli 204heppaa
OK! En huomannut vuosimallia,tarkoitin että uudessa C220CDI ja C250CDI on juuri sama kone,mutta eri moottorinohjaus ohjelma,samaten vanhemmissa C200cdi ja C220CDI on sama moottori ja eri ohjelma.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä tuo sopeutumien tarkoittaa?s1jviita kirjoitti: Itselle laitettiin vielä tuosta terävämpi softa sisään, mutta sopeutuminrn vei niin kauan niin päätettiin jättää penkitys kuun lopulle.
E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sopeutuminen tarkoittaa, että heti softan laittamisen jälkeen auto ei pysty täydellisesti käyttämään arvoja vaan opiskelee ne. Joskus menee jopa 200km ja joskus ei tarvitse yhtään ajoa kun auto toimii kuten sen on haluttu toimivan.ssuvik kirjoitti:Mitä tuo sopeutumien tarkoittaa?s1jviita kirjoitti: Itselle laitettiin vielä tuosta terävämpi softa sisään, mutta sopeutuminrn vei niin kauan niin päätettiin jättää penkitys kuun lopulle.
Tuo terävämpi antoi kahdella vedolla lähes pienemmät arvot, joten sen vuoksi päätettiin ottaa uudestaan loppu kuusta. Takaisin ajelin illalla niin 50km jälkeen rupesi vasta piristymään ja vetoja oli perstuntumalla jo enemmän mitä dynotetussa versiossa oli.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
E350CDI&A180CDI
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu ei se ole, harvoin silti 200km joutuu ajelemaan, mutta Honda vaati tuon verran ja esim Transit vaati 100km, jotkut ei yhtään. Riippuu myös siitä, että paljonko ohjelmaa on muutettu.ssuvik kirjoitti:Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tulin lueskelemaan vuosien tauon jälkeen näitä keskusteluja. Syynä oli mielihyvä autoni kokemasta uudesti syntymisestä käytyään MB huollossa.
Auto on GLK 250, vm,-10 ja ajettu 50 tonnia. Sitä on vaivannut koko ikänsä automaatin hidas herääminen, ( esim, liik valoista lähtiessä).
Nyt kun takuu päättyi, niin vein sen tarkistettavaksi takuun piirissä.
Autoon ajettiin uusi moottorin ohjaus päivitys, samoin vaihteiston päivitys. Mitä tapahtui ?: Nyt vasta sain autosta huippu mieluisan.
Nyt vaihteisto hiukan "ryömii", ja liikkeelle lähtö on jouhevaa. Ennen kierrosten pieni lisäys ei tuntunut ja sitten kun se alkoi vetään, nykäys oli voimakas. Jotenkin takapuolituntumalla tuli liikkeelle lähtöön voiman tuntua aivan uudella tavalla, eli väittäisin, että tehot nousivat.
Tuntuu hiukan siltä, ettei lastuja aivan heti kaipaa.
Kuitenkin voimaa arvostan, eli lastutus jatkukoon, jos vakiossa ei sitä ole valmiina.
terveisin tyytyväinen GLK: omistaja.
Auto on GLK 250, vm,-10 ja ajettu 50 tonnia. Sitä on vaivannut koko ikänsä automaatin hidas herääminen, ( esim, liik valoista lähtiessä).
Nyt kun takuu päättyi, niin vein sen tarkistettavaksi takuun piirissä.
Autoon ajettiin uusi moottorin ohjaus päivitys, samoin vaihteiston päivitys. Mitä tapahtui ?: Nyt vasta sain autosta huippu mieluisan.
Nyt vaihteisto hiukan "ryömii", ja liikkeelle lähtö on jouhevaa. Ennen kierrosten pieni lisäys ei tuntunut ja sitten kun se alkoi vetään, nykäys oli voimakas. Jotenkin takapuolituntumalla tuli liikkeelle lähtöön voiman tuntua aivan uudella tavalla, eli väittäisin, että tehot nousivat.
Tuntuu hiukan siltä, ettei lastuja aivan heti kaipaa.
Kuitenkin voimaa arvostan, eli lastutus jatkukoon, jos vakiossa ei sitä ole valmiina.
terveisin tyytyväinen GLK: omistaja.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hei kaikille!
Nyt tarvittais apua. Autona on W210 mallin E320 cdi. Jostain syystä EGR alkoi ryppyilemään. Eli isoa taakkaa vetäessä hyppää hätäkäytölle ja antaa vikailmoituksia alipainepuolelle. Hyvä mekaanikko jäljitti vian EGR:ään. Uus EGR maksaa vaihdettuna maltaita. Vaihtoahtoja kartottaessa törmäsin tämän ketjun kautta lastutukseen, jolla saa tehojen lisäksi väääntöä ja vieläpä koko egr:n pois pelistä ja paljon halvemmalla kuin uuden EGR:n.
Mutta kuukauden kysymys: auttaako asia tohon mun autoon? Tekeekö tuo rikkinäinen EGR hallaa systeemille lastutuksen jälkeen, vaikka olisikin poistettu systeemistä lastutuksen yhteydessä?
Lisätietona kerrottakoon, että tuo EGR mod http://mbworld.org/forums/e-class-w210/ ... e-mod.html ei toimi mun autossa. Hätäkäyttöä ei tuu, mutta kiekat jumii 3 vaihteella 3500:n ja loota ei vaihda isompaan ja turbo vinkuu. Vikailmoituksena ahtopaine liian pieni.
Kiitokset kaikille vastanneille etukäteen!!
Nyt tarvittais apua. Autona on W210 mallin E320 cdi. Jostain syystä EGR alkoi ryppyilemään. Eli isoa taakkaa vetäessä hyppää hätäkäytölle ja antaa vikailmoituksia alipainepuolelle. Hyvä mekaanikko jäljitti vian EGR:ään. Uus EGR maksaa vaihdettuna maltaita. Vaihtoahtoja kartottaessa törmäsin tämän ketjun kautta lastutukseen, jolla saa tehojen lisäksi väääntöä ja vieläpä koko egr:n pois pelistä ja paljon halvemmalla kuin uuden EGR:n.
Mutta kuukauden kysymys: auttaako asia tohon mun autoon? Tekeekö tuo rikkinäinen EGR hallaa systeemille lastutuksen jälkeen, vaikka olisikin poistettu systeemistä lastutuksen yhteydessä?
Lisätietona kerrottakoon, että tuo EGR mod http://mbworld.org/forums/e-class-w210/ ... e-mod.html ei toimi mun autossa. Hätäkäyttöä ei tuu, mutta kiekat jumii 3 vaihteella 3500:n ja loota ei vaihda isompaan ja turbo vinkuu. Vikailmoituksena ahtopaine liian pieni.

Kiitokset kaikille vastanneille etukäteen!!

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tuskinpa egr itsessään on mennyt "rikki".
Rikki on varmaankin vaan se alipaineventtiili, joka sitä egr-venttiiliä ohjailee.
Tässä ketjussa ei ratkota varsinaisesti autojen vikoja, niille on omat alueensa täällä.
Kierrätyksen saa ohjelmasta poikkeen - ei ole ongelma.
Egr-venttiiliä käyttävän alipaineventtiilin saa ohjelmasta poikkeen - ei ole ongelma, eikä ole kyllä kallis osakaan, ostaa vaikka purkaamolta.
Mielestäni lastutuksella ei korjailla autoissa olevia vikoja, auton pitäisi olla silloin kunnossa.
"Haitolla" olevat anturit, säätimet ja venttiilit naplataan ohjelmasta sitten poikkeen, kun tekniikkaa rakennellaan siinämäärin uuteen uskoon, että ko osista on rakentelulle haittaa.
Kierrätyksen poisto nyt poikkeuksena.
Tuskinpa egr itsessään on mennyt "rikki".
Rikki on varmaankin vaan se alipaineventtiili, joka sitä egr-venttiiliä ohjailee.
Tässä ketjussa ei ratkota varsinaisesti autojen vikoja, niille on omat alueensa täällä.
Kierrätyksen saa ohjelmasta poikkeen - ei ole ongelma.
Egr-venttiiliä käyttävän alipaineventtiilin saa ohjelmasta poikkeen - ei ole ongelma, eikä ole kyllä kallis osakaan, ostaa vaikka purkaamolta.
Mielestäni lastutuksella ei korjailla autoissa olevia vikoja, auton pitäisi olla silloin kunnossa.
"Haitolla" olevat anturit, säätimet ja venttiilit naplataan ohjelmasta sitten poikkeen, kun tekniikkaa rakennellaan siinämäärin uuteen uskoon, että ko osista on rakentelulle haittaa.
Kierrätyksen poisto nyt poikkeuksena.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Juu ei se ole, harvoin silti 200km joutuu ajelemaan, mutta Honda vaati tuon verran ja esim Transit vaati 100km, jotkut ei yhtään. Riippuu myös siitä, että paljonko ohjelmaa on muutettu.ssuvik kirjoitti:Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
Erikoisia ohjelmia.....taitaa ne kuitenkin olla luotuja karttoja jotka ei enää purkin sisällä parane eikä huonone. ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:.
Tuskinpa egr itsessään on mennyt "rikki".
Rikki on varmaankin vaan se alipaineventtiili, joka sitä egr-venttiiliä ohjailee.
Tässä ketjussa ei ratkota varsinaisesti autojen vikoja, niille on omat alueensa täällä.
Kierrätyksen saa ohjelmasta poikkeen - ei ole ongelma.
Egr-venttiiliä käyttävän alipaineventtiilin saa ohjelmasta poikkeen - ei ole ongelma, eikä ole kyllä kallis osakaan, ostaa vaikka purkaamolta.
Mielestäni lastutuksella ei korjailla autoissa olevia vikoja, auton pitäisi olla silloin kunnossa.
"Haitolla" olevat anturit, säätimet ja venttiilit naplataan ohjelmasta sitten poikkeen, kun tekniikkaa rakennellaan siinämäärin uuteen uskoon, että ko osista on rakentelulle haittaa.
Kierrätyksen poisto nyt poikkeuksena.
Ok! Kiitos vastauksesta.
Pitänee kartoittaa tuo ongelman ydin eka tulla toisissa ketjuissa. Tuli vaan mieleen, että tuolla lastutusella sais vaan monta kärpästä yhdellä iskulla.

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Paljon riippuu siitä, miten ohjelmanmuutokset itse moottorinohjaussoftaan on tehty.LopenUupunut kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Juu ei se ole, harvoin silti 200km joutuu ajelemaan, mutta Honda vaati tuon verran ja esim Transit vaati 100km, jotkut ei yhtään. Riippuu myös siitä, että paljonko ohjelmaa on muutettu.ssuvik kirjoitti:Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
Erikoisia ohjelmia.....taitaa ne kuitenkin olla luotuja karttoja jotka ei enää purkin sisällä parane eikä huonone. ?
.
Jotta laatikon ohjaus osaa oikealla tavalla huomioida moottorissa tapahtuneet muutokset ja muuttaa toimintaansa oikein suhteessa lisääntyneeseen vääntöön, täytyisi suurempi syöttömäärä pystyä kertomaan oikein.
Muutosvara laatikon boxin ohjelmassa on aika pieni.
Se "lisääntyy", kun sitä turbiinin luistoa vähentää, siihen voi taas vaikuttaa sieltä moottorinohjaussoftan kautta.
Itse muutosprosessi näissä vähän paremmin ohjatuissa laatikoissa on melkoisen hidas.
Riippuu paljon ajosuoritteesta.
Jotta lopulliset asetukset muuttuu, täytyy speksien mukaisia, onnistuneita suorituksia olla useampi jokaisella vaihdevälillä.
Sellainen lisäpiirre turbiinin luiston vähentämisessä, eli sen sisäisen toimintapaineen nostossa on, että osakaasullakin vaihteet tuntuisi vaihtuvan vähän nopeammin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:Paljon riippuu siitä, miten ohjelmanmuutokset itse moottorinohjaussoftaan on tehty.LopenUupunut kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Juu ei se ole, harvoin silti 200km joutuu ajelemaan, mutta Honda vaati tuon verran ja esim Transit vaati 100km, jotkut ei yhtään. Riippuu myös siitä, että paljonko ohjelmaa on muutettu.ssuvik kirjoitti:Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
Erikoisia ohjelmia.....taitaa ne kuitenkin olla luotuja karttoja jotka ei enää purkin sisällä parane eikä huonone. ?
.
Jotta laatikon ohjaus osaa oikealla tavalla huomioida moottorissa tapahtuneet muutokset ja muuttaa toimintaansa oikein suhteessa lisääntyneeseen vääntöön, täytyisi suurempi syöttömäärä pystyä kertomaan oikein.
Muutosvara laatikon boxin ohjelmassa on aika pieni.
Se "lisääntyy", kun sitä turbiinin luistoa vähentää, siihen voi taas vaikuttaa sieltä moottorinohjaussoftan kautta.
Itse muutosprosessi näissä vähän paremmin ohjatuissa laatikoissa on melkoisen hidas.
Riippuu paljon ajosuoritteesta.
Jotta lopulliset asetukset muuttuu, täytyy speksien mukaisia, onnistuneita suorituksia olla useampi jokaisella vaihdevälillä.
Sellainen lisäpiirre turbiinin luiston vähentämisessä, eli sen sisäisen toimintapaineen nostossa on, että osakaasullakin vaihteet tuntuisi vaihtuvan vähän nopeammin.
Jep, tämän minäkin uskon...siis vaihteiston oppimisen.
Käsittääkseni tuossa oli kyse tehon lisääntymisestä jonkin sortin totuttelun jälkeen kun softa oppii missä on kampiakseli ja nokat

Joko sillä uudella kartalla tulee tehoa tai ei tule, ja eiköhän sitä tule juurikin syötettyjen arvojen verran ja syötetylle alueelle.?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei kai se mitään kampiakseleita opiskele vaan opettelee mm. ahtojen käyttäytymistä jne jne. Tuossa penkityssessiossa oli mukana toinen 200cdi, joka oli manuaali ja se käyttäyty samoin kuin oma automaatti: eka vedolla tuli vähemmän tehoja kuin edellisellä ohjelmalla ja käppyrässä oli selvä monttu, toisella vedolla monttu pieneni, kolmannella edelleen pieneni kunnes se hävisi ja arvot eivät enää muuttuneet, mutta tehot nousi siihen mitä lapussa lukee. Penkittäjä, joka tietää noista enemmän kuin minä niin kertoi, että johtuu mm. ahdoista ja että opettelee käyttäytymään. Oma automaatti ei tottunut noin nopeasti, jonka vuoksi jätettiin penkitys sillä softalla tämän kuun loppuun, nyt jo liikkuu aivan eri tavalla kun olen sillä jo ajellut 300km (tai ei se enää ole 200km:iin mihinkään muuttunut).LopenUupunut kirjoitti:tuikku kirjoitti:Paljon riippuu siitä, miten ohjelmanmuutokset itse moottorinohjaussoftaan on tehty.LopenUupunut kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Juu ei se ole, harvoin silti 200km joutuu ajelemaan, mutta Honda vaati tuon verran ja esim Transit vaati 100km, jotkut ei yhtään. Riippuu myös siitä, että paljonko ohjelmaa on muutettu.ssuvik kirjoitti:Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
Erikoisia ohjelmia.....taitaa ne kuitenkin olla luotuja karttoja jotka ei enää purkin sisällä parane eikä huonone. ?
.
Jotta laatikon ohjaus osaa oikealla tavalla huomioida moottorissa tapahtuneet muutokset ja muuttaa toimintaansa oikein suhteessa lisääntyneeseen vääntöön, täytyisi suurempi syöttömäärä pystyä kertomaan oikein.
Muutosvara laatikon boxin ohjelmassa on aika pieni.
Se "lisääntyy", kun sitä turbiinin luistoa vähentää, siihen voi taas vaikuttaa sieltä moottorinohjaussoftan kautta.
Itse muutosprosessi näissä vähän paremmin ohjatuissa laatikoissa on melkoisen hidas.
Riippuu paljon ajosuoritteesta.
Jotta lopulliset asetukset muuttuu, täytyy speksien mukaisia, onnistuneita suorituksia olla useampi jokaisella vaihdevälillä.
Sellainen lisäpiirre turbiinin luiston vähentämisessä, eli sen sisäisen toimintapaineen nostossa on, että osakaasullakin vaihteet tuntuisi vaihtuvan vähän nopeammin.
Jep, tämän minäkin uskon...siis vaihteiston oppimisen.
Käsittääkseni tuossa oli kyse tehon lisääntymisestä jonkin sortin totuttelun jälkeen kun softa oppii missä on kampiakseli ja nokat....tähän taas en usko.
Joko sillä uudella kartalla tulee tehoa tai ei tule, ja eiköhän sitä tule juurikin syötettyjen arvojen verran ja syötetylle alueelle.?
.
Accord dtec automaatti teki penkissä samaa ja aikoinaan Motorbitin penkissä manuaali Accord ctdi myös, mutta se oppi muutamalla vedolla.
Tuossa joku päivä laitoin softan Transitiin ja kaveri ei ollut oikein tyytyväinen ja sanoin, että aja kotiin (Tampereelta Hämeenlinnaan 80km) ja soita uudestaan niin katsotaan tilanne uudestaan. Hän soitti oli pirun tyytyväinen kulkuun ja ei ollut uskoa, että muuttuisi ajelun jälkeen. kaikki ei tunnu tarvitsevan yhtään ajoa, siitä ei ole hajua, että miksi ei, vai johtuuko muutettavan tavaran määrästä vai mistä??
Yhden asian olen huomannut kun näitä uudempia Delphiläisiä olen laitellut, että heti tai kylmästä seuraava startti niin alkaa dpf:n poltto oli sitten 200/220/250cdi. Vaikka auto olisi polttanut 50km sitten ja laittaa softan sisään niin johan alkaa poltto hyvin pian. Polton tehtyään normaali polttosykli alkaa toimimaan eli kai se "hukkaa" jonkun dpf:ään liittyvän arvon softauksen jälkeen, koska haluaa heti polton ja sen jälkeen kaikki on taas normaalia.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On pakko ihan vähän vielä vänkätä.s1jviita kirjoitti:Ei kai se mitään kampiakseleita opiskele vaan opettelee mm. ahtojen käyttäytymistä jne jne. Tuossa penkityssessiossa oli mukana toinen 200cdi, joka oli manuaali ja se käyttäyty samoin kuin oma automaatti: eka vedolla tuli vähemmän tehoja kuin edellisellä ohjelmalla ja käppyrässä oli selvä monttu, toisella vedolla monttu pieneni, kolmannella edelleen pieneni kunnes se hävisi ja arvot eivät enää muuttuneet, mutta tehot nousi siihen mitä lapussa lukee. Penkittäjä, joka tietää noista enemmän kuin minä niin kertoi, että johtuu mm. ahdoista ja että opettelee käyttäytymään. Oma automaatti ei tottunut noin nopeasti, jonka vuoksi jätettiin penkitys sillä softalla tämän kuun loppuun, nyt jo liikkuu aivan eri tavalla kun olen sillä jo ajellut 300km (tai ei se enää ole 200km:iin mihinkään muuttunut).LopenUupunut kirjoitti:tuikku kirjoitti:Paljon riippuu siitä, miten ohjelmanmuutokset itse moottorinohjaussoftaan on tehty.LopenUupunut kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Juu ei se ole, harvoin silti 200km joutuu ajelemaan, mutta Honda vaati tuon verran ja esim Transit vaati 100km, jotkut ei yhtään. Riippuu myös siitä, että paljonko ohjelmaa on muutettu.ssuvik kirjoitti:Mä oon luullut aina että tuo on ihan hevonpaskaa, ilmeisesti olin väärässä.
Erikoisia ohjelmia.....taitaa ne kuitenkin olla luotuja karttoja jotka ei enää purkin sisällä parane eikä huonone. ?
.
Jotta laatikon ohjaus osaa oikealla tavalla huomioida moottorissa tapahtuneet muutokset ja muuttaa toimintaansa oikein suhteessa lisääntyneeseen vääntöön, täytyisi suurempi syöttömäärä pystyä kertomaan oikein.
Muutosvara laatikon boxin ohjelmassa on aika pieni.
Se "lisääntyy", kun sitä turbiinin luistoa vähentää, siihen voi taas vaikuttaa sieltä moottorinohjaussoftan kautta.
Itse muutosprosessi näissä vähän paremmin ohjatuissa laatikoissa on melkoisen hidas.
Riippuu paljon ajosuoritteesta.
Jotta lopulliset asetukset muuttuu, täytyy speksien mukaisia, onnistuneita suorituksia olla useampi jokaisella vaihdevälillä.
Sellainen lisäpiirre turbiinin luiston vähentämisessä, eli sen sisäisen toimintapaineen nostossa on, että osakaasullakin vaihteet tuntuisi vaihtuvan vähän nopeammin.
Jep, tämän minäkin uskon...siis vaihteiston oppimisen.
Käsittääkseni tuossa oli kyse tehon lisääntymisestä jonkin sortin totuttelun jälkeen kun softa oppii missä on kampiakseli ja nokat....tähän taas en usko.
Joko sillä uudella kartalla tulee tehoa tai ei tule, ja eiköhän sitä tule juurikin syötettyjen arvojen verran ja syötetylle alueelle.
.
Accord dtec automaatti teki penkissä samaa ja aikoinaan Motorbitin penkissä manuaali Accord ctdi myös, mutta se oppi muutamalla vedolla.
Tuossa joku päivä laitoin softan Transitiin ja kaveri ei ollut oikein tyytyväinen ja sanoin, että aja kotiin (Tampereelta
Hämeenlinnaan 80km) ja soita uudestaan niin katsotaan tilanne uudestaan. Hän soitti oli pirun tyytyväinen kulkuun ja ei ollut uskoa, että muuttuisi ajelun jälkeen. kaikki ei tunnu tarvitsevan yhtään ajoa, siitä ei ole hajua, että miksi ei, vai johtuuko muutettavan tavaran määrästä vai mistä??
Yhden asian olen huomannut kun näitä uudempia Delphiläisiä olen laitellut, että heti tai kylmästä seuraava startti niin alkaa dpf:n poltto oli sitten 200/220/250cdi. Vaikka auto olisi polttanut 50km sitten ja laittaa softan sisään niin johan alkaa poltto hyvin pian. Polton tehtyään normaali polttosykli alkaa toimimaan eli kai se "hukkaa" jonkun dpf:ään liittyvän arvon softauksen jälkeen, koska haluaa heti polton ja sen jälkeen kaikki on taas normaalia.
Mitä se oikein opettelee, millainen äly sillä boxilla on?....käytännössä tuo on pisteruudukkokartta mielestäni jolla on vakiopisteet eri osa-alueille ja parametreille...ei siellä mitään sumeaa logiikkaa ole, enimmillään naisen logiikkaa.
Se vaihteisto voi miettiä vaihtokohtia jne ja oppia kuskin ajotavalle kaasunkäytön ja liikkeiden mukaisesti, tosin tästäkin tulee kyllä mieleen että on enempi tai vähempi tunnepohjaista.
Toivotaan että viisaammat selittää minulle älyn määrän....mutta siihen en usko että se vakiopistekartta itse alkaa opettelemaan ahtojen paikkaa....tms. Kyllä se ottaa kartalta esim kymmenen tiedon perusteella jonkin arvon jolla antaa luvan tietylle ruiskun syklille ja ahtopaineelle jne. Sehän se vasta olisikin peli kun itse vielä oppisi, puuttuisi enää että osaisi ottaa suihin niin vaimo saisi kenkää.....


Miulla on tuolla tallin pöydällä purkissa yksi audin ohjelma....ei ole vielä kertaakaan oppinut uutta vaikka viimeksi rätillä hankasin boxia kuin alladin aikoinaan....sama ohjelma, samat tehot on ollut ohjelman syötöstä asti, kerran tai kaksi olen ohjelman kartat päivittänyt netin kautta valmistajan sivuilta, vain ajokäytös on muuttunut jouhevammaksi....muttei se edelleenkään ole itsekseen tapahtunut...tai sitten mulla on tyhmä boxi ?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voihan moottorin ecustakin nollata adaptaatiot eli jotain se opiskelee?!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Voihan moottorin ecustakin nollata adaptaatiot eli jotain se opiskelee?!
Voisko olla juurikin vaihtokohtien ja vaihteiston yhteistyöhön liittyvää ?
En nyt kuitenkaan usko edelleenkään että siellä boxissa olisi henki sisällä joka muuttelee niitä karttoja itsekseen....aatteles jos se henki ottais perjantaina vähän häppää ja antais lauantaina 11bar ahdot koneelle


Mitä noihin penkkivetojen paranemisiin tulee....noin 20 ajoneuvon kokemuksella aina toinen tai kolmas on paras.....yllätysyllätys.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Juu saman olen huomannut penkitettäessä, mutta rajuja muutoksia huomaa kun softaa auton rullien päällä.LopenUupunut kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Voihan moottorin ecustakin nollata adaptaatiot eli jotain se opiskelee?!
Voisko olla juurikin vaihtokohtien ja vaihteiston yhteistyöhön liittyvää ?
En nyt kuitenkaan usko edelleenkään että siellä boxissa olisi henki sisällä joka muuttelee niitä karttoja itsekseen....aatteles jos se henki ottais perjantaina vähän häppää ja antais lauantaina 11bar ahdot koneelle![]()
![]()
Mitä noihin penkkivetojen paranemisiin tulee....noin 20 ajoneuvon kokemuksella aina toinen tai kolmas on paras.....yllätysyllätys.
.
Automaatin kohdalla uskon itsekin opiskeluun, mutta tuokin oli manuaali... Jotain (joku) siellä purkissa järkeilee... Ja tuskin emäntä, koska kytkin on vielä ehjä

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Juu saman olen huomannut penkitettäessä, mutta rajuja muutoksia huomaa kun softaa auton rullien päällä.LopenUupunut kirjoitti:s1jviita kirjoitti:Voihan moottorin ecustakin nollata adaptaatiot eli jotain se opiskelee?!
Voisko olla juurikin vaihtokohtien ja vaihteiston yhteistyöhön liittyvää ?
En nyt kuitenkaan usko edelleenkään että siellä boxissa olisi henki sisällä joka muuttelee niitä karttoja itsekseen....aatteles jos se henki ottais perjantaina vähän häppää ja antais lauantaina 11bar ahdot koneelle![]()
![]()
Mitä noihin penkkivetojen paranemisiin tulee....noin 20 ajoneuvon kokemuksella aina toinen tai kolmas on paras.....yllätysyllätys.
.
Automaatin kohdalla uskon itsekin opiskeluun, mutta tuokin oli manuaali... Jotain (joku) siellä purkissa järkeilee... Ja tuskin emäntä, koska kytkin on vielä ehjä
Tottakai huomaa eron, onhan se kartta huomattavan erilainen.....jos akselilla pisteet siirtyy kolme pykälää ylöspäin ja neljä vasemmalle tai oikealle....on tapahtunut muutos.
Kyllä sen lastun eron huomaa, esim vakiona 105hv/250nm kone lastulla 152hv/395nm on aivan eri auto....sehän on selvä enkä tästä vänkää....mutta mitään se ei opi enää myöhemmin.
Kyllä mullekin ducatoa lastuttaessa se leolastumäki sanoi minun ihmetellessä nollamuutosta että se opiskelee vielä....paskat se mitään opiskellu kun ei se lastu ollut edes menny boxin piirilevylle vaan leolastumäen reisille kuten parasosa minusta äidin reisille.
Sitten kun se ohjelma onnistuttiin ajamaan sinne lootaan niin kyllä se vähäsen muuttu.
.
Opel, "weird lieben autos"....