Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Noniin, elikkä nyt tuli sitten hankittua ensimmäinen Marsu, mallia A140 varustetasona classic. Leimattu oli justiinsa, mutta leimalle korjattu jarru laahasi kovasti ja ennen kuin pajalle ehdittiin, alkoi ABS:sit oireilla, samalla tietysti BASsit ja ESPeet.
Jarru saatiin herkisteltyä ja matka jatkui parisen kymmentä kilometriä laahaamatta, kunhan taas varoitusvalot syttyivät mittaritauluun palamaan. Resetoituu kyllä aina kun käyttää virrat pois, mutta syttyy uudestaan palamaan kun kovemmassa vauhdissa hipaisee jarruja.
Voiko jarrupalojen epätasainen kuluminen häiritä ABSin toimintaa vai pitäisikö epäillä jotakin muuta? Pyörä ei kyllä enää laahaa.
Muuten on yllättävän mukava auto, parempi ajaa kuin samanikäinen Ocu ja hiljaisempi.
Aapo
Jarru saatiin herkisteltyä ja matka jatkui parisen kymmentä kilometriä laahaamatta, kunhan taas varoitusvalot syttyivät mittaritauluun palamaan. Resetoituu kyllä aina kun käyttää virrat pois, mutta syttyy uudestaan palamaan kun kovemmassa vauhdissa hipaisee jarruja.
Voiko jarrupalojen epätasainen kuluminen häiritä ABSin toimintaa vai pitäisikö epäillä jotakin muuta? Pyörä ei kyllä enää laahaa.
Muuten on yllättävän mukava auto, parempi ajaa kuin samanikäinen Ocu ja hiljaisempi.
Aapo
"Jos ei mistään mitään tiedä, niin silloin ei puhuta!" - Kummeli
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Onkohan jarrupaloista tullut sen verran pölyä yms., että se häiritsee ABS-antureiden toimintaa. Antureiden ja vastinkehän puhdistaminen voi auttaa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Tai sitten jarruvalokatskaisija tempuilee
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Pitääpi testata kumpaakin ajatusta, kunhan auto seisoo pihassa oikeaan päivänaikaan, kiitoksia!
Kyllä on kumma, kun Mersun hankkii, niin koko ajan on menoa?? Onkos tämä vika?
Kyllä on kumma, kun Mersun hankkii, niin koko ajan on menoa?? Onkos tämä vika?

"Jos ei mistään mitään tiedä, niin silloin ei puhuta!" - Kummeli
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Neljätoista vuotta vanha auto, jolla on ajettu xxxxxx km, on harvoin uuden veroisessa kunnossa. Jos autolla on ajettu asiallisesti ja sitä on huollettu ja korjattu säännöllisesti, pitäisi sillä vielä pärjätä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Kyllä! Juurikin näin. Korjausmenoa on toki, toistaiseksi kyllä vain 25 euroa, mutta tuntuu että Mersulle on menoon ottajia aivan erilailla kuin muille autoille. Eihän tuo pihassa jouda seisomaan, kun joku on koko ajan ajamassa, menossa.
Pitää viikonloppuna yrittää puhdistella ja tutkiskella katkaisijaa, josko vika löytyisi. Mielenkiintoista nähdä, tasoittaako menoa vai ei, kun saa ESP:t takaisin. Ei uskalla tulla mutkaan kuin samanikäisellä Legacyllä. On se sen verta hätäinen alusta.
Mutta kyllä tuo 120km/h ajaa ihan siinä missä w124:sen 200D:lläkin.
Pitää viikonloppuna yrittää puhdistella ja tutkiskella katkaisijaa, josko vika löytyisi. Mielenkiintoista nähdä, tasoittaako menoa vai ei, kun saa ESP:t takaisin. Ei uskalla tulla mutkaan kuin samanikäisellä Legacyllä. On se sen verta hätäinen alusta.

Mutta kyllä tuo 120km/h ajaa ihan siinä missä w124:sen 200D:lläkin.
"Jos ei mistään mitään tiedä, niin silloin ei puhuta!" - Kummeli
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, Pe 28.09.2012 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Itellä oli juuri sama vika eli abs esp/bas valo syttyi ajon aikana. Syy oli ratti liikaa vinossa. Pyöränkulmien säädöllä homma tuli kuntoon.
BMW 320D -03
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Katopas perkele. Taitaa olla tuossa vika. Ratti sellasen häiritsevän vinossa, ettei tiedä missä se taivas on Mersun sakarasta.Japetzu kirjoitti:Itellä oli juuri sama vika eli abs esp/bas valo syttyi ajon aikana. Syy oli ratti liikaa vinossa. Pyöränkulmien säädöllä homma tuli kuntoon.
Lähti nimittäni tänään valot loistamaan, kun teki rajumman kiihdytyksen.
"Jos ei mistään mitään tiedä, niin silloin ei puhuta!" - Kummeli
Re: Ensimmäinen kunnon Mersu, toinen vika A140, -98
Jos noin on niin vika on todennäköisesti siinä. Ratin ei tarvitse paljon olla vinossa kun alkaa kiukuttelemaan. Siellä on kääntökulma-anturi joka kertoo missä asennossa ratti on renkaisiin nähden, joten pelkkä ratin irroitus ja kääntö booreilla ei auta.Aapor kirjoitti: Ratti sellasen häiritsevän vinossa, ettei tiedä missä se taivas on Mersun sakarasta.
Tuolta olen ite saanut monenlaista hyödyllistä tietoa aakkosen rassailuun. http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 320D -03
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988