Mikä mättää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Mikä mättää?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli joku mättää ja pahasti ku on nyt parit kerrat auto tehny sellasen tempun et ei pysy alle 2000 rundil käynnis ja jostakin mittariston takaa kuluu outoo sirinää.. Tota kestää aina jonkuu aikaa ja sit se futaa taas ihan normaalist.
Oliskohan siel joku oikaris tai jotaa?
Joskus on sateella taas tehny sillee et kierrokset ei tuu alle 2000 ja ku sade loppuu nii kierrokset pysyy nätisti siel 7-800 tyhjäkäynnil :roll:
Virranjakajankannen ja johtojen vaihto ei auttanu joten olisko ryypyl jotaa tekemist asian kans vai häh? :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Mikä mättää?

Viesti Kirjoittaja M.K »

Lisäilmaluistin :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kokemusta vai?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jarkki kirjoitti:Kokemusta vai?
Tähän kohtaan vain villi arvaus. 8)
Lisäilmaluistimen(=joutokäyntiventtiili) tehtävä kun on lisähapettaa joutokäyntiä ja niin ollen pitää kierrokset riittävän korkealla tasolla.
:? Niin, kait tässä nyt kuitenkin on kyse ruiskumallista, eikä carburettorimallista.

Tuo mystinen mittaristo sirinä jää multa kyllä vaille uskottavaa arvausta...sähköjänis :?: :shock:
Kakkosnalkuttelijat varmaan osaa heitellä uskottavampia veikkauksia tuohon :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei oo ruittaa.. 200 kaasari täl hetkel ku vanhast hävis öljynpaineet :P
Tänää huomasin et jos vaihteel huudattaa kierrokset melkein tappii nii alkaa piiputtaa.. noh, siinä sit ajoin seuraavalle bussipysäkille ja tyhjäkäynnil pidin n. 30-60 sek. jalal sen 2000 kierrost et just ja just pysy käynnis nii toimi taas normaalist..
Pitäis alkaa paikallistaa vikaa mut helpottais ku tietäis edes suurinpiirtein mikä vois olla?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

jarkki kirjoitti:Ei oo ruittaa.. 200 kaasari
Ihan ensimmäiseksi tarkastat luistimännän öljyt:
avaat kaasarin päällä oevan korkin ja vedät sen nutikan ulos, niin pitäisi olla lähes täysi. Täytetään esim. automaattiöljyllä, jota voi vielä ohentaa naftalla (n. 50-50). Moottoriöljy on liian paksua sinne.

Tuo öljyvaje on niin tavallista kaikissa vakioalipainekaaasareissa, ja oirehtii mitä ihmeellisimillä tavoilla, että tuo tarkastus pitäisi aina olla ensimmäinen toimenpide.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ihan ensimmäiseksi tarkastat luistimännän öljyt:
Ei auttanu perkeles :cry: vika taitaa kuitenkin olla sähköpuolella kun tänään huomasin robatessa et virtalukko kuumeni aika taval ja tää "sirinäkin" vois kuulua myös sieltä..
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Noniiiiiiiin! Sielt virtalukosthan se vika sitten löytyi ja selviää onneks uuden pohjan ostol :P
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Vastaa Viestiin