Olisin tiedustellut mitenkä tuon Junge Sjerne - kortin saa omiin nimiin vaihdettua? Auto ostettu täältä suomesta ( Tuotu keväällä Saksasta ja JS-kortti on edellisen omistajan nimissä ).
Jos jollakin kokemusta miten kortin tilaaminen / vaihtaminen omiin nimiin onnistuu niin kaikki info otetaan kiitollisuudella vastaan.
No niin - Junge Stjerne takuu on nyt vaihdettu omiin niimiin ja kaikki sen puolesta kunnossa. Loppujenlopuksi onnistui todella hyvin elikkä kirjoitin tuonne Daimler Fleetmanagementiin kirjeen ( saksaksi ) ja liitin mukaan scannauksen edellisen omistajan saamasta takuukortista ja saatekirjeestä. Ei kestänyt kuin 20 minuuttia niin jo tuli vastaus jossa todetiin että että takuu on nyt vaihdettu minulle.
Autolla on nyt ajettu 48000 km ja seuraavaan huoltoon on vielä toistakymmentä tuhatta kilsaa matkaa. Olen yrittänyt selvitellä mikä Mersun huolto suostuisi mahdollisen Junge Stjerne-takuunalaisen vian tekemään niin kuten tälläkin foorumilla on ollut puhetta eli kysymään laskutusluvan - ja myös laskuttamaan Saksaa eikä niin että madhollisten takuunalaisten vikojen laskujen perintä jää asiakkaan kontolle. Ainakaan Porissa eivät olleet edes kuulleet että niin toimitaan vaan koko lasku lähtee asiakkaalle ja asiakas itse karhuaa laskunsa...
Ne joilla tää homma on ihan oikesti toiminut niin että asiakas ei ole joutunut maksamaan takuunalaisien vikojen korjauksesta kuin sen minkä Junge Stjerne-takuussa sovitaan - laitelkaa vähän tarkempaa tietoa vielä foorumuille. Ja ennenkaikea missä näin hienosti toimitaan ...Suomi on pieni maa ja miltei sama minne auton vie huollettavaksi - pääasia että homma pelaa.
Olisin tiedustellut mitenkä tuon Junge Sjerne - kortin saa omiin nimiin vaihdettua? Auto ostettu täältä suomesta ( Tuotu keväällä Saksasta ja JS-kortti on edellisen omistajan nimissä ).
Jos jollakin kokemusta miten kortin tilaaminen / vaihtaminen omiin nimiin onnistuu niin kaikki info otetaan kiitollisuudella vastaan.
No niin - Junge Stjerne takuu on nyt vaihdettu omiin niimiin ja kaikki sen puolesta kunnossa. Loppujenlopuksi onnistui todella hyvin elikkä kirjoitin tuonne Daimler Fleetmanagementiin kirjeen ( saksaksi ) ja liitin mukaan scannauksen edellisen omistajan saamasta takuukortista ja saatekirjeestä. Ei kestänyt kuin 20 minuuttia niin jo tuli vastaus jossa todetiin että että takuu on nyt vaihdettu minulle.
Autolla on nyt ajettu 48000 km ja seuraavaan huoltoon on vielä toistakymmentä tuhatta kilsaa matkaa. Olen yrittänyt selvitellä mikä Mersun huolto suostuisi mahdollisen Junge Stjerne-takuunalaisen vian tekemään niin kuten tälläkin foorumilla on ollut puhetta eli kysymään laskutusluvan - ja myös laskuttamaan Saksaa eikä niin että madhollisten takuunalaisten vikojen laskujen perintä jää asiakkaan kontolle. Ainakaan Porissa eivät olleet edes kuulleet että niin toimitaan vaan koko lasku lähtee asiakkaalle ja asiakas itse karhuaa laskunsa...
Ne joilla tää homma on ihan oikesti toiminut niin että asiakas ei ole joutunut maksamaan takuunalaisien vikojen korjauksesta kuin sen minkä Junge Stjerne-takuussa sovitaan - laitelkaa vähän tarkempaa tietoa vielä foorumuille. Ja ennenkaikea missä näin hienosti toimitaan ...Suomi on pieni maa ja miltei sama minne auton vie huollettavaksi - pääasia että homma pelaa.
Ainakin Oulun Veholla toimii,ja varmaan muillakin Vehoilla,etsivät vian ja kysyvät korjausluvan ja laskuttavat suoraan.
Olisin tiedustellut mitenkä tuon Junge Sjerne - kortin saa omiin nimiin vaihdettua? Auto ostettu täältä suomesta ( Tuotu keväällä Saksasta ja JS-kortti on edellisen omistajan nimissä ).
Jos jollakin kokemusta miten kortin tilaaminen / vaihtaminen omiin nimiin onnistuu niin kaikki info otetaan kiitollisuudella vastaan.
No niin - Junge Stjerne takuu on nyt vaihdettu omiin niimiin ja kaikki sen puolesta kunnossa. Loppujenlopuksi onnistui todella hyvin elikkä kirjoitin tuonne Daimler Fleetmanagementiin kirjeen ( saksaksi ) ja liitin mukaan scannauksen edellisen omistajan saamasta takuukortista ja saatekirjeestä. Ei kestänyt kuin 20 minuuttia niin jo tuli vastaus jossa todetiin että että takuu on nyt vaihdettu minulle.
Autolla on nyt ajettu 48000 km ja seuraavaan huoltoon on vielä toistakymmentä tuhatta kilsaa matkaa. Olen yrittänyt selvitellä mikä Mersun huolto suostuisi mahdollisen Junge Stjerne-takuunalaisen vian tekemään niin kuten tälläkin foorumilla on ollut puhetta eli kysymään laskutusluvan - ja myös laskuttamaan Saksaa eikä niin että madhollisten takuunalaisten vikojen laskujen perintä jää asiakkaan kontolle. Ainakaan Porissa eivät olleet edes kuulleet että niin toimitaan vaan koko lasku lähtee asiakkaalle ja asiakas itse karhuaa laskunsa...
Ne joilla tää homma on ihan oikesti toiminut niin että asiakas ei ole joutunut maksamaan takuunalaisien vikojen korjauksesta kuin sen minkä Junge Stjerne-takuussa sovitaan - laitelkaa vähän tarkempaa tietoa vielä foorumuille. Ja ennenkaikea missä näin hienosti toimitaan ...Suomi on pieni maa ja miltei sama minne auton vie huollettavaksi - pääasia että homma pelaa.
Ainakin Oulun Veholla toimii,ja varmaan muillakin Vehoilla,etsivät vian ja kysyvät korjausluvan ja laskuttavat suoraan.
Kiitos infosta - näin kesälomalaisena on nyt aikaa tuotakin selvitellä.
Mitenkä mahtaa olla huoltoon kuulumattomien töiden teko, esim. lisävarusteiden asennus, pitääkö kaikki tehdä Veholla ettei takuu mene, vai kuinka tarkkaa on? Esim. vetokoukun asennus yms.
tasku kirjoitti:Mitenkä mahtaa olla huoltoon kuulumattomien töiden teko, esim. lisävarusteiden asennus, pitääkö kaikki tehdä Veholla ettei takuu mene, vai kuinka tarkkaa on? Esim. vetokoukun asennus yms.
Saakait omaan autoon nyt vetokoukun asentaa,tietenkin sähköt koukulle pitää oikein laittaa mieluiten MB-hyväksymillä johtosarjoilla.Ja kaikkia muutakin saa laittaa ja räpeltää,kun antaa tekniikan olla OK. Esim.Moottorin ohjelmoinnista voi tulla ongelmia takuuaikana jos huomaavat että muuteltu,ja varsinkin jos joku paikka särkynyt! Huollot vaativat,että tehty MB-hyväksymässä huollossa,junge sterne takuun aikana,en kyllä tiedä onko se oikein lain mukainen vaatimus! Mulla ei ehdi tulla kuin 1huolto sen 2vuoden takuun aikana,ettei kovin suurta merkitystä.
Niin, noin se itselläkin maalaisjärki sanoo. Mutta pähkäilin että kun tämähän ei ole mikään lain vaatima takuu, vaan Mersun vapaaehtoisesti myöntämä lisäturva, niin voivat määritellä takuuehtoihin hyvinkin tiukkoja pykäliä... Saksa ei itseltä taitu niin ehtoihin tutustuminenkin on hieman haastavaa.
-MH- kirjoitti:Mihin osoitteeseen pitäisi käytännössä ilmoittaa Junge Sterne -takuuauton omistajan vaihdoksesta?
Halterwechsel eli omistajanvaihdos: ilmoitetaan Takuun numero ja uusi omistaja osoitteella Daimler AG Vertrieb Deutschland HPC: V351 10878 Berlin.
Takuupapereissa 2 korttia mukana jolla ilmoitetaan osoitteenmuutos tai omistajanvaihdos,mutta onnistuu varmaan muutenkin jos takuunumero ja voimassaolo 24kk on tiedossa.
No niin tuli sit kokeiltua tuo JS- takuuta tuohon vaimon nelimatikkiin ja itse hän siinä joutui maksumieheksi.
Ensin soitto kortin takana olevaan numeroon ja näin saatiin tiketti auki ja yhteystiedot mihin kustannusarvio voi lähettää.
Ei muuta kuin varaamaan aikaa paikalliseen käyttöautoon ja samallla selvitin, että auto on JS.
Tänään aamullla auto pajalle ja noin 15min jälkeen tuli vikamääritys kaksi suuttimen pohjatiivistettä vuotaa.
Työjohtaja laittoi kustannusarvion työstä ja osista daimler fleet managementin s-postiin josta reilun kahden tunnin päästä vastaus, että ei kuulu takuun piikkin..
No tässä vaiheessa taisi olla jo yksi suutin irti joten työ jatkukoon loppuun artistin piikkiin.
Käyttöauto Daimler Fleet Management GmbH
No tulipahan auto kuntoon tuon vuotavien pohjatiivisteiden takia, mutta jos olisin etukäteen tiennyt tuomion niin olisin tehnyt tuon remontin itse..
Dear Mr. XXXXXX,
Thank you for the notification of damage. Much to my regret I have to inform you that this repair is not covered by the scope of warranty. Seal works are excluded in conditions.
Thank you very much for your understanding.
No niin viime perjantaina rantautui tuo x218 ja pääsisi taas kokeilemaan JS takuuta. Onko kellään kokemusta meneekö esim. termostaatti takuun piiriin, saa ajaa tällä kelillä yli 20km että lämmöt on yli 80 asteen ja toinen juttu etujarrulevyt ovat mielestäni hieman kierot, vaihdettu kyllä edellisessä huolossa 6tkm sitten. Rupeaa hieman ravistelemaan kun rajummin rupeaa jarruttelemaan.
Onko kokemuksia termarin ja jarrujen osalta? Niin ja autossa 24kk MB-100 takuu
joskami kirjoitti:No niin viime perjantaina rantautui tuo x218 ja pääsisi taas kokeilemaan JS takuuta. Onko kellään kokemusta meneekö esim. termostaatti takuun piiriin, saa ajaa tällä kelillä yli 20km että lämmöt on yli 80 asteen ja toinen juttu etujarrulevyt ovat mielestäni hieman kierot, vaihdettu kyllä edellisessä huolossa 6tkm sitten. Rupeaa hieman ravistelemaan kun rajummin rupeaa jarruttelemaan.
Onko kokemuksia termarin ja jarrujen osalta? Niin ja autossa 24kk MB-100 takuu
Jarrut tietenkin menee huollon takuuseen jos MB:sillä vaihdettu.ja ajettu 6000km.Termarista en tiedä enkä tunne
MB-100 takuuta.
No niin tiketti on avattu takuun osalta, vielä kun kerkeisi auton viedä paikalliselle mercedeksen edustajalle diagnosoitavaksi.
Tuossa s212 takuun antaja oli tuo Daimler Fleet Management GmbH ja tässä x218 taas Mercedes-Benz Versicherung AG.
Itse kirjoitin ensin tuonne fleetille s-postin josta käänsivät sitten oikealle firmalle joka tuon takuun antoi tuolle x218 koriselle.
Jospa tämä tästä..
tietäääkö kukaan onko JS-takuu voimassa myös yrityksen käyttöön tulevassa ajokissa?
"rapuli"
Luulen että on voimassa,vaan yksityiskäyttöön myytäviin ajoneuvoihin,yritysautot ostetaan ilman ALV tä, ja Junker Sterne autoissa ei edes ilmoiteta alvitonta hintaa, en kuitenkaan ole varma, että höpö höpö vastaus.
Junge Sterne FIN (Google käännös 2010)
Ellei vaihtoehtoisia järjestelyjä mukaan takuusopimuksen
otetaan sovelletaan seuraavia takuuehdot:
§ 1 takuun sisältöä, takaaja korjaus
Ensimmäinen Takaaja (takuuseen sopimus) antaa
Takuu haltija mukaan lisäehtoja §: n 4
takuu siitä, että toiminnot §: n 2 momentti. 1 luetellut
Komponentit sovitun ajan oli.
Toinen Menettää tällainen laite suoraan takuuaikana
eikä virheen vuoksi ole taattu osat
sen toiminta on takuu haltijalla on oikeus
Tämä edellyttää ammatillisen korjaus vaihtamalla
tai korjata osan. Lisäksi edellytyksenä
Takuutapauksessa noudatetaan vaatimuksia § 4
System vähennyksen ja raja jälleenhankinta-arvon
(§ 6 kohta. 2) sovelletaan vastaavasti.
Takuu ei väitä purkaa myyntisopimuksen
tai vähentäminen (alennus ostohinnasta). Ehdottaa
kaksi kertaa korjaus ei onnistu, voi vaatia vakuuden haltijalle
että toinen työpaja täytäntöönpanon korjaus
veloitetaan. Kaikki saatavat Grantienehmers
materiaalista viat eivät kuulu takuun piiriin.
Kolmas Jos haluat sisällyttää takuu kattaa korjaukset
myös koe-, mittaus-ja säätö (mukaan työkansio
arvoja valmistajan), jos yhteys
Kiinteä takuu vahinko on tarpeen, mutta ei
määrätty tai valmistajan suosittelema, huolto,
Tarkastus, puhdistus tai huolto. Takuu
ei hankintakustannukset suora tai välillinen
Välillisistä vahingoista (esim. hinaus kulut, pysäköintimaksut, rahti,
Autot kustannus, hävittäminen maksaa korvaus menetetystä
Käytä vahingoittuminen osia ei voida taata).
§ 2 laajuus, kesto ja laajuus takuu
Ensimmäinen Takaus liittyy yksityiskohtaisesti takuu
nimetty henkilöautojen tai maastoautojen (enintään 3,5 tonnia
kokonaispaino) kaikki mekaaniset ja sähköiset
On siltä osin kuin ne kuuluvat seuraavat kaksi kohtaa tai
3 eivät kuulu.
Toinen Ei ole maksettu korvausta aineellisesta ja työvoimakustannusten:
a) osat, jotka saattavat nousta kulumista, kuten: akselin
Kytkin laakeri, jarrupalat, jarrupalat, jarrukengät, jarrulevyt,
Jarrurummut, jarruputket, jouset,
Kytkin Painelevyn, kytkin levy ja oikaisut
kytkin, ohjauksen vaimentimia, valvoa aseiden laakeri, tuulilasi pyyhin
Lakanat, suihkukone, ja aseet-profiili kumia, solmio tangot,
Luistin päättyy, kulutusosat kuten keskeyttää keskeytys
iskunvaimentimet, tukipuut, stabilointi, jousituksen asetukset /
Geodeettiset (mutta sääntely)
b) käytettävät varaosat säännöllinen huolto ja kunnossapito
tulee
c) kaikki muutokset ja palauttaa, mikä aiheutti vahinkoa ilman
Osa-jarru huolto
d) Filter / sinetit Polttoainejärjestelmän puhdistus / asetus
polttoaineen
e) Starter paristojen / Care / lataa / vaihto
f) valvonta nesteen taso ja toiminta-ja lisäaineita
kuten polttoaineet, kemikaalit (muut kuin täyttää ilman
jos takuu), jäähdytys ja pakkasnestettä, hydraulinesteen,
Öljyt, rasvat ja muut voiteluaineet, suodattimet
g) jäähdytys ja Heizwasserschläuche, hydrauliset johdot, letkut
ja säiliöt
h) V-hihna, joustin vyö korvaaminen
i) pakojärjestelmä (kuitenkin, katalysaattori ja / tai hiukkassuodattimet)
j) auton avaimet, kaukosäätimen lähetin / vastaanotin ja
Kaukosäätimen paristot, hehkulamput, xenon poltin, ovi
lukot ja mekaanisten osien lukitus, valaistus
(Myös muodossa valodiodeja), käyrätorvi, Sireeni, ajoneuvon johdot /
Kuituoptiikka
k) renkaat / pyörät, ja teräs. Kevytmetallivanteet, Radzierdeckel, tasapainotus
l) muutokset ja runko, kattoluukku ja säleiköt,
Hood, ajoneuvon ovet, konepelti, vedentulo, Quiet roskakoriin
Koriseva
m) kiristäminen ruuvit ja mutterit koko ajoneuvon
Runko, kehon ja rajaus, naarmuja, maali,
Pinnoitteen pintaan täysin ruoste, saranat, Türhaltebänder, toppeja,
Kattoikkunat, peilit, sähköiset peili säätö
ja lasit, auto-levyillä (tämä rajoitus ei koske
Puute sähköinen takalasin huurteenpoisto ja antenni),
Matkalaukkujen haltijat, boot kattaa istuimen rungon
n) sammuttimet, ensiapulaukku, työkalusarja, varoituskolmion,
Lisälaitteet
o) ja handsfree-puhelin laite, CD-ROM-levyt
Navigointijärjestelmä, kulutuselektroniikka muiden valmistajien
Kuluttajien laitteet eivät kuulu valmistajan /
lmporteur tai niiden palveluverkosto on saatu, vaikka
jos ne asennettu selbige
p) koeajot, toiminnan tarkastukset
q) kannet (nahka / kangas), täyte, eristys ja matot,
Dashboard, katto, sisustus (mukaan lukien runko /
Moottoritilaan), muovi, nahka, puu, pintamateriaalit
sisäasiainministeriö, koriste tikkaukset, koko sisustus
r) yhteensä matkailuauton ja matkailuautoja erikoislaitteet
s) tiivisteet tiivistämistöitä minkäänlaisia (paitsi
Sylinterikannen tiiviste),
Kolmas Sulakkeet, kipinä ja hehkutulpat vain kuulu
Takuu, jos ne liittyvät toisiinsa
compensable vahinko on korvattava.
Neljäs Takuuaika johtuvat takuusopimuksen.
Viides Takuu koskee seuraavissa maissa: Belgia, Bulgaria,
Tanskassa, Saksassa, Virossa, Suomessa, Ranskassa, Kreikassa,
Britannia, Irlanti, Islanti, Italia, Kroatia, Latvia
Liechtenstein, Liettua, Luxemburg, Malta, Alankomaat, Norja,
Itävalta, Puola, Portugali, Romania, Ruotsi, Sveitsi,
Slovakia, Slovenia, Espanja, Tsekin tasavalta, Ukraina,
Unkari ja Kypros.
3 § TAKUUN
Ole takuita siitä riippumatta osittain syynä
vahingoista:
a) onnettomuuden, eli suora mekaaninen äkkiä ulkopuolelta
Väkivalta tapaus;
b) väärin, riehakas tai tahalliset teot, varkaus,
erityisesti varkaudesta, luvattomasta käytöstä, varkaus-ja
Kavallus, jonka suoralle eläin vahinko
, Raesade, halla, korroosio, salama, maanjäristys tai tulva
ja Verschmorung, tulipalo tai räjähdys;
c) sodan tahansa, sisällissota, levottomuudet,
Lakko, työsulku, takavarikko tai muu valtion
Puuttumisesta tai ydinenergian;
d) osallistumasta ajo tapahtumia rotu
tai jotka aiheutuvat, koulutus matkoja;
e) muuttamalla alkuperäisen rakentamisen
Moottoriajoneuvojen (esim. viritys, kaasu muuntaminen jne.) tai sisällyttämällä
Kolmannen tai tarvikkeita ei valmistajan toimittamia
ovat sallittuja;
f) avulla tunnistettavaa osaa korjauksen tarpeessa,
paitsi että vahinkojen korjaaminen on
näyttö ei liity tai että osa
Aika menetyksen koulutettu ammattilainen
oli ainakin tilapäisen korjauksen;
g) jos warrantee moottoriajoneuvon ainakin väliaikaisesti
taksina, vuokra-auto, itse ajaa vuokra-autoa, autokoulu varten
Courier, ilmaista ja pakettipalvelut, terveys-ja vammaisten
ja kaupalliseen matkustajien käyttöön;
h) avulla riittämättömiin varastoihin tai
puute tarvikkeet (voiteluaineet, öljyt, jäähdytysvesi
jne.) jotka on perustettu;
i) puolestapuhuja kolmannen osapuolen tai joiden mukaan voi hakea muutosta
valmistaja tai liikearvoa harjoittanut valmistus tai
Materiaalivirheet, jotka eivät kuulu kyseisen ajoneuvon
Tyyppi esiintyy runsaasti (keskivirhe) ja miten
ja taajuus periaate valmistaja armo tulee huomioon.
ff
4 § vaatimusta takuuvaatimuksilta
On selvää, että takuu on, että
Warrantee:
a) moottoriajoneuvojen voimassaoloaikana tämän takuun
määrätty tai valmistajan suosittelema, huolto,
Tarkastus-ja huoltotyöt liikkeeseenlaskijan tai
tunnustettu valmistaja suorittaa korjaamo voi.
Ylittävät jopa 1000 km (km Valmistaja oletus)
tai kuukausi (omistaja-aika target) on vaaraton,
joka jo ylitti yhden vertailuarvojen
takuu päinvastoin;
b) matkamittarin luvattoman tai muita häiriöitä
epäonnistuu tai vika tai korvaa matkamittarin
ilmoitettava viipymättä vakuutusyhtiön takauksen viitteellä
kunkin mittarilukema näyttää;
c) valmistajan ohjeiden ohjeita operaation
Moottoriajoneuvon tili.
§ 5Anspruchsübergang ja rajoitus
Ensimmäinen Klo myynti varustettu takuu
Moottoriajoneuvojen takuuvaateita mennä omistukseen
moottoriajoneuvon uudelle omistajalle mistä
Luovuttaja tai haltija uuden toimijan muuttaa
Mercedes-Benz myyntiorganisaatio Saksassa sopiva
Lomake näyttää.
Toinen Koskevan takuun lakkaa kuuden kuukauden
ja menettämisen jälkeen tapahtuman, viimeistään kuusi kuukautta ennen
takuuaika.
6 § Korjaus garantiegebenden ei ole käytössä (Fremdreparatur)
Ensimmäinen Reparaturberechtigte tilojen
Onko takuu haltijoille korjaus ei takaa
Tee, hän on velvollinen, jonka valmistaja
sallineen Mercedes-Benz kumppanit suorittaa.
Toinen Korvausvaatimukset vakuutuksenottajan
Takuu palkka työntekijöille garantiebedingte
työ ohjearvot valmistajan kokonaan takaisin. Takuu
liittyvää materiaalia kustannukset ovat enintään jälkeen vailla
pulsory hinnat valmistajan lähdössä
Operatiivista suorituskykyä ei komponentti tappio esiintyminen,
maksetaan seuraavasti (omavastuuosuus):
100-100000 km -%
120000 km - 80%
140000 km - 60%
Yli 140000 km - 40%
Korjauskustannukset ovat yli arvoa korvaavan tuotteen,
koska se on yleensä asennettu niin haittaa,
silloin vastuu rajoittuu jälleenhankintahinta yksikkö
myös poistamisen ja vaihtamisen kustannukset alle
1 kohdan soveltamista Suurin saada takauksen
Korvaukset kohti vaatia käypää arvoa vahingoittuneen
Ajoneuvon esiintymisajankohta takuutapauksessa on rajallinen.
Kolmas Hakee oikeutta
Takuu haltija on oikeutettu kaikkiin oikeuksiin takauksen
omissa nimissään suoraan Daimler Fleet
Mamagement GmbH (DFM tehdä voima).
Neljäs Vaatimus takuuvaateita takuun haltijan
On selvää, että takuu on, että
Warrantee:
a) vahinko välittömästi ja joka tapauksessa ennen aloittamista korjauksia,
näytöt
b) edustajan DFM milloin tahansa tutkia
Moottoriajoneuvojen lupa ja pyysi häntä laatimaan
vahinko tarvittavat tiedot;
c) vahinkojen vähentämiseksi kuin mahdollista ja samalla ohjeet
DFM jälkeen, hän on, jos olosuhteet sen sallivat, kuten
saada ohjeet ennen korjauksia;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.