superturbotus osa 2
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: superturbotus osa 2
Omasta oikasutin tuon lohkon niin yllätyksekseni oli vajaan kympin ollu keskeltä alempana tuo taso. Kutosessa tuo vielä korostuu kun pitkä lohko. Runkolaakerilinja oli viivasuora kun iskin kampiakselin kiinni niin pyöri kahdella sormella.
Re: superturbotus osa 2
Paha oikoo kone hytissä kiinni. Kupariliimaa meinasin tarjota pahvin joka kerrokseen?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Niinhän se on. Mutta jos lohko on kierossa niin kuin tuossa ylemmässä viestissä mainittiin ja se metallipahvi ei anna yhtä hyvin periks kuin massapahvi.Sultzi kirjoitti:Paha oikoo kone hytissä kiinni. Kupariliimaa meinasin tarjota pahvin joka kerrokseen?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superturbotus osa 2
No, revitään kansi pois ja katotaan mitä syöny.
Mut kertokaa nyt silti ne momentit mihin ootte laittanu?
Mut kertokaa nyt silti ne momentit mihin ootte laittanu?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Venäläiseen momenttiin. Sen verran että naksahtaa ja vartti takasin...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superturbotus osa 2
massapaffitiiviste olis sopiva sulake 603 motorissa jos sattuis ahtopaineineet karkaamaan '
....... ei tarttis vaihrella taipuneita kiertokankia ym , 606 kankilla ei taida tätä onkhelmaa olla
....... ei tarttis vaihrella taipuneita kiertokankia ym , 606 kankilla ei taida tätä onkhelmaa olla
superturboa alkaen 2003
Re: superturbotus osa 2
Massalla menee kasaan. Kansi halki, joten toista ehjää tilalle.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
oisko täällä muuten tosiaan semmosta seppää jolla ois yhteyksiä ruotsin puolelle että vois ettiä mulle semmosen 190 missä jäykkä taka-akseli?? ei meinaa minun konsteilla löytyä vittukun polttelis mennä huomenna motoparkkiin ajelee vaan tilinsaldo kertoo mulle että jäät kotia vai oisko sponsoreita? jos 200e ois rahaa nii ottaisin 6kpl takanakkeja matkaan
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Kylläpäs vastustaa. Ehjä ja koneistettu kansi kiinni, edelleen sama ongelma Eli heti kerää painetta vesitilaan.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
käytitkö kannen koeponnistuksesa
Re: superturbotus osa 2
Myyjän mukaan oli koeponnistettukin ja koneistettu. Enkä heti lähtis sanomaan että myyjä huijais, sen verta tunnettu tälläkin foorumilla Ei tullu lohkoa sen tarkemmin katteltua, kun vanha kansi oli kerran halki ponnistuksessa. Ei nyt luulis tälläsessä lelu turbossa lohkon antautuvan et keräis painetta. Lohkon tasokaan ei normaalia huonompi ollut. Kieroudesta ei toki osaa sanoa. Mut muuten käy aivan normaalisti, kerää vaan paineet heti järjestelmään. Korkin kun avaa niin paineet tulee pihalle ja sit alkaa tuleen ilmaa jostain päin konetta.
Yläpään tivarisarja tuli kl-varaosilta, kuten myös uudet kannenpultit jotka vetäsin ihan vakiomomentteihin kiinni.
Edit: eiköhän se ole vaan bloki halki. Tarvii kansi ottaa irti ja varmistaa. Kansi vois olla ylimääränen ja myynnissä, jos 606 tielle lähden.
Yläpään tivarisarja tuli kl-varaosilta, kuten myös uudet kannenpultit jotka vetäsin ihan vakiomomentteihin kiinni.
Edit: eiköhän se ole vaan bloki halki. Tarvii kansi ottaa irti ja varmistaa. Kansi vois olla ylimääränen ja myynnissä, jos 606 tielle lähden.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Kävin kannen taas ruuvaamassa irti, ainakin nelospytyn seinämissä melkosta perunapeltoa, jostain syystä syöpynyt. Selvää halkeamaa en nähnyt missään, mutta se lienee kuitenkin ainoa syyllinen, kun kansi on koeponnattu ja ehjä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Onko se kansi ponnistettu ennen vai jälkeen koneistuksen? itellä tehtiin ponnistus (sillon oli kuulemma ehjä) ja oikominen, löin kasaan ja painetta rupes heti lappaan ku kone oli käyny ittensä lämpimäks, käytin uudestaan ponnistuksessa ja halki oli... tuntuu jotenki maagiselta et siinä välissä olis kansi kerenny halkeen
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: superturbotus osa 2
Kaikki halkeamat ei ole aina ilmenneet koeistus"penkissä", riippuu vähän myös millainen tuo ponnistus laite on. Kansi pitää muistaa lämmittää ponnistaessa.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Re: superturbotus osa 2
Eipä sen väliä, Vanha 603 ruuvattu irti autosta ja 606 hakemaan loppuviikosta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: superturbotus osa 2
no joo. nytte ollu mersu hetken ajossa ja johan sulake löytyi.. kartaani meinaan (oli jo tiedossa) hieman lyhyt ja rupes vatkaamaan kuminpolton yhteydes.. pitäis saada 77-79cm ehkä jopa (80cm menis) kartaanin etupätkä.. löytyiskö suoraan semmoista vai pitääkö lyhennyttää. mulle tuli 2,6 190 kartaani vaan en muista oliko automaatti vai manuaali.. jos joltain pätkälöytyis tai tietäis mistä käy niin olisin kiitollinen.
johtaja: Antti Peltomäki
Re: superturbotus osa 2
Jaahas, onkelma. Nyt on 606 vanhalla pumpulla, vanhalla ahtimella ja pakosarjalla autossa kiinni. Ahtaa vaan puoli kiloo, mustaa tulee kyllä. Hukkaportin ohjaus samalla lailla ja sama hukkiskin kun aiemmin. Aiemmin meni vaan rajapaineventtiilin kautta paine kalvon alapuolelle (eli aukasuun). Nyt samalla lailla niin vaan sen puoli kiloo ahtaa. Huomenna testaan kalvon päälipuolelle onko mitään vaikutusta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta kun otin ohjausletkun irti kokonaan imusarjasta, joka menee hukkikselle.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Sultzi, väärä ennakko tai ahtovuoto
Re: superturbotus osa 2
Vuotoo ei kyllä oo, eikä siltä kuulostakaan. Nythän pumppu siinä 24jykk, kokeilla sitä 22jykk missä tais vanhassa koneessa olla?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Kahella asteella on niin pieni vaikutus että sen hädintuskin huomaa. Mikä pumppu sulla on? Koneesta se ei nimittäin ole kiinni. Joko siellä vuotaa pakosarja kunnolla tai sitten ahin on rikki jos ei kerran ahtovuotoja ole. Tai miksei hukkis vois päästää läpi.Sultzi kirjoitti:Vuotoo ei kyllä oo, eikä siltä kuulostakaan. Nythän pumppu siinä 24jykk, kokeilla sitä 22jykk missä tais vanhassa koneessa olla?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superturbotus osa 2
ppd, tarvii kääntää 22jykk, missä pitäis olla. Tutkitaan sitten lisää jossei ahda.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
20-24jykk on ppd pumput vähän koneyksilöstä riippuen mutta ei tuo kahen asteen heitto aiheuta noin kovia ahtopaineen puutteita.Sultzi kirjoitti:ppd, tarvii kääntää 22jykk, missä pitäis olla. Tutkitaan sitten lisää jossei ahda.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superturbotus osa 2
Oisko pumppu kierroksen mettäs? Ei tuollane 2asteen heitto pitäs mahottomia vaikuttaa.Sultzi kirjoitti:Jaahas, onkelma. Nyt on 606 vanhalla pumpulla, vanhalla ahtimella ja pakosarjalla autossa kiinni. Ahtaa vaan puoli kiloo, mustaa tulee kyllä. Hukkaportin ohjaus samalla lailla ja sama hukkiskin kun aiemmin. Aiemmin meni vaan rajapaineventtiilin kautta paine kalvon alapuolelle (eli aukasuun). Nyt samalla lailla niin vaan sen puoli kiloo ahtaa. Huomenna testaan kalvon päälipuolelle onko mitään vaikutusta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta kun otin ohjausletkun irti kokonaan imusarjasta, joka menee hukkikselle.
Re: superturbotus osa 2
Sillon se käy oikeasti huonosti.Tompa124 kirjoitti:Oisko pumppu kierroksen mettäs? Ei tuollane 2asteen heitto pitäs mahottomia vaikuttaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superturbotus osa 2
voisko nokka olla hampaalla pielessä? ..joskus se voi mutta turha varmaan tarkistaa jos kone ei ole ollut niinpaljoa auki
edit.. luin myöhemmin vasta että mitä oli tehtynä jos se ei savuta niin pumppua voit syyttää ja siitä tosiaan sitä ahdonalaista painekelloa
edit.. luin myöhemmin vasta että mitä oli tehtynä jos se ei savuta niin pumppua voit syyttää ja siitä tosiaan sitä ahdonalaista painekelloa
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: superturbotus osa 2
Terho P kirjoitti:jos se ei savuta niin pumppua voit syyttää ja siitä tosiaan sitä ahdonalaista painekelloa
Sultzi kirjoitti:Ahtaa vaan puoli kiloo, mustaa tulee kyllä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: superturbotus osa 2
Juu, pahoitteluni herrat turhasta pohdinnan aiheuttamisesta
Se oli taas vaan väsyneessä asentajassa syyllinen, oli ahtoletku irronnu. Sen verta oli huulilla et puol kiloo tyrkkäs. Käänsin tänään kyllä pumpun 22asteeseen, tosin Sami T vähän pelkäs koneen keston takia, et 24 vois olla turvallisempi? Mut tiedä sitten.
Ahdin tarvis kyllä kait isontaa, olis terveempi koneelle myös, perus hx35 varmaan olis ok. Vai mikähän toi kkd:n 35/40super sekotus on oikein miehiään?
Edit: pumpun säätöihin en ole mitenkään koskenu, mutta tällä koneella kierrosten hitaasti laskeminen ei enään vaivaa. Paikallaan hyvin herkän olonen
Se oli taas vaan väsyneessä asentajassa syyllinen, oli ahtoletku irronnu. Sen verta oli huulilla et puol kiloo tyrkkäs. Käänsin tänään kyllä pumpun 22asteeseen, tosin Sami T vähän pelkäs koneen keston takia, et 24 vois olla turvallisempi? Mut tiedä sitten.
Ahdin tarvis kyllä kait isontaa, olis terveempi koneelle myös, perus hx35 varmaan olis ok. Vai mikähän toi kkd:n 35/40super sekotus on oikein miehiään?
Edit: pumpun säätöihin en ole mitenkään koskenu, mutta tällä koneella kierrosten hitaasti laskeminen ei enään vaivaa. Paikallaan hyvin herkän olonen
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: superturbotus osa 2
Mulla on 22 asteessa ja hyvin toimii. Älä laita 35 holsettia se on liian pieni ja ahistaa isoilla vaihteilla pahasti. Eikä sekotuskaan välttämättä kannata vaan tuttu ja turvallinen 40 superi toimii aina.Sultzi kirjoitti:Juu, pahoitteluni herrat turhasta pohdinnan aiheuttamisesta
Se oli taas vaan väsyneessä asentajassa syyllinen, oli ahtoletku irronnu. Sen verta oli huulilla et puol kiloo tyrkkäs. Käänsin tänään kyllä pumpun 22asteeseen, tosin Sami T vähän pelkäs koneen keston takia, et 24 vois olla turvallisempi? Mut tiedä sitten.
Ahdin tarvis kyllä kait isontaa, olis terveempi koneelle myös, perus hx35 varmaan olis ok. Vai mikähän toi kkd:n 35/40super sekotus on oikein miehiään?
Edit: pumpun säätöihin en ole mitenkään koskenu, mutta tällä koneella kierrosten hitaasti laskeminen ei enään vaivaa. Paikallaan hyvin herkän olonen
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103