mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
Elikkäs olisko paha homma, ruisku,kansi,ohjauspoksit jne löytyy. Tarviiko siinä esim vaihtaa sulakerasia samalla vai meneekö ruiskun piuhat ihan siihen kaasari mallin sulakerasiaan.
Millai kaikki anturit jne ? Pensapumppu ? Kertokaa kaikki mitä mun tarvis tietää ennen ko lähen vaihtaa kaasaria ruiskuks
Millai kaikki anturit jne ? Pensapumppu ? Kertokaa kaikki mitä mun tarvis tietää ennen ko lähen vaihtaa kaasaria ruiskuks
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
Ja sit vie että sopiiko siihen ihan alkuperäinen sytytys ettei sitä tarvi vaihtaa/muokata ? Ja tuli muuten vie mieleen että onko pakollista vaihtaa samalla kansi vai meniskö ruiskun imusarja vanhan imusarjan paikalle heittämällä ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
Nonniin, ruisku ja imusarjat+johdot ja kaikkii on kiinnii, pumppuu pyörii sillai ko kuuluukin. Mutta nyt tarvitaan apuu... Lähti käyntiin, mutta kävi aivan päin helvettiä, Mitä mun pitäis kattoo/säätää. Mikä se ruuvi on siin mihi tulee ilmaputsari ni siin heti kaulan vieres. Sit et pitääks sitä säätää millai , mihin suuntaan ja tarviiko sytytystäki säätää ?
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
Sytkää ei tartte säätää jos oli mikä se nyt oli kun ecu säätää sen itse.Tutki vielä ilmavuodot ja on kai siellä kaikki osat paikallaan mitä vaaditaan.Vaihdoitko muuten bensalinjan että on paluu putki tankkiin?
Ilmalautasen vieressä oleva torni niin siellä on oliko se 3-4mm kuusiokolo josta säätyy seos ja pistä mieleen aloitus kohta,kokeile.
sitten kokeile että ota yj-rele poi tai jokin ruiskun pistoke että muuttuuko kierrokset,siitä tietää toimiiko ruisku mekaanisestri vai sähköisesti.
Oliko luovuttaja autossa lambda?jos oli sekin on laitettava.
Ilmalautasen vieressä oleva torni niin siellä on oliko se 3-4mm kuusiokolo josta säätyy seos ja pistä mieleen aloitus kohta,kokeile.
sitten kokeile että ota yj-rele poi tai jokin ruiskun pistoke että muuttuuko kierrokset,siitä tietää toimiiko ruisku mekaanisestri vai sähköisesti.
Oliko luovuttaja autossa lambda?jos oli sekin on laitettava.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
ei ollu lambdaa, kaikki piuhat yms on mitä pitääkin olla. Huomasin että kone oli päässy vesipuristuksiin ko oli yks juttu menny väärin /unohtunut/ . Nyt sain käyntiin ja lähin ihan pikkuhiljaa säätää sitä seosruuvii, rupes jo käymään paremmin mutta sit taas vesipuristuksiin, pitää tehdä siihen kanteen semmonen tulppa ko ennen vanhas kaasari imusarjas kulki vesi, tosa ei. mikä niistä on se yj rele ?
Toisesta autosta otin sillai imusarjan,ruiskun, johtosarjan irti että en irroittanu yhtäkään ylimääräistä osaa/liitintä, eli kaikki mitä imusarjasta lähti ja siit koko jutusta ni pysyi siinä
Toisesta autosta otin sillai imusarjan,ruiskun, johtosarjan irti että en irroittanu yhtäkään ylimääräistä osaa/liitintä, eli kaikki mitä imusarjasta lähti ja siit koko jutusta ni pysyi siinä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
paluuputki oli jo kaasari mallissakin.
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
TUota tuskin männät oo ainakaan joutunu vesipuristuksiin tai sulla on kiertokanget sökönä ja yj rele on semmoinen alumiininvärinen mötikä jossa on päällä joko 1 tai 2kpl laattasulakkeita.
Niin ja vaihdoithan myös ecu boksin siitä ruisku-autosta? Ei varmasti muuten ala toimii, todennäköisesti nyt ruisku toimii mekaansisesti ja sen takia ei käy kunnolla.
Niin ja vaihdoithan myös ecu boksin siitä ruisku-autosta? Ei varmasti muuten ala toimii, todennäköisesti nyt ruisku toimii mekaansisesti ja sen takia ei käy kunnolla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
vaihdoin kaiken mitä ruiskuun kuului... ruiskun mukana tuli ohjausyksikkö mikä meni/oli akun takane, pari kolme semmosta releetä . siinä. Eli pitäisi olla kaikki. meni männät vesipuristuksiin siin aikana ko starttasin, sin meni ihan vähen vettä, ni onneks korjasin ajoissa.
Viimeksi muokannut cooler1995, Ma 30.07.2012 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
Nonni, tiivisteet, öljyt , tulpat vaihdettu, suuttimet putsattu, imusarja kii ja säädöissäkin jo, ainakin melkein . Käy lämpimänä tosi hyvin n 900rpm ja nostaa kierrokset hyvin. Kylmänä vähän propöttää ja välil paukahtaa vähän ... Mikä juttu siihen auttais? .
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mb 190 vm.88 . Kaasarista ruiskuks.
Noniin, auto toimi kunnolla ja kaikkee, ajattelin ihan muuten vaa kokeil että otan sen ihmen ohjausyksikön pois ja kokeilen sillai, Ja kas kumma auto kävi ihan samallai ko ennenki ei mitään eroo huomannut, eli mikä siin voi olla ? Ja mun mielestä nostaa ruisku autoks kierroksii vähän laiskasti, mikä täsä koko hommas ny on mennyt pieleen ?