Pakoputkeen mahollisimman kauas ahtimesta.TUUTTERO kirjoitti:Minne te ootta hukkaportin putkia vetäny? takaasi pakoputkeen vai omalla putkella alhalle?
Tuutteron 190 Yritetään taas
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
omalla putkella maahan. ei oo äänet häirinny ku tulee muutaki mekkalaa nii pirusti 

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ei pitäisi mennä katsastuksesta läpi, ellei ole vedetty taakse tai sivulle menevään pakoputkeen, toki se voi olla oma röörinsä, mutta miksi tehdä vaikeasti.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
en jaksa edes laskea montako sellaista autoa/moottoritilaa olen nähnyt viimeisen vuoden aikana, jossa hukkikselta menee 10-15 cm putki suoraan ulkoilmaan... pahin oli sellainen, jossa hukkaportilta tulevat pakokaasut puhalsivat suoraan ahtimen öljynpaluun putken kylkeenveskola kirjoitti:Ei pitäisi mennä katsastuksesta läpi, ellei ole vedetty taakse tai sivulle menevään pakoputkeen, toki se voi olla oma röörinsä, mutta miksi tehdä vaikeasti.


toki se on mukavaa, kun on harrastaja ystävällisiä katsastajia, mutta tuon hukkiksen kanssa pitää ottaa huomioon myös auton palovaara...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
laki ei sitä mitenkään estä... itse kyselin samasta asiasta konttorilla keväällä ja on mahdollista toteuttaa lain puitteissa... toki pitää saada ainakin yksi äänenvaimennin mahtumaan putkistoon...TUUTTERO kirjoitti:Kovasti tekismieli tuoda pakoputki kyljestä tai etulokarista läpi mutta mitähän sanotaan konttorilla moiseen patenttiin?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
eilen viimeksi katsastin ilman napinoita ja varmaan jokaisella aikaisemmallakin kerralla huomannu röörin kun thermotecillä vuorattu. tosin putken vetoon käytetty vähän järkee ettei ny mihinkää auton osiin puhalla vaan suoraan maahan 

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tuokin on taas vähän tapauskohtanen kun itse olen katastanut ilman vaimentimia. Tosin putki menee perälle asti mutta ei sen pitäis vaikuttaa vaimentimen tarpeeseen.napa kirjoitti:toki pitää saada ainakin yksi äänenvaimennin mahtumaan putkistoon...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Taas yks niin turhauttava päivä. Vähä vain vingutellu tuota pakosarjaa ja saumoja siistiny. Niin joo ja kävin autokortin kirjalliset uusimas, kun nassesedät sen pakottivat käymään uusiksi, mutta vielä puuttuu inssin ajo.
Koneen haku reissua tiedos viikonlopulle.
Oottekos minkä kokoosta kummia laitellu 9" leviälle vanteelle. Vähä sais venyä olla. 215 tai 225/45/16 vähä miettiny.
Koneen haku reissua tiedos viikonlopulle.
Oottekos minkä kokoosta kummia laitellu 9" leviälle vanteelle. Vähä sais venyä olla. 215 tai 225/45/16 vähä miettiny.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
205/40 on passeli.
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
No eipä nyt mennä naurettavuuksiin tuon venyttämisen kanssa. Ja tässäkin autossa taitaa vähän olla sitä tehoa niin onpa hienoa kun alla on 205 kusiluistimet. 9" 225 on sopiva. Mulla on 8,5x17" vanteella 225/45, ei mitenkään venyneen näkönen vaan siistin pyöreä se reuna.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Joo ei mitää kovin paljo venyä tartte, ku sitte syö aika nopiaa vanteetki rumaksi jos huuli tulee ylitte. Tässä ny kumminki jos lähtee johki niin aina ensinmäiset 2km hiekkatietä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Olisko kellää myirä/lahjoittaa om602.xxx eli 290 suorasuihkun ykkösylinterin suuttimen ylivuoto muoviklipsua. Semmosesta enään olisi vailla tuo yhden tutun kansiremontti, että saisi auton viedä takaisin.
Pistän toki ostopuolellekki ilmotuksen.
Pistän toki ostopuolellekki ilmotuksen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Minkäsmoinen tuo holsetin pakoputken lähdön malli on? minkä muotoonen sen pakoputken pään pitää olla että se istuu tuonne holsettiin nätisti? ja saako niitä perus varaosaliikkeistä vai pitääskö käyrä sorvaamas hätsynpikaa itte semmonen.
Kuvaa kellää?
Kuvaa kellää?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Laita ensin kuva minkälainen se laippa on.TUUTTERO kirjoitti:Minkäsmoinen tuo holsetin pakoputken lähdön malli on? minkä muotoonen sen pakoputken pään pitää olla että se istuu tuonne holsettiin nätisti? ja saako niitä perus varaosaliikkeistä vai pitääskö käyrä sorvaamas hätsynpikaa itte semmonen.
Kuvaa kellää?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
jotain v-pannan tyylistä. Onko noi kaikki v-pannat standartisoituja? v-panta ku panta niin käy päinsä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Jos on oikean kokonen. Jollakin niitä oli täällä foorumillakin myynnissä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
no jo se aiva perus vpanta menee eikä mikää holsetin vähä erilainen niin oon niitä ittekki sorvaillu töis muutamia.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Noniin Huomenna ei varmaan paljoa kerkiä täälä foorumilla pyöriä eli kerrataas vähä.
Pumpun ajotus "joutsenkaula" menetelmällä. Pumppu kiinni jne jne sitte konetta pyöritetään kaasupohjas ja 1. sylinterin suutinputki irti pumpusta.
Sitten kun rupeaa dieseliä vähän tulemaan, niin stop ja lukitaan pumppu ja irroitetaan.
Kone pyöritetään 22-24Eykk (OT merkin oikealla puolella kun kampuran päästä katsoo)
Sitten pumppu kiinni.
tarkotus vähä käyttää jo ny vkl aikana konetta, että toimii jne. Maanantaina pumppu postiin ja ppd:lle säätöön ja tarkistukseen ja jos vaikka korjaisi tuon pumpun ajoitusmerkin.
Pumpun ajotus "joutsenkaula" menetelmällä. Pumppu kiinni jne jne sitte konetta pyöritetään kaasupohjas ja 1. sylinterin suutinputki irti pumpusta.
Sitten kun rupeaa dieseliä vähän tulemaan, niin stop ja lukitaan pumppu ja irroitetaan.
Kone pyöritetään 22-24Eykk (OT merkin oikealla puolella kun kampuran päästä katsoo)
Sitten pumppu kiinni.
tarkotus vähä käyttää jo ny vkl aikana konetta, että toimii jne. Maanantaina pumppu postiin ja ppd:lle säätöön ja tarkistukseen ja jos vaikka korjaisi tuon pumpun ajoitusmerkin.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Se ongelma siinä vaan on että miten pumppu lukitaan kun se merkki on jossakin muualla kuin siinä reiän kohdalla?
eikä se tosiaankaan pysy yhdessä kohti kun sen ottaa pois vaan se pyörähtää aina yli.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
mietinki että kun tuo säätö homma pitäs tehdä tuos moottoripukis koneen ollen kiinni. niin vanhan koneen tuo pumpun pultti ja siihen hitsata/lyödä vekki että se jää pitkälle.
Kattoo sen oikean kohdan ja sitte pumppu irti ja toinen pitää avainta siinä pultis ja suurinpiirtein paikoillaan, kun toinen pyörittää koneen oikeaan kohtaan.
Kattoo sen oikean kohdan ja sitte pumppu irti ja toinen pitää avainta siinä pultis ja suurinpiirtein paikoillaan, kun toinen pyörittää koneen oikeaan kohtaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Siekkinen kirjoitti:Ikinä en ole dumppia laittanut niin toimintaperiaatteesta ei ole mitään hajuaTUUTTERO kirjoitti:Milläslailla sen dumpin saa toimimaan. kun alipaineetahan sille ei saa mistään?!. Pitääkö se vain ruuvata niin löysälle? vai kuinka ootte tehny.kuvittelin sen toimivan jollain ahtopaineohjauksella.

ahtoputkessa kiinni ja ohut letku menee imusarjaan kaasuläpän toiselle puolen, hyvin yksinkertanen, kaasuläpän toisella puolen kun on riittävän paljon matalampi paine/ahtoputkessa suhteessa ylipaine niin dumppi aukeaa, jousen esijännitystä voi säätää.
hyvältä näyttää rojekti.
Viimeksi muokannut johani, La 21.07.2012 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
No näis mersuis ei ny ole sitä kaasuläppää ollenkaa, niin ei tuollaanen toimia ainakaan niinkuin sen pitäisi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
no ei tietty näissä ole kaasuläppää mutta kuhan selvensin toimintaperiaattetta bensoissa, potikanhan se vaatii syöttöpumpun akselille dieseleissä jos meinaa katuauton version saada toimii.
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Ylimääräinen paino pois. Dumppi lähtee
vai kuinka se oli.
Tämmönen tuli pajaan.

Vanha omistaja sano, että vähä huohottaa ilmaa. tos vähä kattelin niin pakopuolen venttiilivartta pitkin valu vähäsen öljyä, et olisko ne vain entiset.
Pitäs olla hoonatut sylinterit, m-renkaat, alakertaan kaikki laakerit ja jotaki muuta p*skaa tehty kumminki.
Ei ollu vanhoja öljyjäkää konees että oliv voinu vähäsen käyttää konetta.
Pitäs seuraavaksi ruveta vähäsen ettimään tiivisteitä, letkuja ja pari pientä osaa.
Jos sen tänään sais keulille asennettua jo kumminki.

Tämmönen tuli pajaan.

Vanha omistaja sano, että vähä huohottaa ilmaa. tos vähä kattelin niin pakopuolen venttiilivartta pitkin valu vähäsen öljyä, et olisko ne vain entiset.
Pitäs olla hoonatut sylinterit, m-renkaat, alakertaan kaikki laakerit ja jotaki muuta p*skaa tehty kumminki.

Ei ollu vanhoja öljyjäkää konees että oliv voinu vähäsen käyttää konetta.
Pitäs seuraavaksi ruveta vähäsen ettimään tiivisteitä, letkuja ja pari pientä osaa.
Jos sen tänään sais keulille asennettua jo kumminki.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
No joo. pumpun ja joutsenkaulan kans tapellu hyvääsen aikaa ja oikeaa ajotusta ei meinaa saada kohilleen. 18eykk oli lähin
.
Ei kukaa joutsenkaula osaaja taitaja olisi menos lähiaikoina juustoportin ohitte niin poikkeais ajottaas pumpun
.
No eiköhän se siitä pikku hiljaa.

Ei kukaa joutsenkaula osaaja taitaja olisi menos lähiaikoina juustoportin ohitte niin poikkeais ajottaas pumpun


No eiköhän se siitä pikku hiljaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Voi KETTU. sehän on ollu mulla jo oikeas asennos ku pumppua kääntämällä 10-18 välis. Muistin et piti olla 24. KETUU.Siekkinen kirjoitti:Kun dieseliä alkaa tulemaan niin pysäytät siihen ja katot mitä siellä kampuran asteikolla näkyy. Sitten käännät pumppua ja pyörität konetta uudestaan niin kauan että diisseli nousee ja katot uudestaan mitä kampuran pyörällä näkyy. Varmista myös että sammutinvipu on ylhäällä.TUUTTERO kirjoitti:konetta pyöritetään kaasu pohjassa ja 1 sylinterin suutinputki irti. Sitten kun dieseliä rupee tulemaan, niin stoppi siihen ja pumppu irti ja koneen kääntö 22-24eykk.
?
Ja jos ei oo siellä päinkään niin pyörität niin kauan että diisseli alkaa nousta, pysäytät siihen, otat pumpun pois pyörittämättä sitä ollenkaan, käännät koneen oikeaan kohtaan ja tyrkkäät pumpun paikalleen. Sitten teet noin miten kirjotin tuossa ylhäällä.
Helpoimmalla pääset kun viet pumpun ppd:lle ja käsket laittaa merkin oikeaan kohti. Sen kuuluu noissa ppd pumpuissa olla jykk puolella.
Edit. Muista sitten jos ajotat tuolla joutsenkaulamenetelmällä että ppd pumpuissa ennakko pitää laittaa noin 10 astetta myöhäsemmälle kuin vakiossa. Eli laita johonkin 12-14eykk
Pitää käyrä välis saunas ja sitte jatkuu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Tossa 225/40 9.5" vanteella. Luulin alunperin että 9" vanteet edessä, mutta paljastuikin leveämmäksi kun mittasi rengas pois paikaltaan eikä vain luottanu gyntterin myyntipuheisiin.
Pien veny ja snadisti paistaa huuli. 9" varmaan tulis aika siisti jos ei tommosta venyä halua, ja enkä kyllä kapeampaa kumpparia laittas muutenkaan!


Pien veny ja snadisti paistaa huuli. 9" varmaan tulis aika siisti jos ei tommosta venyä halua, ja enkä kyllä kapeampaa kumpparia laittas muutenkaan!

Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Vähä jää nuo vanne suunnitelmat taas sivuun hetkeksi aikaa.
Pitäs nää kuvan kauniit vierä japomalle polttomaalaukseen ja huuli kiillotetaan tai sitten siihen tulee hieno aikoja sitte suunniteltu tarra.

Kone löysi paikkansa jo konehuoneesta ja huomenna öljyä koneeseen ja testisavuja jos maanantaina sitte pumppu ppd:lle.
Pitäs nää kuvan kauniit vierä japomalle polttomaalaukseen ja huuli kiillotetaan tai sitten siihen tulee hieno aikoja sitte suunniteltu tarra.

Kone löysi paikkansa jo konehuoneesta ja huomenna öljyä koneeseen ja testisavuja jos maanantaina sitte pumppu ppd:lle.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Eilen nostettiin kone paikoilleen ja siinä sitte kokeeltiin pakosarjaa paikoilleen ja tuumittiin "voi kettu". mietittiin mikä meni pieleen ja päätettiin hakea holsetti ja kokeella
se mahtui sittenkin.
Ja ei pahasti mee läheltäkää mitää erikoista, mutta paisuntasäiliön joutuu siirtämään tai tekemään jonku suojan.
Pari kuvaa.


Kellää olisi mitää pientä öljynlauhdutinta johna olis tonne jalkaan käypänen öljyn meno liitin. paluulle oli putkiki paikoillaan.

Ja ei pahasti mee läheltäkää mitää erikoista, mutta paisuntasäiliön joutuu siirtämään tai tekemään jonku suojan.
Pari kuvaa.


Kellää olisi mitää pientä öljynlauhdutinta johna olis tonne jalkaan käypänen öljyn meno liitin. paluulle oli putkiki paikoillaan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Tuutin sataysikymppi ja muut romut
Menikö tuo holsetti nyt kuitenkin niin alas että joutuu ahtoputki runkopalkkia väistämään? Itellä nimittäin on niin alhaalla ja hirveä mutkaputki piti hitsailla 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103