W201 2,5D om602 turbotus
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Onko se turbon kone vai vaparin alunperin? pumpun kun teettää niin käy nopeesti näin vaparin osille.
Ja yksi mäntä halki
Itsellä kans sama homma oli takana. laakerointi ja rengastus ja kansi tietysti.
Ja yksi mäntä halki
Itsellä kans sama homma oli takana. laakerointi ja rengastus ja kansi tietysti.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Vapari alunperin, räjäytetään ensin yks vapari ja katotaan sitte uuestaan
Re: W201 2,5D om602 turbotus
No sama ittellä oli mutta ny tälläviikolla tulee tbo kone.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Su 01.04.2012 19:12
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Hukkaportista vielä, eli joltain audipalstalta luin että niiden mitoitus menee karkeasti että 10mm=100hv, eli joku 46mm hukkis pitäis riittää moitteetta. Sitten oli myös juttua että mitä isompi, sitä parempi, pitääkö tämä paikkaansa? Hukkaportin kun vielä laittas niin pakosatsi ois valmis. Sen jälkeen koneen kimppuun, tänään aloittaa pohjatyöt tuohon koppaan niin saa tenava uudet maalit niskaan
Re: W201 2,5D om602 turbotus
46mm riittää kyllä. Isompi ei ole huonompi muuta kuin rahan takia.VieläVapari kirjoitti:Hukkaportista vielä, eli joltain audipalstalta luin että niiden mitoitus menee karkeasti että 10mm=100hv, eli joku 46mm hukkis pitäis riittää moitteetta. Sitten oli myös juttua että mitä isompi, sitä parempi, pitääkö tämä paikkaansa? Hukkaportin kun vielä laittas niin pakosatsi ois valmis. Sen jälkeen koneen kimppuun, tänään aloittaa pohjatyöt tuohon koppaan niin saa tenava uudet maalit niskaan
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Lainataan nyt vielä tätä topikkia kun omaa käyttöautosuunnitelmaa sivuaa:
Eli käsitinkö nyt näin, että 2.5 Diesel on aikalailla eri rakkine kuin 2.5 Turbodiesel. Pelkällä kansipahvin vaihdolla ja turbolla ei siis saada tehokasta ja kestävää konetta.
Voisko esim 320cdi:n vakioturbolla ja vaparidiisselin vakiopumpulla kuitenkin saada hieman vapari diisseliä ripeämmän ja maantienopeuksissa pienempikulutuksisen 250 (turbo)Dieselin? Joka siis voisi normikuntoisena sen ~100tkm kestää tuollaisena?
Eli käsitinkö nyt näin, että 2.5 Diesel on aikalailla eri rakkine kuin 2.5 Turbodiesel. Pelkällä kansipahvin vaihdolla ja turbolla ei siis saada tehokasta ja kestävää konetta.
Voisko esim 320cdi:n vakioturbolla ja vaparidiisselin vakiopumpulla kuitenkin saada hieman vapari diisseliä ripeämmän ja maantienopeuksissa pienempikulutuksisen 250 (turbo)Dieselin? Joka siis voisi normikuntoisena sen ~100tkm kestää tuollaisena?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Voi mutta laita mieluummin om606 eli 300 turbodiesel väyrysen vakioturbo. Kulutus ei kyllä todennäkösesti laske mutta tehot kuitenkin nousee ja meno on kevyempää.blackslide kirjoitti:Lainataan nyt vielä tätä topikkia kun omaa käyttöautosuunnitelmaa sivuaa:
Eli käsitinkö nyt näin, että 2.5 Diesel on aikalailla eri rakkine kuin 2.5 Turbodiesel. Pelkällä kansipahvin vaihdolla ja turbolla ei siis saada tehokasta ja kestävää konetta.
Voisko esim 320cdi:n vakioturbolla ja vaparidiisselin vakiopumpulla kuitenkin saada hieman vapari diisseliä ripeämmän ja maantienopeuksissa pienempikulutuksisen 250 (turbo)Dieselin? Joka siis voisi normikuntoisena sen ~100tkm kestää tuollaisena?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Laita mieluiten joku nykyaikainen hieno ahdin, semmonen pieni ja soma. Ne herää heti kun on tarve.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W201 2,5D om602 turbotus
herää ihanan alhaalta ja GABOOM sanoo vaparimosa alaväännöstä.. ehkä .. tottahan se mukavempi on jokatapauksessa jos semmosen turbottaa kestääkin jos on suht normaalilla ajolla eikä vaihda pumppuun elukoita
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Maksimivääntö säädetään syöttöruuvista, ei ahtimen huonoudella
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Mutta onko se ahtimen huonoutta jos se herää alhaalta?veskola kirjoitti:Maksimivääntö säädetään syöttöruuvista, ei ahtimen huonoudella
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Lu-ki mi-kä? En mä osaa lukea, mä vaan kirjottelen täällä mitä sattuu. Ainahan väärinkäsityksen sattuessa pitää vittuilla aivan s... noniin. kröhm.
Oliskos vapari 300D yhtään paremmin turbotettavissa? Meinaan noita vapari OM605 ja OM606 vehkeitä tuntuu jonkin verran olevan omassa budjetissa saatavilla. Vakiona turboissa maksaa se motti jo kolmen ellei neljän auton hinnan.
Turbottaa kuitenkin pitäisi, ei tuollaista venyvää etanaa jaksa ohjastaa montaa kuukautta tulematta hulluksi, tai siis hullummaksi.
Vapariin kun pitäis syötöt vääntää niin tappiin että lompakkoon tulisi ammottava aukko ja takanatulijat luulis mustekalaksi. Tuollaisella pikkuturbolla voisi selvitä jopa maltillisella hienosäädöllä...
Mikähän olisi edullinen, moderni, auton hintainen, turbotus-setti? Bilteman 435€ + IC + letkut ja putket + jostain pakosarjat ja imusarjat, on aika paha. (ylittyy meinaan se auton hinta)
Siksi ajattelin tuosta 320CDI:stä lainata ainakin itse turbon, heräähän tuokin melko alhaalta ja ahtoa piisaa tuohon käyttöön jopa liiaksikin asti.
Oliskos vapari 300D yhtään paremmin turbotettavissa? Meinaan noita vapari OM605 ja OM606 vehkeitä tuntuu jonkin verran olevan omassa budjetissa saatavilla. Vakiona turboissa maksaa se motti jo kolmen ellei neljän auton hinnan.
Turbottaa kuitenkin pitäisi, ei tuollaista venyvää etanaa jaksa ohjastaa montaa kuukautta tulematta hulluksi, tai siis hullummaksi.
Vapariin kun pitäis syötöt vääntää niin tappiin että lompakkoon tulisi ammottava aukko ja takanatulijat luulis mustekalaksi. Tuollaisella pikkuturbolla voisi selvitä jopa maltillisella hienosäädöllä...
Mikähän olisi edullinen, moderni, auton hintainen, turbotus-setti? Bilteman 435€ + IC + letkut ja putket + jostain pakosarjat ja imusarjat, on aika paha. (ylittyy meinaan se auton hinta)
Siksi ajattelin tuosta 320CDI:stä lainata ainakin itse turbon, heräähän tuokin melko alhaalta ja ahtoa piisaa tuohon käyttöön jopa liiaksikin asti.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: W201 2,5D om602 turbotus
Ainakin monivenavapareissa on öljysuihkut vakiona että sen puolesta ne on parempia. Mutta vaikkapa vapari om606 hinnalla saa jo om603 turbokoneen ja se on taas vähän niin ja näin mikä on järkevää. Edullisin tapa rakentaa on laittaa turbo vakiopakosarjaan, ostaa kiinancooleri, ahtoputket mustasta ja maali pintaan, painekotelo mustasta (edelleen maali pintaan) ja silikoonipätkillä vakiosarjaan, pumppu jostakin mistä halvalla sattuu saamaan, vakio 722.3 loota josta paineita muutama kierros lisää.. Halvempi loota olis toki joku perus manuaali mutta toi 722.3 automaatti on kestoltaan ihan eri sarjassa.blackslide kirjoitti:Lu-ki mi-kä? En mä osaa lukea, mä vaan kirjottelen täällä mitä sattuu. Ainahan väärinkäsityksen sattuessa pitää vittuilla aivan s... noniin. kröhm.
Oliskos vapari 300D yhtään paremmin turbotettavissa? Meinaan noita vapari OM605 ja OM606 vehkeitä tuntuu jonkin verran olevan omassa budjetissa saatavilla. Vakiona turboissa maksaa se motti jo kolmen ellei neljän auton hinnan.
Turbottaa kuitenkin pitäisi, ei tuollaista venyvää etanaa jaksa ohjastaa montaa kuukautta tulematta hulluksi, tai siis hullummaksi.
Vapariin kun pitäis syötöt vääntää niin tappiin että lompakkoon tulisi ammottava aukko ja takanatulijat luulis mustekalaksi. Tuollaisella pikkuturbolla voisi selvitä jopa maltillisella hienosäädöllä...
Mikähän olisi edullinen, moderni, auton hintainen, turbotus-setti? Bilteman 435€ + IC + letkut ja putket + jostain pakosarjat ja imusarjat, on aika paha. (ylittyy meinaan se auton hinta)
Siksi ajattelin tuosta 320CDI:stä lainata ainakin itse turbon, heräähän tuokin melko alhaalta ja ahtoa piisaa tuohon käyttöön jopa liiaksikin asti.
Ja kenenkään ei nyt tarvihe kommentoida mitään että "onpa järkevää tehä noin" kun tuo on vaan esitys edullisesta tavasta saada 250-300 hevosta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103